[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:25

Rest week 7

Sicayes
Hij is zeker interessant, een heel mooi uitprobeersel zo. Ik vind de foto iets mystieks hebben, mooi gedaan. :j
Hij heeft alleen wel wat 'contrastvlekken' vooral rechts, ik weet niet hoe je dat precies noemt, maar dat is ietwat jammer.

Deetjeeuh
Laten we het erop houden dat feedback schrijven en film kijken niet tegelijkertijd gaat. _O-

manonfleur
Het is een leuk "kiekje" zo. Qua fototechniek spreekt hij mij helaas niet aan gezien de compositie, hoewel de foto dus wel een leuk plaatje is, leuke herinnering.

Marjoow
Mooi moment tussen de olifanten, heel leuk getimed. :j Wel lijk ik iets aan scherpte te missen? Verder heel netjes, mooie kleuren en mooie compositie.

Rianne_
Heel mooi rustig landschap, mooie rustige kleuren en helder. Hier past het wel mooi dat het onderwerp precies tussen lucht en water in is gekaderd. :j

Kimmetjee04
Op zich heel mooi, heel intrigerend. :j Maar de fotobewerking zou beter mogen, de handen lijken nu namelijk erg nep, vooral die bij je rechter oksel. Terwijl die bij je rechter schouder weer netjes is, snap je?

Murthul
Een hele leuke foto, hoewel ik wel wat kleur en licht mis. Het was een donkere dag denk ik?

monbyou
Prachtig uitgevoerd! _O_ Niets op aan te merken.

ponyaddicted
Netjes gedaan voor binnen bak foto's. Bij die van week 6 zou je de horizon nog recht mogen trekken en voor het mooie ben je iets te laat in je timing. Het is mooier als de achterbenen nog op de grond staan namelijk.

Joysieee
Mooie achtergrond, mooi rustig van vormen en van kleur. Je paard staat er ook mooi attent op. Persoonlijk had ik iets meer lichaam willen zien, iets meer borst en iets meer rug zodat de hals optisch gezien niet zo lang lijkt. Verder een een mooi portret. :j

Sodeletuut
Heel creatief. :j Het mondje heb je nog aardig centraal geplaatst, wellicht had dat nog wat anders gekund maar verder een leuke foto.

rosslover
Een mooie bokeh op de achtergrond, maar verder vind ik de foto te donker helaas. Hij heeft wel iets, maar nét niet doordat hij zo donker is.

Asselruiter
Deze landschapsfoto is het imo nét niet. De voorgrond is wat rommelig, het onderwerp (de boom) te centraal geplaatst en de kleuren net te mat met gebrek aan contrast. Maar er zit zeker potentie in, een andere uitsnede en wat spelen met de curves zal hem vast meer laten spreken. :j

Racheel
Ietwat centraal geplaatst en veel ruis, maar absoluut prachtig! <3

Jespri
Jij hebt ook een Holga. *\o/* Echt flink oefenen inderdaad. _O-
Ik vind dit een hele mooie sfeerfoto. :j

glenstorm
Leuk die korrel inderdaad, ook een hele heldere foto. Wellicht de horizon nog even rechttrekken?

IsaCalixa
Wat waren je instellingen en wat voor apparatuur heb je?
Leuk gedaan om het rode dekje er uit te laten komen. Wellicht nog even de horizon recht trekken?

LOVESUSHI
Koffie :9k
De foto is mooi van kleur en de diepte is mooi creatief gedaan. Persoonlijk had ik een iets lager standpunt gekozen en scherp gesteld op het voorste bekertje ipv de achterste. Imo is het bij dit soort foto's belangrijk dat je lijnen hebt in je foto, anders wordt het een "maar een onderwerp" foto. Dat nodigt erg uit tot creativiteit i.i.g. :j

*zet koffiebonen op boodschappenlijstje*

Ash_
Voor de eerste keer zeker heel netjes gedaan. :j Probeer naast de vouwen ook te letten op de compositie, nu is de hond erg centraal geplaatst namelijk.

crazy_horses
Ik vrees dat ik hem te druk vind in de achtergrond waardoor de aandacht weggetrokken wordt van het onderwerp. Sowieso heb je een erg kleine scherptediepte waardoor mijn aandacht al moeilijk vast gehouden worden. Ondanks zijn het prachtig kleuren. :j

Killyenn
Prachtig! _O_

S_imonee
Heel mooie het grauwe wat wordt gebroken door de ... (kom even niet op de naam). Hij is wel wat te centraal geplaatst en de horizon lijkt scheef. Wellicht had je de takjes linksboven nog even kunnen weg kunnen poetsen?

Sicayes
Dito hoor! Erg experimenteel om het eens schuin te doen namelijk. Bedankt. :)

HeavensLove
Heel mooi in fotobewerking, diepte en onderwerp. Qua compositie vind ik hem wel wat te centraal maar verder een mooi portret. :j

_Kiki_
Beterschap!
Heb je de foto ook in een groter formaat? Zo klein lijkt hij al fantastisch ( <3 ) maar je moet zo turen nu. :P

*koffie pauze, was doen, lunchen en straks verder*

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:26

Oh ja, en bedankt he jij! :')
Dat zal ik dan maar als een compliment opvatten. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:29

Wat heb ik nu weer gezegd? _O- Toch alleen maar goed dat je kunt multi tasken. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:32

magda_90 schreef:
Wat heb ik nu weer gezegd? _O- Toch alleen maar goed dat je kunt multi tasken. O:)

"feedback schrijven en film kijken niet tegelijkertijd gaat"

