[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:17

Ik vind actiefotos van honden vaak rot om scherp te krijgen op de juiste plekken..

hahaha :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:24

louiisaa schreef:
Hallo iedereen, ik weet niet of het hier hoort maar ik weet zo 1,2,3 niet waar anders.

Ik wil graag weten met welk programma je een logo kunt maken.. ik heb nu alleen tekst maar ik zou graag een rechthoekige vorm met tekst erin en eventueel een icoontje erbij, maar hoe kan ik dit maken ? Zijn er mischien sites die uitleg geven ? Ik heb photoshop maar ik zou niet weten hoe ik iets kan uitwerken

Groetjes

Jeta Logo designer is best gebruiksvriendelijk

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:55

Weet niet of het hier goed staat maar ik heb steeds problemen met foto's omzetten naar jpeg. Ik gebruik lichtroom maar als ze verkleind zijn gaat de kwaliteit en scherpte stuk achteruit, hoe kun je ze goed omzetten zodat de kwaliteit verkleind ook nog aardig goed is? En wat kun je het beste invullen voor het omzetten naar de orginele grote naar jpeg?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:56

ik gebruik photoshop voor verkleinen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:46

Brenda_85 schreef:
Weet niet of het hier goed staat maar ik heb steeds problemen met foto's omzetten naar jpeg. Ik gebruik lichtroom maar als ze verkleind zijn gaat de kwaliteit en scherpte stuk achteruit, hoe kun je ze goed omzetten zodat de kwaliteit verkleind ook nog aardig goed is? En wat kun je het beste invullen voor het omzetten naar de orginele grote naar jpeg?

Heb jij misschien een screenshot met al je instellingen hoe jij verkleind vanuit de export module in Lr? Bijna alle foto's die op mij FB, Google+ en Bokt staan zijn verkleind met Lr.

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:30

Ja die heb ik, staat hier alles op?

Afbeelding

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:59

Zo ik heb vandaag weer mn eerste stalreportage staan, zijn er dingen waar ik op moet letten? Eventuele tips voor blackphoto's? :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:18

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:37

Hebben jullie misschien tips om je fotografie te promoten? Ik doe zelf de opleiding grafisch vormgeving en ben wel in staat visitekaartjes en posters etc te maken, maar ik vraag mij af waar ik dan posters zal ophangen en of dat echt werkt. Ik ben ook druk bezig met portfolio opbouwen en er is een nieuwe website in de maak. Maar nog steeds weinig aanvraag. Heb ook een facebookpagina en houd die ook bij, maar weinig likes. Ik steek wel erg veel tijd en moeite in mijn foto's en probeer werk van kwaliteit te leveren, maar vaak doe ik dit nog steeds gratis en dit vind ik wel jammer. (Doe wel veel mond-op-mond reclame hoor, en ik snap dat het tijd nodig heeft. Maar misschien als iemand hier tips heeft :) )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:11

Grote reclame op auto. :')

Nee, je moet het toch echt van mond op mond reclame en je laten zien hebben. Portfolioshoots dus, fotomeetings, jezelf ontwikkelen, leuke acties houden via FB. En goed vindbaar zijn.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:15

Inderdaad mond op mond reclame en naamsbekendheid krijgen. Bijvoorbeeld door op een evenement bij jou in de buurt te staan ofzo en dan vragen of je visitekaartjes mag uitdelen/in goodiebags/ aan alle deelnemers geven.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:02

Volgens mij werken acties via Facebook ook wel goed inderdaad:
"Like mijn pagina, deel de foto en win een fotoshoot!" :j

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:25

Wanneer vinden jullie eigenlijk dat het tijd is voor een aparte Facebookpagina voor je fotografie?
(Of hoort deze vraag hier niet thuis?)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:27

Poess91 schreef:
Wanneer vinden jullie eigenlijk dat het tijd is voor een aparte Facebookpagina voor je fotografie?

Wanneer je daar zin in hebt en dat graag wilt. Ik fotografeer vooral voor de hobby en heb geen aparte feestboekpagina ervoor. :=

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:40

Poess91 schreef:

Ik zou persoonlijk niet zo snel een facebookpagina maken als je net begonnen bent (lees een maand), maar eerder als je al wat langer bezig bent (vanaf een jaar ofzo?)

Maar inderdaad wat Bagheera zegt, wanneer jij daar zin in hebt en je er goed bij voelt :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:17

Iemand die toevallig tips heeft voor het fotograferen van een vogelspin?
Ik was van plan op op 'wit' te zetten, een kleurtje (blauw of rood) en op een boomstammetje te zetten.
Ik moet alleen nog horen wanneer de persoon van de spin nog tijd heeft.

