[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:30

De 2 IS versies hebben iets andere coatings wat weer helpt met scherpte, contrast, flares, etc. Een ander pluspunt is dat deze 2 objectieven weathersealed zijn. Zeker met de soms stoffige omgevingen bij de paardjes kan dat meewegen in je keuze.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:43

Sicayes schreef:
Prachtige kleuren/foto's Thesserd. Deze lens ga ik echt hoe dan ook aanschaffen voor ik naar Japan vertrek :')

Ik ga in mei ook al naar spanje.. misschien dat ik 'm dan al heb. Twijfelstwijfels.

Ik zeg altijd, of ik het nou nu of over een half jaar uit geef, het gaat er toch wel uit... :')

En thanks!

Wat ik trouwens gisteren erg had, mijn lens besloeg ernstig toen ik van de schuur de super warme kas in liep. Hebben jullie dat ook wel eens en hoe lossen jullie dat dan op? Heb met lensdoekjes zitten kloten maar dat werkte niet echt. Bleven strepen achter op mn filter (heb er een goede filter op zitten).

_Ilsee_

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:55

nog even, de lens (11-16) heeft geen interne scherpstelmotor en mijn body de D3200 ook niet is dit een heel groot nadeel?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:00

Pfffff... Nikon... :') Ik werk met landschapsfotografie eigenlijk altijd vanaf statief en stel meestal handmatig scherp. Dan is het niet erg, maar anders kun je dus niet autofocussen.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:03

haha, werken met een statief doe ik (nog) niet. Wel stel ik altijd handmatig scherp.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:25

Achja dan nemen we mn vaders body (D90) maar mee op vakantie haha :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:58

Bagheera_206 schreef:
Pfffff... Nikon... :') Ik werk met landschapsfotografie eigenlijk altijd vanaf statief en stel meestal handmatig scherp. Dan is het niet erg, maar anders kun je dus niet autofocussen.

er zijn generaties geweest die met het handje scherp moesten stellen }:)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:59

Nu verraad jij wel een beetje jouw leeftijd hoor... ;)

Ben iig blij dat Canon niet dat Nikon AF issue heeft. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:12

Bagheera_206 schreef:
Nu verraad jij wel een beetje jouw leeftijd hoor... ;)

Ben iig blij dat Canon niet dat Nikon AF issue heeft. :)

Ach, ik heb hier nog een camera liggen die kan op twee manieren scherp stellen: ver weg en heel ver weg. Misschien moet ie maar eens naar een museum of zo, al doet ie het nog wel; ik heb er weleens een rolletje mee vol geschoten maar ik weet niet of ik nog simpel aan rolfilm zou kunnen komen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:47

_Ilsee_ schreef:
nog even, de lens (11-16) heeft geen interne scherpstelmotor en mijn body de D3200 ook niet is dit een heel groot nadeel?

Oei, geen hele handige combi. Op reis betrap ik mezelf er vaak op dat ik mijn statief thuis laat (alleen bij nacht- en schemerfotografie pak ik hem erbij). Het is te zwaar en te tijdrovend voor mij om deze 12 uur lang rond te zeulen door de bergen. De AF staat altijd aan, ook omdat scherpstellen op verre objecten in de verte lastig (en tijdrovend) is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:47

Hallo allemaal, ik kom weer even binnenhuppelen ;)

Uit verveling zat ik even op Foto Konijnenberg en kwam daar een leuk lensje tegen. Nu natuurlijk mijn vraag, wat vinden jullie ervan? Het gaat om de Canon 17-85 F4.0-5.6 IS USM (occasion). Richard heeft met ooit de 17-55 F2.8 aangeraden maar dit lag (en ligt nog steeds) boven het budget..

Of een ander aan te raden lensje voor in de vakantie? We gaan naar Maleisië en Australië, dus ik wil iets handigs en kleins, maar wel een grotere hoek dan de 50mm waar ik nu al mijn foto's mee schiet. Budget is wel beperkt wat wil ook de 70-200 F4.0 voor de paarden :=

En mensen die occasions hebben besteld bij hen? Dus zonder nog langs te gaan om te testen? Of is het Den Ham in Groningen?

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:22

YES! Vandaag de lens opgehaald dus nu mooi aan het oefenen aan! Ik ga hierbij wel de body van mijn vader gebruiken dus de D90!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:43

Nou, hoe bevalt het Ilse? :D

Poeh, ik zit me rot te zoeken naar het statieven topic. Die is er toch? Ik wil namelijk een statief aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag een statief met een prijs van max ongeveer 150 euro, prettig voor zowel film als (landschaps)fotografie, en makkelijk mee te nemen (niet te zwaar) evt met tasje ofzo.

Deze heeft wel goede beoordelingen:
http://www.cameranu.nl/nl/p156354/benro ... 2#tab-info

Maar ik vraag me af of dat wel zo prettig is voor filmen?

Statief die ik nu heb (eeuwen oud ding van m'n pa) is meer dit model: http://www.cameranu.nl/nl/p253164/velbo ... -f-statief maar dan dus veel ouder, degelijker, ding is alleen niet meer zo soepel en is nogal zwaar. Filmen is wel makkelijk met dat hendeltje. Dat lijkt me op dat statief met balhoofd niet zo handy?

