[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:34

Wat is "groot" RR? Je kunt je ISO dan ook verhogen om het te compenseren.

Bedankt Showteam, lastig weer. :):)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:00

Haha ja inderdaad Magda, ik keek net nog een keer maar 1 is ook wel heel gaaf!

Mijn week 9:
Afbeelding

Voorlopig even de laatste kittenfoto denk ik, helaas (voor mij) zijn ze inmiddels groot genoeg om op zichzelf te gaan wonen dus moet ik binnenkort afscheid nemen Y;(

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:01

oooo zo jammer showteam!!! want het zijn echte schatjes en waardige modelletjes!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:04

showteam schreef:
Haha ja inderdaad Magda, ik keek net nog een keer maar 1 is ook wel heel gaaf!

Mijn week 9:
[ Afbeelding ]

Voorlopig even de laatste kittenfoto denk ik, helaas (voor mij) zijn ze inmiddels groot genoeg om op zichzelf te gaan wonen dus moet ik binnenkort afscheid nemen Y;(

Oooh -O- Kleine kittens worden groot. Wat een gemis zal dat zijn. :(:)

Wat een prachtige foto's heb je iig als herinnering, vooral ook weer deze! <3 Daar heb ik echt niets op aan te merken.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:05

Aaah thanks Heavenslove en Magda!
Ik heb inmiddels wel een beetje geleerd me er niet teveel aan te hechten, maar er zit er toch stiekem altijd wel eentje tussen die je hart heeft gestolen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:06

Maar dat is logisch uiteraard, je hebt ze toch een aantal weken in huis en draagt er zorg voor. :j
Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik smelt overigens. <3

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:08

Wat een lieve foto showteam! Wat is die voorgrond?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:11

Je kan er niet eentje houden? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:14

In overleg met Marina.

Week 8:
Afbeelding

Week 9:
Afbeelding

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:25

@Murthul: Een plantje met bloemetjes :)
@Bellatrix: Dat dachten wij ook een paar keer en inmiddels hebben we er al 10 :')
@Irene: Gaaaf die eerste!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:57

Dankjulliewel! Ik ga vanavond mijn feedback voor week 8 afmaken :D

Even een vraagje tussendoor: hoe hebben jullie jullie logo's gemaakt/waar hebben jullie ze vandaan? Ik vind het ook wel tijd voor een logo maar weet niet hoe en wat :o

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:01

Mijn logo heb ik zelf gemaakt in Illustrator :) Ben er eigenlijk niet 100% tevreden over maar weet zo even niet wat ik anders zou maken. Denk dat ik als Grafisch Vormgever ook gewoon hoge eisen stel aan mezelf :')

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:24

logo simpel in photoshop :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:37

Joysieee schreef:
Even een vraagje tussendoor: hoe hebben jullie jullie logo's gemaakt/waar hebben jullie ze vandaan? Ik vind het ook wel tijd voor een logo maar weet niet hoe en wat :o

Als je wilt wil ik volgende week (al ik mijn examen cursus dit weekend overleef :+) wel kijken of ik wat voor je in elkaar kan zetten?

Week 9 - van mijn mini vakantie in Bergen (tussen 2 examencursusen in, pfff wil dat examen echt achter de rug hebben)
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:57

Irene
Wat een prachtige portretten voor beide weken! De eerste is creepy en zeer goed uitgevoerd en de tweede gewoon mooi. :j

Joysieee
Simpel een tekst maken als PNG in Photoshop en die als kwast instellen. :)

Sanne
Wat een prachtige landschap van het strand zo, heel rustgevend, niets meer aan doen. :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:59

Magda, precies zou ik moeten opzoeken maar zat rond de 4/5. Heb met kleiner inderdaad alles aangepast maar hier kreeg ik toch beste kwaliteit eruit.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:25

Joysieee schreef:
Dankjulliewel! Ik ga vanavond mijn feedback voor week 8 afmaken :D

Als je het een logo kunt noemen geen idee, maar heb mijn watermerk via photoshop gemaakt. Transparante achtergrond openen in ps, en daarmee wat dingetjes geprobeerd en wat mij mooi leuk als brush instellen :)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:56

