[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:01

Ah okee snap het :) !

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:20

Week 12:

Afbeelding

Bedankt voor de feedback op mn week 11! Deze week heb ik weinig tijd dus volgende week probeer ik weer een feedback rondje te doen :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:32

He dit topic was bij mij ontstipt! :o

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:19

Agossie: heel leuk panorama beeld is het! vind het wel fijn ogen zo, jammer dat de lucht grijs is, maar dat lag aan het weer veronderstel ik

Ash_: leuk silhouette kwa momentopname, maar heel jammer dat er zo weinig hals en front opstaat van het paard, het oogt mooier als er iets meer van het paard erop staat, of je zou verticaal moeten getrokken hebben en echt een close-up foto van het moment moeten gemaakt hebben, vind de sfeer wel zeer mooi

Asselruiter: mooie hond, ik zou het iets gewaagder getrokken hebben, op de grond liggen en meer naar rechts, en dichterbij (heb het je al uitgelegd, je weet wel wat ik bedoel hé :D)

Bellatrix: je hebt een goed moment vastgelegd, jammer van de schaduwkant

binky: leuk vogeltje en moment, jammer van de kwaliteit, maar wel een leuke foto

Bumblehorse: had al een foto gezien van die prachtige haf, alleen heb ik een beetje het idee dat ie wat naar voor helt, allicht omdat zijn voorbenen te veel onder hem staan

calice: hele leuke kleuren, jammer dat de vogel een beetje verdwijnt in de omgeving

C_estmoi: het paard wat meer oplichten en dan zou het een fijner beeld zijn, voor de rest wel een mooie foto

chip: wat een mooie kleur heeft die hond, moest je die in een andere kleurrijke omgeving kunnen plaatsen, zou het echt prachtig zijn, want nu heeft ie een beetje teveel dezelfde kleur als het zand en dat vind ik wat zonde

Deetjeeuh: een hele nette compositie maar jammer dat de hond overbelicht is, een tipje: als je toch deels in de schaduw trekt, kan je altijd vragen aan het baasje ofzo om een reflectiepaneeltje vast te houden en de schaduw zo op te lichten (een dik stuk wit papier of een isimoplaat kunnen wel als reflectiescherm gebruikt worden)

Eviii_x: leuke actie foto, jammer dat die wat te weinig contrast heeft en toch wel donker is

faatxhorse: geen slechte foto, ik vind het idee wel leuk om die zo te trekken (met het licht) maar ik mis iets, hij oogt wat saai

Fellow: leuke compositie en mooie kleuren, jammer van het groene touw, dat stoort wat, maar ik denk dat het zo toch redelijk moeilijk is om het weg te werken ... (zoals het over de hand ligt)

Fennee: wat een mooi sfeerplaatje! jammer van de scherpte die er niet is, maar de sfeer zit super

Fenneeee: zo een zwart-wit beeld oogt heel fijn en zacht

Gub: wat een leuke hond, ik zou juist met een grootdiafragma opening trekken, want nu is de achtergrond/omgeving wat storend naar mijn gevoel

Hanna_94: ik vind hem in zwart-wit geslaagd

Iejoorr: de compositie vind ik niet zo geslaagd, de achtergrond is ook iets te scherp tegenover het paard, het oogt fijner als de achtergrond minder scherp is (dus met een groter diafragma-opening trekken)

Irene96: wat een gave plaat is dat!, heel misterieus, echt mooi gedaan

ismy: leuke plaat, alleen de witte lijn is storend en trekt te veel mijn aandacht, moest deze er niet zijn, dan zou het nog fijner zijn om naar te kijken :)

JewEmm: niet helemaal geslaagd, er lopen 2 personen in elkaar, enzo, probeer om een interessante compositie te verkrijgen en er voor te zorgen dat alle personen van elkaar loskomen, dan zou het een interessanter beeld zijn :)

jilinda: leuke foto! ik had alleen de zin er volledig opgeschreven ... mensen gaan zich te veel vragen stellen van hmmm wat zou het laatste woord zijn en dan letten ze niet meer op de rest van de foto, de aandacht wordt afgeleid, terwijl de aandacht op de foto zou moeten gevestigd zijn

Joey: leuke uitsnit aan de linkerkant (het oog er zo net op), jammer aan de rechterkant dat de hoef er zo plots bij komt, altijd wat opletten met het afsnijden van lichaamsdelen :)

Jolandaa_: geen slechte foto, iedereen staat er netjes op, maar ik mis iets, vind de foto niet interessant genoeg, het licht zit ook niet helemaal goed (op de ene wel zon, de andere volledig in de schaduw ...)

