hier kan je btw ook bijna elke lens bekijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WildWings schreef:De EF 50 1.8 heb ik, vind 'm echt heerlijk, zeker voor dat geld. Levert mooie kwaliteit plaatjes op vind ik.
Op wat voor concerten kom je vooral? Kleine concerten waarbij je weinig zoom nodig hebt? Als je bijv. fotografeert in een zaal als de Melkweg heb je al gauw wat meer zoom nodig als je niet vooraan staat, dan kan je toch beter voor de 100 gaan. Als je in echt kleine zaaltjes/kroegjes komt heb je aan de 50 genoeg. Ik zou echter zelf voor een lens kiezen zonder vaste brandspuntafstand, zodat je kan in- en uitzoomen. Zo kan je wat meer groothoek en wat meer portret werken, dat is wel fijn. Ik gebruik bij kleine zaaltjes m'n 28-70 2.8 erg veel (Sigma) en bij grotere optredens of zalen, binnen of buiten, m'n 70-200 2.8 (ook sigma).
Bluem schreef:Welke combinaties worden er hier trouwens gebruikt voor het fotograferen in binnenpistes? Wel eens benieuwd naar.
Lipydo schreef:Hallo allemaal
Ook ik zoek een nieuwe lens. Ik gebruik de Canon EOS 400D en heb de kitlens + zoomlens van Sigma (70-300, 4-5,6) in mijn bezit. Ik zou graag een lichtsterkere lens willen ivm concert fotografie bijvoorbeeld.
Deze heb ik op het oog:
Canon EF 85mm f/1.8 USM
Canon EF 50/1.8 II of 1,4
Canon EF 100/2.8 MACRO USM
Ervaringen? Adviezen?
Setti schreef:@ [***], Welke zoomlens adviseer jij voor buitengebruik? Zoals ik eerder schreef gaat het m.n. om foto's op het circuit. Je kan daar niet echt dicht bij komen, dus een zoombereik is wel handig. Verder gaat het gewoon omhobbyfotografie en heb ik geen ambities om shoots te gaan maken. Ik hoop dat jij mij kunt helpen.
Citaat:Heb er zelf geen ervaring mee (circuit), maar ik denk dat je daar toch wel wat meer telebereik zou kunnen gebruiken. Het ging echt om de instapmodelletjes (55-200, 70/75-300 enzo) toch? Dan zou ik zeggen: 70 of 75 tot 300, keuze maken afhankelijk van budget. Maar nogmaals, dan kijk ik niet echt naar kwaliteit, puur naar bereik.
Setti schreef:Is de kwalitiet van deze lensen zo slecht dan? Of kan ik wel gewoon mooie foto's hiermee maken. Ik zit zelf wel echt te denken aan de lenzen van Canon en niet aan de Sigma of Tamron. Meer telebereik is inderdaad wel fijn. Maar ik moet ook bewegende objecten kunnen fotograferen natuurlijk. Heb je wel ervaring met de lenzen zelf?
Bluem schreef:Welke combinaties worden er hier trouwens gebruikt voor het fotograferen in binnenpistes? Wel eens benieuwd naar.
Setti schreef:Citaat:Heb er zelf geen ervaring mee (circuit), maar ik denk dat je daar toch wel wat meer telebereik zou kunnen gebruiken. Het ging echt om de instapmodelletjes (55-200, 70/75-300 enzo) toch? Dan zou ik zeggen: 70 of 75 tot 300, keuze maken afhankelijk van budget. Maar nogmaals, dan kijk ik niet echt naar kwaliteit, puur naar bereik.
Is de kwalitiet van deze lensen zo slecht dan? Of kan ik wel gewoon mooie foto's hiermee maken. Ik zit zelf wel echt te denken aan de lenzen van Canon en niet aan de Sigma of Tamron. Meer telebereik is inderdaad wel fijn. Maar ik moet ook bewegende objecten kunnen fotograferen natuurlijk. Heb je wel ervaring met de lenzen zelf?