Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kitty_gomez schreef:Vorige topic gevraagd welke camera geschikt is voor beginnende fotografie.
Vandaag in bezit van de canon 1100D + de EF 18-55 IS II en bijbehorende acces.
Toekomst komt er een betere lens, maar dit is leuk om mee te beginnen
Sodeletuut schreef:Ik ga even meelezen, en ook vooral alles teruglezen!
Mijn huidige camera (Canon EOS 350D) is helaas aan het aftakelen.. Hij loopt erg vaak vast, en ook krijg ik vaak een error(09). Ik weet niet wat dat precies inhoudt, maar het is wel erg lastig.. Ik denk dat hij het niet heel lang meer gaat volhouden..
Ik zit nu te kijken naar de Canon EOS 550D en 600D, maar eigenlijk liggen die al wel boven mijn budget. Dan zit ik te kijken naar de 1100D, maar ik hoor toch dat die vooral qua hoe hij gebouwd is echt wel een stuk minder is dan die andere twee.. Maar aan de andere kant, hij zal vast al wel beter zijn dan mijn 350D, toch? Jullie krijgen vast erg vaak een vraag als deze in het topic, dus ik zal ook zeker gaan teruglezen.
Bagheera_206 schreef:Met de 1100D is niets mis en kun je prachtige foto's maken. 1 Segment hoger zitten idd de 550D/600D. Hebben allbei exact dezelfde sensor. Verschil tussen die 2 is het flapschermpje en nog wat extra instellingen voor het filmen. Die zijn beiden iets duurder dan de 110D, maar de 550D met kitlens kost tegenwoordig nog maar 550 euro.
Wat is jouw budget?
Bagheera_206 schreef:Gaat de Canon EOS 5D Mk3 nou serieus vanaf vandaag in de verkoop?![]()
Ik zie hem iig al bij diverse winkels in de webshop staan met prijzen tussen de 3.000 en 3.500 euro. Dat is nogal een verschil zeg.Als hij nou eens nog verder gaat zakken dan zal ik er eens serieus over gaan nadenken of ik klein spaarplannetje op kan stellen.
Bagheera_206 schreef:Dat schijnt handig te zijn bij het filmen. Voor het fotograferen kijk je toch door je zoeker heen. Tenzij camera misschien op statief staat en je ben in allerlei onnatuurlijke houdingen foto's aan het maken. Dan wil zo een flapschermpje wel eens van pas komen.