Hieruit maak ik toch echt op dat jij het niet tegelijkertijd kan. :list:

:')

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:32

magda_90 schreef:
LOVESUSHI
Koffie :9k
De foto is mooi van kleur en de diepte is mooi creatief gedaan. Persoonlijk had ik een iets lager standpunt gekozen en scherp gesteld op het voorste bekertje ipv de achterste. Imo is het bij dit soort foto's belangrijk dat je lijnen hebt in je foto, anders wordt het een "maar een onderwerp" foto. Dat nodigt erg uit tot creativiteit i.i.g. :j

*zet koffiebonen op boodschappenlijstje*

Ik wilde inderdaad een lager standpunt, maar dan moest ik in de kast staan met statief haha, dus pech voor mij. Ik had mijn 70-200 erop zitten, dus kon niet dichterbij helaas. Binnenkort toch maar eens kijken voor tussenringen o.i.d.

Iedereen verder ook bedankt voor de fb!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:47

Deetjeeuh schreef:
magda_90 schreef:

"feedback schrijven en film kijken niet tegelijkertijd gaat"

Hieruit maak ik toch echt op dat jij het niet tegelijkertijd kan. :list:

:')

Heb je een punt. _O-

*gaat nu echt Bokt afsluiten*

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:20

Kimmetjee04 schreef:
Monbyou Leuk uitgewerkt idee!

Eline91 schreef:
monbyou Wat leuk gedaan, origineel! Heel mooie tekening trouwens ;)

Sicayes schreef:
Monbyou: Leuk uitgewerkt met je Danbo :)

Leonyr schreef:
monbyou Leuke suggestie wek je zo, ook mooi clean uitgewerkt met de egale achtergrond.

taarss schreef:
monbyou: Mooie foto! NIks op aan te merken

Dank jullie wel :D
NESCAFE schreef:
Monbyou De danbo blijft leuk. Heb jij dat getekend?

dank je wel ik heb de tekening zelf gemaakt :)

magda_90 schreef:
monbyou
Prachtig uitgevoerd! _O_ Niets op aan te merken.

dank je wel :D

ik ga morgen middag feedback geven. ik moet s'ochtends eerst een kies laten trekken en heb daarna alle tijd om feedback te geven :)
Laatst bijgewerkt door monbyou op 24-02-15 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:20

Eline91 schreef:
hilly200 Gek, op mijn werklaptop leek hij minder scherp maar op mijn externe monitor zie ik dat hij wel scherp is, sorry daarvoor! Toch zou ik voor een sfeerfoto persoonlijk iets meer uitgezoomd hebben, ik weet niet hoe hoog de struiken kwamen maar het lijkt een beetje of je net de bovenkant er niet op hebt. De kleuren zijn wel heel leuk!
Geeft niks, ik ken die laptop frustraties :) nu snap ik de fb wel de struiken zijn trouwens hele hoge bomen :+ maar ik snap je punt helemaal! Bedankt :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:05

Mijn POTW 9:

Mijn eigen dochtertje <3
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:14

<3 wat lief!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:15

Ik vond dit topic en wil ook heel graag mee gaan doen om ze weer eens vaker de camera te pakken. Ik zal morgen mijn feedback geven op andere foto's.

week 9
Mijn man en dochter op het strand

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:13

Nescafe: Dank je wel voor je feedback, een filter heb ik jammer genoeg (nog) niet - heel erg bedankt!

Magda_90: ik ben nog niet heel goed in het bewerken van foto's, zeker niet wat de curves betreft. Boom staat idd centraal, dat viel mij later ook op. Er zit behoorlijk wat contrast in de foto. Dank je voor je feedback :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:02

NESCAFE schreef:
.
Jessica_1998 Leuk hondje. Met welke instellingen en camera heb je dit geschoten?

dankjewel :)
Camera:NIKON D3100 met AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G lens
Instellingen:
Belichting 1/500
F-nummer f/11
ISO 400

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:01

@jessica_1988, het viel mij op dat je vaker met veel scherptediepte foto's maakt. Nu ook met f11 waardoor je alles in de foto scherp krijgt. Nou kan dat je bedoeling zijn maar je zou ook eens kunnen proberen het F getal lager te zetten op f4 of f 5.6. Als je de hond dan verder van de achtergrond af zet en dicht bij jou krijg je een wat vagere achtergrond.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:13

Dat zal ik deze week proberen! Dankjewel voor de feedback

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:16

Bedankt voor jullie feedback!
Het was de eerste keer dat ik eens iets heb geprobeerd met double exposure.
De techniek vond ik nog vrij lastig via een youtube filmpje, dus ik heb er zelf een draai aangegeven door aan wat instellingen in photoshop te rommelen.

Ik vind het wel interessant dat deze foto bij iedereen iets anders opwekt.
Sommige mensen vinden het niks, anderen blijven er naar kijken.
Deze reacties heb ik ook via Facebook gehad.
Dus bedankt allemaal!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:22

Vanaf pag 99 waar mijn laatste feedback gegeven is:

WEEK 7

Mallow: Ik vind de foto wat donker (maar dat komt omdat je niet kon fotoshoppen :) ) en omdat de foto zo van voren genomen is zie je het oog erg slecht. Er spreekt geen gevoel vanaf. Wel goed dat je het paard als beeldvullend achtergrond gebruikt hebt. Ik zou hem in het vervolg wat schuiner nemen dat je meer het oog ziet voor zoals je zelf al zegt meer gevoel in de foto.

quartel: Ik vind het wel een leuk idee, alleen omdat de foto zo van bovenaf genomen is, mis ik wat gevoel en spannendheid. Als je zo iets neerlegt maak je dan ook foto’s van opzij dat je echt levend met het zand zeg maar? Dat zijn vaak de foto’s die grote kans hebben om mysterieus te zijn en de kijker te vangen.

