[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmetjee04

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:38

Feedback vanaf pagina 125

Marit
Ohh dat zie er heerlijk uit zeg! Mooie blauwe kleuren (zijn de kleuren nog iets omhoog gehaald bij de nabewerking?), het zand vind ik ook net iets te licht ogen.

Astor
Mooi zacht kleurgebruik, het haar van het model past goed bij de achtergrond! Heb je vignettering gebruikt? De hoeken ogen net iets te donker lijkt mij.

GerdjeHoran
Leuke hond! Wat was je scherpstelpunt? Het oog lijkt iets scherpte te missen.

Maaaarije
Haha, grappige foto hoor!

Ismy
Alle drie mooie scherpe fotos. Waar ben je precies als ik het vragen mag?

Showteam
Aahh, daar heb je de schatjes weer! Met een beetje geluk plaats ik vandaag een foto met net zo’n soort kat, alleen dan ouder (hij was wit geboren maar is best donker geworden op sommige stukken, de ogen zijn wel blauw gebleven!)
De zachte kleuren vind ik er goed bij passen, geeft een lekker lente gevoel! :D

Irene96
De eerste foto is erg apart, is dit erin gefotoshopt. Ik blijf er in ieder geval een langere tijd naar kijken.
Bij de tweede foto vind ik de lippenstift net iets te hard voor het gezicht van het model (een tintje lichter was denk ik mooier geweest).

Sanne_com
Fijne ‘ lege’ foto om naar te kijken; hier bedoel ik mee dat er niet veel objecten op de foto te zien zijn, maar dat er toch een sfeertje in de foto is en ik niet een extra object mis.

Hilly200
Erg mooi scherpgesteld op het hoofdje van de kat!

Hanna_94
Wat kijkt het aapje moeilijk haha. Misschien als je de groene kleuren iets ophaalt dat de foto wat frisser wordt?

Dandy200
Ahhh, schaapjes! Leuk hoor! Heb je een layer over de hele foto geplaatst? Is het schaap een mannetje (ivm geen oornummer) of is het niet zo dat je bij schapen ook meteen alle vrouwtjes blikt? Doen wij bij de geiten namelijk wel, en de mannetjes later want die blijven even bij de moeder lopen en de geitjes niet.

Killyenn
Ik vind het feit dat de ogen dicht zijn op deze foto juist ook wel iets hebben. Het contrast bij de benen en de boom lijkt iets te hoog (misschien omdat zowel de benen als de boom wat donker zijn). Het sfeertje wat in de foto zit (relax modus on genieten) vind ik goed naar voren komen. (weet niet of dit ook de bedoeling was?)

Marjoow
Zo die heeft er al even gelegen. Jammer dat het object gecentreerd is. Alhoewel je wel langer naar de foto blijft kijken om er uit te halen wat voor een beest het was (weet je wat het was?).

Cioccolato
De foto spreekt bij niet heel erg aan, misschien omdat er aan de bovenkant en rechterkant te veel ruimte is, en vanwege de zwarte blaadjes. Desalniettemin een goede foto om het bewerken mee uit te proberen!

xFace
Fijne foto om anar te kijken ivm het zachte kleurgebruik! Jammer van het stokje op de achtergrond.

Monbyou
Haha, wat een grappige uitwerking met je danbo!

Cleo_
Goed aan de 2/3 regel gehouden en ook naar de kant waar het paard naartoe kijkt. Contrast op de hals en aan de linkerkant van het paard (vanaf paard gezien, dus rechts op de foto) lijkt wat hoog.

WiancaR
Mooie foto! Ik denk dat de keuze voor zwartwit een goede is! En wat een neusgaten haha

Rossover
De foto komt een beetje grauw over. Misshcien kan je de kleuren ophalen? Of probeer als de bloemen/bomen weer een beetje vol beginnen te raken van de lente het paard daar voor te zetten, dan krijg je een lekker lente of zomer gevoel!

MZorro
De vignettering vind ik net iets te veel aanwezig (je zie een ovaal op de foto), maar het is wel een foto om langer naar te blijven kijken. Omdat het lijkt alsof de driehoek wel bijna op eenzelfde niveau qua diepte zit, maar de onderkant en de bovenkant zijn niet scherp en het midden wel, wat suggereert dat de driehoek heel vlak schuin loopt. Heb ik dit correct, of is dit in de bewerking aangepast?

