Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sicayes schreef:Prachtige kleuren/foto's Thesserd. Deze lens ga ik echt hoe dan ook aanschaffen voor ik naar Japan vertrek
Ik ga in mei ook al naar spanje.. misschien dat ik 'm dan al heb. Twijfelstwijfels.
Bagheera_206 schreef:Nu verraad jij wel een beetje jouw leeftijd hoor...
Ben iig blij dat Canon niet dat Nikon AF issue heeft.
_Ilsee_ schreef:nog even, de lens (11-16) heeft geen interne scherpstelmotor en mijn body de D3200 ook niet is dit een heel groot nadeel?
Thesserd schreef:Nou, hoe bevalt het Ilse?
Poeh, ik zit me rot te zoeken naar het statieven topic. Die is er toch? Ik wil namelijk een statief aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag een statief met een prijs van max ongeveer 150 euro, prettig voor zowel film als (landschaps)fotografie, en makkelijk mee te nemen (niet te zwaar) evt met tasje ofzo.
Deze heeft wel goede beoordelingen:
http://www.cameranu.nl/nl/p156354/benro ... 2#tab-info
Maar ik vraag me af of dat wel zo prettig is voor filmen?
Statief die ik nu heb (eeuwen oud ding van m'n pa) is meer dit model: http://www.cameranu.nl/nl/p253164/velbo ... -f-statief maar dan dus veel ouder, degelijker, ding is alleen niet meer zo soepel en is nogal zwaar. Filmen is wel makkelijk met dat hendeltje. Dat lijkt me op dat statief met balhoofd niet zo handy?
En die velbon, max draagbare gewicht vond ik nogal laag. Maakt dat uit?
Iemand ervaring?
@RianneH ik heb geen ervaring met die lens... zou het niet weten dus...
RianneH schreef:Hallo allemaal, ik kom weer even binnenhuppelen![]()
Uit verveling zat ik even op Foto Konijnenberg en kwam daar een leuk lensje tegen. Nu natuurlijk mijn vraag, wat vinden jullie ervan? Het gaat om de Canon 17-85 F4.0-5.6 IS USM (occasion). Richard heeft met ooit de 17-55 F2.8 aangeraden maar dit lag (en ligt nog steeds) boven het budget..
Of een ander aan te raden lensje voor in de vakantie? We gaan naar Maleisië en Australië, dus ik wil iets handigs en kleins, maar wel een grotere hoek dan de 50mm waar ik nu al mijn foto's mee schiet. Budget is wel beperkt wat wil ook de 70-200 F4.0 voor de paarden![]()
En mensen die occasions hebben besteld bij hen? Dus zonder nog langs te gaan om te testen? Of is het Den Ham in Groningen?
Bagheera_206 schreef:RianneH schreef:Hallo allemaal, ik kom weer even binnenhuppelen![]()
Uit verveling zat ik even op Foto Konijnenberg en kwam daar een leuk lensje tegen. Nu natuurlijk mijn vraag, wat vinden jullie ervan? Het gaat om de Canon 17-85 F4.0-5.6 IS USM (occasion). Richard heeft met ooit de 17-55 F2.8 aangeraden maar dit lag (en ligt nog steeds) boven het budget..
Of een ander aan te raden lensje voor in de vakantie? We gaan naar Maleisië en Australië, dus ik wil iets handigs en kleins, maar wel een grotere hoek dan de 50mm waar ik nu al mijn foto's mee schiet. Budget is wel beperkt wat wil ook de 70-200 F4.0 voor de paarden![]()
En mensen die occasions hebben besteld bij hen? Dus zonder nog langs te gaan om te testen? Of is het Den Ham in Groningen?
Dat is een fijn allround lensje. Niet de kwaliteit van een 17-55mm, maar een leuke allroundlens. De Canon 15-85mm is ook een hele fijne allroundlens en geloof tikkie beter dan de 17-85mm.
Bagheera_206 schreef:RianneH schreef:Hallo allemaal, ik kom weer even binnenhuppelen![]()
Dat is een fijn allround lensje. Niet de kwaliteit van een 17-55mm, maar een leuke allroundlens. De Canon 15-85mm is ook een hele fijne allroundlens en geloof tikkie beter dan de 17-85mm.
k_m schreef:Pardon? Ik dacht toch echt dat ik dat zelf mocht bepalen?Ik wil écht niet grof over komen, maar als je zo een vragen moet stellen vraag ik me af waarom je al zou upgraden naar zo een body?