Nu wil ik dus zo'n Li-on Pack (zo heten die toch.

Maar ik kan ze nergens vinden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myukii schreef:Nee geen compact, maar een superzoomDa's weer wat anders, dacht ik.
Een compactcamera is een echte compacte zeg maar, een superzoom lijkt qua uiterlijk een beetje op een spiegelreflex, maar heeft een vaste lens, en bij een spiegelreflex kun je de lenzen verwisselen, en dus ook alleen de body kopen.
WildChild: ik persoonlijk zou gelijk voor een slr gaan, als je even wat meer doorspaart en je er echt in wilt verdiepen. Maar dat heb ik de afgelopen 5 pagina's ook pas 30 keer gezegd
Myukii schreef:Nee geen compact, maar een superzoomDa's weer wat anders, dacht ik.
Een compactcamera is een echte compacte zeg maar, een superzoom lijkt qua uiterlijk een beetje op een spiegelreflex, maar heeft een vaste lens, en bij een spiegelreflex kun je de lenzen verwisselen, en dus ook alleen de body kopen.
WildChild: ik persoonlijk zou gelijk voor een slr gaan, als je even wat meer doorspaart en je er echt in wilt verdiepen. Maar dat heb ik de afgelopen 5 pagina's ook pas 30 keer gezegd
Figo schreef:Oke, maar maakt dat echt uit dan?
want ik lees wel altijd over die verschillende lenzen enzo die dr op die spiegelreflexcamera's kunnen, maar wat is het nut van die verschillende lenzen enzo dan?en op een compacte/superzoom camera zoals die Fuji Finepix 5600 (en 5500 ook?) zit dan een vaste lens, maar wat voor lenzen zijn dat meestal en wat kun je daar mee?
gillian schreef:Idd, gewoon veel lezen bv op internet.
Daarbij moet je niet bang zijn om dingen uit te proberen, alles wat mislukt gooi je gewoon weg![]()
Wb de lenzen en waar je ze voor gebruikt is eigenlijk niet zo heel moeilijk:
Grofweg zijn er 3 groepen
Groothoeklenzen (landschappen)
<35mm
Normale lenzen (portretten)
35-70mm
Tele lenzen (wildlife en mode)
>70mm
Maar dit zijn dingen die je op internet kunt vinden, kijk onder objectieven![]()
Nog een tip: ga naar zo'n witte boekenmarkt winkel, daar koop je voor een tientje een leuk boek waar al heel veel informatie instaat over spiegelreflex camera's
Renza schreef:@ Evatje: hebben ze die niet gewoon bij de fotowinkel?
Myukii schreef:Ik wilde voor een proefabbo gaan, maar heb toch maar een echt abonnement genomen, krijg je nu een mooie cameratas bij.
Heb hem nu 2x gelezen, en ik vind het een erg fijn tijdschriftStaan dingen in voor beginnende fotografen, maar ook als je al lang fotografeert kun je er nuttige dingen uithalen. Veel voorbeeldfoto's bij alles, en niet altijd professionele foto's, maar zoom.nl lezers en gebruikers.
Ik vind het in ieder geval echt een aanrader!