[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:58

Week 12 :)

Afbeelding

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:01

mijn week 12
Afbeelding

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:18

Heb eindelijk tijd gevonden voor feedback, dus hierbij week 11 :)

Agossie verzamelt hier Leuke foto zo op het strand :D heb er ook niks over te zeggen

Ash_ Kleuren van de achtergrond zijn heel mooi! :) probeer volgende keer wel het touwtje wat beter weg te werken (je ziet nu heel goed waar het weggewerkt is) en ik had liever wat minder ruimte links gezien.

Asselruiter Wat een gave hond zeg! <3 Vind de achtergrond (muur ofzo?) wel wat storen

Bellatrix Wat een gave plaat! <3 hij is echt super scherp zeg! :)) verticale uitsnede had misschien mooier geweest, maar ik vind hem zo ook wel wat hebben

binky Vind de achtergrond wel storen maar daar is niks aan te doen natuurlijk :P verder wel een leuke foto

Bumblehorse Wat een prachtige haflinger zeg! Hele gave foto _/-\o_

calice Ik had de vogel liever wat meer eruit zien springen, dan had die nog gaver geweest!

C_estmoi Paardje staat er leuk op! Vind hem wel wat een de donkere kant

chip Mooie, scherpe foto :) had het wel iets mooier gevonden als de hond niet zo zielig keek :')

Deetjeeuh Hele mooie foto! Hond is lekker scherp en de ogen vind ik er heel mooi op staan! :))

Eviii_x Gave foto! :D

faatxhorse Wat een fijne scherpte-diepte zeg! Als alle dingen op de voorgrond (geen idee hoe ze heten :') ) scherp waren geweest, was ie helemaal af geweest :)

Fellow Mooie foto met fijne kleuren :j

Fennee Heel gaaf! _/-\o_

Fenneeee Leuke foto! Denk dat ie in kleur wel wat sprekender is

Gub verzamelt hier Hond heeft zo te zien lekker gespeeld op het strand :D achtergrond onscherp zou het helemaal af maken

Hanna_94 verzamelt hier Gaaf!!

HeavensLove verzamelt hier Ohh ik hou van macofoto's <3 had wel liever die 5 gele dingen in het midden allemaal scherp gezien

Iejoorr Er lijkt wat bewegingsonscherpte in te zitten, voor de rest wel een leuke foto :)

Irene96 verzamelt hier Ik had het mooier gevonden als er ook nog iets van het haar zichtbaar was

ismy Als het kleedje wat scherper geweest was had ie helemaal af geweest :)

JewEmm verzamelt hier Leuke foto, laat inderdaad goed het verschil zien tussen de meisjes en de jongens

jilinda Wat jammer dat er zoveel ruis op zit! :( had het ook mooier gevonden als er wat meer ruimte tussen "te" en "pa" zou zitten

Joey Leuke foto, niks op aan te merken

Jolandaa_ Mooie foto! Had hem wel liever wat meer ingezoomd gezien

kani_ejj Hele gave foto!!

Kelszz_ Ik had liever de hele kat gezien. Hij is verder wel mooi scherp

_Kiki_ verzamelt hier Wat een gave hond! Vind hem op sommige plekken wel wat wegvallen in de achtergrond

kimberley23 verzamelt hier Heel gaaf! Vind hem wel iets aan de donkere kant

Kimmms_ Mooie foto :D

laurajoy15 Wat een gave foto! Je ziet wel een beetje dat je iets weggewerkt hebt maar ik doe het je niet na _/-\o_

Lipydo In 1 woord.. WAUW _/-\o_

Lizaa01 Mooie scherpte-diepte! :)

manonnevot Foto had in kleur wat mooier geweest denk ik :j

Marit Wat gaaf! Jammer dat het hoofd niet scherp is!