Binky
Schattig vogeltje zeg! Jammer van de lege ruimte linksonder.

Wendy1987
Aparte foto om naar te kijken, een detailfoto die je niet vaak ziet. Juist daarom vind ik de foto wel iets hebben!

Horserider22
De foto spreekt mij niet zo aan, misschien door de gemaakte uitsnede en de vrij aanwezige schaduw.

K_m
Gave foto en leuk uitgewerkt!

Eline108030
Ik vind niet dat je heel wild bent gegaan met de kleuren in fotoshop. Was het origineel dan heel grauw? Ik vind de kleuren zo juist mooi

Robin_Rikkie
Op het goede moment geschoten! Jammer van het hek op de achtergrond.

Verosjaak
Wat een schatjes, wat is het voor een ras? De paarsen vlekken vind ik niet heel erg storend.

Eskegirl
Leuke foto, jammer van de drukkere achtergrond.

LinSa
Ik vind het een geslaagde foto, een natuurfoto met onbewust wat architectuur erbij!

S_imonee
Leuke foto, hij oogt zoals je zelf al aangeeft inderdaad iets te donker, misschien kan je de schaduwen wat minder maken?

Glenstorm
Goed gelukt voor een foto in de binnenbak! Sta je hier of zit je gehurkt (of was dit niet mogelijk), de foto mocht namelijk misschien van een iets lager standpunt gemaakt worden.

Jespri
Zo die kleuren springen eruit op mijn beeldscherm haha! Vrolijke foto hoor, ik kan alleen niet goed zien of je op de onderste of bovenste bloem heb scherpgesteld (of beide)?

Kanzi
Nog een leuke danbo foto! Leuk uitgewerkt idee ☺

Kiki
De zon valt mooi op de voorste boom, maar ik mis nog iets op de foto wat de aandacht trekt.

NESCAFE
De kat had er volgens mij niet heel veel zin in :P
Ondanks dat de foto in de woonkamer (?) is gemaakt vind ik de achtergrond niet storend, omdat het hoofd goed scherp is en de achtergrond niet (en de kleuren van de achtergrond en de kat matchen ook goed!)

Sorsie
Mooi om de kleurovergang van de lucht te zien.

Sodeletuut
Wat leuk dat de hond en kat het samen goed kunnen vinden! Ik ben er nog niet over uit of ik de foto ook schuin zou hebben genomen of juist recht. Vind het aan de ene kant wel iets hebben, maar aan de andere kant staat het paard nu erg scheef.

Jespri: bedankt voor je feedback. “Hands of our girls” was niet mijn intentie, maar leuk om te zien hoe iedereen eenzelfde foto anders kan interpreteren!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:04

Kimmetjee04: Ik heb inderdaad vignette gebruikt maar ik vind dat wel mooi :P

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:09

Astor schreef:
Kimmetjee04: Ik heb inderdaad vignette gebruikt maar ik vind dat wel mooi :P

Ik vind vignettering ook altijd wel wat toevoegen aan een foto, de hoeveelheid vignettering die iemand mooi vindt verschilt denk ik per persoon :)

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:28

@Kimmetjee: dit lammetje is nu ongeveer 1/1,5/2weken oud. Er zijn 6moederschapen met hun lameren bij elkaar in 1groot hok gezet. Alle lammetjes blijven voorlopig nog bij hun moeder, er word nu dus nog geen selectie gemaakt.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:07

Kimmetjee04: Langhaar Standaard Teckels :D en bedankt voor de feedback.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:26

Week 9.

Afbeelding

Tinypic versie: http://i61.tinypic.com/9ss0ox.jpg

Had net ook landschap foto's gemaakt maar om één of andere reden zijn die gewoon niet scherp na het uploaden...terwijl ze wel scherp zijn in mijn programma's...snap er geen snars van...

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:38

maar even via tinypic want ik krijg het even niet voor elkaar..

