[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:48

Pareltje2 schreef:
xkimmx, tuurlijk. Voor de body met kitlens 699 en de 70-300 kostte 398.

:wow:

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:01

ruth91

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:14

zou er opzich ook wel zo een willen, maar vind 150 dan best veel, kom ze op internet tegen voor 139 nieuw, misschien niet precies hetzelfde type, maar wel fujifilm finepix :) dus kijk nog even verder!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:25

Laat is zien dan welke ?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:31

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:32

De camera die jij bedoeld heeft toch minder standen erop dan bij die van mij.. Ook heeft die maar 12 x optische zoom, die van mij 18 x.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:33

Bedankt trouwens dat je het berichtje even weg gehaald had uit me andere topic. :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:35

ja haha, ik had t even niet door :o
maar t is ook niet precies dezeflde idd, maar ben meer voor mezelf aant kijken want ben wel op zoek, en hoef opzich niet heel veel poespas zegmaar, ben ik ws toch niet zo goed in :+

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:37

Nee oke, maargoed, je plaatst dan wel een berichtje over het bedrag dat ik voor me camera vraag, terwijl die van mij net ietsje meer functies heeft.. :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:43

naja, ik vergeleek t even voor mezelf met wat ik op internet tegenkom, want zou m opzich best willen, alleen vind t dan zonde van de functies zegmaar, omdat ik die ws niet gebruik :) dus zou ik ws eerder gaan voor een nieuwe met iets minder functies. maar ben ook niet zon kenner op t gebied van cameras dus wat je zegt, ben misschien appels met peren aant vergelijken? :+

ga nu naar bedjee :wave:

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:46

Hahaha ja zoiets ja! :P haha
Maar is het dan niet leuker voor jezelf om er juist achter te komen wat je er allemaal mee kan ? En om er dan juist van te leren ?
Straks vind je het fotograferen juist heel leuk en dan zou je willen dat ie meer functies had :D haha

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:40

Sharon89 schreef:
Pareltje2 schreef:
xkimmx, tuurlijk. Voor de body met kitlens 699 en de 70-300 kostte 398.

:wow:

uhm, wat bedoel je precies?

HLPhoto, is het gelukt met je telefoontje?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:45

Hahaha ik bedoelde ; wat een smak met geld! :)
Maar veel plezier met je aankoop! :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:36

Pareltje2 schreef:
HLPhoto, is het gelukt met je telefoontje?

Jep! Krijg 'm snel :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:16

Sharon89 schreef:
Hahaha ja zoiets ja! :P haha
Maar is het dan niet leuker voor jezelf om er juist achter te komen wat je er allemaal mee kan ? En om er dan juist van te leren ?
Straks vind je het fotograferen juist heel leuk en dan zou je willen dat ie meer functies had :D haha

haha ja dat is waar, zag dat er net weer folders in de bus gegooid werden, dus even kijken of er iets in staat :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:56

Wil graag een spiegelreflex kopen, maar moet hem zelf betalen :)
Weten jullie welke spiegelreflex nou echt 'goedkoop' (lees ; het minst kost) is, en hoeveel kost die dan?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:37

Canon 1000D en Nikon D3000 zijn op het moment geloof ik de goedkoopste digitale spiegelreflexen nieuw.

Edit: prijzen liggen rond de 355 euro cq. 340 euro.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:43

Hoi iedereen,
ik ben echt een ontzettende leek op het gebied van fotograveren. Ik kan gewoon met een digitale camera overweg,
ook wel met autofocus (?) enzo. Maar omdat ik fotografie vooral heel erg leuk vind krijg ik van mijn vader een 'goede' camera voor mijn examen :j
Mijn vader had het zelf al over de canon EOS en de canon e5000 ofzo? Ik ken de namen niet precies.

Kan iemand me misschien wat tips geven over een goede camera mét spiegelreflex en niet ál te ingewikkeld. Wel met zo'n lens om scherp te stellen, dat snap ik opzich wel, want dat kon ik ook met een camera met filmrolletje als het ware :o

(weet echt al die termen niet :P )

iemand tips? :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:20

leeneliefje schreef:
ik ben echt een ontzettende leek op het gebied van fotograveren.

