[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:41

Ik ga het hier thuis overleggen (gezien ik het van mijn studiegeld ga betalen want als ik na mijn huidige opleiding naar de KABK ga, dan heb ik die lens waarschijnlijk ook nodig) en hoop dat ik hem dan volgende week kan ophalen :+ maar ik weet niet of het goedgekeurd word :=

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:09

maar renee kan je dan echt niet beter voor een 24-70 f/2.8 gaan? en gewoon wat langer doorsparen? dan doe je meteen echt een goede aankoop :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:25

nee ik zie het nut er niet van in om een 24-70 te kopen :+ de 17-70 is ook een prima lensje. En wil eigenlijk voorlopig geen hoge bedragen meet uitgeven aan fotografie gezien ik al ca 3000 euro heb uitgegeven :) ik ga geen 1000 euro weer uitgeven aan een lens :n Mocht ik binnekort weer iets kopen dan ga ik voor een 7D, lenzen heb ik dan wel voldoende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:52

De 7D is wel een camera die vraagt om erg goede objectieven. Liever eerst investeren in objectieven voor je een 7D aanschaft dan met budgetlenzen naar een 7D...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:32

ik heb prima objectieven hoor :P dus dat is niet het probleem, maar ik ga niet weer 1000 euro uitgeven aan een lens :) ik verdien helemaal niets aan fotograferen dus heb ook eigenlijk niet veel te besteden omdat ik het niet meer terug verdien
Ik heb al een canon 70-200 f2.8 USM en een Canon 70-300 IS USM, Canon 50mm f1.8 en de kit 18-55 IS . Misschien niet het beste van het beste maar ja je kan niet alles hebben :) ik vind dit toch al een behoorlijke duit :') de enige optie die er verder is , is de http://www.cameranu.nl/artikel/6406/Can ... _Bulk.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:23

En toch, je hebt nu de 50D lees ik op je website? Dan kun je je mijns inziens veel beter richten op wat mooie objectieven dan per se veel te willen betalen voor de 7D.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:31

ik denk idd ook dat je 70-200 L USM inruilen op een 70-200 L IS USM II je meer gaat brengen op een 50D dan je huidige voor een 7D. De 17-85 is voor een 50D lang niet goed genoeg gok ik zo.. kan je beter voor zo'n Sigma 17-70 gaan. Een 60mm f/2.8 USM Macro of 85mm f/1.8 prime is misschien ook wel een goede investering als je wat dichterbij wil in de studio. Beide ontzagwekkend scherp, zélfs voor zo'n 7D :) Beide rond de 300,- dus goedkoper dan een nieuwe of zelfs extra body.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:43

En wellicht een Sigma 50 F1.4 in plaats van je huidige Canon 50 F1.8...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:39

7D staat ook nog láng niet op de planning hoor :D pas over een jaartje ofzo of misschien 2 jaar :)

maar denk dat ik toch gewoon de 2ehands 17-70 ga kopen. Als ik het geld had, had ik alles gekocht wat ik wou , maar dat heb ik helaas niet en gezien ik toch een keer uit huis moet, een rijbewijs moet kopen en voor mezelf moet zorgen kan ik voorlopig geen geld meer uitgeven aan fotografie dus word wellicht mijn laatste aanschaf voorlopg :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:51

lifaya schreef:
rijbewijs moet kopen

_O- als je gewoon rijles neemt en netjes examen doet is 't een stuk goedkoper :') _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:52

halen dan :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:29

sorry dat ik hier even binnen kom vallen en het is niet mijn bedoeling om dingen aan te bieden/verkopen etc

Lang geleden in een grijs verleden heb ik veel gefotografeerd als hobby, echter de laatste jaren nooit meer en vermoed ook niet dat de interesse terug gaat komen. Ik heb hier nog een heel aantal spullen liggen en vroeg me af of het bijv nog iets waard is danwel ter ruil aangeboden bijv tegen een mooie fotoshoot etc.