MarijeR Hele mooie foto :)

Marjoow verzamelt hier Ook een hele gave foto! :)

Mb_foto Wat jammer dat het paard (vooral de oren) zo weg vallen in de achtergrond :( als die nog wat opgelicht worden is het een hele goede blackphoto :j

monbyou Wat heeft dat paard gave aftekeningen zeg! Had hem wel liever vanuit kikkerperspectief gezien

MyHu Mooie foto :j vind hem alleen niet heel boeiend

NatassJa Ik vind de kleuren wat flets en de neus een beetje wegvallen in het gezicht

Nayomie Gave foto! Die zwarte stukjes op de muur irriteren me wel :')

Nefertarie Ook een hele gave foto, mooi scherp op 1 punt

Revanches Foto laat mooi de band zien tussen eigenaar en paard :)

Robin_Rikkie verzamelt hier Hele gave foto! :D

Samblabla Gave lucht zeg! Vind het ook mooi dat je de maan al ziet :j

Sanne_com Paard staat er super op zeg! Het oog springt er ook echt heel mooi uit :D

showteam Gaaf!

Sodeletuut Ook een hele fijne foto met mooie scherpte-diepte :D

Suuszels Ik vind de pony wat donker waardoor hij heel erg wegvalt in de achtergrond

tesseke verzamelt hier Gave foto! Druppels zijn ook mooi scherp :j

Tinky12 verzamelt hier Wat jammer dat het eekhoorntje niet scherp is! :(

XiiaaooNaa Wauw _/-\o_

Ylvy Mooie foto! Had van mij nog wel wat meer contrast in gemogen :j

Yvonne_V Brr ik krijg er echt helemaal de rillingen van :') foto heeft een goede sfeer erin zitten!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:53

Irene, hele mooie duistere foto. Vind alleen het oogwit van het linkse oog (vanuit het meisje gezien) een beetje te wit.
ismy meisje is mooi schep. Toch vind ik het wel een beetje storend. Er is te veel te zien vind ik. Ikzelf houd van veel scherpte en dat mis ik ook op de handdoek.
JewEmm verzamelt hier leuke actie foto, mooie scherpte. Fijn om naar te kijken :j
jilinda leuk gedaan, vind de foto ook precies goed qua instellingen. Enige wat ik storend vind ik dat je pa net iets dikker geschreven hebt en net wat te dicht op het vorige woord geschreven.
Joey mooie sfeer heb je op de foto. Prettig om naar te kijken. :j