Ik ook! :+

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:36

leeneliefje: ff googelen op uitleg digitale fotografie en er gaat al een wereld voor je open

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:14

Nogmaals even de vraag;

Ik heb een 40D grip [orginele van Canon] aangeboden gekregen, 80 euro, piekfijn in orde. Ik zit echt enorm te dubben want het is wel echt een goed aanbod. Alleen kan ik hem niet uitproberen [naja, mag wel en kan wel maar Rotterdam ligt hier niet helemaal om de hoek :+] Het is een fotograaf die ook op Flickr zit, vanmiddag even wat gegoogled en het verhaal dat ie hem verkoopt omdat ie een 7D gekocht heeft [op z'n Flickr staat een hele serie onder de naam .... 7D blijkt aardig te kloppen.

Doen?

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:31

Hallo,

Zijn er toevallig hier mensen die ervaring hebben met de sony dsc hx 1 superzoom?? Wil deze waarschijnlijk gaan kopen...

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:22

Hoi allemaal!

Er zitten hier redelijk wat kenners op gebied van fotograferen, misschien kunnen jullie van raad voorzien.

Mijn vriend en ik hebben op dit moment een heel simpel digitaal cameraatje, die stuk is en al wat oud. We willen uiteindelijk graag een spiegereflex maar dan eerst een cursus iets ervoor doen en we hebben op dit moment geen geld daarvoor(student :D )

Nu heeft een vriendin van mij een camera te koop. Voor haar is het een miskoop geweest, te veel functies erop en ze kan er niet openlijk mee over straat in Afrika, waar ze al jaren woont in diverse landen. Ze wil graag een heel simpel onopvallend digitaal toetstelletje aanschaffen. De camera is nu te koop voor 100 euro.

Ik ben benieuwd naar meningen van mensen met betrekking tot de kwaliteit van de camera. Hij is hoe dan ook een stapje vooruit op ons huidige dingetje, misschien een leuk tussenmodelletje naar de spiegelreflex over een jaartje of 2. Maar we willen natuurlijk wel kwalitatief prima foto's!!! Het gaat om de Panasonic Lumix DMC-FZ8.

linkje naar technische info over de camera: http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... /show.html

Kom maar op met de tips!

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:47

Ik kom hier zo maar even binnen vallen :)

Een vraagje;
Is de Olympus E-400 een goede spiegelreflex camera?

Alvast bedankt :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:07

Sjapaz schreef:
Hoi allemaal!

Er zitten hier redelijk wat kenners op gebied van fotograferen, misschien kunnen jullie van raad voorzien.

Mijn vriend en ik hebben op dit moment een heel simpel digitaal cameraatje, die stuk is en al wat oud. We willen uiteindelijk graag een spiegereflex maar dan eerst een cursus iets ervoor doen en we hebben op dit moment geen geld daarvoor(student :D )

Nu heeft een vriendin van mij een camera te koop. Voor haar is het een miskoop geweest, te veel functies erop en ze kan er niet openlijk mee over straat in Afrika, waar ze al jaren woont in diverse landen. Ze wil graag een heel simpel onopvallend digitaal toetstelletje aanschaffen. De camera is nu te koop voor 100 euro.

Ik ben benieuwd naar meningen van mensen met betrekking tot de kwaliteit van de camera. Hij is hoe dan ook een stapje vooruit op ons huidige dingetje, misschien een leuk tussenmodelletje naar de spiegelreflex over een jaartje of 2. Maar we willen natuurlijk wel kwalitatief prima foto's!!! Het gaat om de Panasonic Lumix DMC-FZ8.

linkje naar technische info over de camera: http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... /show.html

Kom maar op met de tips!

Deze camera heb ik nu al een flink aantal jaar, hij is voor mij ook een soort tussenstapje naar de spiegelreflex waar ik nu voor aan het sparen ben.
Ik ben echt meer dan tevreden over deze camera, maakt mooie foto's, ook in donkere omgeving (binnenrijbak, evenementen) kun je er redelijk goede foto's mee maken en hij ligt erg lekker in je hand.