Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:In dit topic kun je alles over objectieven lezen:
[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4
Het hangt erg van je budget af wat voor telezoom je kunt kopen voor bij de paardjes.De Canon 55-250mm is een fijne om mee te beginnen. De 70-200mm heb je verschillende varianten van en kost ergens tussen de 500 en 2.000 euro.
NathalietjeB schreef:Hmz ok ik zit in dubio.
Mijn 70-200L staat in de verkoop ivm komst nieuwe lens.
Maar nu wil ik ook overstappen op een nieuwe body, heb nu nog de 550D en zie door de bomen t bos niet meer.
wat zou een goeie body wezen waarbij minder ruis aanwezig is zodra je in de wat hogere iso schiet, maar wil dr wel sporten en bewegende dieren mee kunnen vast leggen.
Daarbij moet mijn 100mm op die body passen mijn nieuwe lens past zowel op ff als crop
NathalietjeB schreef:De 150-600 kost rond 1300 daarbij is dit een cadeau van mijn ouders, omdat ik mijn lens weg doe omdat ik voor mijzelf gewoon te kort kom dus ik ben er meer dan blij mee.
RF_Pictures schreef:Bagheera_206 schreef:Het is allebei een grote vooruitgang vanaf je 300D.Met een 700D zit je nog steeds in hetzelfde segment en 7D zit twee segmenten hoger.
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter voor de 7D gaan? Kunnen hier wel gewoon de canon lenzen op ?
Courses schreef:Tja, beter. Ik denk, als ik dit zo lees, dat je er niet alles gaat uithalen en dat is zonde. 7D is een mooie body hoor ik van vele, echter ben ik benieuwd waarom je wilt upgraden van je huidige body want waarschijnlijk vind je die punten allemaal terug in de 700DMijn 5DII dateert uit ... 2008(?) onderhand en het blijft een van de betere bodies van Canon. Daarnaast geeft je glaswerk de doorslag. 'Beter' ligt eraan hoe de body gebruikt word. Kan er nog zoveel poespas aan zitten maar als je die niet kan vinden is 't zonde