[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:40

Sanne: waarom ga je de Sony kopen?

Verder: wat voor lenzen heb zitten er bij de SLR van je vader? EF-lenzen of FD? Als het EF-lenzen zijn, zou je er wellicht verstandig aan doen een Canon-body te kopen.

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:23

Ik ga de Sony A350 kopen omdat ik er al een tijdje zelf mee gefotografeerd heb en ik hem erg fijn vind.
Verder heeft een vriend van ons die camera ook en kan ik van hem een grotere lens lenen en hij kan mij ook wat uitleg geven.
Er zit maar 1 lens bij de oude camera van mijn vader.
Ik zal straks nog eens kijken wat voor lens het is, een EF of FD, want ik moet zo naar school Vork.
Als ik weet wat voor lens het is plaats ik nog wel even een berichtje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:56

Nou mocht het een EF lens zijn zal ik inderdaad voor een Canon gaan .

Want je hebt slechts met deze camera gewerkt en gaat gelijk overstag. Misschien handig om alle opties open te houden? Knipoog

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:13

Doei!

Momenteel heb ik een Nikon D40 met een Sigma 55-200mm lens. Fotografeert prima, maar ik wil graag een lens die net een tandje meer bereik heeft. Volgens mij kom ik dan uit op een 70-300mm (correct me if im wrong!).

Nu ben ik absoluut hobbyfotograaf, dus veel centjes wil ik er niet aan uitgeven. Ik kwam deze Tamron tegen met ingebouwde autofocusmotor, dus geschikt voor de D40. Heeft iemand ervaringen met een dergelijke lens? Zou dit wat zijn om betaalbaar een stap meer te kunnen?

http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?cPath=880_23_89&products_id=7096

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:18

Foxy1980 schreef:
Doei!

Momenteel heb ik een Nikon D40 met een Sigma 55-200mm lens. Fotografeert prima, maar ik wil graag een lens die net een tandje meer bereik heeft. Volgens mij kom ik dan uit op een 70-300mm (correct me if im wrong!).

Nu ben ik absoluut hobbyfotograaf, dus veel centjes wil ik er niet aan uitgeven. Ik kwam deze Tamron tegen met ingebouwde autofocusmotor, dus geschikt voor de D40. Heeft iemand ervaringen met een dergelijke lens? Zou dit wat zijn om betaalbaar een stap meer te kunnen?

Ik heb deze lens gehad voor mijn canon. op zich heb ik niet moeten klagen voor de prijs, heb er toch leuke plaatjes mee geschoten wanneer de lichtomstandigheden goed waren (lees wanneer buiten het zonnetje scheen).
Ik vond hem met focussen wel erg traag, maar ik ben nu dan ook verwend met een 70/200L 2.8 is.

Met je sigma heb ik geen ervaring dus ik kan je niet vertellen of je een juiste keuze maakt Lachen

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:29

Bedankt voor je reactie!

Ik heb al een beetje meer zitten lezen ondertussen. Ik heb het idee dat de Tamron toch behoorlijk op kwaliteit inlevert als ik dat zo lees. Misschien moet ik het voorlopig dan toch gewoon bij mijn 55-200mm houden, want die maakt op zich prima foto's en dan even doorsparen voor een betere lens.

Maar ik hoor graag nog meer reacties van anderen!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:33

Ik denk dat je daar heel verstandig aan doet om door te sparen. En objectieven blijven hun waarde meestal wel behouden, dus echt een miskoop kan je in mijn ogen nooit doen (mits je naturlijk gewoon normaal met je spullen omgaat Haha!).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:38

Wat is een mooie prijs voor een nikon AF-S 70-200 2.8 VR tweedehands?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:26

@ sanne : 1 van de vele redenen waarom ik een canon heb gekocht, er is véél meer voor te koop.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:56

Foxy1980 schreef:
Doei!

Ik heb de sigma 70-300 (voor Canon dan), op zich fijne lens (zeker voor wat hij kost), maar je hebt inderdaad wel een zonnig weertje nodig.

