[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:33

NathalietjeB schreef:
Hier komt de nieuwe 150-600 van tamron er voor in de plaats.
Dit wel na lang wikken en wegen en t uittesten van lenzen en extenders, en zo uitgekomen op die keuze.

En ja heb de 100mm 2,8

Ik ben dr nog niet over uit wat t beste is om te doen of bij een crop blijven of toch over gaan op ff

Ga je spijt van krijgen!

Ik zou de specs van de 7DII en de 5DIII eens heel goed naast elkaar leggen en je afvragen wat je belangrijk vindt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:37

Ikke mocht ik dr spijt van krijgen merk ik t dan wel, ik heb zoiets van wat je niet probeert weet je niet en laat me niet zo snel uit t veld slaan.
Ik heb al vaker met tamron gefotografeerd en vind ze persoonlijk beter dan sigma.

Zal beide specs van beide body,s eens naast elkaar leggen

Mallow

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:33

Ik lees hier (weer) even mee. Ben niet bekend met dsr maar wel een aantal bekenden om me heen die er wel bekend mee zijn. Ik wil er graag eentje aanschaffen om mooie foto's te kunnen maken voor m'n zoontje en dieren. Ik wil wel graag een camera met 'doorgroei mogelijkheden' die dus na wat oefenen semi professionele foto's kan maken. Is dat haalbaar met 1 camera? Wil geen professionele fotograaf worden maar een paar mooie plaatjes schieten lijkt me wel erg gaaf.
Is het verschil erg groot tussen de 1200D en de 700D?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:20

Mallow schreef:
Ik lees hier (weer) even mee. Ben niet bekend met dsr maar wel een aantal bekenden om me heen die er wel bekend mee zijn. Ik wil er graag eentje aanschaffen om mooie foto's te kunnen maken voor m'n zoontje en dieren. Ik wil wel graag een camera met 'doorgroei mogelijkheden' die dus na wat oefenen semi professionele foto's kan maken. Is dat haalbaar met 1 camera? Wil geen professionele fotograaf worden maar een paar mooie plaatjes schieten lijkt me wel erg gaaf.

Wat is jouw budget? Hou er rekening dat jij ook nog objectieven nodig hebt die je body kunnen maken of breken. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:25

NathalietjeB schreef:
Ikke mocht ik dr spijt van krijgen merk ik t dan wel, ik heb zoiets van wat je niet probeert weet je niet en laat me niet zo snel uit t veld slaan.
Ik heb al vaker met tamron gefotografeerd en vind ze persoonlijk beter dan sigma.

Ik begrijp dus dat je voor meer mm's gaat. As dit ook een belangrijk aspect is weegt de cropfactor mss wel zwaarder mee in jouw keuze. Op de 5D3 heb je dit voordeel dus niet meer...

Jouw nieuwe objectief is dit qua bereik:
7D2: 240-960mm
5D3: 150-600mm

Weet je heel zeker dat je niet die nieuwe Canon EF 100-400mm L Mk2 wilt? := Die staat op mijn wishlist en heeft mijn persoonlijke voorkeur voor telezoom met meer mm's. Tot op heden red ik mij met een 70-200mm met een x2 extender.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:06

Oeeh er komt Nikon D5500 uit.. oliebol haf ik eindelijk keuze kunnen maken dat het de D7100 werd komt er weer een nieuwe :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:07

Gianti schreef:
Oeeh er komt Nikon D5500 uit.. oliebol haf ik eindelijk keuze kunnen maken dat het de D7100 werd komt er weer een nieuwe :')

Niet wachten op de D9300? :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:12

Ligt er een beetje aan wanneer die komt.. Zal nog wel even duren denk ik en ben wel benieuwd voor wat voor bedrag, zal wel weer rond de 1200 zitten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:13

Gianti schreef:
Ligt er een beetje aan wanneer die komt.. Zal nog wel even duren denk ik en ben wel benieuwd voor wat voor bedrag, zal wel weer rond de 1200 zitten

Ben bang dat als er ooit een D9300 komt dat deze in het oude D300s segment komt en boven de D7100 zit en dus duurder zal zijn... :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:18

Ik twijfel beetje war Nikon ermee wil bereiken met zo'n dure cropcamera.. De D610 zit op 1500 euro, dus neem wel aan dat ze daar onder blijven.. Moeten wel hele goede dingen tegenover komen..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:24

Ik ga even een gokje erin gooien, heeft er iemand heel toevallig een accu van een 5D mk II over? (LP-E6)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:24

Canon doet het zelfde met zijn 6D en 7D2. De 6D is rond de 1600 euro en de 7D2 is rond de 1700 euro. De 6D is FF en de 7D2 is crop, maar beide voor een andere doelgroep.