Feedback week 8:
bumblehorse: Vind de kleuren in de foto erg mooi, paard past goed in de achtergrond. Wel had ik liever nog de kin van het paard gezien, als je een stapje naar link was gegaan zegmaar.
Iejoorr: Vind het geen bijzondere foto. De foto mist scherpte, ik vind de achtergrond te druk en je horizon loopt scheef waardoor het linkerpaard erg naar voren lijkt te vallen.
Tesszz: Prachtige foto! De kleuren van de achtergrond passen erg goed bij de hond. Meestal houd ik niet zo van als het onderwerp centraal staat maar bij deze vind ik het niet storend
jilinda: Mooi qua scherpte en licht. Wel vind ik het jammer dat je de ogen van de pony niet ziet en had ik de persoon er naast liever op de hurken bij het paard gezien, zo lijkt de pony namelijk minder 'klein' zo naast de persoon maar dat is een kwestie van smaak
Dandy200: Wat een ontzettend ontroerende foto zeg! Prachtig!
Revanches: Wat een lief jochie zeg met die tandjes haha! Prachtige foto verder, vind het overbelichte hier niet storend in deze foto
Femmelz: Wat een lieve foto! Jammer van de tractor op de achtergrond maar in een dierentuin heb je daar niet veel over te zeggen natuurlijk.
Myhu: Paard kleurt mooi zo bij de sneeuw. Wel mist de foto wat scherpte en vind ik hem wat donker/grauw ogen.
showteam: Prachtige foto zeg! De kleuren zijn erg mooi!
crazymel Jammer van de erge ruis op de foto waardoor ik de foto wat rommelig over vind komen. De scherpte had beter op een hoofdje van een kitten moeten zitten ipv de kont, dan had de foto wat sprekender geweest
Jolijn: Lieve foto! NIks op aan te merken
Gub:"Wat een schattige foto zeg! Heel mooi helder van kleur en mooi scherp!
Hanna_94: Prachtige foto! Deze is in blijdorp genomen toch? ( had ik volgens mij in je topic gelezen ) Ik ga morgen ook naar de dierentuin dus hoop ook zo'n mooie foto te maken! Had de foto misschien net wat meer opgelicht zodat de ogen van de leeuw ook er wat meer uitspringen want die zijn echt prachtig!
Kanzi Wat een interessante foto! Het lijkt net een schilderij haha. Verder weet ik niet zo goed wat ik over deze foto moet zeggen haha
hilly200: Mooie foto! Je hebt de focus mooi op het pad weten te leggen. De foto is ook mooi scherp en ik vind de zon die door te takken komt erg mooi!
joeluna: Mooie sfeerfoto! Vind de oranje helmen wel iets te fel
MarijeR PRachtige foto! Ik had de foto misschien van boven en rechts wat meer gecropt
cathyenbeau: Hele mooi foto! Kleuren zijn mooi helder en de scherpte is mooi!
tesseke: Vind de compositie erg mooi! Wel had ik de foto rechtgetrokken. Het lijkt ook alsof de foto wat scherpte mist maar dat kan heel goed door de upload komen
Robin_rikkie: Mooie foto! Kleurgebruik is mooi maar jammer van het scherpteverlies
JewEmm: Mooie foto! Ook erg leuk hoe je je logo in de foto hebt verwerkt
Laurabloem: De bewerking vind ik een beetje to much, hij lijkt erg verscherpt waarschijnlijk door de bewerking die je hebt gedaan? en ook erg paars. Heb een paar pagina's verder je opnieuw bewerkte versie gezien en die vind ik erg mooi!
mellanca: Mooie foto! Vind hem wel net wat te wit er had van mij wat meer kleur in gemogen
Agossie: Hele mooi foto! Mooie belichting en het model heeft erg mooi haar zeg!
Fellow: Leuke pony maar ik vind de foto niet zo bijzonder. Had wat meer mee kunnen gedaan met bewerken denk ik en de foto mist wat scherpte
Kimdegroot94: Hele leuke en originele foto! Kan zo in zo'n boerenblad haha!
laurajoy15: Vind dat je de foto erg mooi hebt bewerkt als ik de orginele foto zo zie! Knap gedaan!
Ismy: Prachtige foto! Mooie kleuren en prachtig scherp!
caraamel: Je hebt het winterse sfeertje erg mooi weten vast te leggen! Het enige minpuntje vind ik dat de scherpte niet helemaal op het 'bloemejte' ligt wat ik erg jammer vind