Obejectieven:
- 70-300mm, 1:4-5.6, DL macro super. Deze is (vermoedelijk) tussen de 10-15 jaar oud, veelvuldig gebruikt maar wel altijd netjes bewaard, originele lenskapje/beschermkapje zit er nog bij, aan de achterkant zit er echter een ander kapje op. Lens is eenmaal professioneel schoongemaakt ivm veelvuldig meenemen naar de tropen (hoge luchtvochtigheid), zelf heb ik hem gebruikt op een Konica Minolta (digitaal) en volgens mij ook op 'niet digitale' camera's Konica Minolta en Ricoh

- 18-70mm, 0.38-1.3, AF DT, volgens mij is dit de standaard lens die ik kreeg bij aanschaf van de 'kit', Konica Minolta Dynax 5D. Deze zou dan ong 6-8 jaar oud moeten zijn, regelmatig gebruikt, camera zelf 'doet het niet meer' maar lens zou het gewoon moeten 'doen' :+

Verder heb ik hier nog een Vanguard MK 4 driepoot statief staan, amper gebruikt, geen gebruikerssporen te zien.

Denken jullie dat het zin heeft om deze artikelen (los) aan te bieden? Ze staan niet in de weg maar gebruiken doe ik het toch niet

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:44

Annemiek80 schreef:
sorry dat ik hier even binnen kom vallen en het is niet mijn bedoeling om dingen aan te bieden/verkopen etc

Lang geleden in een grijs verleden heb ik veel gefotografeerd als hobby, echter de laatste jaren nooit meer en vermoed ook niet dat de interesse terug gaat komen. Ik heb hier nog een heel aantal spullen liggen en vroeg me af of het bijv nog iets waard is danwel ter ruil aangeboden bijv tegen een mooie fotoshoot etc.

Obejectieven:
- 70-300mm, 1:4-5.6, DL macro super. Deze is (vermoedelijk) tussen de 10-15 jaar oud, veelvuldig gebruikt maar wel altijd netjes bewaard, originele lenskapje/beschermkapje zit er nog bij, aan de achterkant zit er echter een ander kapje op. Lens is eenmaal professioneel schoongemaakt ivm veelvuldig meenemen naar de tropen (hoge luchtvochtigheid), zelf heb ik hem gebruikt op een Konica Minolta (digitaal) en volgens mij ook op 'niet digitale' camera's Konica Minolta en Ricoh

- 18-70mm, 0.38-1.3, AF DT, volgens mij is dit de standaard lens die ik kreeg bij aanschaf van de 'kit', Konica Minolta Dynax 5D. Deze zou dan ong 6-8 jaar oud moeten zijn, regelmatig gebruikt, camera zelf 'doet het niet meer' maar lens zou het gewoon moeten 'doen' :+

Verder heb ik hier nog een Vanguard MK 4 driepoot statief staan, amper gebruikt, geen gebruikerssporen te zien.

Denken jullie dat het zin heeft om deze artikelen (los) aan te bieden? Ze staan niet in de weg maar gebruiken doe ik het toch niet

Ik denk dat je deze spullen wel kan kwijtraken aan mensen die er geintresseerd in zijn op een foto-forum [DPZ, Photodrome etc].
Zeker de Minolta lens gok ik. Zowieso is apart aanbieden wel de beste optie gezien in een koop vaak niemand echt intresse heeft. [Tenzij het een enorm goeie set is en heel scherp geprijsd.]

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:07

hi, wat is een goede lens voor op de canon 1000d, waarmee je in een donkere binnenbak goed kan fotograferen (dus ook scherp), en als het bewolkt is buiten. budget is 200 euro, is er net een die echt super is erboven, laat me het ook weten. waarop moet je lette als je een lens aanschaft??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:14

Romana ben bang dat je niet veel hebt voor die prijs. Het enige dat ik kan bedenken is een 50mm f1.8 voor ca 90 euro.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:17

lifaya, aan wat voor prijs moet ik dan denken voor een goede lens

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:17

goede lens? denk dat je dan op de sigma 70-200 f2.8 komt voor 600 euro, de canon versie zonder IS is 940 euro en die met IS dacht ik rond de 1500 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:22

