Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:50

Een van mijn hondje in de tuin omdat ik mezelf mega verveel

voor
Afbeelding

na
Afbeelding

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:00

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:23

Hoe slaan jullie de foto's op vanuit Photoshop? Gewoon 'opslaan als' ?
Er is geloof ik een andere manier, want elke keer blijven mijn foto's nog in mijn beeldscherm staan als die tabbladen zeg maar. Als ik photoshop wil afsluiten moet ik eerst al die foto's wegklikken en opnieuw opslaan o.i.d...

En dan nog een kleine vraag. Hoe geef ik mijn achtergrond meer Bokeh? Als ik de vervagen tool gebruikt op een andere laag gebeurd er eigenlijk vrij weinig tot niets ..

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:04

Xivura schreef:
Hoe slaan jullie de foto's op vanuit Photoshop? Gewoon 'opslaan als' ?
Er is geloof ik een andere manier, want elke keer blijven mijn foto's nog in mijn beeldscherm staan als die tabbladen zeg maar. Als ik photoshop wil afsluiten moet ik eerst al die foto's wegklikken en opnieuw opslaan o.i.d...

En dan nog een kleine vraag. Hoe geef ik mijn achtergrond meer Bokeh? Als ik de vervagen tool gebruikt op een andere laag gebeurd er eigenlijk vrij weinig tot niets ..



Ik sla de foto's gewoon op dmv opslaan als. Foto's blijven open staan, je zult de tabladen zelf moeten sluiten (Cntrl+W).

Achtergrond meer bokeh geven zou je bij het fotograferen zelf al moeten doen, maar met gebruik van filter -> vervagen -> kantelen en verschuiven kun je de achtergrond wat meer vervagen.

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:53

Eviii_x : knap gedaan met dat oor!
white_flame: de foto van het hondje vind ik mooi bewerkt! de bloem vind ik ook knap gedaan maar niet echt mijn smaak.
Xivura: ik sla de foto's ook op via opslaan als, mocht er idd een andere manier zijn waarmee ook het tabblad meteen sluit hoor ik dat ook graag :)

Vanmiddag was ik opzoek naar een foto van een tijdje geleden. Deze kwam ik ook tegen en ik heb hem nog een keer opnieuw bewerkt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:53

white_flame de hond heb je netjes en subtiel bewerkt! Vooral de scherpte heb je erg mooie gedaan. :) de volgende keer misschien met een wat kleiner diafragma fotograferen? Bij de bloem vind ik het idee leuk, maar het ziet er wat te nep uit vind ik persoonlijk en ook heb je iets te veel verzadiging gebruikt.

Mooi die lucht zo lora22!

En Eviii_x, met welke lens fotografeer je? Met zon (heb je niet perse nodig, maar is wel mooier :P), iets als blaadjes oid en een laag diafragma heb je vaak algauw bokeh.

Hier een 5 minuten bewerking van mij, dit doe ik vaak als ik geen tijd heb maar toch even iets wil nabewerken :P schattig eendje van net.

Afbeelding

Afbeelding

Fosco
Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:04

Wat een onwijs leuk topic! Dat ik dit nu pas tegen kom :roll:

Ik had laatst een wat lastige qua touwtje (langs rand van het jurkje en tussen de vingers). Toch wel blij met de outcome. Alleen niet 100% tevreden over de kaak, maar had mij blind gekeken op de foto.. haha

Afbeelding

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:24

Fosco schreef:
Wat een onwijs leuk topic! Dat ik dit nu pas tegen kom :roll:

Ik had laatst een wat lastige qua touwtje (langs rand van het jurkje en tussen de vingers). Toch wel blij met de outcome. Alleen niet 100% tevreden over de kaak, maar had mij blind gekeken op de foto.. haha

[ [url=m/lWrMUS.png]Afbeelding[/url] ]



deze is echt leuk!
wat heb je gedaan als ik vragen mag?

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:33

Lora22: Prachtig met die roze gloed!
Tribunals: Vind hem iets te licht. Weet niet precies wat, maar als ik er langer naar kijk vind ik het niet heel prettig. Wel een erg schattig eendje!
Fosco: Vind de bovenste iets frisser ogen, maar een mooie bewerking. :j

Als wat voor bestand slaan jullie de foto dan op? Gewoon een JPEG? Want als ik hem via Opslaan als heb opgeslagen als een Jpeg, en ik wil het bestand sluiten vraagt hij of ik de foto wil opslaan?

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:36

Hij vraagt of je het bestand dat je bewerkt hebt ook wil opslaan. Dus je psd bestand. Met opslaan als JPEG sla je een 'kopie' op van het bewerkte bestand, maar je bewerkingen sla je niet op.

Ik bewerk eerst het bestand, dat sla ik op met alle lagen. Daarna sla ik het op als JPEG. Ik heb dus 2 of 3 versies, de bewerkbare, grote jpeg en webbestand.

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:15

Het ligt eraan waarvoor je hem wilt opslaan hoe je hem moet opslaan. Sowieso zou ik altijd de psd ook bewaren. Ik heb van elke photoshop bewerking dus minimaal 3 bestanden. Raw, psd, opgeslagen bestand (tiff/ jpeg/ png net wat ik wil).

