[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:01

Waarom staat moeilijk?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:03

Kijk maar eens naar zijn hoeven, het lijkt net of ie niet helemaal weet hoe die moet gaan staan. Vind het er wel grappig uit zien :P

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:08

Ow hahha zo staat hij altijd. Hij staat achter schuin voor zijn andere hoef. Is zijn normale stand. Voor zover het normaal te noemen is. ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:18

Week 18
Afbeelding

Twee prachtige hengsten op de foto mogen zetten. Het was even gepuzzel maar ben erg trots op het resultaat!

Canon EOS 550D
F/1.8
1/3200 sec.
ISO 100
50 mm

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:53

Hierbij mijn week 18:

Afbeelding

Zal even kijken voor commentaar op de vorige week.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:10

Week 17 ik heb naar mijn smaak beoordeeld.

Agossie Mooie foto, spreekt mij wel aan.
AnneXxX Leuke foto, honden staan er mooi op.Misschien had je de kleur nog wat levender kunnen maken.
Ash_ Mooie foto, mooie haffie. Maar foto lijkt wat onscherp
brandylove Leuke hond. Jammer dat het zo donker is en de achtergrond. Volgende keer bij daglicht en misschien in de tuin?
calice Mooie foto, mooie kleuren.
chip Leuke foto, waarom in het zwartwit? Kleur leek me mooier
Faatxhorse Mooie aansprekende foto, kan niets anders zeggen dan wauw
Iejoorr Mooi paard, jammervan de achtergrond en ik had hem persoonlijk van iets lager gemaakt.
ismy Mooie foto
Jacobeho Jammer dat de andere hond onscherp is. Verder vind ik het wel een leuke foto
Jespri Simpele foto maar wel leuk. Maar spreekt mij niet aan.
KirstenVosje Leuke foto, vooral die kleur die eraf spat als ware.
__Lauraa Mooie foto, niets op aan te merken
Leonyr leuke foto maar vind hem te fel
lifaya Geweldige foto zoals altijd.
Lipydo Mooie foto, leuk idee. Weet alleen niet verder wat ik ervan vind.
lovey_ou Mooi, vooral die kleuren. Dat zou ik wel als schilderij hier willen.
magda_90 Mooie foto, maar spreekt mij niet aan. Beetje simpel/
Monster_tos Mooie foto, weet alleen niet verder wat ik moet zeggen.
NatassJa Hele mooie foto.
Nefertarie Hij spreekt mij niet aan.
_nvds Wel een leuke foto maar zou een betere achtergrond kiezen.
Sani Mooie foto, mooi paard ook. Maar paard lijkt me wat onscherp.
Selly13 Wauw.
tesseke Goed moment. Leuke foto
Tinky12 Mooie foto
wienkecarlo Leuk konijn, maar vind het niet echt een leuke foto. Gewoon een kiekje
XiiaaooNaa Mooie foto, spreekt mij echt aan. Vooral hoe die roos eruit komt.
xMayo Heel leuk idee, had alleen nog iets meer licht gewilt.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:14

Week 17
Ash_ * Mooie foto! Lieve haffy haha!
Calice * Hele mooie foto!
__Lauraa * Mooie foto , en die ogen ook!
Xmayo * Wat jammer dat die zo donker is..
Lifaya* Wauw , mooi foto!
XiiaaooNaa * Mooie foto!
magda_90 * Mooie foto , plezier straalt er van af !
brandylove2 * Jammer .. niet scherp , te donker.. Maak een keer overdag & buiten een leuke foto? Bij je paardjes?
Tesseke * +:)+
Chip * Mooie foto!
AnneXxX * Mooie foto , moeder en dochter?
Lipydo * Nette foto , vind hem alleen wat saai.
Selly13 * Jammer van de kwaliteit.. vind het wel een hele mooie !
Tinky12 * Leuk idee , alleen vind ik het jammer dat je niet meer van de bloem had genomen! Voor de rest vind ik hem mooi!
Wienkemargo * Jammer.. uit de verkeerde hoek genomen. Ik vind het ook zo zonde dat er in het roze staat Just fotografie.. of ligt dat aan mij?
Fro * Ik vind hem te laag genomen.. Voor de rest mooi !
Iejoorr * +:)+
Leonyr * Prachtige foto!
Kirstenvosje * Hele mooie foto!
Jespri * Hey die bleef zeker wel lekker stil staan :+ Niet veel interessant , maar wel netjes gedaan.
lovey_ou * Mooie foto
NatassJa * wat een beauty! Hele mooie foto!
Jacobeho * Mooie foto , vind hem alleen iets saai..
faatxhorse * mooie foto
Nefertarie * Netjes , maar saai...

