[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:55

Mallow schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met de Canon 1200D? En de nikon D3200?

Of iets zoals dit :
http://www.foka.nl/occasions/nikon-d40-body-occasion

Het wordt m'n eerste dsr. Wil vooral zoonlief en paarden fotografen en ik ben dol op detail en hoofdfoto's met zo'n wazige achtergrond :D
budget ongeveer €400,-

Ik heb zelf sinds kort de D3200 met kitlens en 55-200 mm. Heb 'm gekocht bij cameraexpress, ben er zeer tevreden over. De service in de winkel was prima en de camera bevalt ook goed.
Dat de D3200 max. ISO 6400 heeft klopt volgends mij niet, ik kan namelijk hier ook het iso opschroeven naar Hi 1. ;)
Hij ligt ook lekker in de hand en is redelijk licht. Ik weet niet of je er nog een lens bij wilt kopen? De kitlens is namelijk niet echt heel geweldig, ik heb 'm er zelf bijgekocht omdat het maar 40 euro scheelde. Als je echt wat serieuzer wilt fotograferen raad ik je wel aan om er een andere lens bij te kopen.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:47

Ik heb zo'n 350 euro te besteden, iemand tips voor een spiegelreflexcamera? eentje met minimaal 18 mp

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:54

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:55

ben je dan van plan enorm groot af te drukken? mp zegt niks misschien kijken voor leuks tweedehand nikon D3100? of canon 1100d?

Ropa

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:59

Ik zal kijken !

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:00

Ropa schreef:
Ik heb zo'n 350 euro te besteden, iemand tips voor een spiegelreflexcamera? eentje met minimaal 18 mp

Ga je billboards printen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:04

Ropa schreef:

Waarom 18 mp?
Ga gewoon kijken voor een leuke instap canon b,v de 1100D.

Ik heb gister mijn tamron 150-600 ff uitgetest in de regen, ik kon gewoon niet wachten met kijken wat t kan.
Moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben met de eerste kiekjes, kan niet wachten op beter fotografeer en wandel weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:08

NathalietjeB schreef:
Ropa schreef:

Waarom 18 mp?

Ik heb gister mijn tamron 150-600 ff uitgetest in de regen, ik kon gewoon niet wachten met kijken wat t kan.
Moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben, met de eerste kiekjes kan niet wachten op beter fotografeer en wandel weer.

[ [url=m/IISmoc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jIq4P4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rQh0mO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nice! Heb je ook de instellingen voor ons erbij?

Alleen kun je beter dit soort posts plaatsen in het objectieven topic.
[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Dit topic is alleen voor bodies. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:12

NathalietjeB schreef:
Ropa schreef:

Waarom 18 mp?

Moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben met de eerste kiekjes, kan niet wachten op beter fotografeer en wandel weer.

[ [url=m/IISmoc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jIq4P4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rQh0mO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou nog wel even naar je logo kijken. Hij leid best wel af en je kan niet lezen wat er staat :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:15

Sorry zal t voortaan daar posten.
Alle 3 geschoten op F6,3 1/100

Marit klopt had lopen pielen met mijn logo maar moet t nog ff goed aanpassen naar mijn wensen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:33

NathalietjeB schreef:
Sorry zal t voortaan daar posten.
Alle 3 geschoten op F6,3 1/100

Marit klopt had lopen pielen met mijn logo maar moet t nog ff goed aanpassen naar mijn wensen

Geeft niet. Je weet nu het andere topic te vinden. ;)

Ah vandaar. Met 600mm op FF moet je minimaal met 1/600s als je geen IS hebt en op crop is dat minimaal 1/1000s om bewegingsonscherpte te voorkomen. Ze kwamen niet helemaal scherp over bij mij. :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:38

Klopt richard maar zo uit de hand nog best wel tevreden met t resultaat.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:38

Courses schreef:
Ropa schreef:

Haha, nee niet zo groot :')

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:48

Ropa schreef:

Ik heb je even een berichtje gestuurd :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:50

Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie mij verder helpen.
Ik heb nu al zo'n 6 jaar de Canon 1000D en die is nu wel aan vervanging toe. Daarnaast ga ik in september een maand naar Canada en wil ik toch wel een betere camera aanschaffen voor die tijd.

