Wuis schreef:Ik ben op zoek naar een telelens voor het fotograferen van paarden op afstand, bijv. in de weide. Ik heb een canon camera. Iemand suggesties? Ik zoek wel echt iets goeds dus mag best wat kosten.
Tevens zoek ik een goede macro lens voor de paarden. Zelfde verhaal.Oja, en ik zoek nog een groothoeklens voor landschappen.
![]()
De hobby heeft te lang stil gelegen dus na een hele tijd niet investeren vind ik dat ik wel weer iets nieuws mag aanschaffen.
De meeste paardenfotografen gebruiken een 70-200mm f/2.8. Als goedkope oplossing met meer mm's zou je er een x2 Extender bij kunnen nemen mits je een Canon 70-200mm f/2.8 hebt. Je maakt dan van je 70-200mm een 140-400mm f/5.6 objectief. Als je deze op een cropbody zet maak je er zelfs een 224-640mm f/5.6 objectief van.

Als macrolens vind ik zelf de Canon 100mm f/2.8L IS USM erg fijn. Ik maak daar vaak close-ups mee van manen, vlecht, staart, oog, etc.

Als groothoek voor landschappen is die nieuwe Canon 11-24mm f/4.0L USM om te kwijlen, maar een goedkoper alternatief is bijvoorbeeld de Canon 16-35mm f/4.0L IS USM. Die heb ik zelf.