[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NESCAFE

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:45

@Eline91, ik vind de tweede sterker qua beeld. Voor mijn smaak nog iets teveel loze ruimte aan de randen maar ik zou het niet na kunnen doen. :) Gave foto!

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:50

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:55

NESCAFE schreef:
Sanne_com Ik zou het vliegje hebben weggewerkt. Verder vind ik het de compositie helpen als je vier benen ziet, drie oogt altijd een beetje typisch.

Ik zie vier benen? 3 benen en een been + staart? :+

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:00

Bedankt voor de feedback!!
Eline, de leeuw was inderdaad lui! Hij keek wel rond naar die mensen met die gekke witte buizen, maar lag er toch maar relaxed bij :P

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:00

@Sanne_com, nu je het zegt zie ik het ook :j maar hij valt toch een beetje weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:02

Bedankt voor de feedback! :D

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:10

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:19

Eline91 schreef:
hilly200 Ik ben niet helemaal overtuigd, ik vind hem te weining scherp en gedetailleerd voor een detailfoto maar te ver ingezoomd voor een overzichts/sfeerfoto

Meeste fb kan ik mij wel in vinden maar deze snap ik niet helemaal.. :o We hebben het over mijn bospad foto toch? Hij is namelijk juist erg scherp bij mij en is totaal geen detail foto, hij is meer bedoeld als een sfeerfoto inderdaad. Je had toevallig niet een verkeerde foto voor je of begrijp ik het gewoon verkeerd? Dat kan het ook zo zijn hoor maar je fb lezende klinkt het alsof je het over een hele andere foto hebt :+

Nescafe jij ook bedankt voor de leuke fb :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:22

Sicayes schreef:
Geloven jullie taarss nou niet :')

Anyway wat ik tegenwoordig ook doe met flickr.. Ik plaats mijn foto maar laat het link gedeelte naar flickr staan. Als je de foto op flickr bekijkt is hij al een stuk minder verscherpt. Flickr doet t namelijk alleen heftig bij foto's die het verkleind van het upload origineel ergens moet plaatsen.

Nee, want dan zou iedereen hun foto's verscherpt moeten zijn op de manier zoals die van haar als ze via flickr geupload zijn...en dat is niet zo.
Dit is echt zelf zo bewerkt, het is hoogstens versterkt....of je camera moet iets heeeel geks gedaan hebben.

Maar ik maak er geen punt van hoor, niet mijn foto :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:24

Bedankt voor de feedback :D
Deze week ga ik proberen het bij te houden!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:25

@marijepagter, mooi moment!
Alleen had ik de foto liever gezien met het paard aan de rechterkant, nu loopt hij zo snel van de foto haha!
Verder is hij wel heel licht :Q

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:25

XiiaaooNaa schreef:
Sicayes schreef:

Anyway wat ik tegenwoordig ook doe met flickr.. Ik plaats mijn foto maar laat het link gedeelte naar flickr staan. Als je de foto op flickr bekijkt is hij al een stuk minder verscherpt. Flickr doet t namelijk alleen heftig bij foto's die het verkleind van het upload origineel ergens moet plaatsen.

Nee, want dan zou iedereen hun foto's verscherpt moeten zijn op de manier zoals die van haar als ze via flickr geupload zijn...en dat is niet zo.
Dit is echt zelf zo bewerkt, het is hoogstens versterkt....of je camera moet iets heeeel geks gedaan hebben.

Hier ben ik het mee eens. :j Als mensen willen zien waarom wij 'denken' dat het door een onscherp masker komt en niet door Flickr dan wil ik wel een voorbeeld laten zien om het verschil duidelijk te maken. :P

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:27

@ Sicayes; nee ik heb geen ruisreductie gebruikt :P alleen gecropt en belichting + contrast een beetje aangepast

De rest ook weer bedankt voor de feedback! Ik ga me er deze week eens aan wagen :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:27

XiiaaooNaa schreef:
Sicayes schreef:

Soms staat het verscherpen al aan in de camera zelf (afhankelijk van het model wat je hebt).

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:30

Ik zie op mijn telefoon gewoon de standaard verscherping van flickr op taars haar foto..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:33

Ach ik wil er niet zo'n punt van maken bij Taars..als zij zegt van niet dan is het niet zo. En anders liegt ze toch alleen tegen zichzelf :o ik vind 'm ook wat scherp bij de randen maar om er nou zo op door te gaan..

SharonPlugge schreef:
Ik maak ook echt elke week een nieuwe foto, dat vind ik eigenlijk ook een beetje het doel van dit topic, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat redt :j
Het is iig wel mijn doel :)

Verosjaak schreef:
Hier ook, het hele idee dat het een Challenge is, is juist omdat het echt niet makkelijk is om weer een mooie, aparte foto te maken. Door deze challenge zijn mijn ogen echt open gegaan en zie ik in de alledaagse dingen en de prachtige foto's in mijn hoofd opkomen. Helaas niet altijd camera mee, maar dat mag mijn pret niet drukken.