Feedback week 9:
IsaCalixa: Mooie foto qua scherpte en kleurgebruik! Jammer dat de hond net omkijkt
Marijepagter: Ik zou zeggen jammer dat het paard tegen de foto aangallopeerd maar als ik langer kijk naar de foto vind ik dat eigenlijk niet zo storend en is de foto qua compositie eigenlijk wel leuk! Vooral ook omdat je die palen aan de rechterkant hebt! Ik vind de foto wel erg overbelicht en de lucht ziet er wat nepblauw uit
Eline91: Mooie foto! Leuk ook dat korrelige in de tv. De rest van de foto vind ik wel wat slordig overkomen zoals het witte kleed over het tafeltje en de deken op de bank. Maar dit kan misschien ook wel bewust zo gedaan zijn
Revanches: Prachtige foto! Mooie ogen zeg ! En leuk dat de haarspeldje en elastiekje in kleur zijn!
Annelot: Lieve foto zeg! Niks op aan te merken
XiiaaNaa: Hele mooie foto! Vind jouw stijl erg mooi! Compositie vind ik ook erg leuk!
Mariett: Hele mooie foto! Erg interessante foto ook en erg mooi die kleuren in de foto!
Joysiee[u]: Mooie foto! Compositie is mooi en de scherpte is ook goed!
[u]Marit
: Jaloers ! haha. Erg mooie foto maar vind de foto wel net te fel, vooral bij het zand
Astor: Wauw, prachtige foto! Niks op aan te merken. Heb je nog bepaald effect aan de foto toegevoegd? Zie wel eens vaker zo'n soort effect op foto's en vraag me altijd af hoe je dat doet haha
GerjeHoran: Prachtige foto! Mooie scherptediepte en kleuren!
Maaaarije: Wat een leuke actie foto! Had de foto wel wat meer gecropt aan de onderkant, nu is daar veel loze ruimte
Ismy: Alle drie erg mooie foto's! Heb er niks op aan te merken. Had agossie niet week 8 al voor jou ingeleverd?
showteam: Wat een snoezige foto! Heel mooi kleurgebruik ook!
Irene96: week8; hele gave foto! Echt zo'n spookgevoel krijg je ervan. week 9; Mooie foto! Niks op aan te merken
Sanne_com: Hele mooie foto! Erg mooi die kleuren zo!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:04

Dankjulliewel voor de hulp (en feedback :D)!
Ik heb op het moment een logo gemaakt waar ik tevreden mee ben, weet een van jullie toevallig of je in GIMP ook dingen als brush op kan slaan? Nu plak ik hem er elke keer los op en dat wordt een beetje vervelend en het kost veel tijd :')

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:43

Bedankt iedereen voor de feedback!
taarss, nee, de foto is genomen in de Olmense Zoo :) Een kleine dierentuin in Belgie.
Magda: Te donker kan ik wel mee akkoord gaan, ik ga eens kijken wat ik kan doen om op te lichten. Maar wat bedoel je met te flets? :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:48

Vervolg week 8

Agossie;
Mooie foto! Niks op aan te merken.
Asselruiter
Ash_
Leuke foto! Wat een leuk hondje.

Brechtjee
Voor een simpele foto vind ik hem wel mooi!
binky
Leuke foto! Niets op aan te merken.
Bellatrix
Leuke foto!
billionache
Bumblehorse;
Mooie foto! Mooie kleuren. Niks op aan te merken.

calice
Wat een liefdevolle foto! Prachtig!
crazy_horses
CrazyIris;
Leuke foto! Fijn dat het al beter gaat met je schouder :)
cathyenbeau;
Mooie foto!
Crazymel
Lieeff!
caaramel
Cioccolatto
Mooie foto! Prachtig!

Deetjeeuh
Ik vind het een leuke foto. Hij mist alleen scherpte.
Dandy200
Heel mooi! Ik vind emotie in een foto altijd zo prachtig! Niks op aan te merken.

Eskegirl
Leuke foto.
Eline91
Bedankt voor je feedback! Echt lief compliment! Ik ben zelf ook heel blij met deze foto! :D

Femmelz;
Leuke foto!
Fellow
Leuke foto! Niks op aan te merken.

GerdjeHoran
Leuke foto! Hij is inderdaad niet helemaal scherp.
Gub
Hele leuke foto! Niks op aan te merken.
glenstorm

hilly200
Heavenslove
Mooie foto! Straalt veel liefde uit!
horserider22
Mooie foto, ik vind hem alleen een beetje flets. Heb je hem met flits gemaakt?
Hanna_94
Gave foto! Die blik! Heerlijk!

It_is_me
Leuke foto. Niks op aan te merken
IsaCalixa
Leuke foto!
ismy
Leuke foto!
Iejoor;
Ik vind de foto een beetje te druk. Hij bevat wat drukke elementen. De blauwe bak. Iets geels op de grond. Verder wel een leuke foto.