En die velbon, max draagbare gewicht vond ik nogal laag. Maakt dat uit?

Iemand ervaring? :')

@RianneH ik heb geen ervaring met die lens... zou het niet weten dus... :oo

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:14

Thesserd schreef:
Nou, hoe bevalt het Ilse? :D

Poeh, ik zit me rot te zoeken naar het statieven topic. Die is er toch? Ik wil namelijk een statief aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag een statief met een prijs van max ongeveer 150 euro, prettig voor zowel film als (landschaps)fotografie, en makkelijk mee te nemen (niet te zwaar) evt met tasje ofzo.

Deze heeft wel goede beoordelingen:
http://www.cameranu.nl/nl/p156354/benro ... 2#tab-info

Maar ik vraag me af of dat wel zo prettig is voor filmen?

Statief die ik nu heb (eeuwen oud ding van m'n pa) is meer dit model: http://www.cameranu.nl/nl/p253164/velbo ... -f-statief maar dan dus veel ouder, degelijker, ding is alleen niet meer zo soepel en is nogal zwaar. Filmen is wel makkelijk met dat hendeltje. Dat lijkt me op dat statief met balhoofd niet zo handy?

En die velbon, max draagbare gewicht vond ik nogal laag. Maakt dat uit?

Iemand ervaring? :')

@RianneH ik heb geen ervaring met die lens... zou het niet weten dus... :oo

[FK] [FK] wat voor statief kopen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:15

RianneH schreef:

Uit verveling zat ik even op Foto Konijnenberg en kwam daar een leuk lensje tegen. Nu natuurlijk mijn vraag, wat vinden jullie ervan? Het gaat om de Canon 17-85 F4.0-5.6 IS USM (occasion). Richard heeft met ooit de 17-55 F2.8 aangeraden maar dit lag (en ligt nog steeds) boven het budget..

Of een ander aan te raden lensje voor in de vakantie? We gaan naar Maleisië en Australië, dus ik wil iets handigs en kleins, maar wel een grotere hoek dan de 50mm waar ik nu al mijn foto's mee schiet. Budget is wel beperkt wat wil ook de 70-200 F4.0 voor de paarden :=

En mensen die occasions hebben besteld bij hen? Dus zonder nog langs te gaan om te testen? Of is het Den Ham in Groningen?

Dat is een fijn allround lensje. Niet de kwaliteit van een 17-55mm, maar een leuke allroundlens. De Canon 15-85mm is ook een hele fijne allroundlens en geloof tikkie beter dan de 17-85mm.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:25

Ah thanks Richard!

Dat topic had ik wel gezien. Maar wist niet dat dat als algemeen topic aangesteld was :')

Ga ik m'n vraag daar weer stellen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:25

Bagheera_206 schreef:
RianneH schreef:

Dat is een fijn allround lensje. Niet de kwaliteit van een 17-55mm, maar een leuke allroundlens. De Canon 15-85mm is ook een hele fijne allroundlens en geloof tikkie beter dan de 17-85mm.

Maar die is ook een flinke hap duurder.

Overigens, als ik op de site van Canon kijk, zijn er twee identieke lenzen 17-85 maar de ene is twee keer zo duur als de andere. Oorzaak???
http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -is-usm-1/
http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -6-is-usm/

Enne, yup, ze hebben er weer eentje: http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0024 een f2.8 voor de prijs van een f4.0
Laatst bijgewerkt door ikke op 15-03-15 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:27

Thesserd schreef:
Ah thanks Richard!

Dat topic had ik wel gezien. Maar wist niet dat dat als algemeen topic aangesteld was :')

Ga ik m'n vraag daar weer stellen :D

Volgens mij is het officieel geen centraal topic, maar daar vind je iig wat informatie etc.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:29

Aah op die fiets :D Was al aan 't lezen idd.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:40

Maar het zou een centraal topic kunnen worden. Haha! :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:40

Bagheera_206 schreef:
RianneH schreef:

Bedankt! Maakt het nog verleidelijker. Ik wou dat ik budget had voor die 17-55, misschien als ik later groter ben.
De lens moet ook mee op vakantie, dus stel dat er wat gebeurd, doet het iets minder pijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:05

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:13

Ik wil écht niet grof over komen, maar als je zo een vragen moet stellen vraag ik me af waarom je al zou upgraden naar zo een body? :)

In ieder geval past hij daar gewoon op.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:14

Alle Canon objectieven met EF (rood stipje) of EF-S (wit vierkantje) passen. Alleen zou het zonde zijn om dat objectief op een 7D2 te zetten. Glas kan je foto echt maken of breken in tegenstelling tot een body. Mijn advies zou zijn eerst te upgraden naar bijvoorbeeld een 70-200mm en dan pas te upgraden naar de 7D2. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:21

k_m schreef:
Ik wil écht niet grof over komen, maar als je zo een vragen moet stellen vraag ik me af waarom je al zou upgraden naar zo een body? :)
Pardon? Ik dacht toch echt dat ik dat zelf mocht bepalen?

Bagheera_206, dan zat ik toch goed inderdaad.
Ik dacht al dat het daar mee te maken had, maar durfde het niet te opperen, omdat ik bang was dat ik het fout had. :)