GerdjeHoran: Ik vind hem echt supervet vanwege je DOF en kleur (beetje paarsige/blauwe gloed) maar daardoor komt het bruin van het oog prachtig over. Ik had hem van links nog wat bijgesneden net voorbij de bobbel en dan de onderkant daarin meegenomen (geen idee of dat zou werken) maar dan is de linkerkant wat minder afleidend.

Mariett: Leuke speelse foto, mooie scherpte op de ogen en ik vind de uitgebeten overbelichting juist veel toevoegen aan de foto.

binky: Goede technische foto, je hebt een goede belichting en geen reflectie in haar bril van de flits (wel helaas achter haar). Compositie e.d. spreken mij niet aan, maar ik denk dat deze foto vooral waarde heeft omdat het je moeder is :) .

Marit: Geweldig, dit vind ik echt 1 van de beste familieportretten die ik ooit gezien heb! Totaal geen commentaar.

xFace: Ik vind de kleur en onscherpte van de foto helemaal niet storend hoor, past wel goed bij de uitstraling van de pony met die grote lange manen en de sneeuw. Probeer alleen wat meer op 1 level te komen met het dier. Wordt het net wat interessanter.

PenS: Allereerst nog welkom, wat een onwijs mooi paard is het. Ik denk dat de wijze blik van dit dier je foto maakt. Verder is die namelijk niet heel interessant. De foto is vierkant uitgesneden (vind ik wat minder mooi) en met een border waar ik ook echt niet van houd :P .

Eline91: Mooi! echt heel mooi, je achtergrond is ook prachtig egaal en de scherpte is bizar. Gave compositie en kleuren, gewoon top.

Mellanca: Ik hoop dat je je ondertussen weer beter voelt. Ik vind het zeker geen slechte foto. Standpunt is goed genomen, het feit dat je het riet als frame gebruikt is ook goed en je hemelkleuren zijn prachtig! Misschien alleen wat rechter zetten? Heb het gevoel dat de foto naar rechts kantelt.

Jolijnn: Ik vind de foto erg donker, vlekkerig en onscherp. Meer kan ik er niet van maken helaas, sorry.

MarBri: Super leuk bedacht zo met de tekst. De foto van de dame is ook erg mooi! Mooie belichting op haar huid!

Lipydo: Ik vind hem erg tof. Die zweem past er wel bij!

Iejoorr; Ik vind beide foto’s niet fijn kijken. De bovenste is blauwig en veel te uitgebeten door de zon. Verder ook niet spannend qua compositie. De foto eronder had gaaf kunnen zijn en is beter qua kleur maar weer de uitgebeten zon die zelfs bij de bomen voor blauwe chromatie zorgen.

Sodeletuut: De omzetting naar z/w is zeker onwijs geslaagd. Ik vind het een intrigerende foto, ook wel door jouw oplichting bij het hoofd. Alhoewel dat ook wel een beetje too much is.

HeavensLove: Mooie foto, qua kleuren en compositie. Wat jammer van de achtergrond, maar omdat het wel de natuurlijke omgeving is, is het niet zo heel storend.

Ingevild: Ik zou in deze foto wat meer spelen met kleuren en lagen om de molen echt als onderwerp eruit te laten springen. Verder lijkt je foto naar links te kantelen (rechtzetten op het fietspad helpt hiertegen)

Murthul: Wat een intense blik heeft de kat zeg! Fijn ook dat je lichtpunt van links kwam, dat kijkt lekkerder weg en kleur het groen zo mooi op. Wel jammer van de hoe rechts, dat leidt mij wel af.

it_is_me: Je scherpte en kleur is goed, maar ik vind de foto verder vooral saai. De roos is raar geplaatst in het kader en ik zie nog een trapvormige achtergrond en een half blaadje rechts. Dat stoort enorm. Ook dat de roos zo tegen de rechterkant aangeduwd staat. De schaduw vind ik overigens wel tof!

Kimmetjee04: Ik vind het zeker een toffe bewerking en de foto van jezelf wel goed gemaakt, maar ls geheel vind ik dit niet echt meer een foto, veel meer een bewerking.

horserider22: Leuke foto zo! Leuk bedacht.

marijepagter: Er is toch niets mis met de scherpte? Op het hoofd is de foto scherp en de hals niet. Dat heb je als je een klein diafragmagetal gebruikt. Qua kleur wel een mooie foto alleen wel iets uitgebeten overbelicht bij de snuit.

NESCAFE: Jammer dat je de dag ervoor niets kon schieten, maar dit is toch ook zeker niet verkeerd. Heel mooi en zacht juist! Hoe weet je die vogels toch op ooghoogte te vinden? Gaaf hoor. Perfecte DOF.

wendy1987: Ik vind de foto nog te veel van bovenaf genomen, ik zie altijd liever een oog tot oog foto. Verder vind ik schuin ook niet ideaal. Je kleur is hier wat gelig. Wel een hele leuke hond om op te oefenen en inderdaad de positie in de foto is zeker goed.

KimdeGroot94: Tof idee en mooie uitvoering! Ik vind de kleur van de roos echt prachtig overkomen.

magda_90: Toffe silhouet foto, vooral ook de houding van het paard en het feit dat je geen oren ziet :P . Vind hem wel wat somber voor een silhouet (en het witte voetje springt er nog lekker uit :P ).

crazy_horses: Ja! Mooi! De schoenen zijn goed gepositioneerd en prachtige kleuren in de foto. Heel sfeervol. Ik had hem links met wat meer ruimte willen zien.