Vandaar heb ik me nu een 70-200 F2.8 gekocht en ook een 50mm 1.8, ik verwacht ze deze week. Maar als je meer bereik wil is deze niet echt een optie.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:58

Hallo allemaal Lachen
ik heb op dit moment een canon 400d met het standaard lensje erbij (de 18-55mm), en de 50mm f1.8.
nu ben ik hard aan het sparen voor een leuke zoomlens, en ik zat te denken aan de 55-250mm F4-5-5.6 IS van canon.
is dit een goede keus of kan ik beter nog eventjes doorsparen voor wat beters?

edit; ik ben nu 13 jaar en heb alleen een bijbaantje, dus nee, een lens van >500 euro zit er niet in voor mij Clown

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:17

Bluem schreef:
Foxy1980 schreef:
Doei!

Ik heb de sigma 70-300 (voor Canon dan), op zich fijne lens (zeker voor wat hij kost), maar je hebt inderdaad wel een zonnig weertje nodig.

Vandaar heb ik me nu een 70-200 F2.8 gekocht en ook een 50mm 1.8, ik verwacht ze deze week. Maar als je meer bereik wil is deze niet echt een optie.

Ik wilde net vragen of iemand de sigma 70-300mm had, hij trekt me wel en ik wil eigenlijk vrijdag gaan bestellen. maar is hij moeilijk te doen met bewolkt weer?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:25

Ik vind m daarvoor niet bijzonder (zie links onderschrift). Het is ook maar wat je verwacht voor het geld dat hij kost vind ik. Lachen

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:30

Emmaa_ schreef:
Nou mocht het een EF lens zijn zal ik inderdaad voor een Canon gaan .

Want je hebt slechts met deze camera gewerkt en gaat gelijk overstag. Misschien handig om alle opties open te houden? Knipoog

Het is een FD lens. Ik heb het even nagekeken Lachen
Is het dan nogsteeds slim om voor een Canon te gaan? Of is dat alleen slim bij een EF lens ?
*Niet zo veel verstand ervan Bloos.

Ik ben ook nog aan het kijken. Ik ga zeker ook nog verder kijken en als ik het zeker weet beslis ik pas.
Ik koop de camera ook voor een groot deel zelf, en mijn ouders betalen een stukje en dat is dan gelijk mijn sinterklaas cadeautje Schijnheilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:00

Een FD lens past niet op een moderne canon body Knipoog.

Persoonlijk zweer ik echt bij mijn Canon, heerlijk ding.
Ik kan er fijn mee werken Ja.
Maar zo zullen er ongetwijfeld ook mensen met Nikon zijn die gek zijn van dat merk Ja .

Ik vond het in ieder geval wel de moeite waard om andere camera's ook even aan te raden Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 03:01

Sanne: een FD-lens zul je in ieder geval niet kunnen gebruiken op je digitale Canon-spiegelreflexcamera.

Of het desondanks verstandig is om voor Canon te gaan: tsja, ik zou zeggen: probeer de verschillende merken allemaal eens uit en ga voor het merk waar je het best mee overweg kunt en dat het fijnst in je hand ligt.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 07:21

Als Sanne zoveel plezier heeft met die Sony, zou ik voor de Sony gaan.
Ik ben pas overgestapt van Pentax K10D op een Canon 40D vanwege de sneller AF, maar mis mijn Pentax nog steeds.
Dat heeft niks te maken met beter of slechter, maar wel met het gevoel en de binding die je met/bij een bepaald merk hebt.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:03

Goedenmorgen, Ik heb sinds kort de Canon EOS 1000D met de standaard kitlens in mijn bezit. Bevalt me goed, maar ik moet nog een hoop leren merk ik. In het voorjaar wil ik graag races gaan fotograveren en ik vroeg me af welke lens ik daar het beste voor kon aanschaffen. Het is altijd buiten en je staat redelijk ver van de baan af. Ook fotografeer ik graag paarden en natuur. Nu wil ik graag weten welk zoomobjectief ik daar het beste voor kan aanschaffen. de 55-200 of de 70-300? Ik wil ze in elk geval van Canon zelf. En heeft iemand dan ook een idee wat een beetje een stevig en makkelijk hanteerbaar statief is?

