[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:33

Sicayes schreef:
Haha Thesserd als mijn bankrekening een gezicht had zou het constant zo kijken: :n 8)7 van al die uitgaven aan de camera!

Klinkt bekend Iris :') ik ben echt ontzettend blij met mijn 70-200 f2.8 want hij is zeker weten ragscherp maar met binnenbakselen merk ik nu toch weer extra de beperkingen van m'n body := dit was dan wel de eerste keer dus nog een beetje zoeken naar de juiste verhouding qua instellingen maar toch B-)
Dan is het nog even twijfelen tussen 70D of 7D2.. liefst 7D2 maar dan moet ik financieel wel goed zitten.. 1600,- gaat 'm nu nog even niet worden :Y)

Ja maar Thesserd.. ik heb mijn 600D ook nog maar pas een jaartje :')

Oh echt? LOL een jaartje is nog vrij kort ja haha... :') kan je em niet goed verkopen dan? Scheelt het toch nog weer... :P

Sicayes

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:38

Ja twijfel of ik hem inruil of via mp verkoop. Snap dat ik er via MP misschien meer voor vang maar ik ben een beetje een kneus wat betreft vreemde mensen aan de deur enzo :')

In..ik dacht April heb ik mijn 600D en jaar, zit dus zelfs nog garantie op hahaahaha.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:52

Ik heb een zoomlens gezien van 70-200 van tamron, met 2.8 dia voor nikon. Hij is 600 euro, zo'n de helft goedkoper dan de rest die ik zie met 50/70-200 mm met 2.8 dia.

Is de kwaliteit dan zo slecht, of is het puur vanwege de beeldstabilisator en dat soort 'kleine' dingetjes?

Want als de kwaliteit etc. echt goed zijn ga ik liever daar voor sparen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:53

Weet je hoe fijn die ruisreductie is van Lr? :D Deze foto is gemaakt met met 100mm op ISO1600 met mijn oude trouwe 7D.

Afbeelding

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:23

Thesserd, inderdaad :') dat is dan wel weer zo maar volgensmij gaat dat ook nooit ophouden en gaat het richting een soort van uit de hand gelopen hobby :+ denk dat ik er mijn hele leven wel geld aan uit ga geven haha

Sicayes,
Jij zit precies over dezelfde dingen te denken als mij _O- ook ik heb de 7d2 in handen gehad. Maar ook de occasions van de 7d bekeken, daar liggen er nu zoveel van voor een aantrekkelijke prijs.. Maar oke. Ik wil altijd gelijk weer naar de allerduurste neigen . :') als ik al het geld van de wereld had werd het wel een 5d mk3

Richard,

Bij die foto vind ik het prachtig maar bij heel veel paarden waar ik het uitprobeer begint het op een of andere manier op een ordinair barbieaardje te lijken vind ik dan. Vooral bij de binnenfotos.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:47

Hahaahaha ja als ik de loterij win koop ik meteen een 5D Mk3 :')
De 7D's liggen nu veel in de occasion inderdaad maar volgens mij is de 70D net wat beter dan de huidige 7D (dit vervalt uiteraard als we gaan praten over de 7DII)
Ik heb op aanraden (en het geluk van mijn eerste fulltime salaris) een jaar geleden de 600D gekocht.. maar had misschien beter even kunnen doorsparen :')

Afin nu hebben we het over bodies en niet over objectieven. :=

Ik ken helaas het verschil niet tussen de tamron en canon in de praktijk.. -O-

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:49

Hoi ik heb jullie advies eventjes nodig :)
Ik heb een tijdje geleden een canon 1200d gekocht om mee te beginnen met fotografie. Ik had de kitlens erbij maar het zoombereik vond ik veel te weinig, vooral als ik rijfoto's wilde maken.

Nu heb ik gister tweedehands een telelens gekocht 70-300 mm van Voigtländer maar ik zag al dat die heel oud is. Verder lukt het me maar niet om een fatsoenlijke sherpe foto te maken [ISO 2600, F4.5 had ik ingesteld]. Als ik de foto heb gemaakt zie ik op mijn body zwarte vlekjes op de foto's maar telkens op een andere plek.

Heb ik nu een miskoop gedaan of moet ik de camera en lens nog gewoon leren kennen? Gelukkig was die maar 50,- en zou ik 'm vast wel weer kunnen verkopen voor dat geld.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:56

ISO 2600? :wow: Waar probeerde je een foto van te maken? Die ISO is namelijk behoorlijk hoog - dat probeer ik met binnenbakselen niet eens te bereiken. Misschien kan je de foto eens plaatsen?
Zwarte vlekjes kan duiden op een vieze lens of stof in je body maar wel vreemd dat het telkens op een andere plek is..
Ben verder niet zo bekend met Voigtlander helaas.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:27

Sicayes schreef:
ISO 2600? :wow: Waar probeerde je een foto van te maken? Die ISO is namelijk behoorlijk hoog - dat probeer ik met binnenbakselen niet eens te bereiken. Misschien kan je de foto eens plaatsen?
Zwarte vlekjes kan duiden op een vieze lens of stof in je body maar wel vreemd dat het telkens op een andere plek is..
Ben verder niet zo bekend met Voigtlander helaas.