Als iemand kan helpen, hoe krijg je je foto zichtbaar via google plus?
de links die ik kan vinden van de foto daarbij zegt bokt dat ie de afmetingen niet kan bepalen.
maar vorige week is het me gelukt en nu geen idee meer hoel

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jessica_1998 op 01-03-15 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:51

@Kimmetjee04, siamezen kijken altijd zo. Die in Jan,Jans en de kinderen heette niet voor niets Loedertje :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:08

Niet tevreden over de foto's die ik deze week gemaakt heb, dus nog maar een vogeltje van vorige week :P

Afbeelding

Vogeltje had iets minder centraal gemogen, maar dan kreeg ik een groter stuk van dat witte erop en dat vond ik erger storen dus heb het zo maar gedaan. Achtergrond vind ik sowieso niet zo heel fijn

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:27

@kimmetjee04: Leuk ik ben benieuwd! Deze zijn inderdaad ook wit geboren en krijgen dan al vrij snel een donker staartje, oortjes en neus. En dan later worden ze steeds donkerder wel leuk om te zien, je weet nooit gelijk wat het later wordt :D

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:44

hilly200: Vind de foto mooi scherp op de ogen. Jammer van het kastje op de achtergrond en het overbelichte deel onder het kastje waardoor de poten van de kat een beetje wegvallen in het licht
Hanna_94: Mooie foto, niks op aan te merken
Dandy200: Lieve foto, qua compositie niets op aan te merken. Wel vind ik de bewerking (?) wat roze achtig en er lijkt een waas op de foto te zitten waardoor de foto niet helemaal scherp oogt
Killyen: Mooie foto, niks op aan te merken
Marjoow: Haha, op mijn mobiel zag ik de foto paar dagen al voorbij komen en toen kon ik er niet op komen wat het nou was op de foto, nu zie ik de foto groter op mijn pc en zie ik dat het een kadaver is. De foto is mooi scherp en leuk qua scherptediepte maar ik vind het geen 'bijzondere' foto, niet mijn smaak
Cioccolate: Mooie foto, de druppeltjes zijn mooi scherp. Vind alleen dat de bladeren van de roos nu erg donker zijn, bijna tegen het zwarte aan
xFace: Ik vind het een mooie foto met fijne kleuren! De overbelichte delen storen mij totaal niet, vind het wel leuk. Wel had ik het denk ik mooier gevonden als de foto horizontaal was
monybou: Leuke foto! Niks op aan te merken
Cleo_: Mooie foto, compositie is erg leuk en de scherpte is mooi. Alleen jammer van het ene oortje dat niet mooi naar voren staat
WiancaR: Hele mooie foto! Eigenlijk niets op aan te merken behalve dat ik het jammer vind dat het linkeroog er niet helemaal mooi op staat.
rosslover: Vind het geen bijzondere foto. Leuk dat de pony's aan het dutten zijn maar ik vind het daardoor geen spannende foto. De foto oogt ook onscherp en de achtergrond vind ik te storend. Als het zwarte paardje zijn oren ook mooi naar voren had gehad had het waarschijnlijk een veel leukere foto geweest
MZorro: Prachtige foto zeg! En ook erg orgineel!
Binky: Mooie foto, de kleuren zijn erg mooi! jammer dat het oogje van het vogeltje zo zwart is en het oogje daarom niet echt opvalt.
wendy1987: Gave foto, niks op aan te merken!
horserider22: Jammer van de flits waardoor je geen scherptediepte kunt zien en de fiets een beetje overbelicht is. Ook vind ik de uitsnede niet zo mooi, had mooier geweest als het stuur in zijn geheel op de foto was
K_m: Hele gave foto! Niks op aan te merken
elle108030: Mooie foto! De achtergrond is heel mooi zo! Het oogje lijkt alleen niet helemaal scherp en ik vind het jammer dat het beestje niet wat meer in de camera kijkt
Robin_rikkie: Leuke actie foto! Jammer van de onscherpte zoals je zelf al aangeeft
Verosjaak: Hele lieve foto! Niks op aan te merken
Eskegirl: Mooie foto! Jammer dat het paard centraal staat maar verder een lieve foto
Linsa: Mooie foto! Leuk ook zo die achtergrond!
S_imonee: MOoie foto ! Niks op aan te merken
glenstorm: Mooie binnenbakfoto, qua licht erg mooi helder. Wel oogt de foto wat onscherp
Jespri: Mooie foto! Vind de kleuren erg mooi maar zie wel wat ruis
Kanzi: Wat een leuke foto zeg! Leuk idee ook bij die ronde trap
Kiki_: Niet echt een bijzondere foto maar wel mooi scherp en vind het licht mooi vallen op de boom
NESCAFE: Erg mooie foto, leuk standpunt genomen zo van boven en erg mooi dat de poten van de kat zo wegvallen
sorsie: Erg mooie foto qua kleur ! Hij had misschien iets meer opgelicht mogen worden
Sodeletuut: Awh wat een lieve foto! Niks op aan te merken
Bellatrix: Erg mooie foto, je had de upload van tinypic beter kunnen gebruiken denk ik. Flickr heeft weer erg verscherpt waardoor de ogen van de kat erg raar eruit zien.
Jessica_1998: Je bent al goed vooruit gegaan zeg als ik je vorige foto's herriner. Mooie compositie en achtergrond heb je gekozen en de foto is mooi scherp. Jammer dat de hond niet de andere kant op kijkt of de camera inkijkt. Voor het mooie had je misschien ook de riem kunnen wegwerken maar daar moet je ook maar net handig in zijn
Racheel: Leuke foto met het blaadje in zijn bek. Wel heb ik het idee dat de scherpte nu juist op het blaadje ligt en de vogel onscherp is. Ook vind ik de 'waas' rechtsonder die naar de vogel toegaat storend

