[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:23

Ik zei toch dat ik niet grof wou over komen? Voel je dus ook niet zo aangevallen. Ik bedoel het niet slecht, maar ik meen me te herinneren dat je jou andere body nog niet zo lang hebt, dan is het zonde geld te steken in een nieuwe dure body, i.p.v. in bijvoorbeeld een degelijkere lens. Omdat je waarschijnlijk belange nog niet alles uit je body haalt :)

En tuurlijk bepaal je dat zelf, je kan je ook even afvragen waarom ik dat zeg i.p.v. je meteen aangevallen te voelen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:25

Je zou ook je bericht zo aan kunnen passen dat het minder aanvallend overkomt. :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:27

Ik verantwoord me nu dus ik zie het probleem niet, blijft het internet zonder intonatie en blikken. Jij vatte het anders op, ik verklaar me netjes dus probleem opgelost lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:30

Ik heb in ieder geval antwoord, dus inderdaad geen probleem.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:15

Hai!
Ik denk dat dit hier hoort:
Ik ben sinds een tijdje aan het sparen voor de upgrade van mijn 1000D (met 55-250mm lens) naar een 700D of een 70D met een 70-200 F4/F2.8 (ben ik nog niet over uit :')) omdat mijn lieve 1000D toch wel wat af begint te takelen..
Het sparen loopt best lekker en ik ben binnenkort jarig etc etc., ik ben er nog lang niet, maar wat hulp zou wel fijn zijn.
Maar ik heb enkel een 55-250mm lens, en als ik die op een 700D zou zetten zou dat nog niet zo veel uit maken, maar ik ga er even van uit dat ik een 70D zou kopen, als ik daar een 55-250mm opzet zou het wel een beetje zonde zijn.

Maargoed nu mijn dilemma:
Wat kan ik het beste doen?
1. Eerst de body upgraden en dan fotograferen met een 70D met 55-250mm lens
Voordeel: body geupgraded, filmen mogelijk, ISO kan omhoog in slechte situaties, oude camera vervangen
Nadelen: 55-250mm lens op een 70D vermindert de kwaliteit

2. Eerst de lens upgraden en dan dus fotograferen met een 1000D met 70-200 F4/F2.8 lens
Voordelen: betere lens, lens alvast geupgraded als ik de body hierna upgrade
Nadelen: fotograferen met aan zijn eind komende 1000D, niet filmen en geen ISO die omhoog kan, ook zonde van zo een lens op zo een body.

3. Heel lang doorsparen en alles in een keer vernieuwen.
Voordelen: ik heb alles in één keer, kan dan dus alles doen wat ik wil zonder kwaliteitsverlies
Nadelen: heeeeel lang doorsparen, voorlopig fotograferen met oude body+lens waarvan de body aan zn eind is.

Wat is de slimste keuze volgens jullie?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:31

Optie 2. :j

Een 55-250mm verslechtert niet de kwaliteit. Maar denk dat de 70D anders niet tot zijn volle recht komt. Zeker ook met de superfijne en supersnelle AF van de 70D is het wel fijn een iets beter objectief erop te hebben zodat je daar optimaal van kunt profiteren.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:55

Optie 2 ga ik ook voor. Ik wil ook mijn body (ooit nog eens) upgraden maar heb me voorgenomen eerst voor de lenzen te gaan. Goed glas is erg waardevol - dan kan je daar later beter je wensen vanuit de body op afstemmen. (En ik zou dan qua body kijken naar een 70D of 7DII. Als dat nog recente bodies zijn in de tijd dat jij je body wilt upgraden.)

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:16

Optie 2 zou ik doen :) ik zat ook altijd te twijfelen omdat ik in mijn 1000d ook echt heel veel nadelen begin te zien en het worden er steeds meer :') maar na de dure aankoop van mijn 70-200 2.8 heb ik echt totaal geen spijt!! :D ben nu echt veel meer tevreden over mijn fotos en ga nu sparen voor een body die waarschijnlijk pas eind dit jaar komt.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:49

hallo (hobby)fotografen onder ons.. ik heb weinig budget maar kan voordelig van iemand een Canon Eos 350d overnemen. Ik wil graag met een simpele spiegelreflexcamera o.a. mijn fretten (hele snelle beestjes) gaan fotograferen. Echter is het zo dat ik alleen de body van deze camera krijg en moet er dus een lens bij vinden.
Vraag 1 van deze leek: waar vind ik dit voordelig en wat kost een lens? het gaat dus vooral om foto's van dichtbij.
Of kunnen jullie mij een ander merk/type aanraden (zoek hem 2e hands ivm de prijs).