Graag zou ik bij Canon willen blijven. Heb al zitten kijken naar de 70d. Of hebben jullie misschien andere tips?
Heb verder niet zo heel veel verstand van de verschillen tussen bepaalde body's namelijk.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 06:47

De 70D is dan een prima keuze. Welke objectieven heb jij nu? Wat wil je in canada gaan fotograferen? Paarden of vooral landschappen?
Fee_ schreef:
Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie mij verder helpen.
Ik heb nu al zo'n 6 jaar de Canon 1000D en die is nu wel aan vervanging toe. Daarnaast ga ik in september een maand naar Canada en wil ik toch wel een betere camera aanschaffen voor die tijd.

Graag zou ik bij Canon willen blijven. Heb al zitten kijken naar de 70d. Of hebben jullie misschien andere tips?
Heb verder niet zo heel veel verstand van de verschillen tussen bepaalde body's namelijk.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 07:36

Ropa schreef:
Courses schreef:

Haha, nee niet zo groot :')

Dan is minimaal 18MP onzin. MP verhaal is grotendeels een marketingtruc. 12MP is echt zat (mijn 20D en 30D hebben 'slechts' 8.2MP en maken toch kwalitatief zeer goede foto's. Objectief is veel belangrijker.

http://www.fotowijzer.nl/pages/afdrukkw ... en_dpi.asp

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:31

Objectief is inderdaad veel belangrijker. := Maar zijn er tegenwoordig dan nog bodies te koop met minder dan 18MP? Instappers als de Canon 1200D heeft 18MP en de Nikon D3300 heeft al zelfs 24MP. Nikon heeft zelfs een 36MP body in het assortiment en er gaan geruchten dat Canon in de nabije toekomst ook een body uit zal brengen met belachelijk hoog aantal MP's. Ik heb veel liever iets minder MP en een betere ruis/detail verhouding bij de hogere ISO's.

Profotonet, waar veel fotografen afdrukken, laat ook zien dat qua kijkafstand je helemala niet zoveel MP nodig hebt. Als je foto's aanlevert in hogere resolutie heeft dat als voordeel dat als je er met je neus bovenop zit het nog steeds haarscherp is. :D Ik vind het voordeel van ongeveer 20MP dat je wat ruimte hebt om achteraf te croppen of om compositie iets te optimaliseren. Het beste is/blijft natuurlijk de foto correct maken bij de foto zelf.

https://www.profotonet.nl/support/fotos ... iteit.html

"Vroegah" toen we minder dan 10 MP hadden konden we ook prima uitvergrotingen maken dus zal dat vast nu ook nog wel kunnen. :)

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:19

Ik ga eind deze maand ook een spiegelreflexcamera kopen, waarschijnlijk de Canon 1200D. Zit nog een beetje te twijfelen tussen die en de Nikon D3200.

Ik begin gewoon met de 18-55 lens, komt er als ik de camera helemaal snap endergelijke ooit nog wel een 55-250 lens bij.
Ik ga vooral voor de paardenfoto's, en voor schoolopdrachten/uitjes en stage. En ik wil ermee kunnen filmen.
Ik ga hem kopen met de aankomende btwvrij week bij Mediamarkt, scheelt toch weer een paar tientjes!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:13

sinds vandaag een Nikon D610
lenzen:
Nikon AF-S 28-300mm F/3.5-5.6G ED VR
Nikon AF-S 50mm F/1.8G

De wens is nog een Nikon AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II toe te kunnen voegen, maar voor nu was het geld op. :+

even een testplaatje.
Afbeelding

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:26

Hallo bokkers!

Ik wil binnenkort mijn eerste digitale spiegelreflex camera aanschaffen. Nu heb ik me al wel een beetje ingelezen op bokt en via google, maar ik zit toch met wat vragen.

