[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:49

tesseke schreef:
HeavensLove Mooie foto. Alleen vind ik de voorgrond heel erg wazig. Heb je dit bewerkt? Omdat er ook zo’n lijn in zit.

is niet bewerkt :)
dat komt omdat het een boomwortel is en ik lig plat om mijn buik met de camera op de grond ...

Robin_Rikkie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:08

bedankt iedereen voor de feedback tot nu toe!
Vies is hij zeker, hij had een stuk of 3 keer gerold in de modder toen we hem los gingen laten in voor deze foto's :Y) :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:18

Mijn week 13 :) Vergelijkbaar met vorige week, maar dan gisteren gemaakt in een nieuwe sessie buiten :D

Afbeelding

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:44

binky schreef:
Joey> lief oudje....

Die vind ik leuk _O- Hij is toch echt 4 jaar haha. Hij is alleen van zwart naar wit aan het 'transformeren', daardoor lijkt ie oud haha!

Verder bedankt voor de feedback! :)

Gaaf moment heb je te pakken Marit!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:12

Joey schreef:
binky schreef:
Joey> lief oudje....

Die vind ik leuk _O- Hij is toch echt 4 jaar haha. Hij is alleen van zwart naar wit aan het 'transformeren', daardoor lijkt ie oud haha!

Verder bedankt voor de feedback! :)

Gaaf moment heb je te pakken Marit!
Oeps :o

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:57

Blegh, zit in een fotografie-dipje.. -O-
Foto's komen niet uit zoals ik had gedacht.
Belichtingen etc komt niet goed uit, wanneer ik dit recht probeer te trekken in photoshop ziet het er helemaal niet meer uit. Geen perfecte foto dus, maar sta natuurlijk voor alles open!
Ben maar in de comfort-zone gebleven en de honden maar weer gedaan.

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:00

mijn foto van deze week.

na veel foto's samenvoegen en veel wegwerken is dit m geworden.
_/-\o_

Afbeelding

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:12

Mijn feedback :)

Agossie: Mooie foto! Had hem denk ik liever in kleur gezien, maar zijn ogen spreken heel erg!

Ash_: Had liever aan de rechterkant iets meer gezien, jammer dat het achterste oog iets 'wegvalt', maar sprekende foto!

Asselruiter: Zou de foto van een iets andere positie nemen, zodat het oog meer naar voren komt, maar mooie foto!(Leuke kleur heeft het paard :D )

Bellatrix: Mooie foto, ik vind de ruis jammer maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

binky: Jammer dat hij niet scherp is, ik vind het ook niet echt een mooie positie, goed oefenen, je komt er wel :)

Bumblehorse: Gave foto, misschien het paard iets oplichten zodat hij nog mooier naar voren komt? :)

calice: schattig kindje is het toch! Eigenlijk niets op je foto aan te merken :)

C_estmoi: Mooie foto, jammer dat hij op asfalt staat, misschien vanuit een iets lager perspectief de foto nemen?

chip: Jammer dat de achtergrond zo afleid, hierdoor valt de focus meer op de tak dan op het hondje. Het lijkt ook of het hondje niet helemaal scherp is.

chriske: Aparte, grappige foto, jammer dat het glas vies is :)

Deetjeeuh: Ontzettend mooie foto :) Had liever iets meer van zijn lichaam gezien, dan was hij nóg mooier :)

Eviii_x: Jammer van de vlek, als je iets meer van het hoofd had kunnen zien was hij heel mooi :)

faatxhorse: Haha, geniale schapen :) Je hebt ze er leuk opgezet!

Fellow: Mooie foto, lijkt wel alsof er een 'verhaal' achter de foto zit, heel goed gelukt, ik vind hem gaaf!

Fennee: Leuke positie, heb je goed gedaan, jammer dat hij niet helemaal scherp is, en de zon scheen denk ik ook niet of wel? Leuk gedaan :)

Fenneeee: Leuke foto met een mooie achtergrond, wel jammer van de pilaar(?) aan de rechterkant.

Gub: Wow! Die druppels! Wat gaaf!

Hanna_94: Leuke foto! het lijkt of hij net niet helemaal scherp is, maar dat zal wel door het uploaden komen, ik vind hem gaaf!

HeavensLove: Gaaf! Als de achtergrond nou strakblauwe lucht was, zou hij echt helemaal perfect zijn! Ik heb er niets op aan te merken :D

Irene96: Mooi zelfportret!

ismy: Sorry, dit spreekt mij niet aan, ik 'begrijp' de foto niet, ik vind de waas erboven niet zo mooi.

JewEmm: Heel mooi! Misschien de bloesems iets meer naar voren laten komen?

jilinda: Deze vind ik ontzettend mooi, echt een perfecte foto.

