[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:20

Zonder enige kennis 2de hands kopen is echt geen slim plan. Net als een auto bijvoorbeeld, kan ook van alles mis mee zijn ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:31

Courses schreef:
Zonder enige kennis 2de hands kopen is echt geen slim plan. Net als een auto bijvoorbeeld, kan ook van alles mis mee zijn ;)

Daarvoor heb je garantie. Met een nieuwe kan nog veel meer mis zijn........

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:36

Ja, een occasion inderdaad via een winkel. Ik had het ook over 2de hands via Marktplaats en dergelijke. Zonder garantie dus ;)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:39

Courses schreef:
CrazyIris schreef:
Ik ben aan het sparen dit jaar, zodat ik tegen september een Full Frame Camera kan kopen van Canon.
Wat zijn jullie ervaringen met de 6D en de 5D mark III? Er zit een serieus verschil in prijs tussen deze beiden. Ik vraag me dus af of ik beter ineens door spaar voor een 5D mark III, of er niet zo'n groot verschil zit tussen beide camera's? :)
Wat me vooral doet twijfelen is dat de 6D nog 2 ISO stops hoger heeft, dus in donkere omstandigheden komt dit goed uit. Maar de 5D mark III heeft wel 41 cross-type focuspunten wat natuurlijk ook wel mooi meegenomen is ...

First of all; waarom FF? Ik heb even je fotografie pagina bekeken en dit is niet flauw bedoeld, maar ik heb het idee dat je nog heel veel uit je huidige body kan halen voordat je uberhaubt naar een FF ‘hoeft’ over te stappen. Welke body heb je nu en wat mis je? De 6D ten opzichte van de MK III is al iets ouder uiteraard, maar als je kijkt naar hoe de beide body’s presteren op ISO/ruis gebied ga je die 2 stops echt niet missen. Mijn 5D mk II presteert al idioot goed op ruis gebied, moet je nagaan wat de MK III dan doet. Wat voor glaswerk ga je erop draaien? Als je meer sport gerelateerd gaat schieten kan je beter kijken naar een 7D ;)

Juist even als verbetering, de 5DIII is ouder dan de 6D en ondertussen is het 7DII geworden :)

En voor de persoon die de vraag stelde
Wat wil je fotograferen .. De 6D is een pracht van een camera voor portret, landschap, ... Maar minder handig voor sport dan zou je beter voor de 5DIII gaan.
Maar zoals vermeld de 7DII is ook wel een fijne camera (is nog maar nieuw)

CrazyIris

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:48

@Courses: Omdat ik heel vaak binnen moet fotograferen en ook al heb ik een lichtsterke lens, met mijn 600D kan ik niet aan de ruis onderuit komen. Grotere sensor, minder ruis, wat ik nodig heb dus :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:49

Ik sluit mij aan bij HeavensLove aan. De 7D2 en 5D3 zijn prima geschikt voor sportfotografie. Als je vaak gaat binnenbakselen is de 1DX mss ook nog wel het overwegen waard? Die is nog net tikkie beter dan de 5D3. Wat is jouw budget eigenlijk? :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:51

En met welke objectieven werk je nu? :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:03

Nu werk ik vooral met 70-200 f2.8 ;) Ik heb nog een kitlens liggen en een 55-250 f4-5.6, maar die gaan al helemaal niet binnen. Het is inderdaad vooral sport dat ik wil fotograferen, zowel paardensport als basketbal, atletiek indoors,... Duurder als de 5D3 wil ik zeker niet gaan ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:04

Oke, dat is opzich wel een mooi objectief voor een fullframe! Heel veel duurder wordt het realistisch gezien ook niet hoor :D qua ruisprestaties hoor ik her en der wat klachten wat de 7D en 7DII betreft.. Ik denk dat de 5DIII dan wel een hele mooie is :) Ik ben vanwege het gigantische prijsverschil en het feit dat ik weinig sport fotografeer voor de 6D gegaan en daar ben ik erg blij mee!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:12

Oké! Ja, het is dat prijsverschil dat me ook doet twijfelen, maar ik heb nog tijd :) Het is nog niet voor direct, dus ik ga gewoon nog verder met m'n 600D en tegen de tijd dat ik goed heb gespaard zit ik weer bijna een jaar verder en zie ik wel wat uiteindelijk het beste uitkomt. Ik wou gewoon al eens een idee hebben over de verschillen, voordelen, nadelen, alternatieven en die heb ik nu :D

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:12

Wie kan mij helpen?
Ik ben opzoek naar een spiegelreflexcamera.
Hij zal gebruikt worden om buiten stand en rijfoto's te maken. Hij moet makkelijk in te stellen zijn en het hoeft geen sublieme kwaliteit te zijn, alleen voor eigen gebruik (verkoopfoto's).
Welke camera (en lens?) raden jullie aan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:14