Kanzi: Briljant! Echt een fantastische foto. De sok zag ik echt pas heel laat omdat je eerst naar de persoon getrokken wordt. Leuk ook het gezicht op die manier, de mysterie van de verdwenen sok en daarna zag ik pas de sok := . Briljant uitgewerkt, mooie kleuren, geweldige lens. Echt een topfoto en zo commercieel te gebruiken!

MyHu: Goed gewerkt met zo’n thema en fijne DOF. Had hem alleen wat lichter willen zien, misschien ook een kleurenzweem of een roos in het midden?

Sanne_com: Wauw, en vooral het bovenste gedeelte van de foto. Omdat we natuurlijk van boven naar beneden scrollen valt dit gelijk op. Misschien liggend nog een uitsnede maken? Kijken hoe dat eruit komt.

IsaCalixa: Mooie foto, fijne DOF en zachte achtergrond. Prachtig ook hoe de zon precies in het oog terechtkomt. Ik had alleen wel een liggende uitsnede gekozen. De neus loopt te lang door.

Cleo_: Het is jammer dat de foto niet scherp is en ook geen DOF heeft. Als het stel scherp was geweest had het blauwe op de achtergrond minder afgeleid. Compositie en spontaniteit zijn daarentegen echt onwijs leuk. Kleur is ook goed, had alleen wat meer lichtheid willen zien in de foto. Donkere stukken in het gezicht kan je oplichten dmv lagen en daar stukken uithalen die je niet lichter wilt hebben.

tesseke: Ik vind deze foto niet goed, sorry. De achtergrond is hartstikke licht en het onderwerp heel donker. De foto op zicht is niet heel slecht, maar hier kan je in de nabewerking veel winnen en beter maken en dan ook de backlight de foto laten versterken. Is het in RAW geschoten?

Irene96: Wauw apart, Juist omdat het donker op donker is maar ook omdat de oren bijna niet zichtbaar zijn, het oog dicht zit en de uitsnede afwijkt. Dit geeft een heel artistiek gevoel!

showteam: voor iets niet heel interessants vind ik je kleuren en belichting wel heel goed. Scherpte ligt op de tong en klauwen. Indien je het interessanter had willen maken kan je ook inzoomen op de klauw en tong de volgende keer.

monbyou: Ik vind de foto niet echt goed. Het geeft mij een bedrukt gevoel (als er geen afstand is en de pony bijna tegen de camera aanloopt), hij is links erg donker (makkelijk met curves en lagen op te lossen zodat bieden kanten gelijk of bijna gelijk belicht lijken). De pony heeft de deken nog op en in de verte staat een andere pony/paard met roze deken. Ofwel mijn gevoel hierbij is snel in de wei foto schieten en klaar, geen moeite tot iets speciaals proberen te creëren (niet persoonlijk bedoeld en kan wat hard overkomen, maar dit is even een observatie). Pony is ook nog vies.

calice: Nice! Prachtige kleuren, DOF, scherpte en compositie! Voor mijn gevoel kantelt alleen de horizon wat naar rechts. Verder niets op aan te merken.

Brechtjee: Je horizon kantelt naar links. Verder vind ik de foto wel wat donker en vind ik het jammer dat het een recht toe recht aan foto is. De gevallen klomp vind ik dan wel weer grappig en interessant en ik vind het jammer dat deze van de foto af valt. Ik had juist daar gaan liggen met de camera en zo iets aparts proberen te schieten met de andere klompen erachter.

Racheel: Mooie warme foto qua kleuren. Black kan ik niet beoordelen op dit moment (niet achter de juiste PC daarvoor die alle vlekken in black foto laat zien :P ). Paard lijkt wat voorover te vallen, maar ik denk niet dat je daar iets aan kan doen. Ik had het oog misschien nog wat opgelicht.

XiiaaooNaa: Ik reageer voornamelijk op foto’s die kortgeleden gemaakt zijn, want dan kan men de tips ook (indien gewenst) op korte termijn toepassen.

Ash_: Je foto spreekt gevoel uit en je verhaal versterkt het. Ik had de foto alleen iets ruimer van boven willen zien. Verder heel mooi!

Gub: Verschrikkelijk leuk idee en goed uitgevoerd zeg! Wat een mooie kleuren en intensiteit. Heel goed gedaan.

Agossie: Mogelijk ben ik met paardenfoto’s net wat kritischer dan anders, maar qua uitsnede vind ik het geen goede foto. Van onder is het veel te krap, ik zou graag een stuk borst zien. Verder vind ik het jammer dat hij zo’n apart halster draagt (niet iets voor een fotoshoot, heb je uitleg wel gelezen en is begrijpelijk). Je compositie en kleuren zijn mooi, je wit is ook erg goed. Mooi wit, maar niet uitgebeten overbelicht. Wat je kan doen is met lagen oefenen om de rechterkant van het paard zijn gezicht op te lichten zodat je beide ogen goed kan zien.

LauraBloem: Wat een fantastische foto, heel surreëel. Het onscherpte op de voorgrond en aan de zijkant van het blaadje maken het een zeer interessante foto.

k_m: Grappig concept. Ik vind alleen wel dat omdat het geweer naar links wijst er links meer ruimte op de foto had gemogen (ondanks dat hij niet mikt ofso). Zwart wit omzetting is heel mooi gedaan en verbeterd de foto.

