Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:30

Nu ik weer met mijn pootje omhoog moet zitten, maar ik er gelijk maar even gebruik van door weer te spelen met photoshop :D
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:36

Xivura schreef:
Hoe kan je croppen en de foto toch nog op zelfde 'formaat' houden. Dus niet dat de foto ineens vierkant word.

Shift ingedrukt houden en dan verkleinen.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:40

Mooi Tigress,
Ik had de hei alleen nét een tikje minder fel gemaakt, vind hem nu nogal afleiden van je leuke hond :o

Tigress

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:55

Grote kans dat ik hem nog weer moet aanpassen := Ik zit nu (heerlijk fout :')) op mijn niet gekalibreerde scherm te bewerken :')
Goed dat je het aangeeft, want dan kan ik er morgen weer even naar kijken als ik mijn goede scherm voor mijn snufferd heb :D

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:31

Na heel lang dit topic gevolgd te hebben wil ik ook heel graag een keer iets posten.
Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen! De shoot die ik vanavond had was hartstikke gaaf, maar nu ik thuis kom zie ik bij de losgooifoto's dat ik net een lensflare heb meegepakt, zo'n zonde... Zit al even te prutsen met PS, maar ik krijg het niet realistisch genoeg weggewerkt. Heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen, of zal ik de foto's gewoon zo laten, inclusief lensflare? Ben benieuwd naar de tips en meningen!

Tigress: Heel gaaf! De hei is op mijn scherm ook te roze, maar wat een onwijs lieve en mooie frisse foto!

_Vanda: Ik vind de kleuren op de foto's net iets te hard, als je begrijpt wat ik bedoel. De before foto's, vooral de eerste, is heel mooi zacht van kleur wat goed past bij de kat die daar lekker ligt. Misschien is het jouw stijl, maar naar mijn smaak is het net iets mooier als je ze iets natuurlijker laat!

_PrinCes: Jeetje wat een werk al die hekjes weghalen! Nog een tip, als je toch bezig bent misschien even het grassprietje die uit de mond van de pony hangt weghalen :D

PrimaDonna_: Wauw wat een mooie foto! Ik vind echt dat je een hele mooie sfeer hebt vastgelegd. Alleen het dekje is nu roze/paars gekleurd, die kan je even met photoshop met een masker weer wit maken! Ook lijkt hij een beetje af te lopen, als je de horizon recht trekt is de foto nog meer in verhouding.

Een van de foto's met lensflare:
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:37

Ik heb geen tip voor je. Ik vind het eigenlijk juist een heel bijzondere foto met lens flare :D

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:44

Jeetje wat een gave foto!
Ik zou de flare wel weg proberen te werken, heb alleen geen tip voor je.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:47

Bewerk de foto eens na zonder op de flare te letten? Dan kunnen we daarna misschien wat beter beoordelen wat je met de flare zou kunnen gaan doen (weg halen/ laten zitten/ accentueren).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:50

Shanna schreef:
Bewerk de foto eens na zonder op de flare te letten? Dan kunnen we daarna misschien wat beter beoordelen wat je met de flare zou kunnen gaan doen (weg halen/ laten zitten/ accentueren).

Mee eens, misschien is het wel juist een toevoeging als je hem helemaal bewerkt hebt.

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:12

Thanks voor al jullie reacties! Ik ga er zo weer even voor zitten, wil er niet meer veel aan gaan bewerken naast die flare maar zal jullie op de hoogte houden hoe t gaat. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:13

Al op joetjoep gekeken? Meerdere video's over verwijderen van lensflares.

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:23

Ben nu aan het kijken! Had gisteravond al wat gekeken maar die gingen niet verder dan klonen of meerdere fotos over elkaar plakken en dan de flare wegbrushen met een masker, maar heb nu een tutorial die met selective color werkt, dat heb ik nog niet geprobeerd. Thanks voor je tip!