Jespri
Mooie foto. Succes met oefenen.
Joysiee;
Leuke foto!
joeluna;
JewEmm;
Jacohebo;
Die had je toch mooi even te pakken! Leuk! Hij valt alleen niet echt op, maar dat kun jij ook niet helpen ;)
Jilinda;
Leuke foto, niks op aan te merken!
Jolijnn;
Leuke foto! Niks op aan te merken
Jessica_1998;
Leuke foto!

Killyen
Kanzi
Kimmetje04
Heel gaaf gedaan! Niks op aan te merken.
KimdeGroot94
Hihi, die vind ik leuk! Niks op aan te merken.
K_m;
Leuke foto! Lekker biertje ook :+
_kiki_
Gave foto!

LauraJoy15
Gave foto! Niks op aan te merken
LinSa;
Leuke foto. De punten die ik heb, geef je zelf al aan ;)
Leonyr;
Gave foto! Bedankt voor je feedback. Ik heb ook wel wat met de kleuren gespeeld. Het orgineel is namelijk nogal grauw..
Lovesushi;
LauraBloem
Leuke foto. De hond kleurt alleen een beetje blauwig.

manonfleur
Er zit een waas over het paard heen, dat maakt het een beetje een wazig beeld. Verder een leuke foto.
Marjoow
Lieve foto! Niks op aan te merken.
MZorro
Leuke foto. Jammer dat de dame op het paard niet helemaal scherp is.
monbyou
Heeel leuk! Ik wil ook een Danbo haha. Mooie tekening ook! Heb je die zelf getekend?
Murthul
Schattig! Hij had iets lichter gemogen. Verder niks op aaan te merken.
MarijeR
Marbri
Dat is inderdaad een hele schattige foto! Niks op aan te merken.
Mallow;

MyHu
Mellanca
Mooie foto!

Nefertarie
Mooooi!
NESCAFE
Bedankt voor je compliment! :D Geeft mij weer wat vertrouwen om te gaan fotograferen.. Het ging een tijdje wat minder :=

ponyaddicted
Week 7. Ik vind een ander standpunt genomen, bijvoorbeeld een hindernis gepakt waar ze van voren aan komen rijden. Nu zie je voornamelijk de achterkant.
Week 8. Leuke foto. Binnen fotograferen is ook lastig hoor. Ik heb het laatst ook voor het eerst gedaan, maar dat is nog een hele opgave!
_Patriciaa
Mooie foto! Niks op aan te merken!

Rianne_
Leuke foto. Niks op aaan te merken.
Racheel
Je geduld werd beloond! Leuke foto!
rosslover
Leuke foto. Jammer dat de kat je plant geterrorisserd heeft hahaha.
Revanches;
Leuke foto! Niks op aan te merken. Dat lichte heeft juist wel iets leuks.
Robin_Rikkie;
Wat jammer dat hij onscherp geworden is! Het is een leuke foto.

sorsie
Leuke foto!
Sicayes
Mooie foto! Niks op aan te merken. Die waterdruppels op de roos, echt gaaf gedaan!
Bedankt voor je feedback :)
Sanne_com
Leuke foto! Jammer van het vliegje op zijn hoofd hihi.
SharonPlugge
Lieve foto! Niks op aan te merken.
Soduletuut
Showteam;
Die is gaaf! Als dat mijn fjord was geweest, dan hing die hier aan de muur! Prachtig!
SternPhoto;

TeSzZz
taarss
Bedankt voor je feedback!
tesseke
Aaah! Berner! <3 Ik houd ervan! Leuke foto!

WiancaR
Week7: die spots storen inderdaad wel een beetje. Verder vind ik hem wel mooi
Week8: Mooie foto! Ik vind persoonlijk al die teugels en dergelijke altijd een beetje storen op een foto. Als het niet anders kan, dan is het niet anders.
Wendy1987
Lieve foto! Ik snap wat je bedoelt. Met zon krijg je veel mooiere foto's hihi. Ben het helemaal met je eens haha. Jammer dat het weer niet meegewerkt heeft.

Xiiaaoonoa
Leuke foto. Je kan wel een beetje zien aan de kwaliteit dat de foto met een mobiele telefoon is gemaakt.
xface
Leuke foto. Hij is wel iets aan de donkere kant.

Ik hoop dat ik nu iedereen gehad heb voor feedback. Ik heb op de eerste 15? denk ik al feedback gegeven. Ik merk nu dat dat toch niet zo handig is, hihi.

