Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:CrazyIris schreef:Ik ben aan het sparen dit jaar, zodat ik tegen september een Full Frame Camera kan kopen van Canon.
Wat zijn jullie ervaringen met de 6D en de 5D mark III? Er zit een serieus verschil in prijs tussen deze beiden. Ik vraag me dus af of ik beter ineens door spaar voor een 5D mark III, of er niet zo'n groot verschil zit tussen beide camera's?
Wat me vooral doet twijfelen is dat de 6D nog 2 ISO stops hoger heeft, dus in donkere omstandigheden komt dit goed uit. Maar de 5D mark III heeft wel 41 cross-type focuspunten wat natuurlijk ook wel mooi meegenomen is ...
First of all; waarom FF? Ik heb even je fotografie pagina bekeken en dit is niet flauw bedoeld, maar ik heb het idee dat je nog heel veel uit je huidige body kan halen voordat je uberhaubt naar een FF ‘hoeft’ over te stappen. Welke body heb je nu en wat mis je? De 6D ten opzichte van de MK III is al iets ouder uiteraard, maar als je kijkt naar hoe de beide body’s presteren op ISO/ruis gebied ga je die 2 stops echt niet missen. Mijn 5D mk II presteert al idioot goed op ruis gebied, moet je nagaan wat de MK III dan doet. Wat voor glaswerk ga je erop draaien? Als je meer sport gerelateerd gaat schieten kan je beter kijken naar een 7D
CrazyIris schreef:Oké! Ja, het is dat prijsverschil dat me ook doet twijfelen, maar ik heb nog tijdHet is nog niet voor direct, dus ik ga gewoon nog verder met m'n 600D en tegen de tijd dat ik goed heb gespaard zit ik weer bijna een jaar verder en zie ik wel wat uiteindelijk het beste uitkomt. Ik wou gewoon al eens een idee hebben over de verschillen, voordelen, nadelen, alternatieven en die heb ik nu
Ropa schreef:Welke na bewerking programma's gebruiken jullie? of is hier al een topic over?
wondertje schreef:Wie kan mij helpen?
Ik ben opzoek naar een spiegelreflexcamera.
Hij zal gebruikt worden om buiten stand en rijfoto's te maken. Hij moet makkelijk in te stellen zijn en het hoeft geen sublieme kwaliteit te zijn, alleen voor eigen gebruik (verkoopfoto's).
Welke camera (en lens?) raden jullie aan?
wondertje schreef:Wie kan mij helpen?
Ik ben opzoek naar een spiegelreflexcamera.
Hij zal gebruikt worden om buiten stand en rijfoto's te maken. Hij moet makkelijk in te stellen zijn en het hoeft geen sublieme kwaliteit te zijn, alleen voor eigen gebruik (verkoopfoto's).
Welke camera (en lens?) raden jullie aan?
puppy1128 schreef:Ik zit te denken waar ik voor zal sparen, een nieuwe body (maarja welke ..) of eerst iets voor opslag voor foto's (geen idee hoe het heet).
Ik zelf heb nu een Nikon D3200, dus stel ik zou voor een nieuwe body gaan, welke zouden jullie dan aanraden? Ik wil wel het liefst nikon houden.
Bedrag onder de 600.
puppy1128 schreef:Ik zit te denken waar ik voor zal sparen, een nieuwe body (maarja welke ..) of eerst iets voor opslag voor foto's (geen idee hoe het heet).
Ik zelf heb nu een Nikon D3200, dus stel ik zou voor een nieuwe body gaan, welke zouden jullie dan aanraden? Ik wil wel het liefst nikon houden.
Bedrag onder de 600.
puppy1128 schreef:Ik heb nu een zoomlens, zou niet weten wat ik voor lens erbij moet nemen, behalve de dure lenzen van 2000 euro
Ik fotografeer namelijk vooral honden, paarden en af en toe natuur.