[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:01

Hallo, ik kom even weer binnenvallen. Heb vandaag een koop gedaan die ik niet kon laten liggen, was goedkoop en met 4 degelijke lenzen proberen waard. Betrof een analoge Fujica st701 met 4 lenzen een sigma 70-210 F4.0, Pallas 28MM F2.8, tokina 135MM F2.8, fujinon 55MM F1.8 (F getallen kan ik mis hebben maar heb dit even overgenomen vanaf de zijkant). Nu moet ik de analoog camera nog even na laten kijken, maar alles lijkt er goed aan. Maar mijn vraag is als ik deze op mijn canon 1100D wil gebruiken wat volgens internet voorbeelden kan, welke of wat voor adapter heb ik hiervoor nodig? Ik ben de Eos M42 tegen gekomen voor de lenzen die ook op een fujica passen maar moet je het dan ook per lens bekijken welke adapter nodig is of kan ik gewoon 1 dezelfde adapter gebruiken omdat al deze lenzen ook gewoon op de fujica passen? Of denk ik nu te moeilijk :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:51

hilly200 schreef:
Hallo, ik kom even weer binnenvallen. Heb vandaag een koop gedaan die ik niet kon laten liggen, was goedkoop en met 4 degelijke lenzen proberen waard. Betrof een analoge Fujica st701 met 4 lenzen een sigma 70-210 F4.0, Pallas 28MM F2.8, tokina 135MM F2.8, fujinon 55MM F1.8 (F getallen kan ik mis hebben maar heb dit even overgenomen vanaf de zijkant). Nu moet ik de analoog camera nog even na laten kijken, maar alles lijkt er goed aan. Maar mijn vraag is als ik deze op mijn canon 1100D wil gebruiken wat volgens internet voorbeelden kan, welke of wat voor adapter heb ik hiervoor nodig? Ik ben de Eos M42 tegen gekomen voor de lenzen die ook op een fujica passen maar moet je het dan ook per lens bekijken welke adapter nodig is of kan ik gewoon 1 dezelfde adapter gebruiken omdat al deze lenzen ook gewoon op de fujica passen? Of denk ik nu te moeilijk :+

Je doet veel te moeilijk :j
Gewoon een adapter voor fujica lens op Canon camera en klaar ben je.

Irisx94

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:04

Vandaag de 70-200 gekocht. Maar had een vraagje onder de fotografen. Verzekeren jullie de spullen ook? Dit was namelijk een hele dure aankoop en ben al te bang als er ooit wat gaat gebeuren ook al ben ik er zuinig op! :)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:15

ikke schreef:
hilly200 schreef:

Je doet veel te moeilijk :j
Gewoon een adapter voor fujica lens op Canon camera en klaar ben je.

Ondanks dat het niet allemaal zelfde merk lens is? Dacht al dat ik moeilijk dacht, maar bevestiging is altijd fijn :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:13

Irisx94 schreef:
Vandaag de 70-200 gekocht. Maar had een vraagje onder de fotografen. Verzekeren jullie de spullen ook? Dit was namelijk een hele dure aankoop en ben al te bang als er ooit wat gaat gebeuren ook al ben ik er zuinig op! :)

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:42

Mijn body en macro lens zijn verzekerd. De 50 mm lens niet. Mijn vorige body en 2 standaardlenzen had ik destijds verzekerd maar deze heb ik na 3 jaar eruit gegooid wegens kosten en dat die lenzen niet duur in aanschaf zijn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:53

Ik heb 2 body's en een aantal lenzen verzekerd bij http://www.apparatuurverzekering.nl/Ove ... groep.html
Met wereldwijde dekking want een gewone reisverzekering vergoed vaak maar een laag bedrag voor fotoapparatuur.
En een eigen risico van 250 euro voor als je een combi van enkele duizenden euro's uit je handen laat flikkeren is ook niet gek... :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 01:01

Ik denk dat ik dat ook wil voor mijn body en twee lenzen. Heb alleen geen idee hoe duur zo'n verzekering is. Iemand die mijn brutale vraag kan/wil beantwoorden? :P

-edit-
ik zie dat ik de premie kan berekenen. Kom dan op zo'n 120 euro per jaar (als ik alles goed ingevuld heb). Is op zich prima te doen.

Wil iig gaan verzekeren voordat ik op vakantie ga :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:36

Oh die verzekering lijkt me wel een fijne optie voor mn lenzen als ik naar Japan ga := vanavond even induiken

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:00

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:13

Hallo

Ik kom hier even binnen vallen! Ben benieuwd of iemand tips heeft!

Ik ben in het bezit van een Nikon D3200 met standaard 18 - 55mm lens
Vind het leuk om hobbymatig foto's te maken en dan vooral portretfoto's van kinderen en dieren.
Aangezien ik met deze lens behoorlijk licht nodig heb voor een fatsoenlijke foto wil ik graag een wat lichtsterkere lens aanschaffen en zit hierbij te denken aan een Nikon AF-S 50mm f/1.8G.

Is er iemand die ervaring heeft met deze lens? Of andere tips?
Alvast bedankt!

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:53

Hmm ga ook naar eens op die site kijken! Ik loop zo wat knuffelend naar buiten met mijn nieuwe lens. Bang dat die een stoot of wat dan ook krijgt. :+ misschien moet ik ook nog even wennen om met zoiets duurs te werken maar liever het zekere voor het onzekere. :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:14

Ik heb alleen de 105macro lens van nikon. Welke ik je zeker aan kan raden. Ook qua portret. Die tamron ken ik niet.