Doe je veel landschap en portret dan en wil je FF dan is de 6D je body. Doe je veel sportfotografie en is snelheid wat je wilt dan is de 7D2 je body.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:46

Hallo allemaal, door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik wil graag leren om mooie foto's te maken. Wat is een goede camera waar iemand als ik goed mee kan oefenen. De maximale prijs ligt op €400,- groeten Anouska

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:53

Hallo Anouska,

De Canon 1100D/1200D + 18-55 kitlens is een prima instapcamera voor ongeveer 300 euro. Een paardenlensje (denk 55-250) erbij zou ook handig zijn , maar dan kom je net boven je budget (deze ligt nieuw rond de 160 euro)

voorlopig zou je in ieder geval aan de slag kunnen met de camera + 18-55 mm
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 06-01-15 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:12

Mallow schreef:

Ik neem aan dat je hier spreekt over Canon? :)
De 1200D is een fijn instapmodel als je nog nooit met een spiegelreflex hebt gewerkt. De 700D is net weer een segmentje hoger, maar daarom ook iets duurder in prijs. Als je niet de intentie hebt om er commercieel mee aan de slag te gaan, dan zou ik voor de 1200D gaan. Met die kan je als nog mooie foto's schieten, met kitlens (18-55) kom je dan op €339,-. Als je ook dieren (paarden/honden) gaat fotograferen zou ik er zelf een 55-250 lens bij nemen, want met de kitlens mis je dat bereik. De prijs staat hierboven al genoemd.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:19

Anouska15 schreef:
Hallo allemaal, door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik wil graag leren om mooie foto's te maken. Wat is een goede camera waar iemand als ik goed mee kan oefenen. De maximale prijs ligt op €400,- groeten Anouska

Je zou ook kunnen kiezen voor een Nikon (bijvoorbeeld: D3100, D5100). Ikzelf heb de Nikon D5100 met een 18-55 mm lensje. En hij is erg fijn! Wel komt er binnenkort een Nikkor 55-200 mm omdat ik iets meer wil kunnen inzoomen.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:27

Sicayes schreef:
Hallo Anouska,

De Canon 1100D/1200D + 18-55 kitlens is een prima instapcamera voor ongeveer 300 euro. Een paardenlensje (denk 55-250) erbij zou ook handig zijn , maar dan kom je net boven je budget (deze ligt nieuw rond de 160 euro)

voorlopig zou je in ieder geval aan de slag kunnen met de camera + 18-55 mm

Bedankt voor je reactie! Stomme vraag misschien, maar wat bedoel je met een paardenlensje? En waar staan die mm voor? In en uitzoeken?

Manonfleur: Bedankt! Wat is het verschil eigenlijk tussen canon en nikon? En is een extra lens nodig? Wat heb je nog meer nodig behalve de camera (body noemen jullie dat geloof ik)?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:32

Destijds vond ik de Canon camera (550D toen) makkelijker in te stellen qua opties dan de Nikon. Ik vond de Canon dus gebruiksvriendelijker en daarom heb ik daar voor gekozen :P Maarja, aan beide is prima te wennen als je er even tijd in steekt denk ik.

Die milimeters staan voor het in en uit zoomen inderdaad. Met een lens van zo'n 55mm tot 250mm kan je mooi inzoomen en mooie paardenfoto's maken. De 18-55 mm gebruik ik zelf voor landschappen bijvoorbeeld.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:36

Thesserd schreef:
Destijds vond ik de Canon camera (550D toen) makkelijker in te stellen qua opties dan de Nikon. Ik vond de Canon dus gebruiksvriendelijker en daarom heb ik daar voor gekozen :P Maarja, aan beide is prima te wennen als je er even tijd in steekt denk ik.