Oke bedankt! Ik probeerde binnen een foto van mijn hondjes te maken. Ik denk dat het een vieze lens moet zijn want het gebeurd niet als ik mijn kitlens erop zet.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:14

:wave:

Komt even binnenvallen, sorry.. :o

Maar aangezien mijn huidig objectief het begeven heeft (kan niet meer zoomen, dan moet ik aan de lens zelf gaan draaien en hij blijft nu geregeld steken. Ook de AF werkt niet meer optimaal (word gedwongen om te oefenen met MF, leuk en uitdagend dat zeker maar niet altijd even ideaal uiteraard. :+ ). Moet ik nu toch maar noodgedwongen op zoek gaan naar een ander objectief.

Ik merk dat ik met mijn huidige een Tamron 18-270 F3.5-6.3 toch wel relatief veel gebruik maakte van zijn zoombereik (ik sta graag op afstand) vooral om dus gebruik te maken van het blur effect in de achtergrond. :+ Ben eigenlijk altijd wel erg tevreden geweest over dit objectief en Tamron bevalt dus wel (en scheelt ook zeker wel in prijs vergeleken met Nikor)

Nu is mijn oog dus gevallen op deze: Tamron 70-200 F2.8, maar ik kan er op internet eigenlijk niet zo heel gek veel over vinden. En vraag mij af of deze lens wel voldoet aan hetgeen ik vooral fotografeer (honden & paarden, veel in het bos, maar ook binnenbak of tijdens een concours in de volle zon). Lichtsterkte lijkt mij eigenlijk wel heel fijn.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:40

Ik ben van de Tamron 18-270 naar de 'oude' Sigma 70-200 F2.8 zonder beeldstabilisatie overgestapt en ben er wel echt heel blij mee, ook op 2.8 nog echt scherpe foto's. Tuurlijk is die canon beter maar met mijn kleine studentebudget vind ik het een erg fijne stap vooruit.

Op een crop heb je sowieso al meer zomereik dan de echt 200mm, maar ik merk die extra paar mm's persoonlijk niet zeker vergeleken de kwaliteit die toch wel vooruit gaat :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:48

Bedankt voor je reactie! Uiteraard dat Nikor of Canon beter is maar inderdaad met maar een studentenloontje en het feit dat het hobby is.. :+

Ik ben blij om te lezen dat bij Sigma de kwaliteit wel echt duidelijk beter is. :j
En je het extra zoombereik dus niet mist (waar ik toch wel een heel klein beetje angstig voor ben, al kun je met een paar stappen voor of achteruit ook al veel doen natuurlijk).

Destijds toen ik deze lens van Tamron (18-270) kocht nog veel negatief comment gehad over de kwaliteit (al hoor je mij niet klagen overigens super tevreden mee geweest altijd) dus volgens mij kan ik er alleen maar op voorruit gaan. :o

Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die bekend zijn met de 70-200 F2.8 van Tamron. :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:02

Hangt iig van de prijs af. Je hebt een tamron 70-200 2.8 die minder dan 1000 euro doet, deze lens heb ik destijds uitgeprobeerd en hoewel de AF snel is, vind ik hem erg zacht/onscherp aan de randen. De sigma in die prijsklasse heeft een betere beeldkwaliteit maar heeft een langzame AF. De nieuwe en duurdere versies zijn beter.

Zelf ben ik in het bezit van een sigma 50-150 2.8 en deze lens is echt waanzinnig scherp. De Nikkor 70-200 2.8 wordt regelmatig als occasion aangeboden en kan dan interessant zijn.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:08

Ik ben zelf niet zo van tweedehands, vind dat toch wel wat 'eng' eerlijk gezegd. Prima als een ander zo voor een hele schappelijke prijs een goed objectief weet aan te schaffen. Maar met elektronica e.d. vind ik het persoonlijk gewoon wat minder, druist een beetje tegen mijn eigen gevoel in. En vind ik het toch ook wel een hoop geld voor een 'gok'. Wat als er eens wat mee is gebeurd en hij er binnen no time mee ophoud??

De nieuwere en duurdere versies kosten ook al gelijk weer het dubbele en ik moet het wel doen met een studentenloontje en het is voor mij wel gewoon hobby. Mag ik vragen of je misschien een voorbeeldfoto hebt waar het zachte / onscherpe aan de randen te zien is? :)

Edit: even snel gegoogeld en de sigma 50-150 f2.8 valt ook nog binnen mijn budget, ook een goede optie dus als ik jou bericht zo lees?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:31

De foto's heb ik niet meer, maar vooral tussen de 150-200 en op de grotere openingen was het niet mijn ding. Misschien voor een ander geen probleem, maar voor mij te storend. Temeer omdat ik hem voor de paarden wilde als vervanging van mijn nikkor 18-200 die over de hele range zacht te noemen is. Voor mij was het geen vooruitgang.