Joey: Ik vind hem heel schattig, zijn ogen trekken je aandacht, ik vind hem mooier als hij in het midden staat.

Jolandaa_: Sorry, totaal niet scherp, in zijn oog de reflectie van de wimpers die te erg overheersen, nog eventjes oefenen, je bent op de goede weg! Iets hoger perspectief kan ook helpen.

kani_ejj: Schattig! Misschien het zand ervoor iets minder scherp maken zodat het hondje nog beter naar voren komt? Jammer van het logo die er zo dicht bij staat, maar ik snap je helemaal.

Kelszz_: Bloemen zijn heel erg scherp en hele goede belichting, door de achtergrond komen ze helaas niet naar voren, deze is te druk.

_Kiki_: Leuke hond! Misschien de foto op ooghoogte van de hond nemen?

kimberley23: Heel erg mooi! Ik had denk ik aan de zijkanten en onder wat meer willen zien, maar ik vind dit eigenlijk veel mooier zo, dit is prachtig!

laurajoy15: Heel erg gaaf, leuke belichting, deze geeft een goede sfeer aan de foto, achtergrond sluit er weer super bij aan, als de achtergrond effen zou zijn, zou dit de foto net niet helemaal afmaken, ik vind hem heel erg goed gelukt!

Lipydo: Heel erg apart, ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden, dit is geen standaard foto, hij trekt me daarom ook aan!

Lizaa01: Ik had hem liever in kleur gezien of de kleuren hadden lichter grijs moeten zijn, doordat het donkergrijs is trekt de aandacht voor mij een beetje weg, linksonder is iets te veel zwart naar mijn mening, leuk idee!

manonnevot: Helaas net niet scherp, ik mis dus ook de glans op het oog die de foto zo mooi maakt, ik zou de foto vanuit een iets hoger perspectief maken

Marit: _/-\o_ Prinsessenfoto! :Y) Niets aan toe te voegen, heel erg leuk om naar te kijken!

MarijeR: Hihi leuke foto! Hij trekt mijn aandacht.

Marjoow: Leuk! Jammer van de rechter 'gele waas' die over de bloem ligt, die trekt het meeste mijn aandacht, is hij niet overbelicht? :D

Mb_foto: de nek is een beetje raar afgesneden, jammer dat zijn linkerkant van zijn hoofd zo donker is, jammer dat de oortjes naar achteren staan, nu kijkt hij zo sneu. Mooi logo!

monbyou: Hele mooie foto met een geweldige compositie, als de zon volop had geschenen was hij nog mooier geworden!

MyHu: Jammer van de scherpte en de flits, de foto trekt me niet zo aan sorry.

NatassJa: Heel erg mooie belichting en zachtheid, ik had liever het model rechtop gezien, maar ik vind hem prachtig.

Nayomie: Jammer dat het rode en zijn snavel niet scherp zijn, maar dat is ook moeilijk met die rennende kippen haha! Ik vind hem verder heel erg vet.

Nefertarie: Jammer van de onscherpe neus, ik vind hem leuk, zijn ogen zijn mooi, let op de scherpte van de ogen.

Racheel: Heel erg leuk, jammer dat de zon niet op de voorste bloemen bloemen staan, dan sprongen ze nog beter naar voren, verder vind ik hem prachtig!

Revanches: Mooie lucht, mooie foto, lijkt net alsof ze de lucht aanraakt!

Robin_Rikkie: Haha rachel had beter mogen poetsen haha, grapje, ik vind hem leuk! Is hij wel helemaal recht? Het lijkt of de horizon scheef staat.

Samblabla: Mooi, het hart had iets scherper mogen zijn, jammer dat het geen echte bloem was, maar ik vind hem zeker goed gelukt

Sanne_com: Wow! Leukste foto vd week! Prachtig, hij trekt mijn aandacht enorm met die mooie ogen, zachte kleuren en heel erg scherp, echt goed gedaan.

showteam: Jammer van die tak, leuke foto zeker! Ik had hem liever wat hoger gezien op de foto, nu staat hij zo onderaan, of wat meer van de bovenkant geknipt. Maar ik denk dat dat echt smaak is.

Sodeletuut: Prachtige foto! Hele mooie belichting en een prachtige aandacht trekkende achtergrond. Jammer van de twee vlechten in de manen, dan was hij helemaal af geweest. Misschien de boom achter het paard ook wegshoppen?

Suuszels: Wat is dat voor dier? grappig beest! Jammer dat de foto niet scherp is. Je logo lijkt ook wat korrelig?

