[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:03

Kimmetjee04 schreef:
taars: Ik zag je foto van week 8 bij de boktmarkt pagina! wat jammer dat ik totaal niet in de buurt van rotterdam woon. Ik heb nog wel een portfolio model in de aanbieding (4-jarige UphillxRhodiamant), maar die staat in de buurt van Arnhem :P

Vandaag heeft mijn zus wat foto's gemaakt van mij en mijn paard en ik heb daarna nog wat portretfoto's van mijn paard gemaakt, misschien wordt dat wel mijn week 9 :+

Je staat hier in de buurt, ik zoek ook nog veelal portfolio modellen. :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:04

Kimmetjee04 schreef:
Revanches
Leuke idee om de foto in (‘oud’?) zwartwit te bewerken behalve het haarklipje en elastiekje. Misschien had de foto iets minder krap gemogen, omdat het haar er nu net niet op staat (zowel links als rechts), of heb je dit bewust gedaan?

Bewust :))
Om niet altijd de standaard uitsnede te hebben...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:08

Mijn week 9 recht vanuit Curaçao :D

Afbeelding

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:29

Revanches schreef:
Kimmetjee04 schreef:
Revanches
Leuke idee om de foto in (‘oud’?) zwartwit te bewerken behalve het haarklipje en elastiekje. Misschien had de foto iets minder krap gemogen, omdat het haar er nu net niet op staat (zowel links als rechts), of heb je dit bewust gedaan?

Bewust :))
Om niet altijd de standaard uitsnede te hebben...

Oke, daar heb je inderdaad een punt, eens van de standaard afwijken :)

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:30

Deetjeeuh schreef:
Kimmetjee04 schreef:
taars: Ik zag je foto van week 8 bij de boktmarkt pagina! wat jammer dat ik totaal niet in de buurt van rotterdam woon. Ik heb nog wel een portfolio model in de aanbieding (4-jarige UphillxRhodiamant), maar die staat in de buurt van Arnhem :P

Vandaag heeft mijn zus wat foto's gemaakt van mij en mijn paard en ik heb daarna nog wat portretfoto's van mijn paard gemaakt, misschien wordt dat wel mijn week 9 :+

Haha heel dicht in de buurt inderdaad ;p
Ik ga van het weekend buitenrit maken op de posbank, mocht dat een mooie lokatie zijn kunnen we daar misschien xtje naartoe gaan als het weer wat mooier wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:35

Kimmetjee04 schreef:
Deetjeeuh schreef:

Haha heel dicht in de buurt inderdaad ;p
Ik ga van het weekend buitenrit maken op de posbank, mocht dat een mooie lokatie zijn kunnen we daar misschien xtje naartoe gaan als het weer wat mooier wordt!

:D

Dat is zeker een mooie locatie! Tenminste, het deel dat ik verkend heb. :P Veel plezier! Laat maar wat horen. :))

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:38

Joysieee schreef:
HeavensLove: Mooi! De scheve horizon stoort mij niet bij deze foto eigenlijk 

scheve horizon niet bepaald, een helling was het :D
het liep daar af, geen plat stuk in het bos :p
dus gelukkig stoort het niet 8-)

Eline91

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:47

Revanches Heel leuke foto, mooi scherp! Je foto straalt echt zachtheid en onschuld uit, precies zoals ik het wil zien voor een kindje :) Ook in de ogen en lippen weet je de details mooi vast te leggen. Ik stoor me persoonlijk een beetje aan het feit dat de speldjes niet zwart-wit zijn maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk :)

annelot Wat een lieve en zachte foto! Je weet het gevoel heel mooi vast te leggen, de foto straalt echt liefde en genegenheid uit :) Het zwart-wit effect is hier ook goed gekozen, dat leidt de aandacht af van de kleuren en legt de nadruk op het gevoel in de foto.

XiiaaooNaa Erg gave foto, mooi scherp en belichting zit helemaal goed :) Ook je compositie en kleuren vind ik heel geslaagd, de foto straalt echt energie en kracht uit. Leuk resultaat!