_Kiki_: Het zijn hele mooie vakantiefoto’s! Denk dat velen niet zulke mooie vakantiefoto’s hebben!

Cioccolato: Ik vind de foto lastig beoordelen omdat ik niet goed de scherpte zie. Ik denk op het rechteroog. Ik vind het jammer dat je rechts ook wat van de foto afvalt. Ik vind z/w in dit geval ook geen versterkend effect hebben op de foto.

Asselruiter: Wat een mooie foto, geweldige compositie en uitsnede gemaakt, prachtige kleuren en scherpte. Heel interessant gedaan!

billionache: Door de onscherpte op de neus zie je heel goed dat de scherpte bij de ogen moeten zitten. Ook weer een geweldige compositie, standpunt en de z/w versterkt deze foto echt. Machtig!

SuperLiesje: De foto lijkt niet geheel scherp op de ogen, de hond knijpt ook echt zijn ogen tegen de zon lijk het wel. Verder wel mooie kleuren en goede compositie, alhoewel hij iets naar links had gemogen omdat zijn lichaam naar rechts wijst. Verder weer de tip van de lagen om zijn linkerkant wat recht te trekken qua belichting (minder schaduw).

caramel: Het begin is er zeker en ook goed gedaan om zowel voor als achter onscherpte te creëren. De foto is alleen wel wat donker dus daar kan je in te vervolg ook mee werken. Je week 7 is wel apart, lijkt een soort X-ray te geven, iets van neon. Vind het een vage foto, maar wel leuk geëxperimenteerd.
Suuszels: Mooie foto! Fijn oog tot oog punt, mooie kleuren en belichting in het oog.

LOVESUSHI: Mijn eerste opmerking was het kaartje, maar toen las ik je eigen commentaar door. Wat je kan proberen is een liggende uitsnede te maken waardoor je het niet meer ziet. Ik vind het wel een hele leuke lieve foto. Je kan het gezicht van het middelste meisje nog wat oplichten zodat ze wat meer opvalt.

Jessica_1998: De hond kijkt naar links wat betekend dat het fijner zou zijn links wat ruimte over te houden, meegaan in de kijkrichting. Verder een lager standpunt pakken om geen top down beeld te krijgen en wat meer scherpte op de hond zijn kop zou ook fijn zijn :) .

_Elke: Ik snap dat je voor de foto gekozen hebt, hij heeft inderdaad een intense blik en in combinatie met jouw lage standpunt maakt dat interessant. Ik had hem wel wat minder in het midden gezet en mis wat kleurintensiteit. Verder zou ik de viezigheid op de wimper (linkerkant gezicht) wegwerken. Stoort mij nogal.

JewEmm: Geen opvallende HDR foto qua opvallende kleuren etc, maar in de tunnel zie je het wel terug. Je ziet mooi het vocht wat aan het plafond heeft gevreten en de mos aan de rechterkant. Hele interessante foto dankzij de compositie en kleuren.

CrazyIris: Heel veel beterschap met je herstel. Balen dat je zo in de lappenmand zit. Wel een onwijs gave foto zoals je deze bewerkt hebt. Ik heb hier werkelijk waar niets op aan te merken ☺ .

Revanches: Oh wauw! Wat een geweldig mooie foto, ook omdat je ervoor gekozen hebt een natuurlijke (volwassen) slaaphouding te fotograferen en omdat de foto van voren genomen is. Zoet, puur, rauw waren de eerste woorden die in mij opkwamen, en wauw natuurlijk maar dat had ik al gezegd.

LinSa: Prachtig, dat is het enige wat ik ervan kan zeggen.

_Patriciaa: Volgens mij voor binnen een hele nette foto. Ik snap dat je de uiteinde van de zweep ook op de foto wilde hebben, maar ik had hem toch wat meer op de combinatie bijgesneden. Kennis van PS komt vanzelf. Vooral veel spelen ermee.

MZorro: Jammer dat je geen verbeterprogramma’s hebt, ze hadden je inderdaad kunnen helpen de foto net een extra kick te geven. Qua positie en compositie wel heel goed! En daar begint toch de basis ☺ .

Leonyr: Inderdaad een foto die qua scherpte niet direct aan jouw eerdere foto’s linkt. Nadat ik je uitleg gelezen hebt stoor ik mij toch nog steeds aan de onscherpte van de letters. Maakt me een beetje misselijk. Alsof er beweging in zit. Wel tof lensje zo te zien ivm de authentieke sferen. En je geeft zelf al aan heel erg de lijnen van scherpte te belopen om te zien wat jou bevalt en dat is toch het belangrijkste.

Deetjeeuh: Wat grappig dat je voor een druppelfoto kiest zonder spiegelgladde water oppervlakte. Dat maakt het heel speels. Wel zou ik de horizon iets rechter zetten.

sorsie: Jammer dat de foto no wat van boden de hond genomen is. Verder zie ik geen mooi licht die de hond een extra touch geeft, terwijl deze rassen een foto heel gaaf effect kunnen geven. Ook lijkt de foto even snel onderweg genomen te zijn ivm de achtergrond.

SharonPlugge: Hele mooie foto, juist de vogel zo tussendoor voegt veel toe! Een typische foto die laat zien dat je van een woonwijk iets moois kan maken.

jilinda: Qua kleur en scherpte heel mooi hoor!

Robin_Rikkie: Ik vind de compositie en kleur mooi, maar je belichting mag wel helderder en dmv lagen kan je de schaduw links op de kop en lichaam mooi naar de achtergrond werken.