Mijn budget is niet erg hoog, waarschijnlijk kijk ik ook op marktplaats voor een mooie tweedehands camera. Zo kan ik een kwalitatief betere kopen voor hetzelfde geld. Ik dacht dan toch aan een Canon/Nikon omdat daar meer aanbod in is tweedehands ook met extra lenzen :j

Het is de bedoeling om hier vooral paarden en honden mee te fotograferen zowel actie als portret. Het moet een camera zijn waarmee ik kan groeien, dus dat ik het nu zal kunnen bedienen maar ook over een jaar er nog steeds plezier mee heb met de extra functies. Ik ben op zich best intelligent dus dat gaat altijd nogal snel :) Ik wil me erin gaan verdiepen en het ook op semiprofessioneel niveau doen later.

Ook had ik gelezen dat ik beter niet té veel megapixels moet nemen omdat dat zware bestanden zijn voor de computer, ik had gelezen dat 10 voldoende is? Hoe staan jullie hier tegen over? Ik heb geen zware laptop namelijk.

Ik denk dat ik sowieso even naar de mediamarkt ga om alles even te kunnen bekijken, maar serieus zullen ze me daar toch niet nemen [ik ben 14]. En dan koop ik het gewoon tweedehands.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben heel goed in de verkeerde keuze maken :')
Welke camera zal je me aanraden?

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:27

ivda schreef:
Ik ga eind deze maand ook een spiegelreflexcamera kopen, waarschijnlijk de Canon 1200D. Zit nog een beetje te twijfelen tussen die en de Nikon D3200.

Ik begin gewoon met de 18-55 lens, komt er als ik de camera helemaal snap endergelijke ooit nog wel een 55-250 lens bij.
Ik ga vooral voor de paardenfoto's, en voor schoolopdrachten/uitjes en stage. En ik wil ermee kunnen filmen.
Ik ga hem kopen met de aankomende btwvrij week bij Mediamarkt, scheelt toch weer een paar tientjes!

Oh handig, btw vrij!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:42

Ik ben aan het sparen dit jaar, zodat ik tegen september een Full Frame Camera kan kopen van Canon.
Wat zijn jullie ervaringen met de 6D en de 5D mark III? Er zit een serieus verschil in prijs tussen deze beiden. Ik vraag me dus af of ik beter ineens door spaar voor een 5D mark III, of er niet zo'n groot verschil zit tussen beide camera's? :)
Wat me vooral doet twijfelen is dat de 6D nog 2 ISO stops hoger heeft, dus in donkere omstandigheden komt dit goed uit. Maar de 5D mark III heeft wel 41 cross-type focuspunten wat natuurlijk ook wel mooi meegenomen is ...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:01

Jtragter schreef:
Hallo bokkers!

Ik wil binnenkort mijn eerste digitale spiegelreflex camera aanschaffen. Nu heb ik me al wel een beetje ingelezen op bokt en via google, maar ik zit toch met wat vragen.

Mijn budget is niet erg hoog, waarschijnlijk kijk ik ook op marktplaats voor een mooie tweedehands camera. Zo kan ik een kwalitatief betere kopen voor hetzelfde geld. Ik dacht dan toch aan een Canon/Nikon omdat daar meer aanbod in is tweedehands ook met extra lenzen :j

Het is de bedoeling om hier vooral paarden en honden mee te fotograferen zowel actie als portret. Het moet een camera zijn waarmee ik kan groeien, dus dat ik het nu zal kunnen bedienen maar ook over een jaar er nog steeds plezier mee heb met de extra functies. Ik ben op zich best intelligent dus dat gaat altijd nogal snel :) Ik wil me erin gaan verdiepen en het ook op semiprofessioneel niveau doen later.

Ook had ik gelezen dat ik beter niet té veel megapixels moet nemen omdat dat zware bestanden zijn voor de computer, ik had gelezen dat 10 voldoende is? Hoe staan jullie hier tegen over? Ik heb geen zware laptop namelijk.