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:32

De raw heb ik idd ook nog :+

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:03

Hier nog weer een van mij, vind het steeds leuker worden!
Mijn photoshop zegt nu echter telkens dat mijn RAM geheugen vol zit en ik kan dus niks meer doen? weet iemand hoe ik dit op kan lossenAfbeelding
Afbeelding

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:50

NynkeMarit, je gaat als een speer! Heel netjes gedaan Zeg!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:50

Nu mijn camera het na een jaar eindelijk weer doet, wil ik ook weer intensiever bezig gaan met fotograferen en nabewerken.
Alleen heb ik eigenlijk geen enkel idee hoe te beginnen met het nabewerken. Iemand linkjes van handige tutorials? Ik las iets over filmpjes van Marit, waar kan ik die vinden? :o

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:39

_classic schreef:
Nu mijn camera het na een jaar eindelijk weer doet, wil ik ook weer intensiever bezig gaan met fotograferen en nabewerken.
Alleen heb ik eigenlijk geen enkel idee hoe te beginnen met het nabewerken. Iemand linkjes van handige tutorials? Ik las iets over filmpjes van Marit, waar kan ik die vinden? :o


Marit Hilarius intypen op Youtube

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:55

Kan iemand mij nog een link geven met (gratis) actions voor photoshop? :) Ik zoek op internet, maar weet niet precies welke ik moet downloaden.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:51

Lora: mooi zeg!

Tribunals: zeker opgeknapt, dat eendje. Hij lijkt op sommige plekken wel wat overbelicht.

Fosco: mooi! Ik heb zelf altijd wat moeite met dingen op de vacht wegwerken. Maar mooi gedaan zo :j

NynkeMarit: volgens mij heb je de smaak te pakken :D
Leuk!

Nog 1 van mij.
Ook wat meer met lagen geprutst.
Beiden via Bokt geupload.
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:07

Amanda: Leuk gedaan! Vind hem alleen wel heel erg geel ogen. Dat zou van mij wel iets minder mogen. :)

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:25

Ja klopt, heb ik in dit geval bewust gedaan. Ben nog steeds een beetje aan het spelen met Photoshop en wilde deze juist wat extremer. Ben nog niet tevreden hoor. Maar wilde wel dit warme sfeertje er in hebben :j
Blijft toch een uitdaging :D

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:37

Marit schreef:
Vandaag heb ik deze shoot gehad, en het was heel hard werken om er nog iets zomers van te maken :+


[ [url=m/eWO9Wl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes. Ik zie alleen wel heel duidelijk herhalingen in het gras waar je hebt weggewerkt :)

matedor

Berichten: 964
Geregistreerd: 06-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:33

ik zit al een tijdje mee te lezen maar het lijkt me leuk om zelf ook wat foto's te plaatsen!

eerst een paar van jullie,
whith_flame: mooie foto's van je hondje en de bloem! goed gedaan! de bloem lijkt alleen wel een beetje nep maar wel creatief!
lora22: de lucht komt heel gaaf over zo!
tribunals: leuk gedaan zo! het eendje lijkt alleen we een beetje overbelicht
fosco: prachtige foto! heeft al haast geen bewerking nodig! maar wel mooi bewerkt!
nynkemarit: knap hoor! ziet er heel echt uit!
amanda: mooi! hij komt alleen een beetje gelig over maar dat kan ook aan mijn scherm liggen.

hier 2 van mijn foto's van de afgelopen week

Afbeelding

Afbeelding

en

Afbeelding


Afbeelding


tips zijn altijd welkom! ben op dit moment vollop aan het uitproberen

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 01:00

Hi! Er komen echt hele gave bewerkingen voorbij!
Veerle kappert, leuke foto's, let wel op je lijnen, je ziet nog waar er weg gewerkt is en waar er geblurd is. Zonnetje had ik persoonlijk alleen gedaan als je echt een open stuk tussen de bomen had. Nu zie je (of tenminste het valt mij op) dat hij 'op' de boom is geplakt.

Van mij ook weer eens een voor en na, ik heb sinds vorige week de overstap gemaakt van windows naar een macbook (pro met touchbar... <3 <3) Daarbij ook gelijk de keuze gemaakt om van paintshop pro en Lightroom over te stappen naar Lightroom en photoshop creative cloud. Omdat het programma wat ik had gewoon niet de mogelijkheden heeft of heel anders dan photoshop. Ik heb de afgelopen week al vele filmpjes van Marit zitten bekijken, mijn dank is zeer groot voor de filmpjes _/-\o_
Hierbij dus mijn eerste echte creatie in photoshop, zelf niet ontevreden :D
Met uploaden wel erg de kwaliteit verloren gegaan helaas..

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

Seni

Berichten: 2733
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:27

Mooi opgeknapt! Wat heb je met de lucht gedaan? Een andere erin geplakt of?
Ik vond het wel enorm wennen, van windows naar mac, had je daar geen last van?

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:09

DeniiSee: Prachtig. :j Hoe heb je die lucht zo gemaakt? Vanuit een andere foto geknipt?

Niemand die mij kan helpen met (gratis) actions via internet?