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:27

POTW 12:
Helaas een foto uit de oude doos, maar ik had deze week pww, hopelijk volgende week wel weer tijd om foto's te maken.
Afbeelding

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:03

kani_ejj: mooie hond is het, mooie blik op de foto en mooie scherptediepte

Kelszz_: jammer dat de foto schuin is, een foto schuin met huizen op de achtergrond is niet echt aangeraden, het is wat storend dan, die paal op de achtergrond staat daar niet echt goed, ik denk dat het beter zou geweest zijn als je iets meer naar links zat en wat minder ruimte rechts en eigenlijk, horizontaal zou die wel beter zijn denk ik, ik denk niet dat die foto verticaal moest zijn ...

_Kiki_: wat een pracht hond, alleen zou ik opletten met het deel achtergrond dat dezelfde kleur heeft als de grond ...

kimberley23: hele leuke macro, juist nog wat lichter en meer contrast en dan gaat die mooier ogen denk ik

Kimmms_: leuke kat, leuke compositie, goed moment, vind het een fijne foto

laurajoy15: wat een super leuke foto! het tegenlicht is echt mooi op haar haar!

Lipydo: ja, wat moet je daar op zeggen, ben gewoon jaloers op de foto! super sfeer, super mooie kleur! echt een heel mooi beeld! alleen het meisje zat die, of stond die recht? ik heb gelijk het gevoel dat het meisje neerzit ofzo ...

Lizaa01: ik zou graag al het licht op het gezicht willen gehad hebben en niet enkel op de wang, de huid is heel mooi met dat beetje licht op !

manonnevot: geen slecht beeld, maar ik had meer contrast willen zien zodat je meer zwarte en witte waarden had en niet enkel grijs ...

Marit: wat een gave kikker! alleen mss het scherpstelpunt op een andere plaats? op het hoofd eerder dan op de pootjes, ik denk dat ik bij zoiets echt liever het hoofd scherp zie

MarijeR: heel mooi van kleuren, ik zou alleen iets meer uitgesneden hebben en niet teveel plaats boven gelaten hebben

Marjoow: ik denk dat ik zelf de neusriem er niet bij zou gezet hebben op de foto, voor de rest leuke scherptediepte en kleuren!

Mb_foto: opletten dat de oren niet verdwijnen in het zwart, zelf vind ik het ook niet zo heel simpel om blackfoto's te maken!

monbyou: wat een mooi oog heeft dat paardje! ik denk dat moest je de foto horizontaal getrokken hebben, dat die mooier zou geweest zijn

MyHu: mooie kleuren, dat komt ook door de flits, wat je mss kunt doen is je camera instellen zodat de flits minder krachtig is, nu overheerst het flitslicht een beetje

NatassJa: hele mooie foto kwa compositie en blik van het model en kleur, maar ik vind hem net wat te soft

Nayomie: hele leuke schaduwfoto, ik zou het mss wat meer ingezoomd willen zien (indien mogelijk)

Nefertarie: ik vond dit al een leuke foto vanuit het ander topic van de thema's, vind het een zeer net beeld, hoe het kruisje er toch net opstaat bovenaan en dan de scherpte op de tekst binnen de sleutel, goede foto!

Racheel: mooie scherptediepte, probeer het licht te vangen in de ogen, nu is het snoetje wat te donker (aan de ogen) wat jammer is, voor de rest een nette foto

Revanches: mooi moment heb je vast gelegd! mss juist opletten dat de persoon net niet in het licht zou gaan zitten zodat er schaduw op de neus valt, dat stukje vind ik jammer, voor de rest een prachtig beeld

Robin_Rikkie: hele leuke schertediepte, jammer dat je weinig detaillering ziet in de bij

Samblabla: wat een mooie kleuren! jammer van de kwaliteit, voor de rest een geslaagde foto!