CrazyIris schreef:
Oké! Ja, het is dat prijsverschil dat me ook doet twijfelen, maar ik heb nog tijd :) Het is nog niet voor direct, dus ik ga gewoon nog verder met m'n 600D en tegen de tijd dat ik goed heb gespaard zit ik weer bijna een jaar verder en zie ik wel wat uiteindelijk het beste uitkomt. Ik wou gewoon al eens een idee hebben over de verschillen, voordelen, nadelen, alternatieven en die heb ik nu :D

Pas over een jaar? Dan zou je mss ook nog wel de 5D4 af kunnen wachten. :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:17

@Bagheera_206: Tegen september, alles wat in het najaar valt is al "einde van het jaar" voor mij :=

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:39

Welke na bewerking programma's gebruiken jullie? of is hier al een topic over?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:51

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:16

Hoi, kan ik wat vragen? Mijn vriend heeft via marktplaats een canon Eos 1200 d camera gekocht, we gaan niet uitgebreid fotograferen dus puur om af en toe gewoon een foto te maken. Alles ziet er helemaal top uit en hij doet het goed. Het enige wat er niet bij zat is een interfacekabel. Nu wil ik er een via internet bestellen maar ik heb geen idee welke het moet zijn. Hebben jullie een idee wat voor soort interfacekabel het moet zijn en waar je deze kan kopen?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:19

Mini USB kabel gaat er in volgens mij. USB 2.0 A Naar Mini B.

Je hebt best kans dat je deze kabel gewoon hebt ergens in huis. Oude mp3 spelers gebruiken die.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:28

wondertje schreef:
Wie kan mij helpen?
Hij zal gebruikt worden om buiten stand en rijfoto's te maken. Hij moet makkelijk in te stellen zijn en het hoeft geen sublieme kwaliteit te zijn, alleen voor eigen gebruik (verkoopfoto's).

Ik denk dat je voor deze specifieke doeleinden en het feit dat je graag een camera wil hebben die gemakkelijk in gebruik is je niet blind moet staren op een spiegelreflex. Zo gemakkelijk zijn deze camera's lang niet altijd in omgang. ;)

Kijk ook eens naar een leuke systeemcamera (compact, vaak gemakkelijk in bediening én mogelijkheid tot het verwisselen van lenzen) of een bridgecamera (handzaam, zonder verwisselbare lenzen maar wel met krachtige optische zoomlenzen).

En natuurlijk: wat wil je er graag aan besteden?

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:36

wondertje schreef:
Wie kan mij helpen?

Ik wou eerst ook een spiegelreflexcamera kopen, maar na wat advies ed, de Lumix FZ 72 gekocht, 60x zoom en mooi helder beeld. Mijn bedoeling was ook rij foto's, los enzo te maken en dat kan prima met deze camera. Misschien een optie

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:02

Ik zit te denken waar ik voor zal sparen, een nieuwe body (maarja welke .. :')) of eerst iets voor opslag voor foto's (geen idee hoe het heet).

Ik zelf heb nu een Nikon D3200, dus stel ik zou voor een nieuwe body gaan, welke zouden jullie dan aanraden? Ik wil wel het liefst nikon houden.
Bedrag onder de 600. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:05

puppy1128 schreef:
Ik zit te denken waar ik voor zal sparen, een nieuwe body (maarja welke .. :')) of eerst iets voor opslag voor foto's (geen idee hoe het heet).

Ik zelf heb nu een Nikon D3200, dus stel ik zou voor een nieuwe body gaan, welke zouden jullie dan aanraden? Ik wil wel het liefst nikon houden.

Wat is je doel? :D Waarom een nieuwe body? Je kunt misschien ook wel een leuke nieuwe lens kopen van dat geld.

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:17

puppy1128 schreef:

Ik heb nu zelf ook de D3200, ben er zeer tevreden over. Als ik jou was ik nu eerst investeren in een goede (lichtsterk) objectief. Dan kun je over een tijdje alsnog een nieuwe body kopen, maar dan met een nette lens op zak :):)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:42

Ik heb nu een zoomlens, zou niet weten wat ik voor lens erbij moet nemen, behalve de dure lenzen van 2000 euro _O-
Ik fotografeer namelijk vooral honden, paarden en af en toe natuur. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:46

puppy1128 schreef:
Ik heb nu een zoomlens, zou niet weten wat ik voor lens erbij moet nemen, behalve de dure lenzen van 2000 euro _O-
Ik fotografeer namelijk vooral honden, paarden en af en toe natuur. :)

Welke telezoomlens heb je nu? Een lens is idd belangrijker dan body. :=

[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:49

Nikon 55-200 hutseflut (die ene voor 150 euro :')).