Alleen een foto op zondag gemaakt wil ik nog wel eens voor de week erna inleveren ivm tijdgebrek om hem diezelfde 1 a 2 dagen al in te leveren en vaak heb ik dan van de week waarin die gemaakt is al een foto ingeleverd.

Hier voeg ik me bij. Ik probeer elke week wel een bijzondere foto te maken en betrap mezelf ook veel op denken van "nee deze kan ik echt niet inleveren voor POTW. Niet bijzonder :') " Ben ook wel echt dingen gaan doen waarvan ik voorheen dacht 'dit lukt me echt nooit' (zoals dus die aansteker foto en de double exposure)

NESCAFE - Bedankt voor je feedback! Ja een macro lens is een grote wens van mij. Mja - mijn 'dit wil ik nog voor mijn camera' lijstje wordt alsmaar groter heb ik het idee :'D hahaha.

Heavenslove - ik vind je tweede wel sterk. :)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:44

Ik ga er zelf ook niet op door verder maar wil nog even verduidelijken dat ik er geen onscherpmasker of iets dergelijks op heb gegooid. Misschien komt het door mijn bewerking maar ik zou hier niet over liegen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:45

Kan prima in de nabewerking zitten! Zal er ook verder geen probleem van maken, maar ik zal je anders zo even een pb sturen met waardoor Xi en ik dat denken. Ik denk dat je ons dan namelijk ook beter snapt, wáárom wij dat denken. :P

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:53

Deetjeeuh schreef:
Kan prima in de nabewerking zitten! Zal er ook verder geen probleem van maken, maar ik zal je anders zo even een pb sturen met waardoor Xi en ik dat denken. Ik denk dat je ons dan namelijk ook beter snapt, wáárom wij dat denken. :P

Ja is goed!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:53

taarss Paard staat er leuk op! Vind hem aan de bovenkant iets te krap en ik kan nog zien waar het touwtje gezeten heeft

IsaCalixa Leuk gewerkt met de scherpte en licht! Vind de houding van het hondje ook wel leuk, alleen was de foto af geweest als hij nog naar de camera gekeken had

marijepagter Fijne foto! Had zelf alleen de lege ruimte links gelaten ipv rechts en ik had zelf nog iets meer contrast toegevoegd :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:02

@IsaCalixa, De foto zelf is echt perfecto, alleen zoooo jammer dat het hondje de camera niet inkijkt.
Het licht enzo is super!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:09

Eline91 schreef:
Ik ben bezig met een 365 dagen project rond zelfportretten, en daar wil ik graag een foto uit plaatsen voor week 9 :) Ik kan alleen niet kiezen welke!

Ik twijfel tussen deze en deze :o

Wow, ik vond mijn 52 weken zelfportret al lastig bij te houden haha! Goed bezig. Vind de tweede ook heel erg sterk!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:13

LauraBloem Veel beter zo, nu is hij echt goed! :)

hilly200 Gek, op mijn werklaptop leek hij minder scherp maar op mijn externe monitor zie ik dat hij wel scherp is, sorry daarvoor! Toch zou ik voor een sfeerfoto persoonlijk iets meer uitgezoomd hebben, ik weet niet hoe hoog de struiken kwamen maar het lijkt een beetje of je net de bovenkant er niet op hebt. De kleuren zijn wel heel leuk!

XiiaaooNaa schreef:
@marijepagter, mooi moment!
Alleen had ik de foto liever gezien met het paard aan de rechterkant, nu loopt hij zo snel van de foto haha!
Verder is hij wel heel licht :Q

marijepagter Het klopt wat XiiaaooNaa zegt, door ervoor te zorgen dat er meer ruimte is in de richting waar ze naartoe kijken krijg je een veel gebalanceerdere foto :)

Bij deze ook mijn week 9 :)

AfbeeldingYou're watching you - #004 by eline.esprit, on Flickr

Bedankt NESCAFE en Lipydo voor het helpen kiezen! Lipydo het valt me tot nu toe best mee hoor, ik moet mezelf alleen voorhouden dat het elke dag een foto is en niet elke dag een meesterwerk :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:21

Goed gekozen Eline91, vind deze inderdaad ook een stuk bijzonderder :j Voor het mooie zouden er net wat stoorelementen uit de kamer weg kunnen, zoals de witte vlakken in de voorgrond en het mandje met magazines. Op dat na vind ik het een erg intrigerende foto!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:23

Nescafe ik zal vanavond even de instellingen terugzoeken, de camera is een Nikon d3100 met een kitlens