http://www.bol.com/nl/p/computer/wester ... index.html
Bijvoorbeeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Trouwens, die van WD van 1TB, die heeft zeker externe voeding nodig?
Weet iemand nog een leuke externe (minimaal 500GB) die géén externe voeding nodig heeft, dus alleen een usb naar je pc?
Jolandaa_ schreef:waar dan? heb gekeken, maar dat ging over paarden fotografie..
Ivonka schreef:Je lens kan gewoon niet dichterbij. Je hebt een bepaalde afstand voor scherpstelling nodig. Dan moet je naar macrolenzen gaan kijken en die zijn de goedkoopste niet.
Citaat:Bij veel digitale camera's kan je de ISO-waarde van je camera zelf instellen. De laagste waarde is vaak 100, soms 200 of 50. Op deze waarde is de kwaliteit van de foto's het beste, maar is je camera het minst lichtgevoelig. Als je de ISO-waarde van je camera hoger zet (dus naar 200, 400, 800, 1600 of soms zelfs 3200 of 6400) wordt de chip lichtgevoeliger en kan je foto's maken met een kleiner diafragma of een snellere sluitertijd. Wel wordt de foto minder van kwaliteit: er ontstaat ruis. Bij de meeste moderne spiegelreflexcamera's is kwaliteitsverschil tussen ISO 100, 200 en 400 nauwelijks merkbaar. De beeldkwaliteit op hoge ISO (1600 en hoger) wordt steeds beter. Wees dus niet te bang je ISO-waarde op te schroeven indien noodzakelijk voor een technisch goede foto.
Scipita schreef:Beste mensen,
Mijn schoonmoeder gaat eind juni trouwen en nu is mij gevraagd of ik foto's wil nemen tijdens de gehele dag. Reden... ik heb een Nikon D40... Nou dat is dat natuurlijk mooi mee genomen maar zo goed kan ik helemaal niet fotograferen.
Meest simpele antwoord is andere fotograaf zoeken, die suggestie heb ik meerdere malen geopperd maar helaas willen ze niet.
Omdat ik het toch niet helemaal wil verpesten en graag de foto's voor ze maak ben ik op zoek naar tips & tricks, geen hele boekwerken maar gewoon wat handigheidjes van hou daar rekening mee, do's en dont's. Fotograferen is geen passie van mij moet ik eerlijk bekennen.
Ik heb een Nikon D40 met een standaard lens, verder geen extra's, die ga ik ook niet aanschaffen.
Hebben jullie bruikbare tips die ik als leek goed kan begrijpen dan hoor ik het graag! Alvast bedankt.