Mariett Ontzettend gave foto! Gaaf trouwens dat de voorgrond zo mooi donker is tegen die gekleurde hemel, als ik nachtfoto's maak heb ik altijd een hoop lichtvervuiling :o Had de hemel echt zulke mooie kleuren of heb je dat in de nabewerking gedaan?
Frustrerend hé als je 30 seconden moet wachten op het resultaat van je foto ;)

Joysieee Heel leuke foto, hij is mooi scherp en je weet de kracht en aandacht van het paard mooi vast te leggen. Naar mijn gevoel zijn de kleuren in de achtergrond een beetje grauw, maar verder vind ik hem heel geslaagd :D

Marit Gave foto! :) Zijn de kleuren echt zo helder op je foto of heb je er nog aan nabewerkt? Het blauw is zo intens dat het nogal surrealistisch lijkt, maar dat maakt het wel een gave foto. Ik had alleen wat meer contrast willen zien in het zand en de rotsen op de voorgrond.

-----------------------

Reacties op feedback

Killyenn, XiiaaooNaa Bedankt voor de feedback! Ik was wakker geworden met het idee en had de foto snel even genomen voor het ontbijt omdat ik moest gaan werken, ik zal m'n ogen nog niet helemaal open gehad hebben met het opruimen van de kamer :=

Verosjaak Bedankt voor je feedback, ik ben er echt heel blij mee :) Leuk dat je de moeite neemt om ook aan te geven hoe je je bij de foto's voelt en waarom ze voor jou wel of niet geslaagd zijn :) Respect voor je uitgebreide feedback!

HeavensLove De foto in kleur is ook best leuk, maar het rood in de vest is een beetje te hard naar mijn gevoel. Ik vind de zwart-wit bewerking leuker :=

Joysieee Bedankt voor de feedback :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:25

Mijn feedback voor week 9 tot nu toe

Taarss, Vind het een erg mooie foto, misschien iets te scherp maar zoals je aangaf kwam dat door het uploaden. Ik stoor me wel enigszins aan de achtergrond aan de linker kant.. waarom weet ik niet precies.. het ziet er wat druk uit.

IsaCalixa, erg leuk gedaan. Alleen iets wat jammer dat de bosjes van de voorgrond ook nog op het hondje te zien zijn. Is wel een foto waar ik lang naar kan kijken, benieuwd wat het hondje ziet.

Marijepagter, Mooie foto, erg scherp! Ik vind het trouwens niet storend dat het paard uit de foto loopt, heeft ook wel wat dat je net iets doet wat een ander niet zou doen.

Eline91, Heel erg gaaf gedaan, inderdaad zoals eerder gezegd, misschien de “storende” elementen voor de volgende keer weg halen. Vind het een hele gave sfeer hebben.

Revanches, Wauw, wat ontzettend schattig! Leuk dat je er ook wat kleur aan hebt toegevoegd, erg mooi.

Annelot, Wat een super mooie en lieve foto. Heb alleen het idee dat het gezicht van je man niet helemaal scherp is? Al stoort me dit niet.

XiiaaooNaa, heel mooi, erg scherp. Heb ik niets aan toe te voegen! Knap gedaan.

Mariett, Heel gaaf! Mooi dat je ook een deel van de omgeving nog kan zien. Leuk om zulke foto’s te maken, zelf ook eens gedaan bij de snelweg.

Joysieee, heel mooi scherp, achtergrond was in het topic zelf al besproken en dan zou ik ook voor deze kiezen. Persoonlijk zou ik wel net iets meer paard op de foto gezet hebben.

Marit, Wauw! Wat een kleuren! Heel gaaf, klein beetje de indruk dat het strand wat overbelicht is? Of is het echt zo ontzettend wit daar?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:34

@Mariett, wauw! hoe kom je aan die sterren op de foto + het licht van de zon?

@Joysieee, Leuke foto! Alleen had ik niet de nek afgesneden en wat meer ruimte genomen.

@Marit, Gave foto! (zoals altijd maaroke haha) Misschien vind ik hem wel ietsjes te licht ...
En misschien de lucht...iets teveel contrast, van donkerblauw vrij snel naar erg licht blauw

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:46

Eline91 schreef:
HeavensLove De foto in kleur is ook best leuk, maar het rood in de vest is een beetje te hard naar mijn gevoel. Ik vind de zwart-wit bewerking leuker :=

ja het rode leidt nogal serieus af hé :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:47

Week 9.

Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:49

Wauw Astor!! Wat een prachtfoto!!

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:51

week 9

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:57

Dank jullie wel voor de feedback!

