Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emita schreef:Ik heb even een spoedvraagje over een objectief van Nikon! Ik heb een Nikon D5200, en daarmee wil ik graag dit soort foto's kunnen maken:
https://www.facebook.com/34220806914215 ... 8939679065
of:
https://www.facebook.com/34220806914215 ... 0006345625
Nu werd mij verteld dat ik een 50mm 1.8 objectief nodig heb. Maandag ga ik op reis en heb via de Spaanse marktplaats een tweedehands 50mm 1.8 D objectief gevonden waar ik morgen even bij langs wil gaan om te bekijken. Is dit de juiste lens voor dit soort effecten? Of heb ik de 50mm 1.8 G nodig? Ter informatie: ik heb GEEN verstand van fotografie en lenzen en etc. etc. ik gebruik mijn camera alleen maar voor betere kwaliteits foto's maar niet omdat ik een hobbyfotograaf ben ofzoHelp mij! Heb echt z.s.m. antwoord nodig op deze vraag.
Sicayes schreef:Hi Emma
Het gaat hier vooral om het getal 1.8. Door dit diafragma krijg je een grote DOF (depth of field) wat je dus ziet op die fotos (onderwerp scherp, achtergrond mooi wazig met veel bokeh) hoe kleiner dit getal hoe beter dus in jou geval. Let wel dat je met zo'n klein f getal (diafragma, 1.8.) ook een heel klein scherpstelveld krijgt. Stel je zet Kovu op de foto met en je focust op z'n neus dan zal alleen zijn neus scherp zijn en het veld wat verder weg ligt (zijn ogen) wazig.
Ik heb geen verstand van Nikon en heb de Canon versie hiervan in bezit.. maar volgens mij maakt het D of G niet veel verschil.
[ [url=m/7jpVpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
PS. wat moet je betalen? Nieuw is deze lens namelijk helemaal niet zo duur (hier in NL)
http://tweakers.net/pricewatch/104561/n ... f-18d.html
Nils_010 schreef:De G lenzen zijn lenzen met een "handicap" ze hebben geen losse diafragma ring meer. De D5200 heeft geen interne scherpstelmotor dus let ook even op dat je een AFS lens koopt, anders moet je met de hand scherpstellen.
Emita schreef:maar dat heeft deze dus niet, het heeft alleen AF.. Wat houdt dat dan in, dt ik met de hand moet scherpstelen of is het gewoon een tragere lens dan de AF-S?
xFace schreef:Hallo! Omdat ik er zelf niet echt uit kom heb ik hier een vraag, weten jullie goede prime of zoomlenzen voor de Nikon D3200? Ik zit zelf een beetje te denken aan de 50 mm, maar die is zo goedkoop dat ik er wel een tweede bij kan kopen, plus dat ik graag ook nog eentje met wat meer bereik heb.
Mijn budged is rond de 400 euro, hangt af van de kwaliteit van de lens.
Zelf heb ik nu de kitlens en de 55-200, maar hier ben ik niet echt tevreden over![]()
Is het trouwens ook een optie om een tweedehands lens te kopen?
ken rockwell schreef:Good News:
1.) Very sharp from 70-200mm.
2.) VR, which means you leave your tripod at home.
3.) Low distortion.
4.) Big, fat zoom ring.
5.) Evenly spaced zooming - no bunching up at either end.
6.) Easy manual focus.
7.) Fast autofocus.
8.) AF is very accurate.
Bad News:
1.) Plasticy barrel, but that's how we get the low weight I love.
2.) Plasticy, sticky zoom feel.
3.) VR makes a weird water-running sound. I can feel it through the camera body as it runs. (Other VR lenses merely hiss.)
xFace schreef:Is het trouwens ook een optie om een tweedehands lens te kopen?
Cleo_ schreef:Ik ben echt een ei met tweedehands spullen kopen en wat een redelijke waarde is.
Ik kan een 70-200 2.8 l is usm kopen voor 800 euro.
Ding ziet eruit als nieuw, maakt geen rare geluiden en is altijd met filter gebruikt.
Had wel de voorkeur voor dit objectief maar nieuw zijn ze zo schreeuwend duur..
doen of niet
ikke schreef:Cleo_ schreef:Ik ben echt een ei met tweedehands spullen kopen en wat een redelijke waarde is.
Ik kan een 70-200 2.8 l is usm kopen voor 800 euro.
Ding ziet eruit als nieuw, maakt geen rare geluiden en is altijd met filter gebruikt.
Had wel de voorkeur voor dit objectief maar nieuw zijn ze zo schreeuwend duur..
doen of niet
Canon?
In dat geval is het een goede prijs mits de lens ook in orde is.
Bagheera_206 schreef:En de Tokina 11-16mm f/2.8? Die is nog iets meer groothoek. Dat lijkt mij een erg fijn bereik op een cropje voor landschappen en stadsfotografie etc.