Ik kan niet vanaf hier zeggen hoe jij een top foto maakt en dat verschilt ook per persoon wat jij mooi vind
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bagheera_206 schreef:Je bedoelt een opzetflitser als de Canon 430EXII? Dat is een hele fijne en goed 2e hands via MP te krijgen.Of bedoel je echt externe studioflitsers?
Dit is dan mss een topic over kunstlicht wat jij interessant vindt?
[HK] De studiofotografen flitsen verder naar Deel II
Kimmetjee04 schreef:Bagheera_206 schreef:Je bedoelt een opzetflitser als de Canon 430EXII? Dat is een hele fijne en goed 2e hands via MP te krijgen.Of bedoel je echt externe studioflitsers?
Dit is dan mss een topic over kunstlicht wat jij interessant vindt?
[HK] De studiofotografen flitsen verder naar Deel II
Ja ik bedoelde opzetflitser.
Ik had ook al een beetje gezocht en was inderdaad op de 430 uitgekomen.
Maar fijn om te lezen dat iemand anders het een fijne flitser vindt!
Ojajoh schreef:Ik weet niet of ik in het goede topic zit,let's hope so
Ik heb jarenlang gefotografeerd onder een fotografie naam, kvk gehad enz Maar ben er mee gestopt,had geen zin en tijd meer voor commerciele fotografie.
Nou neem ik deze zomer de camera na lange tijd weer eens in handen. Gewoon hobbymatig, geen grote bedoelingen. Zo af en toe wat modellen en hier en daar een outdoor wedstrijd in de sport (diverse sporten)
Maar....nu willen die mensen die foto's weer zien en eventueel bestellen,wat logisch is natuurlijk. Nou heb ik wel een oypo account nog maar die geeft geen goede kwaliteit weer (vind ik) Voordeel wel dat mensen geen foto's kunnen "stelen"
Een fotografie naam verzinnen zie ik niet zitten, eveneens een website.
Dus wat is nou de beste ,makkelijkste en goedkoopste optie om ze dan toch te kunnen laten zien aan die mensen? Een FB pagina heb ik uiteraard aan gedacht maar dat is m'n laatste optie zeg maar als er geen alternatieven zijn, liever niet dus
ik heb dus aboluut geen commerciele intenties meer. Geef alleen m'n foto's niet gratis weg (kleine vergoeding)
Jikkeee schreef:Hoe hebben jullie trouwens een nabestelpagina gemaakt? De manier waarop ik het nu heb werkt niet, en ben benieuwd hoe dat andere fotografen dit hebben ontwikkeld. Niet om iets helemaal te kopiëren maar meer om wat ideeën op te doen. Want ik weet het niet meer zo goed ghehe.. Mag uiteraard via PB anders..
magda_90 schreef:Doe jij dan ook de foto's van particuliere reportages daar op zetten? En fotomeetings? Ik zit er namelijk ook al een lange tijd aan te denken om nu (bijna*) alles via Oypo te laten verlopen.
*bijna in de zin dat ik canvas en hout liever elders laat afdrukken dan bij Oypo.
magda_90 schreef:Ow, dom van mij om ervan uit te gaan dat je ermee werkte.Mijn excuses daarvoor!
Suuszels schreef:magda_90 schreef:Doe jij dan ook de foto's van particuliere reportages daar op zetten? En fotomeetings? Ik zit er namelijk ook al een lange tijd aan te denken om nu (bijna*) alles via Oypo te laten verlopen.
*bijna in de zin dat ik canvas en hout liever elders laat afdrukken dan bij Oypo.
Ja klopt, dan laat ik ook de klant kiezen uit de gelukte foto's welke ze op webformaat willen.
Ik ben er erg tevreden over in elk geval
Hoezo wil je canvas en hout niet via oypo?
Suuszels schreef:Hmm ik heb het nooit echt vergeleken, maar ben er erg tevreden over en mijn klanten ook.
Had eerst vrijwel geen nabestellingen, soms wat digitale maar sinds februari gebruik ik oypo en hou er een stuk meer aan over