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:01

Deze keer geen foto's van mij, maar wel een vraagje. Het valt mij steeds vaker op dat foto's die ik bewerkt heb met photoshop er heel anders uit zien wanneer ik ze buiten photoshop bekijk. In photoshop lijken mijn foto's veel lichter en hebben ze meer contrast. Buiten photoshop worden het snel vale foto's. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik sla mijn bewerkte foto's op in JPEG, ik verklein ze niet. Buiten photoshop ziet een bewerkte foto er overal hetzelfde uit, dus op telefoon/laptop, via Bokt upload/via Imgur/Tinypic/via mail, noem het maar op. En ja, ik weet heel zeker dat ik het juiste bestand upload :)
Tussen het bewerken en uploaden is niks aan de omstandigheden veranderd, dus laptopscherm staat hetzelfde, licht van de omgeving is niet veranderd etc.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:26

Captain schreef:
Xivura schreef:
Hoe kan je croppen en de foto toch nog op zelfde 'formaat' houden. Dus niet dat de foto ineens vierkant word.

Shift ingedrukt houden en dan verkleinen.

op Mac dan CMD denk ik? T werkt nog niet...

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:31

Heb een beetje een foto-dipje gehad, maar heb van de week weer een mooie foto kunnen opknappen met lightroom!

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

Heeft iemand trouwens tips voor het toevoegen van light leaks en bokeh? Ik heb een paar mooie foto's, zou er nog wat licht effecten op willen toevoegen, maar photoshop en ik blijken geen goede match :+

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:39

Mooi gedaan Breathe! Welke stappen heb je precies genomen? Dan kan ik er ook wat van leren :D

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:06

Bedankt Maris! Schroef bij dit soort foto's eerst de belichting omhoog, daarna ga ik spelen met hooglichten etc. In dit geval heb ik de schaduwen en zwarte tinten donkerder gemaakt en de hooglichten lichter zodat het paard meer leek zoals in het echt. Schuif meestal ook het contrast flink omhoog omdat ik dat mooi vind. Heb als laatst ook de witbalans veranderd, de foto sloeg blauw uit en dat vond ik lelijk in combinatie met het licht op d'r manen, dus ik heb de witbalans wat geler gemaakt.

Zie nu wel een lichtvlekje op haar hals dat ik had moeten wegwerken, maar daar heb ik overheen gekeken :P

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:35

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu met heeel veel lagen selective color gewerkt en ben al best tevreden! De flare lijkt nu een beetje geel/groen achtig maar ik vind hem zelf minder storend zo.
De andere foto ga ik zo aan beginnen, eerst ff geoefend op deze foto, hij leek me iets makkelijker omdat de flare niet door het paard heen loopt.
Ben heel benieuwd naar jullie meningen of jullie het een verbetering vinden, en eventuele tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:35

Ik zou het paard iets meer oplichten, hij valt nu weg in de achtergrond op beide foto's wat ik persoonlijk erg jammer vind. De 2e foto zou ik persoonlijk ook nog wat uitsnijden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:52

Pinici schreef:
[ [url=m/EySAro.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UhFAH1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu met heeel veel lagen selective color gewerkt en ben al best tevreden! De flare lijkt nu een beetje geel/groen achtig maar ik vind hem zelf minder storend zo.
De andere foto ga ik zo aan beginnen, eerst ff geoefend op deze foto, hij leek me iets makkelijker omdat de flare niet door het paard heen loopt.
Ben heel benieuwd naar jullie meningen of jullie het een verbetering vinden, en eventuele tips :)

Wat voor lens gebruik je? Want deze lensflare is wel heel heftig en apart.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:33

Pinici schreef:
Na heel lang dit topic gevolgd te hebben wil ik ook heel graag een keer iets posten.
Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen! De shoot die ik vanavond had was hartstikke gaaf, maar nu ik thuis kom zie ik bij de losgooifoto's dat ik net een lensflare heb meegepakt, zo'n zonde... Zit al even te prutsen met PS, maar ik krijg het niet realistisch genoeg weggewerkt. Heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen, of zal ik de foto's gewoon zo laten, inclusief lensflare? Ben benieuwd naar de tips en meningen!

