[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:08

Kijk eens op pinterest of wat websites van andere fotografen voor inspiratie :)
Ik kan niet vanaf hier zeggen hoe jij een top foto maakt en dat verschilt ook per persoon wat jij mooi vind

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:47

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met een bepaalde voorkeur voor een externe flitser?
Ik ben namelijk op zoek naar een externe flitser voor mijn Canon 7d.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:25

Je bedoelt een opzetflitser als de Canon 430EXII? Dat is een hele fijne en goed 2e hands via MP te krijgen. :) Of bedoel je echt externe studioflitsers?

Dit is dan mss een topic over kunstlicht wat jij interessant vindt? ;)

[HK] De studiofotografen flitsen verder naar Deel II

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:43

Bagheera_206 schreef:
Je bedoelt een opzetflitser als de Canon 430EXII? Dat is een hele fijne en goed 2e hands via MP te krijgen. :) Of bedoel je echt externe studioflitsers?

Ja ik bedoelde opzetflitser.
Ik had ook al een beetje gezocht en was inderdaad op de 430 uitgekomen.
Maar fijn om te lezen dat iemand anders het een fijne flitser vindt!

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:21

Ik heb vandaag foto's gemaakt bij een vriendin en haar pony, en ik moet zeggen, ik ben best wel trots voor een beginner. Ik had vandaag een Nikon DX spiegelreflex bij me, en hij is echt super fijn! Foto's kunnen helaas pas morgen op de computer, dus ik kan nog niet goed zien hoe het met het licht en de kwaliteit is gegaan....

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 00:38

Kimmetjee04 schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ja ik bedoelde opzetflitser.
Ik had ook al een beetje gezocht en was inderdaad op de 430 uitgekomen.
Maar fijn om te lezen dat iemand anders het een fijne flitser vindt!

En met een kleine extra investering kun je hem ook off-shoe vanaf een statief met paraplu gebruiken voor een mooiere licht/schaduwval ipv plat van recht van voren.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:47

Ik weet niet of het gepast is om hier te vragen. Maar ik zoek met spoed een fotograaf voor zaterdagochtend (dus de 23e). Voor een hondenmeeting in Groningen. Wie interesse heeft PB graag :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:23

Ik weet niet of ik in het goede topic zit,let's hope so :=

Ik heb jarenlang gefotografeerd onder een fotografie naam, kvk gehad enz Maar ben er mee gestopt,had geen zin en tijd meer voor commerciele fotografie.

Nou neem ik deze zomer de camera na lange tijd weer eens in handen. Gewoon hobbymatig, geen grote bedoelingen. Zo af en toe wat modellen en hier en daar een outdoor wedstrijd in de sport (diverse sporten)
Maar....nu willen die mensen die foto's weer zien en eventueel bestellen,wat logisch is natuurlijk. Nou heb ik wel een oypo account nog maar die geeft geen goede kwaliteit weer (vind ik) Voordeel wel dat mensen geen foto's kunnen "stelen"

Een fotografie naam verzinnen zie ik niet zitten, eveneens een website.
Dus wat is nou de beste ,makkelijkste en goedkoopste optie om ze dan toch te kunnen laten zien aan die mensen? Een FB pagina heb ik uiteraard aan gedacht maar dat is m'n laatste optie zeg maar als er geen alternatieven zijn, liever niet dus

ik heb dus aboluut geen commerciele intenties meer. Geef alleen m'n foto's niet gratis weg (kleine vergoeding)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:21

Ojajoh schreef:
Ik weet niet of ik in het goede topic zit,let's hope so :=

Ik heb jarenlang gefotografeerd onder een fotografie naam, kvk gehad enz Maar ben er mee gestopt,had geen zin en tijd meer voor commerciele fotografie.

Nou neem ik deze zomer de camera na lange tijd weer eens in handen. Gewoon hobbymatig, geen grote bedoelingen. Zo af en toe wat modellen en hier en daar een outdoor wedstrijd in de sport (diverse sporten)
Maar....nu willen die mensen die foto's weer zien en eventueel bestellen,wat logisch is natuurlijk. Nou heb ik wel een oypo account nog maar die geeft geen goede kwaliteit weer (vind ik) Voordeel wel dat mensen geen foto's kunnen "stelen"

Een fotografie naam verzinnen zie ik niet zitten, eveneens een website.
Dus wat is nou de beste ,makkelijkste en goedkoopste optie om ze dan toch te kunnen laten zien aan die mensen? Een FB pagina heb ik uiteraard aan gedacht maar dat is m'n laatste optie zeg maar als er geen alternatieven zijn, liever niet dus

ik heb dus aboluut geen commerciele intenties meer. Geef alleen m'n foto's niet gratis weg (kleine vergoeding)

Wat je kunt doen is een WordPress website openen: Het eerste ontwerp kiezen wat je tegen komt, plugin installeren tegen de rechtermuisknop (Zijn in overvloed te vinden) en foto's er op zetten. Denk dat, als je er een beetje handig in bent, met een half uurtje een pagina hebt staan voor je foto's.
Ook al geef je aan een website niet te zien zitten, ik denk niet dat je heel veel keuze hebt met de wensen die je hebt (Een goed overzicht van je geschoten beeld, veel foto's kunnen plaatsen en kunnen voorkomen dat men je foto's overneemt)

Als je dit echt niet ziet zitten kun je ze ook op Flickr zetten en er een grote naamsvermelding overheen zetten.
Ze zijn makkelijk te vinden, goed overzicht en een prettig platform.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:10