TammyVN: Wauw, niets aan toe te voegen, heel erg mooi, leuke compositie.

tesseke: Ik had de hond liever wat groter gezien, maar alsnog hele leuke foto!

Tinky12: Mooie foto.

XiiaaooNaa: Perfecte foto! _/-\o_

Ylvy: Jammer van de ruis, hij is totaal niet scherp en de kleuren komen niet mooi naar voren, wel een leuke compositie.

Pff klaar :Y)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:05

tesseke en Kimmms_
Kunnen jullie uitleggen, wát je er niks aan vind? Dan kan ik er de volgende keer op letten hihi.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:07

MyHu schreef:
tesseke en Kimmms_
Kunnen jullie uitleggen, wát je er niks aan vind? Dan kan ik er de volgende keer op letten hihi.

Ik vind het onderwerp zelf niet zo boeiend. Voor mij zegt de foto niets.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:09

Je mist het gevoel dus in de foto?
Bedankt!

En met onderwerp, bedoel je waar het onderwerp in de foto staat (compositie) of het onderwerp, de gehele foto?

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:29

Excuses als ik dingen herhaal die al gezegd -en weer uitgelegd- zijn maar ik heb niet alle feedbacks en reacties daarop gelezen :)

En allemaal bedankt voor de feedback op mijn geitenfoto! De tak vond ik juist een extra toevoeging en maakt de foto/compositie anders dan normaal.

Agossie verzamelt hier
Schattige foto, echter ligt de scherpte op de zijkant van het hoofd, die had ik liever op het oog gezien!

Ash_
Heeeeeel gaaf! Mooie kleuren, prachtig glimmend paard *D

Asselruiter
Mooie foto en goed scherp. Het oog had van mij wel wat opgelicht mogen worden, of probeer de volgende keer wat te spelen met de lichtinval op het oog zodat de foto wat specialer wordt dan 'gewoon een goed gelukte oog foto'

Bellatrix
Opzich wel een leuke spontane foto, ik persoonlijk vind de bewerking alleen niks :D

binky
Hij is mooi scherp op het goede punt, vind 'm alleen nog vrij saai qua compositie.

Bumblehorse
Prachtige Fjord (kruising?)! Probeer erop te letten dat je het goede moment fotografeert, dus de opsprong (met mooi de achterbeetjes er ook bij) in de galop en niet de landing zoals hier. Ook is je horizon wat scheef. Ik vind de kleuren erg mooi en het paard is ook lekker scherp!

calice
Schattig! Weinig op aan te merken, wellicht de volgende keer iets minder gras en iets meer lucht erbij pakken.

C_estmoi
Mooie foto van een schattig moment! Misschien de volgende keer opzoek gaan naar iets spannendere uitsnede/compositie.

chip
Leuke foto! De omgeving leid wel wat af door de kleine scherpte diepte, wellicht de volgende keer iets grotere scherpte diepte proberen te creëren of een rustigere omgeving erbij zoeken aan de rechterkant.

chriske
Leuke foto! Leuk onderwerp :) Het witte vlak erboven stoort me wel, ik had voor een wat warmere achtergrond daar gekozen die matcht met de thee.

Deetjeeuh
Nice! *D

Eviii_x
Mooie sfeer! Ik zie alleen geen oog waardoor ik een beetje gek tegen het paardenhoofd aankijk en er een beetje naar blijf zoeken.

faatxhorse
Mooie foto, heerlijk met dat tegenlicht! Ik had het onderwerp iets meer naar rechtsonder geplaatst, op die manier kunnen we nog een stukje met de schapen 'meekijken' (als je begrijpt wat ik bedoel, nu kijken ze gelijk tegen de rand van de foto als daar wat meer ruimte zit is het gevoelsmatig fijner).

Fellow
Ja mooi! Als het model nog een stapje naar achter had gedaan en niet zo centraal stond was 'ie perfect!

Fennee
Ik vind 't niet zo hele bijzondere foto, de scherpte ligt niet goed en de kleuren zijn wat flets en de mensen op de achtergrond trekken veel aandacht.

Fenneeee
Mooie lucht! En mooie foto al vind ik m wel nog vrij gewoontjes.

Gub verzamelt hier
Mooi! Netjes scherp! Alleen de compositie kan denk ik nog wat beter, zodat de druppeltjes (waar het tenslotte om gaat) wat beter tot hun recht komen.

Hanna_94 verzamelt hier
Mooi! Heel netjes gedaan en wat 'n lekker bekkie 8-)

HeavensLove verzamelt hier
Mooie foto, heerlijk die DOF! Daar hou ik van!

Irene96 verzamelt hier
Mooie foto, jammer van de verwilderde haren op de schouder terwijl de rest zo netjes zit :)!

ismy
Mooi gedaan, ik vind het gezicht wat verkrampt en ik weet ook niet zo goed of ik die lichte plek een toevoeging vind. De blaadjes daarentegen vind ik tof!