Die milimeters staan voor het in en uit zoomen inderdaad. Met een lens van zo'n 55mm tot 250mm kan je mooi inzoomen en mooie paardenfoto's maken. De 18-55 mm gebruik ik zelf voor landschappen bijvoorbeeld.

Ahh oke! Duidelijk bedankt:) zijn er verder nog tips om het een beetje onder de knie te krijgen of is het puur oefenen oefenen oefenen of heb je er ook nog "aanleg" voor nodig ;).

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:37

En welke programma is handig om de foto's te bewerken? Dat is ook een kwestie van puur oefenen denk ik?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:48

Een beetje creative kijk helpt veel, maar net als met alles; oefening baart kunst :) je zou ook mee kunnen doen in het 'Foto per week'' topic hier:
[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015
Hier geven mensen elkaar ook feedback en daar leer je weer heel veel van! :)

Ik gebruik zelf Photoshop CC en Lightroom voor het bewerken van foto's, maar met beide programma's zul je moeten oefenen (daar is dat woord weer ;) ) om beter te worden.

Je zou ook een cursus (basis)fotografie kunnen volgen om zo wegwijs te worden in de wereld van fotografie.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:13

Sicayes schreef:
Een beetje creative kijk helpt veel, maar net als met alles; oefening baart kunst :) je zou ook mee kunnen doen in het 'Foto per week'' topic hier:

Ik gebruik zelf Photoshop CC en Lightroom voor het bewerken van foto's, maar met beide programma's zul je moeten oefenen (daar is dat woord weer ;) ) om beter te worden.

Je zou ook een cursus (basis)fotografie kunnen volgen om zo wegwijs te worden in de wereld van fotografie.

Dat topic had ik gevonden inderdaad. Maar ik heb hem nog niet dus weet niet of ik dan nog mee kan doen.

Bedankt voor jullie hulp iniedergeval!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:24

Bagheera_206 schreef:
NathalietjeB schreef:

Ik begrijp dus dat je voor meer mm's gaat. As dit ook een belangrijk aspect is weegt de cropfactor mss wel zwaarder mee in jouw keuze. Op de 5D3 heb je dit voordeel dus niet meer...

Jouw nieuwe objectief is dit qua bereik:
7D2: 240-960mm
5D3: 150-600mm

Weet je heel zeker dat je niet die nieuwe Canon EF 100-400mm L Mk2 wilt? := Die staat op mijn wishlist en heeft mijn persoonlijke voorkeur voor telezoom met meer mm's. Tot op heden red ik mij met een 70-200mm met een x2 extender.

Denk dat de nieuwe 100-400 niet in mijn budget gaat passen.(Neem aan dat de prijs daarvan wel boven 2000 gaat zitten)

Had even beide specs van beide body,s gelezen en denk dat ik voor de 7d mark2 ga.
De narigheid komt door dat mijn 550 een autofocus probleem in de body heeft, zo nu en dan en vond t nogal een duur grapje om em te laten maken op dat punt.
Waardoor ik zoiets had van dan koop ik liever gewoon een nieuwe body
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 06-01-15 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:24

Anouska15 schreef:
Sicayes schreef:

Dat topic had ik gevonden inderdaad. Maar ik heb hem nog niet dus weet niet of ik dan nog mee kan doen.

Bedankt voor jullie hulp iniedergeval!

Let er wel op dat Photoshop en Lightroom beide betaalde programma's zijn, of je moet ze illegaal gaan downloaden.
Als gratis programma weet ik dat heel veel mensen gebruik maken van GIMP. Ik kan er zelf niet mee overweg, maar meer omdat ik me er nooit echt in verdiept heb. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:30

@Nathalie: Als jij voor de 7D2 ipv 5D3 ga hou je geen budget over voor die nieuwe 100-400mm? Die kost idd ergens rond de 2000 euro net als de 70-200mm en 24-70mm. Zit in dezelfde prijsklasse. Hopelijk zit de 7D2 eind dit jaar in de cashback, want dan ga ik ook upgraden. :)