[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:21

Ashleey_ schreef:
Ik denk dat Myukii je beter kan helpen maar ik doe een poging Haha!

Je moet ze denk ik zowiezo een keer in de winkel vasthouden om te kijken hoe ze in je hand liggen. Knipoog
Een beeldstablisator, het woord zegt het al.. voorkomt trillingen van je eigen hand, oftewel die zul je minder snel krijgen. Maar daar heb je dan weer statieven voor. Het is dus geen "must have" maar wel handig als hij erop zit.

Ik heb even gekeken voor je.. en deze geselecteerd:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 3000436042

Mijn persoonlijke keuze zou dan de Panasonic FZ8 zijn. Die hier met naam ook al vaker voorbij gekomen is

Haha, wauw, da's leuk om te horen Tong uitsteken Maar zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van hoor Bloos

Ik zou inderdaad ook voor de Panasoic FZ8 (of 7) gaan, of de fuji finepix s5600, die is ook erg fijn Lachen Zelf kun je de keuze het beste maken denk ik. Ga eens naar een goede fotowinkel, vraag of je ze vast mag houden, een fototje mee mag maken enz. Lachen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:36

Vandaag had ik trouwens héle leuke foto's gemaakt met mijn zusje..! Pling zag er goed uit op de camera..

Dus ik zet ze op de computer.. dág felblauwe ogen.. dág felle kleurtjes van shirts!? Echt zo irritant!
Dat kan ik dan ook niet uit staan hè Nagelbijten / Gniffelen dan 'dacht' ik mooie foto's te hebben..
Veel zon, lage ISO etc.. Clown

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:45

oke ben ik weer...als ik nu mijn budget bijstel dan zou ik ook kunnen kiezen voor de Panasonic FZ 50..
Nadeel daar van is wel dat die een stuk meer weegt...
Weten jullie hoe het komt dat deze camera zo veel duurder is dan de FZ8 van panasonic? Wat zou die duurdere voor meer waarde hebben...
Twijfel alom dus....

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:12

Meer megapixel, maar daar zou ik dat extra geld niet voor uitgeven, aantal megapixel van FZ8 is imo zat.
Verder is er niet zoveel verschil.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 08:44

Nou...! Aantal megapixels scheelt aardig wat..
Maximalere resolutie..
Dan heb je bij de F50 een kantelbaar LCD scherm..
Een externe flitser..

Dus het scheelt natuurlijk wel.. Knipoog
Maar ik zou dan eerder wat minder geld uitgeven en gaan voor de FZ8. Anders zou je dat geld weer zo voor een slr kunnen gebruiken..
Qua gewicht scheelt het inderdaad ook veel Nagelbijten / Gniffelen

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:21

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:05

Aantal megapixel maakt imo niet zoveel uit, 7 of 10, 7 is voor de meeste mensen zat Lachen .
Kantelbaar LCD scherm is wel stoer, maar worden je foto's niet beter van.
Blijft alleen die flitser over, sja zelf flits ik nooit, maar kan me voorstellen dat dat anders wel een + is.
Maar ik zou daar het extra geld niet voor over hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:32

7 is inderdaad meer dan genoeg voor de meeste mensen. Voor op de computer en op internet boeit het sowieso al weinig, zou je willen afdrukken, heb je voor 10x15, 13x18 of zelfs 15x20 zát aan 3 megapixel. Het verschil tussen 7 en 10 is écht alleen voor de flink grote formaten.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:55

én voor het goed bewerken van de foto's. Hoe meer pixels, hoe mooier te bewerken lijkt mij.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:03

Dat maakt tussen 7 en 10 megapixel niet echt meer uit hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:48

Precies, dat verschil maakt voor het bewerken inderdaad nauwelijks uit.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:15

Renza schreef:
Aantal megapixel maakt imo niet zoveel uit, 7 of 10, 7 is voor de meeste mensen zat Lachen .
Kantelbaar LCD scherm is wel stoer, maar worden je foto's niet beter van.
Blijft alleen die flitser over, sja zelf flits ik nooit, maar kan me voorstellen dat dat anders wel een + is.
Maar ik zou daar het extra geld niet voor over hebben Lachen

Nee dat ís ook zo.. dat vind ik ook! Zou zelf voor FZ8 gaan..
Maar er zijn mensen die dat juist wel handig of belangrijk vinden Knipoog

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:13

Laat maar zitten, ik heb al iets gevonden Lachen
Laatst bijgewerkt door Eleandra op 12-03-07 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:22

Piaffe schreef:
http://www.kieskeurig.nl/product/0E2559 ... 4566B1.htm

Dit is de mijne uiteindelijk geworden. Ben er heel blij mee Ja Gister veel foto's gemaakt van kinderen in een bos en in de speeltuin. Zin erg mooi geworden, maar het weer speelde natuurlijk ook super mee Ja

Doei! mooi dat ie goed bevalt, Volg even je foto's Haha! , hoop m binnenkort ook te hebben, (hij moet alleen nog een klein beetje in prijs zakken Zij zijn groot en ik is klein!

nou ja k zie wel waneer je foto's plaatst Vork

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:17

Eleandra schreef:
Laat maar zitten, ik heb al iets gevonden Lachen

Had je dan iets gevraagd? Nagelbijten / Gniffelen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:19