Alvast bedankt!

p.s. google is niet mijn vriend vandaag, want heb het nog niet echt kunnen vinden..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:17

Wat is je budget? Voor alles? Canon 350D is al behoorlijk verouderd en zo duur is een 1200D bijvoorbeeld al niet meer. Dan kunnen we je binnen je budget ook een lens aanraden :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:20

@Joysieee: ik zeg ook optie 2, heb ik destijds ook gedaan en ben er nog tevreden over. Ik heb ook wel eens leuke lenzen van mijn baas op mijn 1000D gezet en dat maakt veel meer verschil in beeldkwaliteit als je een keer met de standaard lens op een 70D ofzo fotografeerd, objectieven voor the win (zolang je body tenminste niet letterlijk uit elkaar valt want je moet nog wel iets hebben om die lens op te zetten natuurlijk :P )

@rchell: moet je die foto's dan ook nog vooral binnen maken van je fretten of zitten ze buiten (ik weet niets van fretten hoor, misschien is dit wel een hele domme vraag :P ). ik zou trouwens wel even goed rondkijken of de 350D wel zo voordelig is, sommige mensen vragen (en krijgen) imo nog schandalige bedragen voor oude afgeragde body's :$

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:23

nou het probleem is dat ik niet weet wat een nette prijs is voor een lens..Ik ben echt een (enorme!) leek op dit gebied. ik zou aan een 2e hands ongeveer 150 willen uitgeven.
Er werd mij geadviseerd om te kijken naar een spiegelreflex voor scherpe foto's van snelle objecten (in dit geval watervlug haha) en toen een heel verhaal over ISO waarden en mexapixels en was chell het spoor al bijster haha

De fretten wonen buiten maar de foto's zullen vooral binnen gemaakt worden (ik heb een frettery dus wil graag mijn pups netjes op de foto hebben)

edit: voor de 350d body zou ik 75 euro moeten betalen..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:30

Ik zou het combineren met een 55-250, maar misschien is juist een niet zoomlens wel handig.

Ik hoop wel dat het overnemen van de 350D je niet te veel geld gaat kosten. Ik heb hem ook en hij is heel fijn, maar sterk verouderd, mijne is nu 8 jaar oud. Mijn ISO gaat bijvoorbeeld maar 800 terwijl ze tegenwoordig veel hoger kunnen. Dan kan je misschien beter kijken naar een leuk setje op basis van een 1000D serie?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:43

Met een 55-250 kom je ver maar ik denk dat in jou geval een niet-zoom handiger is.
Als de foto's binnen gemaakt moeten worden - zorg dan dat je voldoende lichtbronnen tot je beschikking hebt (een goeie lamp in dit geval)
Binnen foto's maken zorgt, zeker met zo'n oude body, al snel voor ruis.

Misschien is de 50mm f1.8 dan een goede optie. Dit is een vast brandpunt (dwz dat deze niet in of uitzoomt. Dit doe je eigenlijk 'zelf' door dichter naar het object te bewegen) al is de autofocus van deze lens niet extreem snel. Maar voor hele snelle dieren ga je al snel naar hele andere objectieven kijken die ver buiten je budget vallen. Voordeel van deze is wel dat hij lichtsterk is door het kleine f-getal.

Misschien is de eenvoudige kitlens die tegenwoordig wordt geleverd dan een goede basisoptie. dit is de 18-55mm. Deze is nieuw rond de 120 euro geloof ik.
Voor ietsje meer budget (170 eu) heb je nieuw ook de Tamron 18-200mm F3.5-6.3 XR Di-II Canon. Ik heb alleen geen ervaring met deze lens maar dit heeft wel iets meer bereik.. maar kan je niks zeggen over de kwaliteit hiervan.