JewEmm verzamelt hier
Mooi, gewoon mooi :) Misschien wat standaard, een compositie die niet recht van de zijkant is en waarbij dus niet alles scherp is maakt zo'n onderwerp net wat interessanter (vind ik :D)

jilinda
Mooi gedaan! Heerlijke zachte kleuren, de volgende keer zou ik het mooier vinden als er boven wat minder ruimte was en er dus onder geen afgesneden bloementjes zaten.

Joey
Heerlijke foto, heel karakteristiek! (ik zou alleen nog even het paaltje eruit shoppen)

Jolandaa_
Mooi zo met die zon door de wimpers!

kani_ejj
Lieff! Had van mij iets lichter gemogen, verder top!

En nu eerst even wat anders doen, de rest volgt!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:38

even snel mijn week 12 en 13 - ben vergeten in te leveren ;o

week 12:
Afbeelding

week 13:
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 19:01

showteam schreef:
Agossie verzamelt hier
Schattige foto, echter ligt de scherpte op de zijkant van het hoofd, die had ik liever op het oog gezien!

Je bent de eerste die het ziet! (na ikzelf dan... := ) En ik geef je dus groot gelijk. :j Ik had het ook gezien en wist het toen ik de foto plaatste. Ik wilde hem toch plaatsen ivm de uitdrukking. En tja, beweeglijk manneke...

Kimmms_ schreef:
Agossie: Mooie foto! Had hem denk ik liever in kleur gezien, maar zijn ogen spreken heel erg!

Er zat bijna geen kleur in de foto zelf en de schaduwen zijn juist mooi voor zwart/wit. (technisch is dat dus heel goed). We zaten boven in het zwembad, dus er was weinig licht om mee te werken en dan een beweeglijk manneke... Is niet gemakkelijk! (maar hij is wel echt fotogeniek...)

Dank voor de feedback. Ik denk dat ik ook maar eens weer wat ga bekijken. :j

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:06

@agossie: Bij nader inzien heb je wel gelijk ja, maar ik blijf hem hoe dan ook prachtig vinden! :)

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:44

Iedereen bedankt voor de feedback :D
Vanaf volgende week heb ik weer tijd over, Dan ga ik ook weer feedback geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:07

Bedankt allemaal voor de feedback! :D Deze week nog druk, maar na volgende week dinsdag is de proefwerkweek afgelopen, dus komt dinsdagavond mijn feedback van aankomende week. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:17

Dank voor jullie feedbacks en ik ben het volledig met jullie eens. :) Deze week weer een foto gemaakt dat out of de box is ^^ moet alleen nog op de computer bekijken of hij wel scherp is. Dus ik hou jullie lekker in spanning :D
Ik hoop feedbacks te geven, volgende week toetsweek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:31

Ik zit te twijfelen ofdat ik nog door moet gaan met dit topic of niet... Ik vind het heel leuk om jullie foto's te bekijken en ik wil ook zeker dit project doorzetten (ik plaats alles ook op mijn website, dus ik blijf zeker doorgaan!), maar ik heb onvoldoende tijd om feedback te geven, zeker met zo'n lange lijst... Ik vind het dan niet helemaal fair tegenover jullie om wel elke week een foto te plaatsen en feedback te ontvangen, maar niets terug te geven.

Hoe zitten jullie hierin?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 12:38

Irene, je hoeft echt geen feedback te geven hoor!! Er zijn er meer die dat niet doen. Het punt van dit topic is het fotograferen te stimuleren, niet de feedback. Ik heb het ook pas 2 keer gedaan. Gewoon lekker blijven plaatsen en blijven fotograferen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:57

Irene, gewoon blijven joh! :) Is voor jezelf later ook leuk om je eigen vorderingen te zien :D

Mijn week 13

Afbeelding
Het voorjaar is op komst en de bloemen gaan weer bloeien. Dit is een narcis die nog gaat bloeien :D

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:07

Week 13, gepost op de fb canon nederland en digifotostartersite en daar werd hij vele malen geliked, dus is hij ook bokt waardig :P
Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:56

Mijn week 13
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ash_ op 27-03-14 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:00

Ash_ schreef:
Mijn week 13

Er staat niets? :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:01

Foto foetsie :P

Mijn foto is trouwens niet de foto geworden die ik hoopte dat het zou worden (snap je hem nog? :') ) Hij bleek helaas niet scherp te zijn. Het idee zelf vond ik wel leuk, dus mócht je geinteresseerd zijn haha, dan mag je wel een PB'tje sturen