Killyenn: Ik ben blij dat je nog ingezonden hebt. Ik vind het een prachtige foto! Echt niets op aan te merken, perfecte sfeer en kleuren.

Fellow: Ik vind het zeker geen mislukte foto. Schoolfeesten en sowieso feestfoto’s zijn bijna niet te doen. Ik vind dat je een zeer tof resultaat hebt behaald. De compositie is goed, je standpunt en scherpte!

MarijeR: Ik vind je scherpte, compositie, standpunt en kleuren allemaal erg goed. Misschien geen interessant onderwerp verder, maar technisch helemaal top!

Bumblehorse: Mooie foto, mooie kleuren en ook het oog goed belicht. Ook hier weer dezelfde tip als voorgaande fb is het onderwerp in de foto qua compositie verplaatsen als ze ergens naar toe kijken. Dus paard kijkt links, dan links meer ruimte laten. Nu ziet die er een beetje gek uit. Verder ook de tip van de schaduw die je met curves minder kan maken voor een mooie geheel.

WEEK 8

magda_90: Haha leuk erop ingespeeld met de koffie. Coole kopjes ook :) . Ben alleen geen fan van de schuine foto, zeker met een onderwerp wat water/vocht betreft :) . Kleuren en sfeer zijn erg goed, mooi ook dat je de stoom ziet.

Eline91: Wat een onwijs gave foto. Zwart wit is hier echt de sterke factor en de scherpte en belichting maken dit een wauw plaat.

Mariett: Ik heb een tijdje de discussie over jouw foto gevolgd mbt de gekleurde tranen. Ook ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden, maar technisch is het wel een hele goede natuurlijke foto. De schaduw is niet te hard, maar wel aanwezig wat het een natuurlijk gevoel geeft en ik vind het knap hoe je de kleurtranen gemaakt hebt.

marijepagter: Ondanks de blauwe waas die je zelf al benoemd is dit gewoon een hele goede en mooie foto. Goede compositie en scherpte. Linkerkant van gezicht mag wat lichter, maar ook dat doe je met lagen en PS en dus voor jou in dit geval niet mogelijk.

Maaaarije: Mooie foto zo voor een eerste. Fijn licht. Alleen jammer dat 12 op het westen ligt ipv het noorden (dus boven), dat stoort mij persoonlijk wel DOF etc verder en sfeer is goed.

Nefetarie: Mooi, ik had hem alleen op het hoofd net bij het oog en tot aan neusriem/neus wat lichter willen zien. Nu valt dat stuk wat weg.

PenS: Ik vind het een fletse foto. Het beetje scherpte wat ik vind is in de manen links, maar niet op de hoofden zelf. En dat is jammer.

NESCAFE: Een hele mooi foto :j meer kan ik er niet van zeggen!

_Elke: Een hele aparte foto zo. Normaal stoor ik mij aan de top down positie, maar omdat hij nog niet erachteraan sprint of iets kan ik mij er niet aan storen. Ik denk dat het ook ligt aan het feit dat we met de hond meekijken naar de bal op deze manier en dat is tof gedaan. Ik had wel liever een foto gezien waarbij de compositie hetzelfde is, maar de bal nog iets meer richting het midden van de foto (dichterbij de kade) dan had het niet zo krap geweest. Verder kleuren en scherpte mooi!

Lipydo: Tja deze blijven prachtig, zulke mooie kleuren en scherpte. Alleen lijkt er wat ruis in te zitten (goed te zien in het gezicht).

Marit: Prachtige foto, ook zo mooi beeldvullend, prachtige kleuren en goede scherpte. Een topplaat.

Ingvild: Ik vind de fot wel leuk maar deze is erg donker. Daardoor valt ook de scherpte weg. Oplichten zal deze foto veel goed doen.

Ylvy: Ik snap dat je van je camera geniet. De scherpte spat eraf. Ook goede kleuren en fijne achtergrond. Misschien dat je een iets lager standpunt kan aannemen in het vervolg. Er zit wel een chromatische gloed over de linker snorharen.

Cioccolato: Aparte foto, maar wel mooi. Lekker licht en zomers. Randjes zie je inderdaad wel, vooral aan de linkerkant omdat dat de dof nog niet goed is, rechts zie je ze niet vanwege de DOF. (ik overigens op een iets donkerder scherm op dit moment).

calice: Wat een plaat qua gevoel zo prachtig!

_Patriciaa: Zeker een hele mooie foto. Fijne scherpte en kleuren. Mooi rustige achtergrond.

XiiaaooNaa: Heb je de foto dan ook zelf gemaakt?

Sanne_com: Wat een mooie aparte foto zoals dat paard zich nieuwsgierig naar je uitstrekt en een mooie ogen. Ik had alleen de vlieg en wondjes wel weggewerkt :)

MarBri: De foto is zeker erg schattig en mooi op de ogen gefocused.

GerdjeHoran: Wat een leuke foto zo zeg! Echt heel grappig, alleen jammer dat door het glas de kat onscherp is. Ook stoort mij het uitgebeten wit.

Bellatrix: Ik vind de foto niet echt geslaagd, maar dat heeft meer met de nabewerking en houding te maken. De nabewerking is wat flets alhoewel je ogen er echt uitspringen. Daarnaast vind ik de positie hoe je onder je oogleden naar boven kijkt niet zo geslaagd. Kin recht omhoog (voorkomt ook onderkin :P ) geeft denk ik al een veel zelfverzekerder beeld :) . Je hebt prachtige ogen en daar kan je dan wel een leuk thema bij fabriceren om een zelfportret te maken. Verder scherpte wel echt goed en een zelfportret blijft knap als je dit kan maken. Mij lukt het idg niet, of het ligt eraan dat ik mij erg stoor aan mijzelf :P .