Voor in een binnenbak heb je een lichtsterk objectief nodig. Ook is zoombereik wel handig omdat je lang niet altijd de mogelijkheid hebt je onbeperkt te kunnen bewegen in een binnenbak. Dan zijn dit eigenlijk de meest voordehandliggende opties:

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... l-usm.html
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... sm-ii.html
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... -ii-c.html
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... canon.html

Natuurlijk is er tweedehands ook nog wel wat mogelijk (goedkoper dan nieuwprijs, soms zijn er ook oudere modellen te vinden die je nu niet meer nieuw kunt kopen), dat scheelt ook weer een slok op de borrel. Maar hoe dan ook heb je het over grote bedragen.

Overigens is een F2.8 zoomlens geen garantie om in binnenbakken scherpe foto's te maken hoor. Je ontkomt niet aan het gebruik van hoge ISO en soms is het gewoonweg té donker.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:31

Romana01 schreef:
hi, wat is een goede lens voor op de canon 1000d, waarmee je in een donkere binnenbak goed kan fotograferen (dus ook scherp), en als het bewolkt is buiten. budget is 200 euro, is er net een die echt super is erboven, laat me het ook weten. waarop moet je lette als je een lens aanschaft??

als je in een donkere binnenbak wilt fotograferen kom je op lensen uit die ver boven de 200 kosten, lichtsterke lensen (denk aan bijv. f/1.8 of f/2.8) zijn altijd een stuk duurder! Behalvee... jaa nu komt het :P de 50 mm f/1.8 die kost €89,- het is een goed scherp lensje alleen een nadeel is dat je er gewoon niet mee kan zoomen en dat 50mm ook geen zoom is.

andere oplossing zijn misschien de 85mm f/1.8 van kanon die heeft dan iets meer zoom, maar die valt ook buiten je budget.
http://www.kamera-express.nl/Objectieve ... rlands.htm

zelfde als de 100mm f/2.0
http://www.kamera-express.nl/Objectieve ... rlands.htm

op dat na kom je al snel boven de 700 euro voor een lichtsterke zoom lens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:57

@Lisa: zowel de 50mm als de 85mm hebben géén zoom, dus de 85mm heeft zeker niet méér zoom dan de 50mm... Wel een ander bereik (meer tele) ;)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:59

Nouks schreef:
@Lisa: zowel de 50mm als de 85mm hebben géén zoom, dus de 85mm heeft zeker niet méér zoom dan de 50mm... Wel een ander bereik (meer tele) ;)

ik bedoel het bereik er mee! dat ze geen zoom hebben weet ik natuurlijk wel :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:05

Ik heb de EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II kitlens en nu vroeg ik me af of deze versie veel scheelt in
vergelijking tot de 18-55 versie mét IS. Ik denk er namelijk over om mijn kitlens te vervangen
door de IS versie, maar natuurlijk alleen als het echt iets uit zal maken.
Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit met de Canon 50mm f/1.8, is dit een leuk lensje voor
portretfotografie? :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:23

volgens mij maakt het wel wat verschil uit of de kitlens met of zonder IS is qua kwaliteit, ik kan je hier alleen niet veel over vertellen want ik heb zelf geen ervaring met de non-IS maar ik zou persoonlijk de hele kitlens vervangen voor een betere lens en niet voor een kitlens met IS :) kan je denk ik beter voor een Canon EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 iS USM,, of een Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 iS USM maarjaa die kosten ook wel wat meer :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:32

Ik gebruik meestal mijn sigma 70-200 f/2.8 HSM, het is meer voor erbij, de 18-55 IS kan ik
vrij goedkoop overnemen vandaar dat ik me afvraag of het wat scheelt met de non-IS versie
of dat het eigenlijk niet de moeite waard is. :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:52

hoi hoi!
ik krijg voor sinterklaas een canon 1000D, ga er vooral paarden mee fotograferen, buiten.
ik ben nog beginnend, maar welke lens kan ik er het beste bij kopen zodat ik een leuke 'startersset'heb??
hef hoeft niet de goedkoopste lens te zijn, maar ook weer niet de allerduurste :)