Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marit schreef:NathalietjeB schreef:Hier mijn 150-600 binnenHij is best wel kollosaal
En 5 jaar garantie dr op.
Nu nog een nieuwe body en mijn camera set is voor de eerste paar jaar vernieuwd
Maar wil je die lens dan dus ook voor paarden etc gaan gebruiken?
NathalietjeB schreef:Marit schreef:
Maar wil je die lens dan dus ook voor paarden etc gaan gebruiken?
Uiteraard.
Ben heel benieuwd wat deze lens brengen gaat qua platen, en nu enkel nog kijken voor de 7d mark2.
DShots schreef:Ben het eigenlijk wel mee eens met Marit.
Die lens kan je dan weer bijv gebruiken voor Chio in rotterdam, dan heb je echt prachtig bereik.
Maar wil je paarden fotografen, ga je denk echt spijt krijgen. Daarom ben ik blij dat ik mijn 70-200 2.8 nu heb
Marit schreef:Okee.. Ik hoop voor je dat je de juiste keuze hebt gemaakt maar ik ben echt bang dat je er spijt van gaat krijgen. Ik werk zelf met een 500mm en ik moet er niet aan denken daar paarden mee te fotograferen. Ten eerste omdat hij gewoon absoluut niet lichtsterk is met f/5.0-6.3, waardoor je al gauw je ISO moet opschroeven, en in combinatie met het gewicht kun je dan al heel snel niet meer uit de hand schieten. Actie foto's zijn drama met zo'n ding.. Ook is de bokeh veel minder mooi en heb je dus ook veel meer scherptediepte dan met de 70-200mm.. Buiten dat kreeg ik na een hele dag fotograferen met de 500mm echt last van mijn schouders en rug.
Mijn persoonlijke mening is dat het doodzonde is om je 70-200 f/2.8 weg te doen..