CrazyIris: De foto is niet scherp op het oog, maar op je haar lijkt het wel.

EskeGirl: Mooie foto, niets op aan te merken. Compositie en kleuren zijn erg mooi net als je scherpte.

Nefertarie: Wauw apart zeg, is dat de douche? Vind het een hele coole foto! Voornamelijk ook omdat hier wel een behoorlijke moeilijkheidsgraad aan vast zit lijkt mij.

Sicayes: Hele mooie foto, goede keus om zo de druppels erbij te verwerken. Geeft een heel aparte sfeer en wat een fijne DOF. Ik zag overigen meteen dat het een roos was, maar hoe cool is het dat mensen uren naar je foto staren om uit te vogelen wat het wel is :P

manonfleur: Ik weet niet goed wat ik ervan vind. Het lijkt heel erg op een snel tussendoorkiekje. Je bent wel door je knieen gegaan, maar niet laag genoeg voor een gelevelde foto en daarnaast zie ik nog een kruigwagen op de achtergrond. De zon zit achter het paard waardoor het paard donker overkomt en er zit links een witte waas.

Rianne_: Mooie foto qua scherpte en kleuren, ik had alleen in dit geval wel de brug in het horizontale midden gezet omdat die verticaal ook in het midden staat. Nu is het net niet zeg maar.

Kimmetjee04: Ik vind hem vet. Echt heel apart zo met al die handen. Het contrast is wel hoog waardoor je rug uitgebeten wordt door je flitslicht.

monbyou: Leuke foto, mooie kleuren en scherpte en leuk dat je de kijker mee neemt in het ontdekken dat je poppetje betrapt wordt op het tekenen. Goed dat je op de detail hebt gelet waar de potloodpunt eindigt, alhoewel als ik goed kijkt zit die er een millimeter naast de tekenlijn :P .Maar fototechnisch goed.

Joysieee: Mooie foto, ik had alleen wat meer licht op zijn hoofd willen zien. Deze is wat donkerder waardoor zijn lichaam meer opvalt dan zijn hoofd en blik. Compositie en achtergrondkeuze zijn helemaal goed net als je kleuren.

Sodeletuut: Zo’n trekpaardenmond herken ik natuurlijk meteen, die zoeloelippen hebben ze allemaal :D Ik vind het een uiterst geslaagde detail foto. Uitsnede, compositie, kleuren, lichtinval allemaal perfect. Een hele mooie foto.

Asselruiter: Mooie foto, fijne kleuren en licht. Ik had, indien het uitzicht dat toelaat, de boom meer naar links geplaatst en rechts dus wat meer laten zien.

Racheell: Nice! Heel mooi, Natuurlijke omgeving, fijne scherpte en DOF en mooie kleuren. Niets op aan te merken. Goed gedaan.

Jespri: Ik vind het voornamelijk cool vanwege de vogels. Zon is nog wel errug fel.

glenstorm: Ik snap niet dat je ruis toevoegd in een foto en dat was zeker niet mijn keuze geweest. Let wel op de lijnen. In de binnenbak zet ik de foto altijd recht dmv de verticale lijn. Nu staat alles in de achtergrond scheef namelijk :) . Verder licht genoeg dat je alles netjes kan zien.

LOVESUSHI: Grappig idee zo met de bonen verspreidt, je ziet goed hoe je scherpstelt en dat is ook wel eens leuk. Ik vind het alleen geen wauw foto.

Ash_ Je noemt zelf al je kritieke punten op en het enige wat ik daaraan kan toevoegen is een extra lamp links plaatsen. Die kant is wat donker. Verder goede scherpte en kleur!

crazy_horses: Ik vind het een erg mooie foto qua kleuren en compositie en scherpte alleen wel wat te overbelicht in zijn geheel. Erg onnatuurlijk zeg maar.

Killyenn: Mooi portret, zachte schaduwen en goede hoek gekozen. Geen commentaar.

S_imonee: Mooie foto zoals die naar je kijkt, de soberheid geeft een hoop weer. Wel jammer dat het water overbelicht is en de koe in tegenstelling tot weer donker.

HeavensLove: Wat een mooie interessante foto. Vooral omdat de ogen en het gezicht er zo uitspringen. Had alleen graag de oortjes ook wat lichter gezien. Verder is stantpunt en belichting echt top. Onderwerp had ik misschien nog iets naar rechts verplaatst.

Leonyr: Prachtig, mooie sterke Z/W.

Jessica_1998: Zelfde tip als bij andere mensen. Probeer je standpunt te verlagen zodat je op 1 lijn komt met je onderwerp. Nu is het voor mij (in mijn ogen) gewoon een kiekje. Overigens ik lig vaak zat in de modder ;)

Iejoorr: Ik vind het een huis tuin en keuken foto. Paarden hebben deken en halster nog op, je positie is niet echt uitgekozen lijkt het wel (vooral te zien aan het feit dat je de zon aan je zijkant hebt staan ipv in je rug) en alles eromheen in de bak is slordig.

TeSzZz: Mooie foto, fijne scherpte op het hoofd, mooie kleuren en leuke positie zo. Vanwege het gras en de rustige achtergrond staat die mooi zo in het midden. Je kan rechts het gezicht nog iets oplichten om van het hoofd 1 geheel qua licht te maken, maar verder mooie foto!

Dandy200: Och gut, wat een gevoelvolle foto. Niets op aan te merken.