~~}> ~~}>

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:15

fro schreef:
Week 17 ik heb naar mijn smaak beoordeeld.

Agossie Mooie foto, spreekt mij wel aan.
AnneXxX Leuke foto, honden staan er mooi op.Misschien had je de kleur nog wat levender kunnen maken.
Ash_ Mooie foto, mooie haffie. Maar foto lijkt wat onscherp
brandylove Leuke hond. Jammer dat het zo donker is en de achtergrond. Volgende keer bij daglicht en misschien in de tuin?
calice Mooie foto, mooie kleuren.
chip Leuke foto, waarom in het zwartwit? Kleur leek me mooier
Faatxhorse Mooie aansprekende foto, kan niets anders zeggen dan wauw
Iejoorr Mooi paard, jammervan de achtergrond en ik had hem persoonlijk van iets lager gemaakt.
ismy Mooie foto
Jacobeho Jammer dat de andere hond onscherp is. Verder vind ik het wel een leuke foto
Jespri Simpele foto maar wel leuk. Maar spreekt mij niet aan.
KirstenVosje Leuke foto, vooral die kleur die eraf spat als ware.
__Lauraa Mooie foto, niets op aan te merken
Leonyr leuke foto maar vind hem te fel
lifaya Geweldige foto zoals altijd.
Lipydo Mooie foto, leuk idee. Weet alleen niet verder wat ik ervan vind.
lovey_ou Mooi, vooral die kleuren. Dat zou ik wel als schilderij hier willen.
magda_90 Mooie foto, maar spreekt mij niet aan. Beetje simpel/
Monster_tos Mooie foto, weet alleen niet verder wat ik moet zeggen.
NatassJa Hele mooie foto.
Nefertarie Hij spreekt mij niet aan.
_nvds Wel een leuke foto maar zou een betere achtergrond kiezen.
Sani Mooie foto, mooi paard ook. Maar paard lijkt me wat onscherp.
Selly13 Wauw.
tesseke Goed moment. Leuke foto
Tinky12 Mooie foto
wienkecarlo Leuk konijn, maar vind het niet echt een leuke foto. Gewoon een kiekje
XiiaaooNaa Mooie foto, spreekt mij echt aan. Vooral hoe die roos eruit komt.
xMayo Heel leuk idee, had alleen nog iets meer licht gewilt.

Dankjewel! Ik vond het wel een mooie achtergrond , het hoort echt bij der. Zeker omdat ze het daar zo naar der zin heeft :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:21

Dank jullie wel voor het commentaar!
Heb hem ook geprobeer lager uit te snijden, alleen dan verloor de foto aan kracht. Door het donkere vlak er boven licht de persoon meer op. Als ik dat weghaal valt die 'kracht' weg.

Ga eens kijken hoe ik dat anders kan oplossen! Want hou zelf ook niet zo van lose ruimtes.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:25

Het probleem is dat ik die week nog op krukken liep, en amper ergens kon komen(kon niet fietsen en wij hebben geen auto)

Maar mijn foto voor deze week is buiten :) word nog moeilijk kiezen , ben echt veel bezig geweest met fotos maken

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:26

brandylove2 schreef:
Het probleem is dat ik die week nog op krukken liep, en amper ergens kon komen(kon niet fietsen en wij hebben geen auto)

Maar mijn foto voor deze week is buiten :) word nog moeilijk kiezen , ben echt veel bezig geweest met fotos maken

Oh vervelend!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:51

Dankjulliewel! :D
Mijn PotW komt er zo aan, en ik ga ook even kijken of ik nog wat commentaar kan geven. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 12:10

Als je naam niet genoemd is, vind ik het een hele mooie foto waar ik niets over kan zeggen.