Toch zou ik dan liever doorsparen voor een recentere body+kitlens. bijv. de 1200D met kitlens. +/- 340 euro.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:50

Ik hoor het al haha ik ga gewoon voor een tweede hands setje.. want zo'n losse lens is gewoon een dure grap.. Ik weet niet of ik het hier mag vragen maar een simpele gebruiksvriendelijke camera voor de leek..? want alle 350D 1000D en 1200D zeggen mij niet zoveel, waar kan ik het beste naar kijken dan? :o? :? :o :o

Edit; ik heb een deal gevonden voor de 400D incl standaard lens voor 115.. is dat een nette prijs?

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:11

Als je niet zoveel geld eraan uit wilt geven, waarom kies je dan niet voor een compact camera? :) Is ook een stuk makkelijker bedienen en toch mooie foto's.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:42

Compact camera wilde ik ook voorstellen maar weet zo snel niet een model dat snel is gezien de vlugheid van Fretjes :=

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:45

Daar zit ik dus ook mee. Ik heb een simpele compact camera met sportstand maar dan is nog steeds alles bewogen (ik heb er 1 fret bij die het WK hardlopen voor fretten zou winnen :D ) dus vandaar de keuze voor spiegelreflex.. en met een voordelige camera kan ik me ook geen buil vallen mocht het toch niet lukken.. sparen voor een betere/nieuwere is uiteraard een optie maar het nest staat op de planning voor 2 mei.. dus wil zsm een camera die ze een beetje fatsoenlijk op de foto zet..

Edit: ik heb via een fotozaak een tweedehands 1100D kunnen vinden met gebruikssporen maar met nieuwe lens voor 130,- dus ik ben erg blij.. nu nog uitvogelen hoe die werkt hahaha..

Allemaal hartelijk bedankt voor de hulp!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:38

Ik heb ook een vraagje. Ik heb een Canon EOS 1200D met de standaard 18-55mm kitlens. Nu wil ik graag gaan sparen/kijken voor een lens die wat meer kan inzoomen. Zou het liefste niet boven de €300,- gaan. Wat voor lens zouden jullie dan kunnen aanraden? Die toch wel wat kan inzoomen? Verder begrijp ik, wat betreft de lenzen, niet zo goed wat al die mm inhouden. Wanneer betekenen de mm dat het een lens is die verder kan inzoomen, of nou juist niet ver? Iemand die me daar wat over kan uitleggen? :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:41

Is de Canon 55-250mm is dan misschien een goede optie voor je? http://www.kamera-express.nl/product/12 ... -6-is-ii-/
Dit is het beginnende paardenlensje dat het meest wordt aangeraden hier. mm is inderdaad het bereik. Dus hoe meer daar staat (in dit geval 250mm) hoe verder hij komt ;) en dan zit er op je camera nog een cropfactor waardoor dit aantal net iets meer wordt. Maar dan wordt het misschien een beetje ingewikkeld ;)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:46

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:09

joeluna schreef:
Maar bijvoorbeeld deze lens: http://www.kamera-express.nl/product/11 ... -di-canon/
Die kan dan toch nog verder inzoomen? Is die dan niet beter? Deze is trouwens ook een stuk goedkoper :)

Verder inzoomen hoeft niet altijd beter te zijn. Die 45 mm maakt geen verschil, althans zeer weinig. Zelf vind ik de 55-250 veel fijner en beter dan de 70-300. Als je deze in review met elkaar vergelijkt zie je ook dat die van Canon er veel beter uitkomt. Als je een budget tot €300 hebt zou ik voor de Canon gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:02

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:21

Precies wat Naomi zegt inderdaad :)

Ik heb tevens nog een 55-250mm liggen die de deur uit mag, daar ik ben overgestapt naar een Canon 70-200 f2.8. Vorig jaar maart gekocht. :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:09

Is een groothoeklens zoals bv: tokina 11-16mm f/2.8 te doen als je snachts foto's wil maken van een stad? Weet niet of je dan meer bereik nodig hebt of niet. Heb het namelijk nog niet gedaan!