Revanches: Ik vind het licht wel iets zachts geven aan de foto. Ik denk dat iedere ouder blij is met zo’n happy foto :D .

showteam: Heel mooi! Ik vind het zachte erg goed, de compositie ook! Zou alleen de roze waas iets verminderen dat het wat natuurlijk wordt.

Gub: Geweldig. Echt totaal geen commentaar (behalve dat ze misschien wat meer in het midden van de foto hadden mogen staan). Nogmaals geweldig.

joeluna: Goede scherpte voor zo’n foto! Mooie kleuren ook en een goede weergave van de optocht. Niets op aan te merken.

MarijeR: Prachtige foto, echt niets op aan te merken.

tesseke: Probeer een nog iets lager standpunt aan te nemen. Verder mooie foto!

JewEmm: Mooie lijnen en goed gezien. Ik vind dit echt een uitnodigende topfoto. Zo voor in een brochure.

LauraBloen: Je hond is hier blauwpaarsig ipv zwart (moest het zwart zijn?). Belichting en compositie is goed. Zou hem iets meer bijsnijden zodat loze ruimte boven en rechts minder wordt.

KimdeGroot94: Ik vind het een Kooeeellee foto :P haha. Nee echt tof! Je kan hem (exclusief neus) nog wat donkerder maken zodat de neus er nog meer uitspringt en je niet afgeleidt wordt door de oortag.

laurajoy15: Puike nabewerking! Veel mooie dan het origineel. Maar wel goed dat je de potentie nog zag in de foto.

Dat was week 8. Heb hier echt vet veel uur in moeten steken en blij dat het voorbij is. Vanmiddag of morgen maar meteen week 9 doen anders duurt het weer zo lang. :P . (9 WORD pagina’s)

----------------------
Ik weet niet of ik mensen vergeet te bedanken, anders alvast excuses.
NESCAFE bedankt voor je complimenten op week 8 en 9 :) . Week 9 lijkt inderdaad wat triest, maar het is ook een oud en wijs paard :P .
_Elke Ook bedankt voor je compliment :D
Magda_90 ook bedankt voor de lieve feedback. Ik ga daar keer op keer van stralen. En dat terwijl ik lange tijd zeer onzeker was over mijn fotografie.
Eline91 dank je wel voor je uitgebreide feedback, heel tof om te zien dat het gevoel wat ik ervan kreeg ook bij anderen is aangekomen :) .
Wendy1987, crazy_horses, PenS, S_imonee, taarss, billionache, manonfleur, Sicayes dank je wel :)
Binky, bedankt voor de feedback en kritische noot. Dat mag best wel eens. Ik hoop alleen dat je het niet erg vind dat ik het niet met het laatste deel eens ben :P . Van alle foto’s vind ik dit voorlopig nog de beste :) .
JewEmm bedankt voor de tip van F9.0 ga ik zeker eens herhalen en uitproberen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:45

@Eline91, Mooie foto! Alleen had ik sommige extra dingen weg gelaten...die maken de foto drukker dan nodig.

@Revanches, awwh wat een schatje! enige opmerking is dat de foto wat krapjes genomen is..

@annelot, Lieve foto! alleen is hij niet heel scherp? Zonde!

---

@Verosjaak, meerder mensen zetten hier oude foto's neer, waarom geen commentaar geven omdat hij ietsjes ouder is...ik zet alleen oude foto's neer die voor mijn idee goed zijn... dus als jij daar iets van vindt leer ik er nogsteeds van.
@Verosjaak, ja de foto is zelf gemaakt, ik heb vooraf testfoto's gemaakt voor de instellingen en toen de zelfontspanner.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:48

Verse foto van een meeting afgelopen zondag :D

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:15

Mijn week 9 :)
Ik ging gisteravond op pad met de camera en moest een tijdje wachten tot er een fietser langs kwam.

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:19

Heel gaaf mariett! Fijne kleuren ook!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:40

Dankjewel voor de feedback iedereen :D
Is het niemand opgevallen dat ik het voorbord erbij heb geshopt? Is wel een compliment aangezien ik dit nog nooit had gedaan hihi :=

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:49

Ben afgelopen week niet aan de feedback toegekomen. Hoop dat dat deze week wel gaat lukken, zie in elk geval zeer geslaagde plaatjes voorbij komen!
Hoop aankomende zaterdag een mooie foto te maken op de lammetjes knuffel dag!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:21

XiiaaooNaa schreef:
---

@Verosjaak, meerder mensen zetten hier oude foto's neer, waarom geen commentaar geven omdat hij ietsjes ouder is...ik zet alleen oude foto's neer die voor mijn idee goed zijn... dus als jij daar iets van vindt leer ik er nogsteeds van.
@Verosjaak, ja de foto is zelf gemaakt, ik heb vooraf testfoto's gemaakt voor de instellingen en toen de zelfontspanner.

Dat klopt dat meerdere mensen oude doos foto's plaatsen en die sla ik ook vaak over. Het is al urenwerk genoeg :P . Behalve bij mensen die echt ziek zijn en dus niet kunnen fotograferen :) . Was meer een uitleg waarom ik dus niet op de foto's reageer (maar omdat het bij jou veel voorkwam dacht ik leg even uit waarom ik zo weinig op je reageer met fb :) )

Enne als het met de zelfontspanner is dan petje af. Is al lastig genoeg om iemand te vragen de foto goed te maken, laat staan zelf met de telefoon op zelfontspanner. Had je een statief bij je of op de tafel kunnen zetten?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:57

@Verosjaak, tafel :) oh is goed