Sanne_com: wat een mooie plaat!

showteam: wat een creepy foto, vind hem wel geslaagd met de voorgrond! zo een creepy ogen dat de persoon heeft! de sfeer in het beeld is echt geweldig!

Sodeletuut: een hele mooie plaat is het!

Suuszels: foto is te donker, jammer, ook een beetje opletten met het witbalans, de complete foto is nogal geel

tesseke: wat een leuke silhouette foto! met dat water is dat super tof! mss de volgende keer de volledige snoet van de hond boven de bomen krijgen, dan zou het nog beter zijn :)

Tinky12: super leuk eekhoorntje! goed dat de achtergrond groen is, de eekhoorn steekt dan wat af

XiiaaooNaa: zoals gewoon een prachtige foto! ik vind de softlaag erop echt mooi! en kleuren zijn fantastisch!

Ylvy: wat een sprekend hoofdje heeft de hond! iets meer contrast in de foto en opletten met de witbalans, de foto is nogal geel

Yvonne_V: wat een gave foto!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:16

Pfff ik heb echt AMPER tijd voor iets deze week :+ Ik zou vandaag een shoot hebben maar die is niet door gegaan. Heb deze week wel foto's gemaakt die ik eigenlijk al had weggegooid, maar nu toch maar uit de prullenbak gevist, anders heb ik niks :')

Mijn week 12 dus;
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:21

Dank jullie wel voor de feedbacks!
Wat betreft die vlinder, daar heb ik een beetje mee gesjoemeld :') Oftewel, foto van deviantart gehaald, vlinder uitgesneden, kleur in zelfde kleur van hand gemaakt. Maar het effect vond ik wel leuk :D Hand is overigens wel gewoon gefotografeerd maar wilde er wat mee doen dus zodoende :D

Deze week ben ik het kippenhok in gedoken, we zullen zien wat het resultaat hiervan is!

Overigens heb ik nog een vraag aan jullie. het leek mij verstandig een nieuwe fotografienaam te doen ivm betekenis Triage.
* Yona
* LiNa
* Oyan
* Itsi
* Ytsi

Dit waren mijn opties die mij wel aanspraken. Welke zouden jullie kiezen?

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:03

LiNa of misschien LiNay die vind ik persoonlijk wel wat hebben :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:14

Week 12
Geen fotografisch hoogstandje maar ik heb een poging gedaan. Kippen zijn zo bewegelijk :')

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:24

Week #12

Afbeelding

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:26

Bedankt voor de feedback weer iedereen!
Aankomende week heb ik het erg druk met tentamens, maar daarna hoop ik ook weer feedback te kunnen geven.

Mijn week 12:

Afbeelding

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:07

Deze week helaas geen tijd gehad om de deur uit te gaan, dus maar een foto van een poosje terug.
Had bij deze foto te maken met een laagstaande zon, vind het erg jammer dat er een soort "blauwige lijn" door het paard heen zit ( vlak bij 't oog) baal er echt van want het verpest een beetje de foto :').
Heb al erg leuke foto's voorbij zien komen :D!

Afbeelding

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:49

Meteen mijn feedback erachter aan.

Bellatrix: Wat leuk! Stoor me alleen een beetje aan de stangen op de voorgrond.

XiiaaooNaa: Heel mooi, niks over toe te voegen _/-\o_.

Kelszz_: Voor je mobiele telefoon is het nog een goede foto! Er zit alleen wat te veel ruimte aan de onderkant.

ismy: Vind hem wat te veel bewerkt, ’t is niet mijn ding zeg maar..

Lipydo: Echt prachtig! Heel mooi gedaan, niks over te zeggen.

kani_ejj: Wat een schatje zeg! Goed dat je de hond iets meer naar rechts in beeld hebt verschoven ipv centraal in het midden.

laurajoy15: Mooi! Mooie kleuren vooral.

Marjoow: Mooie compositie. Je foto geeft me echt een lente gevoel.

calice: Wat is Jesse toch een leuk kereltje. Erg leuke foto :D.

Racheel: Wauw _/-\o_. Meer heb ik niet te zeggen.

Jolandaa_: Leuke compositie! Zou alleen je diafragma wat meer open doen zodat het rond het oog ook nog scherp is. Misschien handig om de volgende keer op te laten, dat je het oog schoon maakt (het lijkt alsof er vuil in zit).

