centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:09

Zie nu pas de eerste zonnestralen sinds dit thema, dus redt t niet meer...

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:55

SNEL! ik heb nog 5 minuten :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:05

Afbeelding

Ja!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:10

Daar heb ik.seeieus ook.aan gedacht, aaleeen zijn onze pitten permanent vies en ik dacht niet dat t mooi zou worden, maar toch wel.een tof effect!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:12

Ik vind het wel wat tegenstrijdig, warmte is oranje, zon e.d en dit is super blauw, haha!
Maar zeker lekker warm ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:18

Ja, dat dacht ik ook, maar associeer het toch met heet hoor! Was je niet bang je lens te dichtbij te houden?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:22

Dat zei mijn vriend ook al, die verklaarde me voor GEK!
Ik heb de foto gemaakt met een opzet macroring

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:26

hahha ik ben lekker bezig :o even niet opgelet dat het vandaag de laatste dag was :o ...en dus niet mee gedaan aan het thema wat ik zelf verzonnen heb :+

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:30

:= _O-
Had je wel een idee?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:35

Een beetje....:o moest alleen nog uitgevoerd worden, haha...agh.....volgende keer beter!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:35

Stemmen maar!
Citaat:
Thema: Warmte
Insturen tot 25/06/13 tot 20:00uur.
Stemmen vanaf sluiting tot 27/06/13 eveneens tot 20:00uur.

Voltrooide thema's: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotoggrafie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks

Bellatrix - Foto
Caeruleus - Foto
renateeee_ - Foto - 1
Idinn - Foto
Mowgli7 - Foto
Machie - Foto
Nefertarie - Foto

Mowgli, met jouw link gaat er iets mis, weet alleen niet wat.

Feedback:
Bellatrix: Ook ik zie dat er wat mis is gegaan in de nabewerking en er is redelijk wat ruis (was het toch wat donker?). Wel fijne zachte kleuren.
Caeruleus: érg leuke inzending en leuk uitgevoerd. Leuk die stoomwolkjes!
Renate: mooi gespeeld met lensflares, past ook erg goed in de foto, heerlijk zomergevoel, warm.
Indinn: Probeer dergelijke objecten vanuit dezelfde hoogte te fotograferen, dus als het ware alsof het je leefwereld is. Van bovenaf wordt het altijd een beetje plat. Wel goed uit het midden gezet.
Mowgli: Ik weet niet of de kwaliteit komt door uploaden of je foto zelf? Persoonlijk mag er iets 'meer' gebeuren in een foto, dus iets erbij of iets spannends met de compositie.
Machie: Erg leuke blik en moment gevangen! Jammer dat de linkerkant wat schaduwpartijen heeft, maarja dat heb je niet voor het kiezen op dat moment.
Nefertarie: gedurfd, ik zou bang zijn mijn lens in de vlam te houden :P Mooi om de golven in de vlammen te zien. Het onderwerp zelf raakt me wat minder, maar creatief is het wel ;)
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 26-06-13 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:40

Citaat:

Voltrooide thema's: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotoggrafie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks

Bellatrix - Foto
Caeruleus - Foto
renateeee_ - Foto - 1
Idinn - Foto
Mowgli7 - Foto
Machie - Foto
Nefertarie - Foto 1

Mijn stem is voor Nefertarie! :) vind hem erg leuk bedacht! :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:06

Citaat:

Bellatrix - Foto
Caeruleus - Foto
renateeee_ - Foto - 1
Idinn - Foto
Mowgli7 - Foto
Machie - Foto
Nefertarie - Foto 2

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:09

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:20

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:27

m stem gaat naar nefertari

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:30

Citaat:

Bellatrix - Foto
Caeruleus - Foto - 1
renateeee_ - Foto - 2
Idinn - Foto
Mowgli7 - Foto
Machie - Foto
Nefertarie - Foto - 4