Heb een angst voor spinnen, maar misschien vind ik ze dan minder eng.. Of ik vind de vogelspin niet meer eng maar de rest nog wel. _O-

Ook ga ik zijn kat fotograferen, ook iets wat normaal gesproken niet doe. :+

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:58

Ik hoop dat de vraag hier thuis hoort.
Vanaf de zomer 2014 heb ik een Nikon D7000 aangeschaft. Nu blijf ik steeds foto's maken, maar ik snap nog steeds helemaal niets van de instellingen en opties die erop zitten.
Handleiding pak ik er nog regelmatig bij, maar ik weet nooit zo goed welke reactie een bepaalde instelling geeft of hoe ik iets opgelost krijg wat verkeerd staat ingesteld.

Heeft iemand ervaring met de D7000 of zijn er misschien iets van "cursussen" (niet online, maar echt face-to-face) die mij kunnen helpen om beter mijn camera te begrijpen?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:11

Er zullen zeker cursussen bij jou in de buurt zijn. Gewoon even googlen. Ik vond het wel heel fijn om een cursus te hebben gevolgd.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:56

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:57

Hoi, en sorry dat ik hier zo binnen kom vallen. Misschien kan ik er beter een topic over openen, maar ik vraag het eerst hier even. :)

Ik heb al dik 1,5 jaar mijn geliefde D5200. Eerst met één Nikon accu, de EN-EL14, en later met een tweede EN-EL14. Nu heb ik er vooral het laatste half jaar last van dat accu's nadat ze opgeladen zijn, binnen één dag helemaal leeg kunnen lopen. Dit gebeurt alleen als de accu's uit de camera zijn; als ze erin zitten en ik maak geen foto's blijven ze wel gewoon vol.

Meestal zijn ze als ik ze de avond/nacht van te voren oplaadt de volgende ochtend/middag nog wel vol, en soms blijven ze ook gewoon een week vol. Het lijkt vrij willekeurig. Naar mijn idee gebeurt dit met allebei de accu's, maar omdat ze identiek zijn weet ik dat niet zeker. Vanaf nu ga ik daar wel op letten.

Ik heb al gegoogled, maar werd niet veel wijzer. Weet iemand hier dus misschien hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:19

Leprycorn schreef:
Ik hoop dat de vraag hier thuis hoort.
Vanaf de zomer 2014 heb ik een Nikon D7000 aangeschaft. Nu blijf ik steeds foto's maken, maar ik snap nog steeds helemaal niets van de instellingen en opties die erop zitten.
Handleiding pak ik er nog regelmatig bij, maar ik weet nooit zo goed welke reactie een bepaalde instelling geeft of hoe ik iets opgelost krijg wat verkeerd staat ingesteld.

Heeft iemand ervaring met de D7000 of zijn er misschien iets van "cursussen" (niet online, maar echt face-to-face) die mij kunnen helpen om beter mijn camera te begrijpen?

Ik heb de D7100, niet veel verschil met de D7000. Wat wil je weten? Zet ze anders op een rijtje en doe een pb? :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:42

Een cursus is juist leuk omdat je leert met je camera om te gaan en wat mogelijk is. Er komen dus veel dingen voorbij waarvan je misschien niet eens wist dat ze mogelijk waren. Wat ook leuk is dat je vaak opdrachten krijgt die je anders nooit zou doen. Oftewel ik zou in je omgeving kijken waar je een basiscursus kunt volgen.
Natuurlijk kan ze hier ook wel met losse vragen terecht, maar wat je niet weet kun je ook niet vragen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:59

Hier ook eigenwijs zelf begonnen. Toch een cursus gevolgd en het laten verwaarlozen. Oefening baart kunst maar dan moet je wel oefenen. Hierna nog een cursus fotografie in 1 dag gedaan bij Fotoclass. Enorme aanrader. Volg regelmatig workshops daar. Is wel in Noordbrabant maar echt de moeite waard !

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:00

Moet nog even goed gaan zoeken, maar wat ik tot nu toe tegenkom, is of niet in de buurt of niet in mijn smaak van fotograferen. Moet wel leuk en speels blijven in mijn mening :j

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:01

hoii,

Ik ga komende Zaterdag naar een vriendin om foto's te maken van haar en haar pony. We hebben al een mooie locatie gevonden, alleen nu vroeg ik me af of iemand me wat tips kon geven hoe je mooie foto's krijgt. Ik heb zelf nog niet suuuper veel ervaring in de echte fotgrafie, dus wat tips zouden altijd fijn zijn!