Tigress: Heel gaaf! De hei is op mijn scherm ook te roze, maar wat een onwijs lieve en mooie frisse foto!

_Vanda: Ik vind de kleuren op de foto's net iets te hard, als je begrijpt wat ik bedoel. De before foto's, vooral de eerste, is heel mooi zacht van kleur wat goed past bij de kat die daar lekker ligt. Misschien is het jouw stijl, maar naar mijn smaak is het net iets mooier als je ze iets natuurlijker laat!

_PrinCes: Jeetje wat een werk al die hekjes weghalen! Nog een tip, als je toch bezig bent misschien even het grassprietje die uit de mond van de pony hangt weghalen :D

PrimaDonna_: Wauw wat een mooie foto! Ik vind echt dat je een hele mooie sfeer hebt vastgelegd. Alleen het dekje is nu roze/paars gekleurd, die kan je even met photoshop met een masker weer wit maken! Ook lijkt hij een beetje af te lopen, als je de horizon recht trekt is de foto nog meer in verhouding.

Een van de foto's met lensflare:
[ [url=m/qYqber.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie een verticale streep rechts op de foto? Stond daar iemand?

Ik zou de lens flare weg halen door te clonen, ik zou het anders ook niet weten. :+

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:22

Marit_P schreef:
Deze keer geen foto's van mij, maar wel een vraagje. Het valt mij steeds vaker op dat foto's die ik bewerkt heb met photoshop er heel anders uit zien wanneer ik ze buiten photoshop bekijk. In photoshop lijken mijn foto's veel lichter en hebben ze meer contrast. Buiten photoshop worden het snel vale foto's. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik sla mijn bewerkte foto's op in JPEG, ik verklein ze niet. Buiten photoshop ziet een bewerkte foto er overal hetzelfde uit, dus op telefoon/laptop, via Bokt upload/via Imgur/Tinypic/via mail, noem het maar op. En ja, ik weet heel zeker dat ik het juiste bestand upload :)
Tussen het bewerken en uploaden is niks aan de omstandigheden veranderd, dus laptopscherm staat hetzelfde, licht van de omgeving is niet veranderd etc.

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Als ik meteen van de camera of na LR upload zijn de foto's van goede kwaliteit, maar na GIMP zijn ze waardeloos terwijl het er gewoon goed uitziet voor ik ze exporteer. Wat doe ik fout?

Paar dagen geleden ook via Canon programma RAW foto's bewerkt en naar JPEG gezet, zeer goede kwaliteit maar na het verkleinen zijn ze echt slecht geworden. Als ik rechtstreeks van camera verklein heb ik geen probleem met hetzelfde programma.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:42

De meeste uploads comprimeren bestanden, daar kan een deel van het probleem inloggen. Bestanden die het web opgaan voorzie ik daarom niet alleen van watermerk, maar daarnaast verscherp ik ook met een radius van 2 pixels en verklein ik naar max 1000 pixels op de lange kant. Vervolgens exporteer ik ze naar jpeg.

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:00

maaikemuis schreef:
De meeste uploads comprimeren bestanden, daar kan een deel van het probleem inloggen. Bestanden die het web opgaan voorzie ik daarom niet alleen van watermerk, maar daarnaast verscherp ik ook met een radius van 2 pixels en verklein ik naar max 1000 pixels op de lange kant. Vervolgens exporteer ik ze naar jpeg.

Bij mij verschillen de foto's ook al tussen mijn bestanden en photoshop... Ik doe nu standaard aan het einde van mn bewerking het contrast en de helderheid omhoog schroeven, dan lijkt het opgeslagen bestand wel op het photoshop bestand. Ik verklein eigenlijk dus nooit en als ik het doe is het tot max 900 op de lange kant. Hoe doe je dat verscherpen met een radius van 2 pixels?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:54

Pinici schreef:

Dankje voor je reactie en tip!
Ik vond hem ook nog te paars, ik neem je tip mee :)