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:51

Dankjewel :)
T in de camera kijken ben ik t mee eens idd. Een de riem wegwerken heb ik geprobeerd maar dat lukte alleen in t water en daarboven niet meer. Moet ik nog even handig in worden

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:34

Mijn week 9:

Afbeelding
Ik verzamel hier.
Had deze week erg veel tijd omdat ik vakantie had, en ik had veel dingen uit geprobeerd, maar het lukte allemaal niet, dus dan maar deze :). Ik vond het koele zelf juist wel iets hebben.

Ik zal zo proberen feedback te geven.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:35

OEF wat een mooie platen komen er voor bij. Ik ben vandaag naar het KNHS zware tour kampioenschap dressuur geweest. Geprobeerd foto's te maken maar jeeeeetje dat is moeilijk!! Toch proberen :D haha

Mijn week 9; 'Capri Sonne' op de volle kracht vooruit... Wat een gaaf beest!! :D (instelling echt volledig op automatische piloot... ) Ik heb hem misschien voor sommige te veel verscherpt Én hij heeft ruis en onscherpte maar ik vind dat persoonlijk mooi, maar ja ik ben FAN! :~

Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:48

Feedback week 9:

taarss: Mooi! Leuk paard ook <3
marijepagter: Mooi!
Eline91: Erg bijzonder inderdaad, ik had liever zonder bijvoorbeeld de tas (?) op de achtergrond gezien.
annelot: Lief! Maar ik mis een klein beetje scherpte, of ligt dat aan mij?
XiiaaooNaa: Mooi! Leuk paardje <3
Mariett: Erg gaaf die lucht!
Marit: Prachtig, maar voor mij iets te licht, maar het benadrukt de mooie kleuren wel.
Maaaarije: Grappige moment opname, maar zoals je zelf al zegt (door het uploaden) mis ik een klein beetje scherpte.
Ismy: Alle drie mooie foto's!
showteam: Wat een schatje <3. Ik mis wel een klein beetje scherpte. En sterkte met jullie afscheid.
hilly200: Niet heel speciaal, maar wel mooi!
Killyenn: Gave foto, maar ik vind hem een beetje te donker.
xFace: Ik vind het overbelichte wel meevallen hoor, alleen het middelste bloemetje aan de zijkant. Maar ik stoor me er niet aan hoor :).
monbyou: Leuk!
horserider22: Niet de meest speciale foto, maar wel leuk.
k_m: Gaaf!
Kanzi: Erg leuk weer!
Sodeluut: Lief!
Jessica_1998: Leuke foto, maar misschien was het leuker geweest als je de riem had weggewerkt ;).

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:57

Thanks manonfleur :D de foto is wel prima scherp (op de oogjes) trouwens. Misschien lijkt t door het verkleinen wat minder :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:02

:wave:

Deel van pagina 127, rest volgt later nog

Eline91
Ik ga het proberen. Ik vind de foto te druk, de krantenmand bijvoorbeeld zo ook het witte tafelkleed en de witte laken op de bank. Ik denk dat een karige/schrale omgeving het beter had gedaan. :j

Marjoow
Over het geheel mis ik scherpte op de foto. Verder een sterk onderwerp, mooie diepte wat de foto sterk maakt, ook door het gekozen standpunt.
Je logo vind ik nog wat "breed", wellicht de tussenruimte verkleinen?