AnneXxX – Ik weet het niet… Ik vind de foto een beetje grauw en kleurloos. Pose van de honden vind ik wel leuk, maar misschien kun je de foto ietsje draaien (met de klok mee). In je bewerkingsprogramma de schaduwen wat minderen en wat meer contrast in aanbrengen, dan heb je volgens mij een veel sprekendere foto. Overigens leuke honden!

brandylove – op zich qua compositie best een leuke foto. Je gaat echt vooruit. Waar je volgende keer op kan letten is die zak met “wat-zit-er-in” kattengrit op de achtergrond en de krabpaal die uit het hoofd van het hondje komt. De foto is ook te donker, maar dat weet je zelf wel denk ik. Jouw positie ten opzichte van de hond is helemaal goed. (ooghoogte van de hond). Ga zo door! :j

chip – wat een scheetje! Jammer dat je hem om hebt gezet naar zwart/wit. Volgende keer je hondje misschien iets verder van de achtergrond af laten staan als je flitst, dan heb je niet die harde schaduw op de achtergrond.

fro – Allereerst, mooie foto. Volgende keer misschien iets meer de hooglichten eruit halen en wat meer contrast. Nu lijkt hij overbelicht. Ook misschien de foto niet op “portrait” maken, maar “landscape”. Zo heb je net wat meer hals en dat komt de foto wel ten goede denk ik.

Iejoorr – Mooie foto. Je zult wel commentaar krijgen op de achtergrond, maar ik vind hem niet storen. Dat hek zit er nu eenmaal en het is nogal veel om weg te werken en de gebouwen staan op ruim voldoende afstand om echt de aandacht te trekken. Volgende keer zou je misschien wat meer door de knieën kunnen gaan en iets verder weg staan. Volgens mij komt het paard dan (nog) mooier uit. :j

ismy – Gewèldige foto, ware het niet dat hij net niet scherp is, maar dat zou door het uploaden kunnen komen. Ook zou ik in de uitsnede de onderwerpen iets meer naar rechts hebben gezet zodat er meer hond op staat en minder ruimte aan de rechterkant.

KirstenVosje – Wat een mooie kleuren! Mooie compositie ook! Hij lijkt rond het ook ietsje overbelicht. Ook zou ik de foto iets meer op 2/3 hebben uitgesneden, maar dat is mijn smaak. :j

Lipydo – Mooie foto, mooie scherpte, mooi zwart/wit en met licht gespeeld en schaduwen. De pose is in mijn ogen niet flatterend voor het model. Ook ben ik het eens dat de lippen iets te opvallend zijn. Persoonlijk denk ik dat als zij minder “zware” lippen(stift) had, dus met zachtere lipstift, ze er mooier uit zou komen. Ook volgende keer even dat zwarte stipje op de muur wegwerken. (denk een spijkertje of haakje van iets dat daar gehangen heeft?)

Nefertarie – Ik snap deze foto niet helemaal. De mensen kijken van de lens af, dus je ziet geen emotie in de gezichten. Ze kijken ergens naar, maar dat is dan ook alles. Ook is het achterhoofd net iets afgesneden. Wat wilde je met deze foto laten zien? Is het een idee/mogelijkheid om een volgende keer de mannen van de voorkant te fotograferen? Dan zie je de gezichten en de emoties. De kleur, het licht en bokeh vind ik overigens wel erg mooi.

tesseke – Ik weet dat je zelf dat “rommelige” bij de singel onder het paard storend vindt, maar ik heb daar totaal geen problemen mee. Het is een parcours en daar heb je nu eenmaal dingen op de achtergrond. Misschien zou je de volgende keer op net een andere hoek kunnen gaan staan waar je gekeken hebt dat je iets dergelijks niet in je foto hebt. Verder zou je de foto iets kunnen “opfrissen”. Helderheid omhoog en contrast iets omhoog. Volgens mij wordt hij dan net wat levendiger. Timing is fantastisch!