Hoe hebben jullie trouwens een nabestelpagina gemaakt? De manier waarop ik het nu heb werkt niet, en ben benieuwd hoe dat andere fotografen dit hebben ontwikkeld. Niet om iets helemaal te kopiëren maar meer om wat ideeën op te doen. Want ik weet het niet meer zo goed ghehe.. Mag uiteraard via PB anders..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:24

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:30

Dan moet ik me misschien toch maar eens aan wordpress proberen te wagen :=. Tot op heden nog niet gelukt. Bedankt voor je linkje iig, ik ga het nogmaals rustig doorlezen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:31

Ow, dom van mij om ervan uit te gaan dat je ermee werkte. := Mijn excuses daarvoor!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:33

Jikkeee schreef:
Hoe hebben jullie trouwens een nabestelpagina gemaakt? De manier waarop ik het nu heb werkt niet, en ben benieuwd hoe dat andere fotografen dit hebben ontwikkeld. Niet om iets helemaal te kopiëren maar meer om wat ideeën op te doen. Want ik weet het niet meer zo goed ghehe.. Mag uiteraard via PB anders..

Ik doe het sinds kort via oypo, behalve de digitale bestanden. Ideaal!
Mijn nabestellingen zijn enorm toegenomen merk ik, wel gaat er een deel naar oypo van de winst, maar daar kan ik mee leven. Ze hebben een snelle levering, goede klantenservice :D klant van me had een hele grote houtafdruk besteld, zaten beschadigingen op. Binnen een week had ze een nieuwe.

Oh en je hebt er zelf geen omkijken naar.

Je kan het ook mooi in je wordpress inbouwen, kijk bijv eens bij foto meeting Goirle op mijn pagina

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:40

Doe jij dan ook de foto's van particuliere reportages daar op zetten? En fotomeetings? Ik zit er namelijk ook al een lange tijd aan te denken om nu (bijna*) alles via Oypo te laten verlopen.

*bijna in de zin dat ik canvas en hout liever elders laat afdrukken dan bij Oypo.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:42

Bedankt Leonyr ik ga er even naar kijken

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:53

magda_90 schreef:
Doe jij dan ook de foto's van particuliere reportages daar op zetten? En fotomeetings? Ik zit er namelijk ook al een lange tijd aan te denken om nu (bijna*) alles via Oypo te laten verlopen.

*bijna in de zin dat ik canvas en hout liever elders laat afdrukken dan bij Oypo.

Ja klopt, dan laat ik ook de klant kiezen uit de gelukte foto's welke ze op webformaat willen.
Ik ben er erg tevreden over in elk geval :j
Hoezo wil je canvas en hout niet via oypo?

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:18

Misschien hoort deze vraag hier niet thuis maar het lukt me niet om foto's te uploaden via flickr. Account is gemaakt en foto's staan erop maar als ik de url kopieer en tussen de img plaats krijg ik of alleen de link te zien en geen directe foto of hij geeft aan dat de maten van de foto niet leesbaar zijn. Weet iemand wat ik verkeerd doe??

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:15

magda_90 schreef:
Ow, dom van mij om ervan uit te gaan dat je ermee werkte. := Mijn excuses daarvoor!

Haha maakt niet uit! Is een veel gebruikte site en wil ook graag over van webmaker (betaal nu toch echt te veel...)

Ik ga me er morgen eens rustig over inlezen :+. Kom niet verder dan een mislukte blog haha, en dat wil ik nou net niet.

Dankjewel Suuzels! Ik twijfel over Oypo omdat je dan inderdaad wat moet inleveren, maar aan de andere kant heb je er inderdaad geen omkijken meer naar en nu is het toch wat wikken en wegen..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 05:35

Suuszels schreef:
magda_90 schreef:

Ja klopt, dan laat ik ook de klant kiezen uit de gelukte foto's welke ze op webformaat willen.
Ik ben er erg tevreden over in elk geval :j
Hoezo wil je canvas en hout niet via oypo?

Omdat ik persoonlijk de kwaliteit elders veel mooier vindt.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:05

Hmm ik heb het nooit echt vergeleken, maar ben er erg tevreden over en mijn klanten ook.
Had eerst vrijwel geen nabestellingen, soms wat digitale maar sinds februari gebruik ik oypo en hou er een stuk meer aan over :j

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:58

Ik wil trouwens binnenkort een reflectiescherm kopen, maar er zijn zo veel maten en verschilende vormen. Sowieso een 5 in 1 is denk ik het handigst? Maarja, welke maat? Of merk?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:18

Suuszels schreef:
Hmm ik heb het nooit echt vergeleken, maar ben er erg tevreden over en mijn klanten ook.
Had eerst vrijwel geen nabestellingen, soms wat digitale maar sinds februari gebruik ik oypo en hou er een stuk meer aan over :j

Ik heb destijds bij 3 firma's canvasprints en houtproducten besteld. Profotonet (Oypo) vond ik toch imo de tweede keuze. Maar goed, ieder zijn smaak.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:19

Ik heb 5 in 1, rond, 1 meter geloof ik ongeveer. Was eurootje of 30 en echt top ding :D
Hoe groter hoe beter, want anders kun je vaak maar een deel van je onderwerp belichten of overschaduwen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:09

Profotonet leek mij ook altijd heel goed. Waar laat jij het dan doen Magda? :)