Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Foxy1980 schreef:![]()
Momenteel heb ik een Nikon D40 met een Sigma 55-200mm lens. Fotografeert prima, maar ik wil graag een lens die net een tandje meer bereik heeft. Volgens mij kom ik dan uit op een 70-300mm (correct me if im wrong!).
Nu ben ik absoluut hobbyfotograaf, dus veel centjes wil ik er niet aan uitgeven. Ik kwam deze Tamron tegen met ingebouwde autofocusmotor, dus geschikt voor de D40. Heeft iemand ervaringen met een dergelijke lens? Zou dit wat zijn om betaalbaar een stap meer te kunnen?
http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?cPath=880_23_89&products_id=7096
Foxy1980 schreef:![]()
Momenteel heb ik een Nikon D40 met een Sigma 55-200mm lens. Fotografeert prima, maar ik wil graag een lens die net een tandje meer bereik heeft. Volgens mij kom ik dan uit op een 70-300mm (correct me if im wrong!).
Nu ben ik absoluut hobbyfotograaf, dus veel centjes wil ik er niet aan uitgeven. Ik kwam deze Tamron tegen met ingebouwde autofocusmotor, dus geschikt voor de D40. Heeft iemand ervaringen met een dergelijke lens? Zou dit wat zijn om betaalbaar een stap meer te kunnen?
Bluem schreef:Foxy1980 schreef:![]()
Ik heb de sigma 70-300 (voor Canon dan), op zich fijne lens (zeker voor wat hij kost), maar je hebt inderdaad wel een zonnig weertje nodig.
Vandaar heb ik me nu een 70-200 F2.8 gekocht en ook een 50mm 1.8, ik verwacht ze deze week. Maar als je meer bereik wil is deze niet echt een optie.
Emmaa_ schreef:Nou mocht het een EF lens zijn zal ik inderdaad voor een Canon gaan .
Want je hebt slechts met deze camera gewerkt en gaat gelijk overstag. Misschien handig om alle opties open te houden?
loveginger schreef:Ik heb ook een Canon EOS 1000D & wil graag een lens die meer kan inzoomen en echt voor de paardenfotografie .
nu heb ik er wel 1 gevonden en ben benieuwd naar ervaringen en de voor en nadelen
Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro Canon
Dit 70-300mm objectief levert u macrofotografie op bij een brandpuntsafstand van 300mm. Deze lens is ideaal voor zowel portret-, landschap- als ook sportfotografie. Dit objectief levert de beste prestaties met een digitale spiegelreflexcamera, maar is eveneens geschikt voor een analoge spiegelreflexcamera.
& is de Sigma of de Tamron beter?
Lipydo schreef:Hallo allemaal
Ook ik zoek een nieuwe lens. Ik gebruik de Canon EOS 400D en heb de kitlens + zoomlens van Sigma (70-300, 4-5,6) in mijn bezit. Ik zou graag een lichtsterkere lens willen ivm concert fotografie bijvoorbeeld.
Deze heb ik op het oog:
Canon EF 85mm f/1.8 USM
Canon EF 50/1.8 II of 1,4
Canon EF 100/2.8 MACRO USM
Ervaringen? Adviezen?
loveginger schreef:Ik heb ook een Canon EOS 1000D & wil graag een lens die meer kan inzoomen en echt voor de paardenfotografie .
nu heb ik er wel 1 gevonden en ben benieuwd naar ervaringen en de voor en nadelen
Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro Canon
Dit 70-300mm objectief levert u macrofotografie op bij een brandpuntsafstand van 300mm. Deze lens is ideaal voor zowel portret-, landschap- als ook sportfotografie. Dit objectief levert de beste prestaties met een digitale spiegelreflexcamera, maar is eveneens geschikt voor een analoge spiegelreflexcamera.
& is de Sigma of de Tamron beter?