wienkecarlo – Wat een schattig konijn! Jammer dat het licht van de achterkant komt en dat de foto van boven is gemaakt. Als je volgende keer op de grond gaat liggen voor de foto, komt je konijn er veel mooier uit. Ook is het mooier als dan het licht in het gezicht van het konijn is en niet van achteren. Ja ja, je moet wat over hebben voor een mooie foto! :D

xMayo – Helaas is de foto echt veel te donker. Ik zie hier en daar wat lichte lijnen waardoor ik nog net de contouren van een rennend paard kan zien, maar dat is ook alles. Kun je de foto lichter maken? Ik dènk namelijk dat het echt een mooie (acite-)foto is.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:33

Agossie schreef:
Lipydo – Mooie foto, mooie scherpte, mooi zwart/wit en met licht gespeeld en schaduwen. De pose is in mijn ogen niet flatterend voor het model. Ook ben ik het eens dat de lippen iets te opvallend zijn. Persoonlijk denk ik dat als zij minder “zware” lippen(stift) had, dus met zachtere lipstift, ze er mooier uit zou komen. Ook volgende keer even dat zwarte stipje op de muur wegwerken. (denk een spijkertje of haakje van iets dat daar gehangen heeft?)

Thanks! Ik ben het zelf op de foto, en het was ook wel een experimentje moet ik zeggen dus bedankt voor je feedback! Ben het eens met de lippen :j wilde eens wat ander doen maar de omgeving/ 'aankleding' past er net niet helemaal bij, al vond ik eerst die tegenstelling wel interessant. Wat betreft flatterend, vind mezelf er toch nog redelijk opstaan haha. Ik twijfelde wel of ik hem zou croppen boven mijn navel.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:39

Lipydo schreef:
Agossie schreef:

Thanks! Ik ben het zelf op de foto, en het was ook wel een experimentje moet ik zeggen dus bedankt voor je feedback! Ben het eens met de lippen :j wilde eens wat ander doen maar de omgeving/ 'aankleding' past er net niet helemaal bij, al vond ik eerst die tegenstelling wel interessant. Wat betreft flatterend, vind mezelf er toch nog redelijk opstaan haha. Ik twijfelde wel of ik hem zou croppen boven mijn navel.

OMG , ben je dat zelf :wow:

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 12:42

Lipydo schreef:
Agossie schreef:

Ben JIJ dat? Wow! Mooi hoor! Ik had wel eerder foto's van je gezien, maar heb je niet herkend in deze foto.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:44

Dan heb je wel een goed lichaam , ruilen???????!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:55

Wow Lypido wat ben jij een prachtige meid!! Doe mij zo'n lijf :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:06

Aaahw, jullie reacties doen me goed! :D In twee jaar tijd 30 kilo afgevallen, vandaar hihi. Dankjulliewel!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 13:07

Lipydo schreef:
Aaahw, jullie reacties doen me goed! :D In twee jaar tijd 30 kilo afgevallen, vandaar hihi. Dankjulliewel!!

HALLO!!!! _/-\o_

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:08

Lipydo schreef:

30 .. Hoe dan?
Ik mag ook wel wat afvallen , krijg medelijden met me paard :')
Edit: kleine e-pony

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:12

Haha :o gaat wel beetje offtopic zo, maar er was bij mij een knop omgegaan en eigenlijk ging het daardoor uiteindelijk zonder moeite (geen brood/ pasta/ rijst etc en laatste jaar erbij hardlopen/ meer sporten). Nu al half jaar geen dieet meer en gewicht blijft hetzelfde/ neemt nog steeds beetje bij beetje wat af *\o/*

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:32

Super zeg! Sorry deze week nog geen tijd gehad voor feedback misschien dit weekend nog even! :)

Morgrn komt wss mijn week 18! :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:59

Ach joh , jaloerssssss

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:03

Lipydo schreef:
Haha :o gaat wel beetje offtopic zo, maar er was bij mij een knop omgegaan en eigenlijk ging het daardoor uiteindelijk zonder moeite (geen brood/ pasta/ rijst etc en laatste jaar erbij hardlopen/ meer sporten). Nu al half jaar geen dieet meer en gewicht blijft hetzelfde/ neemt nog steeds beetje bij beetje wat af *\o/*

Wow, ontzettend knap! Inderdaad een prachtige foto. :)

Alvast mijn inzending deze week
Afbeelding