Eline91: De kleuren zaten er al wel in, maar ik heb ze wel wat sterker gemaakt :) En ja, het is heel frustrerend! (vooral toen ik mijn lensdop erop had laten zitten 8)7 )
Maaaarije: Dankjewel :)
XiiaaooNaa: Het licht is van de stad. De sterren konden wij eigenlijk niet zo goed zien, maar de camera wel, heel grappig! Het licht heb ik dus nog wat sterker gemaakt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:14

Geen hoogstandje van mij deze week, maar vind het gewoon een ontzettend leuke foto en ben blij dat beide hondjes er (redelijk) scherp op staan.
Ga zaterdag naar een lammetjes dag maar een foto daarvan kan ik altijd volgende week nog inleveren.

Week 9
Afbeelding

Edit: Zie nu dat hij toch wat minder is geworden na het uploaden.. jammer
Laatst bijgewerkt door Maaaarije op 26-02-15 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:23

Rest van week 8

sorsie
Wat een huge voetbal, heerlijk haha. Wellicht was het leuker om hem helemaal op de foto te zetten, de pony met de bal. En wellicht de kleuren wat levendiger maken? Wel een ontzettende leuke combinatie zo. :j

Leonyr
Door al jullie dierentuinfoto's wil ik binnenkort ook weer eens. :):)
Een prachtige blackphoto, echt heel mooi gedaan met het contrast en compositie. <3

Jessica_1998
Probeer de volgende keer echt op ooghoogte te fotograferen, nu kijk je zo van bovenaf namelijk. Probeer hem ook flink attent naar de fotograaf te laten kijken. Maar desondanks vind ik hem al vele malen beter dan de vorige, leuk om te zien!

SharonPlugge
Wat een lief en zacht portret zo. <3 Wellicht nog een tintje roze/rood toevoegen zodat hij iets levendiger wordt? Qua compositie etc, niets meer aan veranderen. :)

k_m
Lekker :9
Hele mooie foto, al vind ik de achtergrond ietsje te druk. Wellicht had je er nog wat meer kunnen doen. Maar voor nu zeg ik, kom maar brengen. :9

Jacobeho
Leuk gedaan dit zoekplaatje. :j De achtergrond vind ik alleen nog iets te donker denk ik.

SternPhoto
Heel mooi, niets op aan te merken. :)

Bumblehorse
Heel mooi in compositie, licht, kleuren en achtergrond, niets op aan te merken. :)

Iejoorr
Ik ga mee met je eigen commentaar, volgende keer beter. :)

TeSzZz
Wat wordt Swirl al groot zeg! Prachtig. <3 Ik vind dit een hele mooie foto, heel mooi qua kleuren en achtergrond en een attente blik. Wel iets te centraal geplaatst.

jilinda
Een leuke spontane portretfoto, mooi van kleur en helderheid. Alleen wat jammer dat je de voetjes afgesneden hebt.

Dandy200
Wat een sterk portret zeg, hoe is deze zo tot stand gekomen? Ik vind hem denk iets nog iets te donker in het gezicht, over het algemeen nog vrij vlak qua contrast. Wellicht kun je daar nog iets mee doen?
En beterschap!

[edit] Al gelezen waarom het kindje huilde, maar waarom heb jij ervoor gekozen om hem zo te fotograferen? Waarom een huilend kindje? Niet negatief bedoeld hoor, maar zie het wel vaker namelijk.

Revanches
Zoals eerder al gezegd, echt een heel mooi en super portret. <3

femmelz
Leuk een zebra! Qua compositie had ik het wat anders gedaan, iets meer naar links geplaatst en een iets lager standpunt. Hiermee verminder je ook wat storende elementen die nu linksboven aanwezig zijn. Verder mooi licht en een leuke attente blik.

MyHu
Dit is jouw week 8 denk ik ipv 1?
Een mooie actiefoto in de sneeuw. Qua moment in de draf ben je iets te laat/vroeg geweest, de benen zijn net niet "actief" zeg maar. Verder een mooie winterse foto.

showteam
Prachtig, niets op aan te merken! _O_

Crazymel
Gefeliciteerd met het nestje. <3
Hij is wat donker uitgevallen maar erg snoezig zo. Probeer op de focus te letten, die ligt nu op een kontje namelijk, een hoofdje is net wat mooier.

Jolijnn
Beterschap. :(:)
Leuk portret zo, mooi moment. Jammer dat de kleuren wat raar tonen hier, wellicht kun je dat nog wat rechttrekken?

Gub
Wat een prachtige foto, niets op aan te merken. <3 _O_

Hanna_94
Prachtige uitsnede gekozen zo, heel mooi sprekend. Persoonlijk vind ik hem iets te donker en te flets van kleur, wellicht kun je daar nog iets mee doen?