Samblabla: Vind hem iets te licht, verder een prima foto.

Ash_: Mooi! Alleen jammer dat er net wat te veel contrast is bij het oor waardoor die een beetje wegvalt.

_Kiki_: Leuke foto! Ik zou de volgende keer op hoogte van de hond gaan zitten en jammer dat de poten en het achterwerk er “af gehakt” zijn. Ik zou dan of helemaal op het hoofd inzoomen of de hond er helemaal op doen.

JewEmm: Het geeft mij ook een zomers gevoel haha, probeer de volgende keer de tak er helemaal op te krijgen.

chip: Wat een schattig hondje, dat als eerst! Probeer de volgende keer iets met je diafragma te spelen zodat de takken rechts niet zo scherp zijn. Verder goed dat het hondje rechts in beeld staat ipv in het midden :)

monbyou: Leuke compositie, hij lijkt bij de neus iets overbelicht maar daar stoor ik me niet aan.

Suuszels: Hij lijkt niet helemaal scherp, jammer dat aan de rechter kant het oog weg valt.

Irene96: Heb er niet veel over te zeggen haha. Leuke foto!

Gub: Mooie foto! Goed belicht en mooi scherp.

Deetjeeuh: Leuke compositie. Vind het paard er wat groen/geelig uitzien, kan dit kloppen? Op mijn computer ziet het er zo uit in ieder geval…

showteam: Als eerste: Ahgoshiee wat zie die er lief uit! Vind dat er boven in iets te veel ruimte is. Verder is je diafragma zo te zien goed ingesteld, zie nog net een geit erachter staan (als je goed kijkt) maar je ziet het bijna niet. Is niet storend in ieder geval :)

manonnevot: Mis wat scherpte bij het oog, verder zit er een apparte gloed overheen (lastig te omschrijven als ik erop kom laat ik het je weten :'))
Marit wederom weer een hele mooie foto. Vind de ruis bij de donkere delen wel wat toevoegen aan de foto, erg leuk gedaan! _/-\o_ Volgens mij krijg jij alleen nog maar complimenten te horen de laatste tijd :’)

Nayomie: kippen zijn inderdaad erg moeilijk om te fotograferen, toch mis ik wat scherpte bij het snaveltje. Verder een leuke foto.

Asselruiter: oog heeft een mooie kleur. mooi scherp!

Lizaa01 Leuk gedaan! jammer dat rechts alleen een deel van de blaadjes wegvallen.

Zo, als het goed is heb ik iedereen gehad.
Dit is de eerste keer dat ik feedback geef, mocht je het er totaal niet mee eens zijn dan moet je dit maar negeren :'). Maar ik moet toch ergens een keer beginnen, steek ik ook weer wat van op haha.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:23

Thx:)

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:48

Sorry ik ben nog al laat! Ik zal vanavond een foto plaatsen :oo

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:08

Bedankt allemaal voor de feedback :) en nee het was zeker niet mijn beste foto maar zo'n eekhoorntje <3 Op naar een lens met meer bereik. (Noteert: in 2014 een nieuwe lens :list: )

Wat een prachtige foto's heb ik voorbij zien komen _/-\o_

Ik heb deze keer gekozen voor een Stermagnolia (Magnolia stellata) en als de zon erop schijnt dan ruikt hij heerlijk zoet.

Hier mijn Week 12 :

Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:04

Week 12! Van vorige zondag op een fotomeeting :)
Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:05

Tuurlijk! Ga ik net lekker naar buiten omdat ik denk lekker weer, gaat het storten/hagelen/onweren :( Maar even wachten foto ....

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:41

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:45

Week 12
Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:00

Iedereen bedankt voor feedback afgelopen week! :)

mijn week 12, de VP van Racheel hier in het topic :)

Afbeelding

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:19

aangezien de bloesem al in de bomen zit...

week#12
Afbeelding

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:45

Hele week eindpresentaties en tentamens gehad + koorts en een bijholteontsteking dus de foto afgelopen maandag vergeten in te leveren en voor deze week een oude doos foto, helaas:

Afbeelding

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:22

week 12, thanks voor alle feedback! :)

Afbeelding