Voor degenen die ik nog niet bedankt heb voor hun feedback op mijn foto: Bedankt! :D Ik waardeer het zeer :)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:00

Ik ga zo beginnen met de feedback voor deze week :D En ook de feedback lezen die ik heb gekregen, vind dat altijd zo leerzaam! Maar eerst hier mijn week 9.

week 9
F2.5
1/400
50 MM
Iso 800

Afbeelding
Cat - POTW 9 by HillyWest, on Flickr

(Op flickr zelf is ie net iets minder verscherpt, zoals de meesten ook wel weten denk ik :) )

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:01

Bedankt S_imonne!

Omdat ik deze week waarschijnlijk toch geen nieuwe foto meer ga maken omwille van tijdsgebrek (eindproject, want zit in mijn laatste halfjaar opleiding!) stuur ik er nog maar eentje in van de dierentuin.
Fototechnisch niet de beste die ik heb, maar wat vind ik die aapjes toch zo leuk!
Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:53

Mijn foto voor week 9:

Afbeelding

Vandaag gemaakt op de boerderij van mijn oom. Heerlijk tussen de lammetjes <3

Geüpload via Picasa.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:33

Feedback week 9

taarss Mooi, door de verscherping vind ik hem wel iets hard ogen maar dat ligt aan flickr begreep ik.
IsaCalixa Mooie foto, licht val is ook mooi vastgelegd.
marijepagter Gaaf, op mijn beeldscherm oogt hij wel iets overbelicht!
Eline91 Intrigerende foto, gewaagd!
Revanches Prachtig, niks op aan te merken!
annelot Lieve foto, maar oogt net niet helemaal scherp op de hoofden, en misschien dat je voor de volgende keer iets meer contract kan gebruiken dat geeft de foto net wat meer ‘diepte’ hij oogt nu iets ‘vlak’.
XiiaaooNaaGaaf, eigenlijk niks op aan te merken had hem alleen aan de onderkant iets meer bijgesneden zodat dat been niet meer zichtbaar is.
Mariett Gaaf, niks op aan te merken!
Joysieee Mooi niks op aan te merken.
Marit Gave plaat, zand lijkt op mijn scherm wel iets overbelicht..
Astor Prachtig, werkelijk prachtig!
GerdjeHoran Netjes, niks op aan te merken.
Maaaarije Ontzettend leuke foto inderdaad, mis iets scherpte maar niet heel erg.
ismy week 7 & 8 prachtig! 9 ook, vind alleen persoonlijk de kleuren wat hard maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen :)
showteam Hebben hebben hebben, prachtig niks op aan te merken.
Irene96 week 8: Bijzonder vind ik hem maar persoonlijk spreekt het mij niet heel erg aan, dus kan hier moeilijk fb op geven, maar vind hem wel bijzonder. Week 9 vind ik wel weer erg mooi.
Sanne_com Mooi, niks op aan te merken.
Hanna_94 Erg leuk, lijkt wel een spontaan famillie potret op een picknick :P
Dandy200 Leuk maar de ‘nabewerking’ als dat het is spreekt mij niet aan, hij heeft een rode zweem en ik mis wat scherpte. Je hebt wel een mooi moment vastgelegd :).

Kimmetjee04 schreef:
Hilly200
Mooie scherpe foto en fijn zacht kleurgebruik. Een beestje op het pad zou de foto helemaal afmaken!

Heb je helemaal gelijk in, heb wel een vriendje die voor me liep op een van de foto's maar dat was het toch net niet helemaal :P

oysieee schreef:
J
hilly200: Mooie kleuren en een leuk idee!

Dankjewel!

magda_90 schreef:
hilly200
Mooie kleuren en je hebt de foto diepte meegegeven. Ik denk dat het hier leuk was geweest als je op je buik was gaan liggen, zodat je het reliëf van het pad ook leuk had kunnen vast leggen. Ideetje voor de volgende keer?

Ik wou inderdaad een beetje oefenen met diafragma en dus diepte in de foto, was ook blij met deze foto hierdoor. Vind ik een goed idee, zat nu op mijn hurken, maar volgende keer ga ik gewoon plat :Y) *D

taarss schreef:
hilly200: Mooie foto! Je hebt de focus mooi op het pad weten te leggen. De foto is ook mooi scherp en ik vind de zon die door te takken komt erg mooi!

Dankjewel, ben ook erg blij met dat licht, de zon ging onder dus het viel heel mooi tussen de takken door.

S_imonee schreef:
hilly200

Dankjewel!