k_m schreef:Een td is een studenten feest bagheera. Haha
Vandaar. Ik word grijs en oud.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
S_en_Z schreef:ik heb een oudje de 580EXII als ik t goed zeg.
Als ik m verticaal houdt kan ik m wel "omhoog" doen maar mn flitser blijft verticaal en niet horizontaal. De mooiste belichting met opzet vind ik toch wel horizontaal.
Maar ik zeg er wel bij dat k niet heel veel met opzet gewerkt heb mede omdat ie met mn herlaadbare batterijen na een x aantal fotos gaat haperen met flitsen. (na een aantal keer doet ie t nog maar sporadisch, terwijl mn batterijen niet heel laag /oud/vaak geladen zijn)
Heb gedacht om "gewone" batterijen te gebruiken. Maar die zijn lager in mah dan degenen die ik nu heb.
Ben daar niet zo bekend mee en ik geef toe; ik vergeet t ook uit te pluizen.
IsaCalixa schreef:Hey mede fotografen
Ik heb een vraagje. Welke grootte en vorm reflectiescherm vinden jullie het beste bij portretfotografie? Ik ga binnenkort een model fotograferen en het is best een bijzondere shoot dus ik wil zeker zijn van een goede belichting.
Ik heb wel deze gezien, vrij groot en niet al te duur. Denken jullie dat dit een goeie is?
http://www.cameranu.nl/nl/p163754/links ... ieschermen
SalliBalli schreef:Heb het in M gemaakt.
Lichtmeting op Matrix
belichtings correctie staat op 0.0
Had sluitertijd op 1000 gezet en ook op 800 maar bleef overbelicht. Ik was het longeren aan het fotograferen.
SalliBalli schreef:Heb het in M gemaakt.
Lichtmeting op Matrix
belichtings correctie staat op 0.0
Had sluitertijd op 1000 gezet en ook op 800 maar bleef overbelicht. Ik was het longeren aan het fotograferen.