Citaat:- Maar ik twijfel echt ontzettend tussen de Canon 70-200 F4.0 en de F2.8.
Aan de ene kant heb ik zoiets van die extra stop zit sowieso niet in de weg, maar dan denk ik weer heb ik het echt nodig. Ik ben geen concertfotograaf, maar ik zou het wel leuk vinden om eens foto's te gaan maken bij een indoor evenement (paardensport). Waar je denk ik.. weet ik eigenlijk wel een eind zeker, wel een 2.8 voor nodig hebt.
Maar dan is het ook weer zowat om daar een 2.8 voor te gaan kopen..
- Dan is er nog de gewichtkwestie.. de 2.8 is behoorlijk zwaar.. als in een kilo zwaarder als degene ik nu heb, en aangezien ik in de toekomst meer rondreizen wil gaan doen (ben laatst in Kenia geweest en vond het helemaal geweldig) vraag ik me af of het wel zo slim is om zo'n zware lens te kopen, aangezien ik dat ding dan toch een hele dag met me meesleep.
- En natuurlijk de prijs.. de 2.8 is zowat het dubbele van de 4.0, en ik ben nou niet bepaald rijk ofzo. Arm studentje zegmaar.
Opzich zou ik het geld wel voor de 2.8 over hebben, maar als ik die koop duurt het wel weer veel langer voordat ik de 7D kan kopen..
- Oh en ik las ook nog op internet dat de 4.0 scherper is dan de 2.8, is dit een groot verschil? Want de een zegt weer dat de 2.8 maar iets softer is, en de ander neemt de 4.0 weer omdat diegene het een groot verschil vind.
(even van ander forum gekopieërd)
ik weet het dus echt niet meer.. momenteel ben ik zelf aan het nijgen om eerst een 4.0 te kopen, dan mn 7D, en daarna de 4.0 verkopen en een 2.8 kopen