Cioccolato
Het rood lijkt hier wel goed, ik mis alleen wel wat detail in de roos, alsof de scherpte er wat uit is gehaald? Verder is hij wat centraal geplaatst, probeer meer te werken met de gulden snede/lijn van 3 om centrale onderwerpen te voorkomen.

xFace
De achtergrond valt mij meteen positief op, heel mooi van kleur en DOF. Ik denk dat de foto wel iets gecropt mag worden opdat de storende rand rechtsboven en rechts verdwijnt.
verder vind ik hem wel iets hebben zo, mooie kleuren en mooie compositie. Het overbelichte stoort mij niet althans.

monbyou
Danbo is weer leuk. _O_ Niets op de foto aan te merken. :)
Ik wil er nu ook een. <3

Cleo_
Mooi in compositie en kleur, wel een tikkeltje donker naar mijn smaak. Qua fotobewerking zal ik nog eens kijken naar de ketting, want je ziet dat hij nu weggewerkt is namelijk (bitring/hals).

WiancaR
Heel mooi in compositie en leuk dat je hem omgezet hebt qua kleur. Persoonlijk had ik hem nog meer contrast gegeven gezien de foto nu nog wat vlak is.

Week 9

Afbeelding

De rest probeer ik morgen bij te lezen. Val nu bijna op mijn toetsenbord in slaap namelijk. :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:40

Bezig geweest met (macro)oogfoto's maaar zijn nog niet helemaal geworden wat ik wilde. Dit weekend ook weer naar Blijdorp geweest dus daar maar even een foto van dan :D

Helaas geen ijsbeertweeling gezien! Wel 1 van mijn favoriete dieren:

Week 9
Afbeelding
Tinypic upload versie

Mijn sluitertijd stond bij deze foto achteraf gezien nog ontzettend laag (1/60 met mijn 70-200) dus ik heb nog mazzel dat hij zo scherp is :') al is hij nu wederom door Flickr wel weer superverscherpt.. hm. -O-

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:04

de wolf hierboven had een flink avondmaal :Y)

hier mijn week 9.
ik had iets in gedachte en geprobeerd dit zo goed mogelijk uit te werken.
Veel respect voor diegene die vaak hun kat op de foto zetten, want de mijne vonden de studio maar niks :+

heel wat kattenbrokjes en geduld verder heb ik er toch nog iets van kunnen maken :')

de haren van de kat ogen enorm scherp dankzij flickr :(

Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:14

Leuk kimmetjee04! :D
Er lijkt wel een soort rand/waas/gloed om je heen te zitten, misschien van het bewerken? Ennuh.... het lijkt net of je de kat op z'n oog wilt slaan _O-

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:18

joeluna schreef:
Leuk kimmetjee04! :D
Er lijkt wel een soort rand/waas/gloed om je heen te zitten, misschien van het bewerken? Ennuh.... het lijkt net of je de kat op z'n oog wilt slaan _O-

die rand/waas/gloed lijkt misschien iets bij mijn voeten omdat de schaduw van de kat daar lijkt 'op te houden', maar op de originele foto was dat ook het einde van de schaduw (dus van zijn oortjes).

haha, ik had ook nog een foto waar ik meer rechtop sta, maar vond deze gehurkte foto beter.
Maar ik zal hem nooit slaan hoor :+
alhoewel hij zijn rechterpootje ook al gereed heeft _O-

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:20

Mijn week 9. HDR en sepia, vandaag genomen in Brugge.

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:33

Kimmetjee04, ik zie de rand ook. En soort aura in jou heen ,om je hele lichaam :) idee is wel erg leuk!

Sicayes, wauw ik vind hem mooi. Goeie kluif oo!

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:50

Bellatrix schreef:
Week 9.

[ Afbeelding ]

Tinypic versie: http://i61.tinypic.com/9ss0ox.jpg

Had net ook landschap foto's gemaakt maar om één of andere reden zijn die gewoon niet scherp na het uploaden...terwijl ze wel scherp zijn in mijn programma's...snap er geen snars van...

wat een ontzettend leuke foto, <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:50

Dank je wel!! :D