De 50 mm heb ik ook. Gebruik ik regelmatig. Niet alleen voor portret. Op werk (met dementerenden) gebruik ik de hierboven beschreven lens omdat ik dan verder van de mensen af kan blijven. Maar die 50 is een toplensje. Neem ik op vakantie mee. Heerlijk.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 02:17

Voor makro kun je ook nog kijken naar de 100mm tokina makro, erg fijne lens die ook als gewone 100mm prime gebruikt kan gaan worden. De Nikkor 50mm is op zich een prima lensje.

Vanmiddag besloten om mijn Sigma 50mm 1.8 te koop te gaan zetten (profi line). Ik heb hem 2 keer gebruikt maar daarna nooit meer. Zonde, maar prime lenzen zijn niet mijn ding. Eens kijken wat hij nog op kan brengen

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:43

Oeh, hij wordt nog beter. De sigma is de Sigma 50mm 1.4 uit de profi EX serie. Van de week maar eens op marktplaats zetten. Daar moet ik nog wel een mooi bedrag voor kunnen krijgen, lens is nog helemaal nieuw. Dan komt mijn wishlist top 1 wat dichterbij. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:51

Ik quote mezelf maar even want volgens mij is mijn berichtje gemist:

ikke schreef:
Bagheera_206 schreef:
En de Tokina 11-16mm f/2.8? Die is nog iets meer groothoek. Dat lijkt mij een erg fijn bereik op een cropje voor landschappen en stadsfotografie etc.

Hhhmmm, die ga ik ook eens nader bekijken.

Ik heb een "opdracht" te pakken die zelfs de grenzen van mijn lef tart en misschien ook wel de grenzen van mijn arme 7D-tje.
Industriële fotografie als in het vastleggen van een sloop- en bouwklus van leidingwerk in een kleine ruimte met weinig licht en flitsen wordt niet altijd op prijs gesteld. Ik ben dus op zoek naar een GROOT GAT :j Er is een fatsoenlijk budget beschikbaar, het hoeft niet voor 200 euro, en goede occasions worden niet afgewezen, maar dat wisten jullie al :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:09

Als die Tokina niet geschikt is mss die nieuwe Canon 11-24mm? :~

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:26

Bagheera_206 schreef:
Als die Tokina niet geschikt is mss die nieuwe Canon 11-24mm? :~

Deze: http://www.canon.nl/for_home/product_fi ... m_f4l_usm/
maar f4.0 heeft niet mijn voorkeur gegeven de lichtomstandigheden. Maar zoom gaat niet veel verder dan f2.8 dus daar zal ik het kennelijk mee moeten doen......

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:28

Maar kun je dan niet gewoon vanaf statief werken? := Dan maakt f/4.0 minder uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:43

Bagheera_206 schreef:
Maar kun je dan niet gewoon vanaf statief werken? := Dan maakt f/4.0 minder uit.

Ehm, nee, in ieder geval niet altijd. Als dat zou kunnen, zou mijn 15-85 kitglaasje ook wel voldoen.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:03

hoihoi!

Ik had laatst al een vraagje maar ik twijfel nu weer haha.

ik twijfel tussen de tokina 12-24 F4 en de tokina 11-16 F2.8 mn vookeur gaat uit maar de tweede maar die is ook duurder, nu vraag ik me dus af is ie dat waard?
Of kan ik net zo goed voor de eerste lens gaan?

Het is voor landschap fotografie zoals national parks enzo.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:13

Je moet je afvragen of je het grote gat nodig hebt en dus, waar wil je hem voor gebruiken. Zelf fotografeer ik al jaren met een Nikkor 12-24 f4 en aangezien ik hem alleen voor landschapsfotografie en urban gebruik, heb ik geen behoefte aan een groter gat dan die f4. Landschappen schiet ik graag tussen de f8 en f13 en wanneer ik het moeilijk krijg met het licht pak ik mijn statief erbij. Een 2.8 zou voor mij zijn geld niet waard zijn in deze range.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:18

_Ilsee_ schreef:
hoihoi!

Ik had laatst al een vraagje maar ik twijfel nu weer haha.

ik twijfel tussen de tokina 12-24 F4 en de tokina 11-16 F2.8 mn vookeur gaat uit maar de tweede maar die is ook duurder, nu vraag ik me dus af is ie dat waard?
Of kan ik net zo goed voor de eerste lens gaan?

Het is voor landschap fotografie zoals national parks enzo.

Zie de reactie van Maaikemuis als het om landschappen en andere buitenactiviteiten gaat.

Wil je echter ook uit de voeten kunnen op het moment dat je moet fotograferen in lastige omstandigheden (flits is niet altijd mogelijk/wenselijk) dan investeer je in grote gaten.

Dat laatste is voor mij een reden om achter de nieuwe 11-20 f2.8 van Tokina aan te gaan. Die komt (volgens mijn fotozaak) in april uit. Ik moet gaan fotograferen onder donkere omstandigheden met beperkte flitsmogelijkheden.
In jouw geval: hoe groot acht je de kans dat landschapsfotografie overgaat in grotfotografie? Om maar een dwarsstraat te noemen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:18

Canon vs Tamron :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:45

Ik ben op zoek naar een telelens voor het fotograferen van paarden op afstand, bijv. in de weide. Ik heb een canon camera. Iemand suggesties? Ik zoek wel echt iets goeds dus mag best wat kosten.

Tevens zoek ik een goede macro lens voor de paarden. Zelfde verhaal. :) Oja, en ik zoek nog een groothoeklens voor landschappen. :D

De hobby heeft te lang stil gelegen dus na een hele tijd niet investeren vind ik dat ik wel weer iets nieuws mag aanschaffen. O:)