Voor:

Na:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pinici schreef:[ [url=m/EySAro.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UhFAH1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb nu met heeel veel lagen selective color gewerkt en ben al best tevreden! De flare lijkt nu een beetje geel/groen achtig maar ik vind hem zelf minder storend zo.
De andere foto ga ik zo aan beginnen, eerst ff geoefend op deze foto, hij leek me iets makkelijker omdat de flare niet door het paard heen loopt.
Ben heel benieuwd naar jullie meningen of jullie het een verbetering vinden, en eventuele tips
Pinici schreef:Na heel lang dit topic gevolgd te hebben wil ik ook heel graag een keer iets posten.
Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen! De shoot die ik vanavond had was hartstikke gaaf, maar nu ik thuis kom zie ik bij de losgooifoto's dat ik net een lensflare heb meegepakt, zo'n zonde... Zit al even te prutsen met PS, maar ik krijg het niet realistisch genoeg weggewerkt. Heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen, of zal ik de foto's gewoon zo laten, inclusief lensflare? Ben benieuwd naar de tips en meningen!
Tigress: Heel gaaf! De hei is op mijn scherm ook te roze, maar wat een onwijs lieve en mooie frisse foto!
_Vanda: Ik vind de kleuren op de foto's net iets te hard, als je begrijpt wat ik bedoel. De before foto's, vooral de eerste, is heel mooi zacht van kleur wat goed past bij de kat die daar lekker ligt. Misschien is het jouw stijl, maar naar mijn smaak is het net iets mooier als je ze iets natuurlijker laat!
_PrinCes: Jeetje wat een werk al die hekjes weghalen! Nog een tip, als je toch bezig bent misschien even het grassprietje die uit de mond van de pony hangt weghalen![]()
PrimaDonna_: Wauw wat een mooie foto! Ik vind echt dat je een hele mooie sfeer hebt vastgelegd. Alleen het dekje is nu roze/paars gekleurd, die kan je even met photoshop met een masker weer wit maken! Ook lijkt hij een beetje af te lopen, als je de horizon recht trekt is de foto nog meer in verhouding.
Een van de foto's met lensflare:
[ [url=m/qYqber.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marit_P schreef:Deze keer geen foto's van mij, maar wel een vraagje. Het valt mij steeds vaker op dat foto's die ik bewerkt heb met photoshop er heel anders uit zien wanneer ik ze buiten photoshop bekijk. In photoshop lijken mijn foto's veel lichter en hebben ze meer contrast. Buiten photoshop worden het snel vale foto's. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik sla mijn bewerkte foto's op in JPEG, ik verklein ze niet. Buiten photoshop ziet een bewerkte foto er overal hetzelfde uit, dus op telefoon/laptop, via Bokt upload/via Imgur/Tinypic/via mail, noem het maar op. En ja, ik weet heel zeker dat ik het juiste bestand upload
Tussen het bewerken en uploaden is niks aan de omstandigheden veranderd, dus laptopscherm staat hetzelfde, licht van de omgeving is niet veranderd etc.
maaikemuis schreef:De meeste uploads comprimeren bestanden, daar kan een deel van het probleem inloggen. Bestanden die het web opgaan voorzie ik daarom niet alleen van watermerk, maar daarnaast verscherp ik ook met een radius van 2 pixels en verklein ik naar max 1000 pixels op de lange kant. Vervolgens exporteer ik ze naar jpeg.
Pinici schreef:PrimaDonna_: Wauw wat een mooie foto! Ik vind echt dat je een hele mooie sfeer hebt vastgelegd. Alleen het dekje is nu roze/paars gekleurd, die kan je even met photoshop met een masker weer wit maken! Ook lijkt hij een beetje af te lopen, als je de horizon recht trekt is de foto nog meer in verhouding.