Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hilly200 schreef:Hallo, ik kom even weer binnenvallen. Heb vandaag een koop gedaan die ik niet kon laten liggen, was goedkoop en met 4 degelijke lenzen proberen waard. Betrof een analoge Fujica st701 met 4 lenzen een sigma 70-210 F4.0, Pallas 28MM F2.8, tokina 135MM F2.8, fujinon 55MM F1.8 (F getallen kan ik mis hebben maar heb dit even overgenomen vanaf de zijkant). Nu moet ik de analoog camera nog even na laten kijken, maar alles lijkt er goed aan. Maar mijn vraag is als ik deze op mijn canon 1100D wil gebruiken wat volgens internet voorbeelden kan, welke of wat voor adapter heb ik hiervoor nodig? Ik ben de Eos M42 tegen gekomen voor de lenzen die ook op een fujica passen maar moet je het dan ook per lens bekijken welke adapter nodig is of kan ik gewoon 1 dezelfde adapter gebruiken omdat al deze lenzen ook gewoon op de fujica passen? Of denk ik nu te moeilijk
ikke schreef:hilly200 schreef:Hallo, ik kom even weer binnenvallen. Heb vandaag een koop gedaan die ik niet kon laten liggen, was goedkoop en met 4 degelijke lenzen proberen waard. Betrof een analoge Fujica st701 met 4 lenzen een sigma 70-210 F4.0, Pallas 28MM F2.8, tokina 135MM F2.8, fujinon 55MM F1.8 (F getallen kan ik mis hebben maar heb dit even overgenomen vanaf de zijkant). Nu moet ik de analoog camera nog even na laten kijken, maar alles lijkt er goed aan. Maar mijn vraag is als ik deze op mijn canon 1100D wil gebruiken wat volgens internet voorbeelden kan, welke of wat voor adapter heb ik hiervoor nodig? Ik ben de Eos M42 tegen gekomen voor de lenzen die ook op een fujica passen maar moet je het dan ook per lens bekijken welke adapter nodig is of kan ik gewoon 1 dezelfde adapter gebruiken omdat al deze lenzen ook gewoon op de fujica passen? Of denk ik nu te moeilijk
Je doet veel te moeilijk![]()
Gewoon een adapter voor fujica lens op Canon camera en klaar ben je.
ikke schreef:Bagheera_206 schreef:En de Tokina 11-16mm f/2.8? Die is nog iets meer groothoek. Dat lijkt mij een erg fijn bereik op een cropje voor landschappen en stadsfotografie etc.
Hhhmmm, die ga ik ook eens nader bekijken.
Ik heb een "opdracht" te pakken die zelfs de grenzen van mijn lef tart en misschien ook wel de grenzen van mijn arme 7D-tje.
Industriële fotografie als in het vastleggen van een sloop- en bouwklus van leidingwerk in een kleine ruimte met weinig licht en flitsen wordt niet altijd op prijs gesteld. Ik ben dus op zoek naar een GROOT GATEr is een fatsoenlijk budget beschikbaar, het hoeft niet voor 200 euro, en goede occasions worden niet afgewezen, maar dat wisten jullie al
Bagheera_206 schreef:Als die Tokina niet geschikt is mss die nieuwe Canon 11-24mm?
_Ilsee_ schreef:hoihoi!
Ik had laatst al een vraagje maar ik twijfel nu weer haha.
ik twijfel tussen de tokina 12-24 F4 en de tokina 11-16 F2.8 mn vookeur gaat uit maar de tweede maar die is ook duurder, nu vraag ik me dus af is ie dat waard?
Of kan ik net zo goed voor de eerste lens gaan?
Het is voor landschap fotografie zoals national parks enzo.