Ja, een camera voor haar moeder voor niet meer dan 100 euro. Lachen Maar die heeft ze nu (de mijne, haha!)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:25

aaaah! Dat is inderdaad handig!! Ja

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:02

ladypaard schreef:
Piaffe schreef:
http://www.kieskeurig.nl/product/0E2559 ... 4566B1.htm

Dit is de mijne uiteindelijk geworden. Ben er heel blij mee Ja Gister veel foto's gemaakt van kinderen in een bos en in de speeltuin. Zin erg mooi geworden, maar het weer speelde natuurlijk ook super mee Ja

Doei! mooi dat ie goed bevalt, Volg even je foto's Haha! , hoop m binnenkort ook te hebben, (hij moet alleen nog een klein beetje in prijs zakken Zij zijn groot en ik is klein!

nou ja k zie wel waneer je foto's plaatst Vork

Ik maak van de week wel even zo'n voorbeeldtopic Ja

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:30

Bij de Aldi deze weke hebben ze ook een camera in de aanbieding. 5MP incl. batterijen en oplader.

Viel me mee die prijs, nadeel is wel enkel digitale zoom dus voor de liefhebber echt niet geschikt. Maar als huis-tuin en keukentoestel voor een beginner misschien best een leuk alternatief..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:32

Ik zit eraan te denken om een Canon Powershot S3 te kopen. Ik krijg fotografie op school en werk daar ook met spiegelreflex maar ik wil ook graag foto's maken bij concerten en daar krijg je een grote spiegelreflex nooit mee naar binnen! Dus ik zoek een alternatief heeft iemand goede ervaringen met de Canon S3? Of raad iemand mij iets anders aan Lachen Ik dacht eerst aan een kodak maar ik las dat die niet erg snel zijn. Vooral mooie concert foto's vind ik belangrijk.

http://www.dpreview.com/reviews/compare ... 2&show=all

Als je tussen deze 2 moest kiezen welke zou het dan worden? Want er is niet heel veel verschil hoewel de SONY wel een stuk goedkoper is. Ik vind alleen het nadeel dat je daar een PRO duo kaartje in moet want ik geloof dat die weer duurder zijn als de memorycard die in de canon kan. Hoewel ik beide kaartjes wel heb. De pro duo zit in m'n psp.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:04

moodindigo schreef:
Ik zit eraan te denken om een Canon Powershot S3 te kopen. Ik krijg fotografie op school en werk daar ook met spiegelreflex maar ik wil ook graag foto's maken bij concerten en daar krijg je een grote spiegelreflex nooit mee naar binnen! Dus ik zoek een alternatief heeft iemand goede ervaringen met de Canon S3? Of raad iemand mij iets anders aan Lachen Ik dacht eerst aan een kodak maar ik las dat die niet erg snel zijn. Vooral mooie concert foto's vind ik belangrijk.

http://www.dpreview.com/reviews/compare ... 2&show=all

Als je tussen deze 2 moest kiezen welke zou het dan worden? Want er is niet heel veel verschil hoewel de SONY wel een stuk goedkoper is. Ik vind alleen het nadeel dat je daar een PRO duo kaartje in moet want ik geloof dat die weer duurder zijn als de memorycard die in de canon kan. Hoewel ik beide kaartjes wel heb. De pro duo zit in m'n psp.

Mijn voorkeur zou de eerste zijn. 4 batterijen ipv 2 geloof ik, gaat wat langer mee denk ik dus.

SD of MMC kaart, best toegankelijk. Bekender bij mij dan die andere Knipoog

Volgens mij heeft de eerste zo te zien ook meer mogelijkheden betreft sluitertijden en diafragma.Dat geeft je ook weer wat extra vrijheid met de instellingen. Of je het extra geld ervoor over hebt dat zou je zelf alleen maar kunnen beslissen Knipoog

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:09

Ja ik was ondertussen nog even op vergelijk sites aan het kijken en ik denk toch ook dat de Canon voor mij meer voordelen heeft Lachen

Als iemand verder nog iets weet voor mij hoor ik het graag Lachen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:17

Ik zou idd ook de canon nemen.
12x optische zoom kom je wel een eind mee in ieder geval Lachen
De prijs is ook redelijk, al zit er veel verschil in.
Je kan overwegen om hem via internet te bestellen voor de laagste prijs (www.digitalstreet.nl), maar dat zou ik alleen doen nádat ik 'm ergens in een winkel in mijn handen gehad heb.
Kan een hoop geld schelen in ieder geval Lachen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:02

Ja idd ik heb hem bij de mediamarkt vast gehad (en een hoop andere camera's) heb alle potentiele keuzes in m'n mobiel gezet en ben gaan zoeken op internet! Het scheelt idd een hoop bij diverse winkels was de canon al zo'n 70 euro duurder dan online!

Ik zag trouwens net in het krantje van Kruidvat dat ze daar ook een camera in de aanbieding hebben voor 70 euro. Het is een erg simpele camera maar voor een eerste camera is het een goedkope keus! Er stond wel bij Op = Op Knipoog dus zoek je nog een goedkope simpele camera zou ik even langs rennen!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:36

Ik heb net de Canon Powershot S3 besteld!! Ik hoop dat ik hem eind van de week binnen heb! Ik ben vergeten een tas erbij te kopen Koe nja ga wel ff langs mediamarkt ofzo haha