kani_ejj mooie scherpe foto. Vind alleen je logo hier wat storend. Liever onderin gezien.
Kelszz_ leuke foto, goede compositie. De achtergrond en vloer stoort wat, maarja een kat verplaats je niet zo maar. Goed gedaan!
_Kiki_ verzamelt hier terveraanse herder? Prachtbeest. Mooie sfeer heb je hier op de foto. Mis voor mijn gevoel net een beetje scherpte.
kimberley23 verzamelt hier hele mooie macro, fijne kleuren om te zien.
Kimmms_ leuke foto. Mooi scherp en fijn om naar te kijken.
laurajoy15 ik vind de foto nogal nep ogen. Het lijkt niet of ze valt als dat de bedoeling is. En als ze ligt dan is het ook net niet. Vind deze net te gemaakt.
Lipydo mooie bewerking.
Lizaa01 mooie scherpte, ik zie duidelijk de scherpte van de huid in de foto.
manonnevot hele mooie sfeer. Echt top. Fijn om naar te kijken. Iets mysterieus.
MaritSuper tof deze kikker. Heel gaaf gedaan. Was de foto scherp? Of is het de bewering wat ik zie. Voor m’n gevoel is die niet helemaal scherp maar door de heldere kleuren stoort dit mij absoluut niet.
MarijeR hele mooie scherpe foto. Goed scherp en fijn om naar te kijken. Leuk gedaan :D
Marjoow verzamelt hier foto is een beetje flets hier. Vind de scherpte wel fijn om naar te kijken en de positie ook.
Mb_foto jammer dat de oren niet duidelijk zijn. Vind de houding en blik van het paard ook niet fijn kijken. Mis ook net wat scherpte.
monbyou goede scherpe foto. Ik mis net wat ruimte aan de rechterkant. Probeer de volgende keer een lagere positie in te nemen.
MyHu leuke scherpe foto. Ik snap wat je wilt fotograferen. Vind alleen persoonlijk het onderwerp wat saai. Probeer de volgende keer het hoesje wat verder weg te leggen op de foto. Dat stoort nu een beetje.
NatassJa mooie portret fijn om naar te kijken. Hoe doe je dit? Is dit een instelling of een ‘na bewerking’?
Nayomie heel leuk gedaan zeg. Leuk idee :D
Nefertarie heel gaaf gedaan. Vooral die nostalgische sleutel maakt je foto af!
Racheel verzamelt hier mooie foto. Goede positie en goede scherpte diepte verhouding. Vind de witte kleur wel een beetje overbelicht. Goed gedaaN!
Revanches hele mooie plaat , vind alleen de zwarte rand een beetje storen.
Robin_Rikkie verzamelt hier leuk gedaan zeg! Vind het een goede foto. Fijn om naar te kijken :j
Samblabla ik vind je logo wat groot en een beetje storen. Mooie kleuren, vind alleen de foto veel ruis hebben.
Sanne_com heule gave foto :D niets op aan te merken.
showteam ik vind de ogen iets te nep over komen. Vind de sfeer met de bruid wel leuk gedaan :)
Sodeletuut wauw, hele mooie foto. Echt heel gaaf gedaan. Ik zou hem zo aan de muur hangen :D
Suuszels oef, de kleuren zijn heel nep hier. Niet fijn om naar te kijken. Vind je positie heel goed. Mis alleen wat scherpte.
tesseke verzamelt hier leuk gedaan. Vind dit echt leuk om te zien :D
Tinky12 verzamelt hier ik mis veel scherpte in de foto. Zal ook wel niet makkelijk zijn met die snelheid.
XiiaaooNaa wauw, hele gave macro :oo super mooi :D
Ylvy goede positie. Hond had wat scherper gemogen. Probeer ook wat meer ruimte te creeren door wat lucht op de foto te zetten.
Yvonne_V vind de foto veel ruis hebben op het gezicht. Positie is goed, sfeer die je wilt creeren ook.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:55

zo, feedback van vorige week klaar.

Heb wel 't gevoel dat 't steeds meer foto's zijn en minder commentaar. vind het erg jammer :=
ik zou ook graag feedback willen ontvangen i.p.v. geven. Ik steek er ook tijd in. Ben geen professional maar kan wel mijn kijk er op geven. Heb zelf zoiets dat ik dan commentaar ga geven op de mensen die dit ook terug geven := Heb het gevoel dat het dezelfde steeds zijn die ook feedback geven. Beetje jammer zo.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:00

Ik probeer het elke week te doen, maar momenteel is het een hel op school qua taken, deadlines e.d. en dan ben ik 's avonds gewoon doodop en is de fut er niet meer om feedback te geven - maar ik begrijp jou wel :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:01

ja ik bedoel het niet afkrakend ofzo en natuurlijk gaan school zaken zeker voor. maar heb 't gevoel dat er nu 8 mensen feedback geven en we doen met 50 mee?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:43

Ik geef het eens in de zoveel tijd
Heb het nu..2 of 3 keer gedaan?
Probeer het zoveel mogelijk te doen maar ik hsb bijna eindexamens :+

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:55

Bij mij ook zo, ik heb ook iets van 3 keer feedback gegeven
maar dat lukt niet iedere week. Ik hoop volgende week weer
feedback te kunnen geven.