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:39

Ik heb ook een Canon EOS 1000D & wil graag een lens die meer kan inzoomen en echt voor de paardenfotografie .
nu heb ik er wel 1 gevonden en ben benieuwd naar ervaringen en de voor en nadelen Ja

Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro Canon

Dit 70-300mm objectief levert u macrofotografie op bij een brandpuntsafstand van 300mm. Deze lens is ideaal voor zowel portret-, landschap- als ook sportfotografie. Dit objectief levert de beste prestaties met een digitale spiegelreflexcamera, maar is eveneens geschikt voor een analoge spiegelreflexcamera.

Afbeelding

& is de Sigma of de Tamron beter?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:03

ik heb die lens 2 maanden gehad en toen was ik er op uitgekeken Bloos

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:07

Hallo allemaal Haha!

Ook ik zoek een nieuwe lens. Ik gebruik de Canon EOS 400D en heb de kitlens + zoomlens van Sigma (70-300, 4-5,6) in mijn bezit. Ik zou graag een lichtsterkere lens willen ivm concert fotografie bijvoorbeeld.

Deze heb ik op het oog:

Canon EF 85mm f/1.8 USM
Canon EF 50/1.8 II of 1,4
Canon EF 100/2.8 MACRO USM

Ervaringen? Adviezen? Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:44

loveginger schreef:
Ik heb ook een Canon EOS 1000D & wil graag een lens die meer kan inzoomen en echt voor de paardenfotografie .
nu heb ik er wel 1 gevonden en ben benieuwd naar ervaringen en de voor en nadelen Ja

Dit 70-300mm objectief levert u macrofotografie op bij een brandpuntsafstand van 300mm. Deze lens is ideaal voor zowel portret-, landschap- als ook sportfotografie. Dit objectief levert de beste prestaties met een digitale spiegelreflexcamera, maar is eveneens geschikt voor een analoge spiegelreflexcamera.

Afbeelding

ik ga hem morgen bestellen Haha! of misschien zelfs halen... heb een OV maar vind treinen eng en alleen reizen ook Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:48

Lipydo schreef:
Hallo allemaal Haha!

Ook ik zoek een nieuwe lens. Ik gebruik de Canon EOS 400D en heb de kitlens + zoomlens van Sigma (70-300, 4-5,6) in mijn bezit. Ik zou graag een lichtsterkere lens willen ivm concert fotografie bijvoorbeeld.

Deze heb ik op het oog:

Canon EF 85mm f/1.8 USM
Canon EF 50/1.8 II of 1,4
Canon EF 100/2.8 MACRO USM

Ervaringen? Adviezen? Lachen

De EF 50 1.8 heb ik, vind 'm echt heerlijk, zeker voor dat geld. Levert mooie kwaliteit plaatjes op vind ik.

Op wat voor concerten kom je vooral? Kleine concerten waarbij je weinig zoom nodig hebt? Als je bijv. fotografeert in een zaal als de Melkweg heb je al gauw wat meer zoom nodig als je niet vooraan staat, dan kan je toch beter voor de 100 gaan. Als je in echt kleine zaaltjes/kroegjes komt heb je aan de 50 genoeg. Ik zou echter zelf voor een lens kiezen zonder vaste brandspuntafstand, zodat je kan in- en uitzoomen. Zo kan je wat meer groothoek en wat meer portret werken, dat is wel fijn. Ik gebruik bij kleine zaaltjes m'n 28-70 2.8 erg veel (Sigma) en bij grotere optredens of zalen, binnen of buiten, m'n 70-200 2.8 (ook sigma).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:52

Precies Ja .

50mm 1.8 heb ik een paar keer mee fotograferen en het is echt een superfijne lens! Ja.
Vooral voor het geld dat hij kost! Ja.

Maar zoom is praktischer Ja

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:02

loveginger schreef:

Afbeelding

Mijn bevindingen van de sigma staan hier juist boven ergens. Met Tamron geen ervaring.