Kanzi
Prachtig creatief uitgevoerd, niets op aan te merken!

hilly200
Mooie kleuren en je hebt de foto diepte meegegeven. Ik denk dat het hier leuk was geweest als je op je buik was gaan liggen, zodat je het reliëf van het pad ook leuk had kunnen vast leggen. Ideetje voor de volgende keer?

joeluna
Wat een heerlijke vrolijke gekleurde feestfoto, niets op aan te merken!

MarijeR
Wat moet ik hier nu weer anders opzeggen dan <3 _O_ :')

cathyenbeau
Lekker zomers zo. :)
Jammer van de krappe kadering inderdaad en ik mis wat scherpte. Verder heel mooi van kleur, diepte en achtergrond.

tesseke
Een mooie attente hondenfoto. :j Mooi van kleur en van compositie. Wellicht nog ietsje meer ruimte aan de rechter- en onderkant? Maar dat kan mieren* zijn.

Robin_Rikkie
Hoe verklein je? Welk programma?
Heel mooi attent portret zo samen, wat was je diafragma? Het gezicht van de ruiter is nu niet scherp namelijk. Mooi van kleur en een goede compositie. :j

JewEmm
Prachtig! Heel scherp, mooi lijnenspel en mooi onderwerp. Wellicht staat wat meer contrast/HDR hier ook leuk bij?

LauraBloem
Een interessante en leuke compositie heb je daar. Maar de hond slaat hier ontzettend paars/blauw uit, ik denk dat je daar nog even naar moet kijken. Imo is hij ook nog iets te centraal geplaatst.

Mellanca
Mooi zelfportret, alhoewel ik hem weinig vind spreken. Ik denk dat meer ruimte en een andere nabewerking het beeld al meer doet spreken. Vooral meer ruimte, denk dat dat het grootste gemis is nu. :j

Agossie
Heel mooi, niets op aan te merken. :)

Fellow
Een mooi winters portret zo. Ik had denk ik de afstand tussen pony en achtergrond nog wat vergroot zodat de achtergrond meer zou vervagen, hij is nu nog wel flink aanwezig namelijk.

KimdeGroot94
Ondanks je eigen commentaar vind ik het een leuke foto hoor! Mooi van kleur. :j

laurajoy15
Daar heb je flink aan bewerkt inderdaad. Mooi gedaan, hoewel ik persoonlijk ook hier het onderwerp te centraal geplaatst vindt.
De kleuren en lichtinval heb je mooi gedaan overigens.

ismy
Ik denk dat ik deze foto mooier had gevonden zonder model. Het is een prachtig landschap qua kleur en compositie, maar persoonlijk vind ik het model er wat verloren en nietszeggend bij staan.

caaramel
Prachtig qua onderwerp, compositie, kleur en achtergrond! Persoonlijk had hij nog iets lichter gemogen.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:24

magda_90 schreef:
TeSzZz
Wat wordt Swirl al groot zeg! Prachtig. <3 Ik vind dit een hele mooie foto, heel mooi qua kleuren en achtergrond en een attente blik. Wel iets te centraal geplaatst.

Zal ik je wat leuks vertellen? O:)

Dit is niet Swirl haha, dit is der moeder :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:26

Echt? Och jee, hoe dom, ik vond d'r al zo volwassen ogen. _O-

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:00

eindelijk internet :+ *\o/*

Week 7:
Afbeelding

Week 8:
Afbeelding

Week 9:
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:02

Week 9

taarss
Prachtig qua kleur, onderwerp, scherpte, diepte en achtergrond! Een pietsiekleindingetje, hij is ietsje krap aan de bovenkant en iets te verscherpt, maar verder _O_

IsaCalixa
Heel mooi en attent, de houding is zeker leuk om ook te hebben bij een reportage. De donkere bosjes op de voorgrond leidden alleen imo alleen wel wat af.
Wellicht had je de hond ook wat meer in de zon kunnen zetten?

marijepagter
Het moment vind ik heel mooi, de paaltjes op de achtergrond maken het ook af. Maar de kleuren kijken niet lekker, wellicht kun je daar nog iets mee doen?

NESCAFE
Bedankt voor de feedback. :)

LauraBloem
Nog even over de verbeterde versie van week 8: Hij slaat hier nu nog steeds grijs/blauw uit, wel al beter maar de kleuren kloppen nog niet. Is je beeldscherm gekalibreerd?