Bellatrix: Ik vind het idee erg leuk maar de uitwerking ziet er te nabewerkt uit. Ik zie een enorme rand om het bloemetje heen alsof er gewoon te veel mee is gebeurd. De link naar de warmte zie ik zelf ook niet helemaal helaas. De kleurstelling vind ik wel heel fijn en vrolijk.
Caeruleus: Heel leuk idee maar de foto vind ik te krap. Ik had liever een meer huiselijker theesfeertje gezien dan deze kop thee. De stoom die eraf komt is niet helemaal gelukt om goed vast te leggen, en ik denk dat dat te maken heeft met de lichte achtergrond. Je idee vind ik wel erg creatief en origineel!
renateeee_: Heerlijke sfeervolle foto van een toch wel alledaags onderwerp. Deze heb je heel knap weten vast te leggen! Vind het een fijne plaat om naar te kijken en hij zou daarom ook zo ergens aan de muur kunnen hangen, mocht je een zeethema in je huis hebben. Mijn stem gaat daarom naar deze foto.
Idinn: De foto vind ik wat rommelig en hard, en dat komt vooral door het weerkaatsende zonlicht. Eigenlijk zou je deze foto vanuit een andere hoek moeten nemen zodat je meer ziet van de omgeving. Ook hier zie ik de link naar de warmte niet echt. Je scherpte en compositie maken de foto wel fijn om naar te kijken.
Mowgli7: Een heel typisch beeld van warmte en ook een mooie foto. Wel vind ik het jammer dat er weinig ruimte omheen is verder en dat er niet meer te zien is dan de kaars. Van deze foto zijn er heel veel en dat maakt hem wel minder origineel. Het is wel een echte warme foto en dat vind ik mooi.
Machie: Een leuke plaat van een hond. De foto zelf vind ik wat te krap, ik vind het jammer niet meer van de hond te zien. De hoek waaruit de foto is genomen spreekt mij ook niet zo aan, de verhoudingen van de hond vallen een beetje weg. De hond zelf staat er wel mooi op, de ogen springen er mooi uit!
Nefertarie: Ik moest écht even kijken wat de foto nou precies was, maar volgens mij is het een gasfornuis of niet? Leuk en origineel idee al vind ik de foto qua kleur meer koud over komen dan warm. De compositie is wel spannend en het idee is ook erg leuk. Ook leuk dat de vlammetjes eruit zien alsof het hartjes zijn!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:53

Alvast weer bedankt voor de tips en voor de stemmen :o

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:08

Citaat:

Bellatrix - Foto
Caeruleus - Foto - 2
renateeee_ - Foto - 2
Idinn - Foto
Mowgli7 - Foto
Machie - Foto
Nefertarie - Foto - 4

Bellatrix: net even een ander beeld van het 'gewone' bloemetje. Ik vind het wel wat hebben, ik zie wel wat ruis, maar misschien is bv zwart-wit dan mooier en dan niet bij het thema 'warmte'
Caeruleus: dit vind ik een geweldige foto! Ik heb meteen zin in een gezellig bakkie thee (ook al drink ik nu koffie...) de warme sfeer, de transparante ondergrond, leuk! Ik stem op Caeruleus
renateeee_: ook een prachtige foto, mijn nummer twee favoriet. Mooi helder en inderdaad, prachtig voor aan de muur in een licht zomers huis. De twee mini-mensen in de flair maken het net iets interessanter om naar te kijken vind ik.
Idinn: een redelijk gewone foto. Misschien was het interessanter geweest als er meer open water te zien was geweest, met de weerspiegeling van de bloem of wolken o.i.d. Als de kleuren meer oranje waren, had het beter het thema uitgestraald.
Mowgli7: echt warmte! Wel erg donker en er is weinig te zien. Ook vind ik hem wat scheef, juist bij zo weinig onderwerp vind ik het belangrijk dat de foto goed recht is. Nu stoort dat.
Machie: mooie foto! Je hebt precies het licht in de ogen van de hond gevangen. Mooie kleuren ook.
Ik had, denk ik iets meer of juist minder lijf laten zien.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:20

Citaat:

Bellatrix - Foto
Caeruleus - Foto - 3
renateeee_ - Foto - 2
Idinn - Foto
Mowgli7 - Foto
Machie - Foto
Nefertarie - Foto - 4

mijn stem gaat naar Caeruleus.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:31

Citaat:

Bellatrix - Foto
Caeruleus - Foto - 3
renateeee_ - Foto - 2
Idinn - Foto
Mowgli7 - Foto
Machie - Foto
Nefertarie - Foto - 5

Bellatrix: Het is een mooie foto, scherp. Maar krijg er geen warm gevoel bij.

Cearuleus: Mooie foto! Doet erg warm aan, lekker wintersgevoel. Mijn 2e favoriet, maar vind het net iets te gewoontjes.

Idinn: Iets in deze foto staat mij tegen, hij is erg donker en laat mij niet denken aan een warme wintersfeer of een mooie zomerse dag.

Mowgli7: Leuke foto, mooi warm. Maar ik kan niet plaatsen waarom ik deze foto niet zo heel speciaal vind, sorry.

Machi: Wat een leuke hond! Erg leuke en scherpe foto, leuke blik bij de hond! Erg mooi gedaan, maar voor dit thema net wat te weinig warme kleuren

Nefertarie: Wauw! Dit is mijn absolute favoriet, supergaaf!! Mijn stem gaat daarom ook naar jou!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:02

Ik kon helaas niet meer hond laten zien, zwarte hond in de schaduw in een zwarte modderplas = zwart vlak ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:17

Machie schreef:
Citaat:
Bellatrix - Foto
Caeruleus - Foto3
renateeee_ - Foto - 2
Idinn - Foto
Mowgli7 - Foto 1
Machie - Foto
Nefertarie - Foto 5

Bij Mowgli7 en Neterfarie dacht ik beide, dit is 'm. Toch voor Mowgli7 gekozen. :)
Laatst bijgewerkt door MyHu op 26-06-13 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:21

MyHu, je moet even de laatste stemmer quoten. Nu klopt de uitslag helemaal niet meer.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:24

Vind jullie commentaar op mijn foto toch wel echt vet!! Haha, leuk topic!