Daarbij, het is ieder zijn eigen keus om wel of geen feedback
te geven. Ik vind dat niemand verplicht is om dat te doen.
Het is wel leerzaam!
Laatst bijgewerkt door Lizaa01 op 24-03-14 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:57

Ik heb het nu 2x gedaan en hoop het over de foto's van volgende week weer te kunnen doen, maar deze week gaat niet lukken, zit namelijk in de PWW.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 01:02

Voor mij geldt hetzelfde als de vorige 3 berichten. Ik heb ook zo'n 2-3 commentaar gegeven. Maar heb zo'n chaotische periode nu, dat een foto maken soms net lukt, en commentaar geven lukt dan al helemaal niet.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 01:04

Mijn Picture of the week #012
"Touch the sky"

Afbeelding

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 03:28

Mijn foto komt vanavond als ik.dat red ben namenlijk echt net terug van een weekje 30 graden in turkije en het is hier koud haha

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:37

Thx voor feedback.
Probeer het ook zo vaak mogelijk te doen. Maar heb vaak ruzie met laptop.
Wordt echt tijd voor een nieuwe.

Logo zet ik tegenwoordig dicht bij t dier omdat deze vaak geknipt werd.
Zit er zelfs over te denken om het door de foto te doen.
Maar dat vindt ik zo lelijk maar dan kunnen ze niks met m'n foto

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:12

Ik ga vandaag feedback geven, ook ik ben heel erg druk geweest dus vandaar dat ik het nog niet gedaan heb

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:35

Week 12
Afbeelding

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:10

Ik kan de komende weken geen feedback geven, het kost al gauw een uur en aangezien ik bijna examens heb kan ik die tijd wel enigszins nuttiger besteden. Sorry daarvoor!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:39

Weinig tijd gehad en dus even Beer snel op de foto gezet voor week 12 geen hoogstandje maar ik wilde toch een foto van deze week in zenden.

Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:50

Mijn week 12

Afbeelding

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:10

Week 12
Afbeelding
Uploaden gaat nog steeds niet helemaal naar wens, ben nog een beetje aan het puzzelen hoe ik het best kan verkleinen met zo min mogelijk verlies van scherpte.. (origineel is écht scherp, heb t gecontroleerd op een 100% versie)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:31

Wilde toch nog even een foto delen, deze is van gisteren. Niet helemaal wat ik in gedachten had maar ben benieuwd wie weet wat er te zien is :D
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 18:43

Chriske, is dit éénmalig of wil je elke week een foto inzenden?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:46

hoe bedoel je?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:54

chriske schreef:
hoe bedoel je?

Agossie schreef:
De bedoeling is dat je elke week jouw favoriete foto van die week inzendt. Dit mag van alles zijn, we werken hier niet met thema’s. Zet er wel duidelijk boven dat “Foto van week #” boven of onder en de foto moet niet in link, maar zichtbaar in het topic, zodat het duidelijk is en ik zo min mogelijk foto’s mis voor de lijst.

De inzending moet vóór maandag 22:00 geplaatst zijn. Ik maak daarna de lijst op en plaats die dan. (het kan wel eens voorkomen dat ik te laat ben, maar dan heb ik het druk of ben niet aanwezig of iets dergelijks)

Je hoeft geen topfotograaf te zijn om mee te doen, maar als je mee wil doen, gá er dan echt voor en houd rekening met (opbouwende) kritiek van andere fotografen.

Het is niet verplicht op (opbouwende) kritiek te geven, maar het is wel ontzettend leuk en leerzaam. Schroom dus niet om foto’s te bekritiseren.

Het kan zijn dat je een keer helemaal geen tijd hebt gehad om foto’s te maken. Plaats dan een foto “uit de oude doos” maar probeer dit zoveel mogelijk te vermijden. Het topic is voor mij persoonlijk om mijn fotografie te stimuleren en als je steeds oude foto’s plaatst, sla je die plank wel mis… ;)

Succes!! :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:55

ow okee, ik zend elke week een foto in