Ik denk dat ik sowieso even naar de mediamarkt ga om alles even te kunnen bekijken, maar serieus zullen ze me daar toch niet nemen [ik ben 14]. En dan koop ik het gewoon tweedehands.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben heel goed in de verkeerde keuze maken :')
Welke camera zal je me aanraden?

Allereerst, tenzij je de MM in gaat met een duidelijk beeld van wat je hebt moet je daar niet naar binnen gaan. Ze smeren je allerlei onzin aan en de mensen die er staan weten vaak zelf niet eens waar ze het over hebben (erg zonde).

2de hands neemt wel wat risico’s met zich mee, zeker als je er niet bekend mee bent. Sluiters gaan maar een x aantal clicks mee en desondanks dat nu wat hoger is, je weet nooit helemaal wat ermee gebeurt is. Spiegel kan kapot gaan enzovoort, enzovoort. Ik zou het zelf persoonlijk nu, na 5 jaar, nog zelf niet aandurven een 2de hands camera zelf te kopen. Ik doe het altijd via iemand die alles voor mij na kan checken. MP is daarnaast op camera gebied sowieso al best riskant want er zitten best wat rotte appels tussen helaas.

Wat wel een idee is om de occasions/demo pagina’s van o.a Kamera Express, Foto Konijnenberg en CameraNu in de gaten te houden. Dit zijn 2dehands camera’s die hun innenemn, nakijken en daarna goedkoper verkopen met garantie. Op deze manier weet je wel zeker dat je iets degelijks in huis haalt.

M.b.t het ‘semiprofessionele’ gedeelte. Ik denk niet dat je voor jezelf nu al kan zeggen dat het ‘leren erg snel zal gaan’ gezien dat in de praktijk altijd tegen valt. Als ik kijk naar de body’s die nu op de markt zijn in de instapklasse zijn die al zo geavanceerd dat je daar jaren mee vooruit kan. Besides that is je body eigenlijk het minst belangrijk. Investeren in glaswerk en je eigen kennis staat nog steeds op nummero 1. Qua formaat valt dat opzich mee hoor. Ik merk wel dat de FF bestanden wel mijn laptop wat zwaarder vallen maar verder is het prima te doen hoor. Je zit nu toch al snel op zo’n 15 tot 16 mp in een simpel model :)

CrazyIris schreef:
Ik ben aan het sparen dit jaar, zodat ik tegen september een Full Frame Camera kan kopen van Canon.
Wat zijn jullie ervaringen met de 6D en de 5D mark III? Er zit een serieus verschil in prijs tussen deze beiden. Ik vraag me dus af of ik beter ineens door spaar voor een 5D mark III, of er niet zo'n groot verschil zit tussen beide camera's? :)
Wat me vooral doet twijfelen is dat de 6D nog 2 ISO stops hoger heeft, dus in donkere omstandigheden komt dit goed uit. Maar de 5D mark III heeft wel 41 cross-type focuspunten wat natuurlijk ook wel mooi meegenomen is ...

First of all; waarom FF? Ik heb even je fotografie pagina bekeken en dit is niet flauw bedoeld, maar ik heb het idee dat je nog heel veel uit je huidige body kan halen voordat je uberhaubt naar een FF ‘hoeft’ over te stappen. Welke body heb je nu en wat mis je? De 6D ten opzichte van de MK III is al iets ouder uiteraard, maar als je kijkt naar hoe de beide body’s presteren op ISO/ruis gebied ga je die 2 stops echt niet missen. Mijn 5D mk II presteert al idioot goed op ruis gebied, moet je nagaan wat de MK III dan doet. Wat voor glaswerk ga je erop draaien? Als je meer sport gerelateerd gaat schieten kan je beter kijken naar een 7D ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:34

Ehm, als je occasions bij een fatsoenlijke toko vandaan haalt, zit daar vrijwel altijd garantie op. Ik heb vanalles als occasion gekocht en als er al problemen mee zijn geweest, was dat m'n eigen schuld dus als je een leuke ziet staan, gewoon halen.