Eline91
Ik snap je foto niet, wat wil je hiermee zeggen? Ik kan er niet echt iets van uit op maken waardoor mijn aandacht zou moeten blijven hangen. :o

LOVESUSHI
Gewoon in de kast gaan staan volgende keer. _O-
Ik snap het hoor. :P

monbyou
Beterschap met het trekken van je kies!

Revanches
Wat een schattig en aandoenlijk portret van je dochter. <3 _O_

annelot
Welkom! Wellicht jezelf nog even voorstellen?
Een prachtige foto heb je ingezonden, heel mooi. Al mis ik wat scherpte lijkt het?

Verosjaak
Bedankt voor de feedback van week 7 en week 8. Leuk om te lezen dat de meningen verdeelt zijn over het schuine. :)
En graag gedaan hoor!

XiiaaooNaa
Prachtig gedaan, heel mooi scherp, helder en warm. Persoonlijk had ik hem nog ietsje gecropt zodat het stukje van het linkervoorbeen er net van af valt.

Mariett
Zoals eerder gezegd, prachtig gedaan! _O_

joeluna
Nu je het zegt inderdaad. :')

HeavensLove
Ik bedoel week 8 inderdaad, foutje. :+
Heel simpel, het onderwerp meer links of meer rechts uitlijnen. Zie http://fotoworkshop.jouwweb.nl/upload/5 ... .large.gif voor het idee.

Joysieee
Prachtig scherp en helder ondanks het grauwe weer. Wel had ik meer borst willen zien opdat de hals er nu niet zo lang uit zou zien. :j

Marit
Wil jij dit soort foto's niet plaatsen terwijl het hier giet van de regen? ~~}>
Prachtig! <3 _O_
Wellicht ietsje overbelicht inderdaad?

Astor
Prachtig in kleur, helderheid, licht, compositie en gelaatsuitdrukking. :j Wel mis ik iets aan scherpte op de ogen en vind ik hem wat centraal geplaatst, hoewel dat laatste niet geheel stoort.

GerdjeHoran
Een mooie dromerige blik van de hond. Persoonlijk vind ik de achtergrond alleen te donker, de hond ook wat en wat krap uitgesneden aan de rechterkant. Maar de blik blijft mij wel vasthouden, mooi gedaan.

Maaaarije
Ik ben het eens met je eigen commentaar. Wellicht kun je de volgende keer op je buik gaan liggen?

ismy
Alle drie de foto's vind ik absoluut prachtig en niets op aan te merken! <3 _O_
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-02-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:02

Eline91 Sterke foto! Ik zou zelf wel de krantjes ergens anders neergezet hebben, ik vind ze wat afleiden

Revanches Wat een mooi meisje! <3 prachtige foto!

annelot Jammer van de schaduw op het meisje, voor de rest een mooie foto!

XiiaaooNaa Je hebt er echt een hele fijne scherpte in zitten en de kleuren zijn heel fijn :D zou hem zelf een klein beetje horizontaler draaien, dat vind ik zelf fijner kijken maar dat is puur smaak

Mariett Wauw heel gaaf! Niks op aan te merken. Hoe heb je het voor elkaar gekregen? Lange sluitertijd?

Joysieee Mooi paard! Zit een fijne scherpte in, misschien zijn de oren net iets te donker maar het is totaal niet storend. Goed gedaan!

Marit Wat is het prachtig daar <3 het witte (strand?) had van mij wel iets donkerder gemogen :j

Astor Goede foto, niks op aan te merken :)

GerdjeHoran Ik had of de hond naar de camera laten kijken, of de foto horizontaal genomen en rechts ruimte overgelaten zodat je met de hond mee kan kijken. Ook had er iets meer contrast in de hond gemogen, hij oogt nu vrij grauw.

Maaaarije Ik word helemaal vrolijk van die hondjes :)) Je hebt ze er allebei goed scherp op gekregen, had alleen nog wat meer contrast in gemogen

ismy Gave foto! Niks op aan te merken :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:05

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:43

magda_90 schreef:
Zo weer bij en nu mijn eigen week 9 uitzoeken. :)
Wordt iig eentje van [FK] [FOTO] Voorjaar.

5! :))

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:14

Bedankt voor de feedback!
Magda, diafragma was groot, heb geprobeerd met kleiner maar dan kreeg ik hem niet scherp en was te donker omdat het donkerder weer was. Ik verklein in lightroom met het exporteren. Heb al dingen aangepast maar het gaat nog steeds niet goed..