De sigma 50-150 ben ik perongeluk aangekomen en ik vind het een juweeltje. Twee nadelen, mocht ik naar full frame overstappen is hij waardeloos en het zoombereik is kleiner. Dat laatste valt te overbruggen door dichterbij te staan. Maar qua beeld ben ik er blij mee (en spaar ik door voor de nikkor 70-200)

Tweedehands komen ze ook nog wel eens voorbij bij fotozaken, dan heb je gewoon garantie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:14

_Marinke_ schreef:
Ik ben zelf niet zo van tweedehands, vind dat toch wel wat 'eng' eerlijk gezegd. Prima als een ander zo voor een hele schappelijke prijs een goed objectief weet aan te schaffen. Maar met elektronica e.d. vind ik het persoonlijk gewoon wat minder, druist een beetje tegen mijn eigen gevoel in. En vind ik het toch ook wel een hoop geld voor een 'gok'. Wat als er eens wat mee is gebeurd en hij er binnen no time mee ophoud??

De nieuwere en duurdere versies kosten ook al gelijk weer het dubbele en ik moet het wel doen met een studentenloontje en het is voor mij wel gewoon hobby. Mag ik vragen of je misschien een voorbeeldfoto hebt waar het zachte / onscherpe aan de randen te zien is? :)

Edit: even snel gegoogeld en de sigma 50-150 f2.8 valt ook nog binnen mijn budget, ook een goede optie dus als ik jou bericht zo lees?

Occasions in de winkel gaan vaak met garantie dus wat is dan het verschil?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:34

Dat wist ik niet, dan voelt het al een stuk beter. Had het idee dat ik dan op marktplaats ofzo moest gaan kijken. :o

Bedankt voor de opheldering! Zeker even de moeite waard om naar te kijken dus. :-)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:35

Ik heb een vraagje.
Het gaat toevallig over dezelfde lens als hierboven de sigma 50-150 f2.8
Ik ben op zoek naar een lens waar ik fijner meer overweg kan in de binnenbak (doe dat nu met de 50mm f1.8 niet echt ideaal dus). Kan deze lens krijgen voor 250 euro? Doen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:37

Een sigma 50-150 2.8 voor die prijs? Hoe oud is deze, heeft hij VR en is hij in goede staat?

Als het exact de lens is die ik heb, dan is de nieuwprijs 600-700 euro. In dat geval is er iets mee zou ik denken. Is het een oud model dan zou het kunnen.

Geef even aan wat de precieze naam is van de lens (dus met alle HSM OS huppeldepup erbij)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:46

Mogen "omkeerringen" hier ook bij of moet ik dan een ander topic hebben?

Ik ben momenteel into de creativiteit, laatst al een Holga lens aangeschaft wat gewoon een leuk dingetje is. :j Nu trekt het lensje keren mij ook enorm maar gezien het risico op vuil in de sensor wil ik graag gebruik maken van omkeeringen.

Ik wil hem dan gaan gebruiken voor mijn Tamron 70-200 mm f/2.8 IS, een best zware lens natuurlijk. Waarom? Omdat mijn 40 mm macro lens al genoeg vergroot namelijk. Maar is dit dan wel wijsheid gezien het gewicht? Ik heb er een onderbuikgevoel bij namelijk. :o Wat denken jullie?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:51

Omkeerringen en macroringen mogen ook in dit topic. :)

Ik zou zelf mijn 70-200mm niet aan een omkeerring durven te hangen. := Zou het wel eens kunnen proberen met mijn 50mm. Daar is de AF toch van kaduuk. :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:52

Dat is dus dat onderbuikgevoel. :') Verder heb ik wel mijn 70-300 mm lens natuurlijk, al een heel stuk lichter, maar kwalitatief gewoon minder. Of ik moet hem toch gaan proberen voor mijn 40 mm lens?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:54

Ik heb geen verstand van omkeerringetjes icm macrolenzen. Meeste mensen gebruiken ze met 50mm of 18-55mm dacht ik. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:54

Bagheera_206 schreef:
Omkeerringen en macroringen mogen ook in dit topic. :)

Ik zou zelf mijn 70-200mm niet aan een omkeerring durven te hangen. := Zou het wel eens kunnen proberen met mijn 50mm. Daar is de AF toch van kaduuk. :')

Bij goede ondersteuning van lens en body, kan het wel maar ik zie de toegevoegde waarde niet zo bij de 70-200.
Ik heb het in mijn analoge tijd wel gedaan met de 50mm en dat is best leuk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:59

Ik heb wel een 35-70 mm lens, gekocht bij het analoge toestel, maar die kan hiervoor natuurlijk ook ipv de Tamron (dat gewicht zit mij toch tegen).

ikke, wat bedoel je precies met de toegevoegde waarde? Dat je het effect niet kunt krijgen met die lens of ....? Voor mij is het puur creativiteit en "verantwoord gek doen", zoals met doe Holga lens.