[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:20

Ik zou denk ik eerst voor een nieuwe lens gaan :D 70-200 bijv. Ik heb zelf de F4 met IS (IS heb ik wel nodig xD) want de 2.8 met IS is niet te betalen, en gaat mij te ver voor mijn hobbymatige hondjes en paardjes op de foto zetten. Mja voor binnenbak foto's voldoet de F4 niet denk ik.

Stel je wil toch liever een nieuwe body, dan zou ik voor de 70D gaan. Zelf ga ik em nieuw kopen, maar als je dat te duur vind is die misschien ook wel 2e hands te krijgen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:06

Hallo allemaal!

Ik zou graag wat advies hebben. Ik wil gaan sparen voor een nieuwe cameraset (Body + Lens). Maar, ik heb echt geen flauw idee wat goed is en wat niet. Vandaar mijn bericht hier.

Ik fotografeer nu met een Sony A390 met een Sigma 70-300mm lens. Het liefst fotografeer ik paarden, maar hiernaast ga ik ook steeds meer op pad de natuur in of de stad in voor fotografie.
Ik ben al goed bekend met handmatig instellen van de camera en dergelijke.

De reden dat ik een nieuwe camera set zoek, is dat ik graag eens een nieuwe eigen set wil hebben. De set waarmee ik fotografeer is tweedehands en hiervoor heb ik de set van mijn vader gebruikt. Ik merk vaak dat mijn camera moeite heeft met scherpstellen en ook kom ik te vaak onscherpe foto's tegen.
Een probleem waar ik bij Sony nog extra tegen aan loop is het feit dat er maar weinig lenzen op de markt zijn.

Ik zoek een camera die niet heel extreem duur is, dat vooropgesteld. Het mag best wat kosten, maar ik heb geen vet salaris en ik zou graag binnen 6 maanden het geld bij elkaar gespaard hebben om een nieuwe set te kunnen kopen. Mijn budget ligt dus zo ongeveer rond de €800/€900 euro, dan kan ik €100/€150 per maand sparen. Ik wil eigenlijk wel een telelens en een kitlens. Liefst een 18-200/300. Telelens is voor mij belangrijker dan de kitlens. Liever eerst een mooie telelens van 70-300 bv en dan nog even doorsparen voor een kitlensje.
Ik wil een camera die hogere ISO's aan kan. Op het moment heb ik met ISO 400 al enorm veel ruis. Ik zou graag een set willen waarmee ik hoger dan 1600 nog fatsoenlijke foto's kan maken, wanneer het bijvoorbeeld donker is.

Qua merken gaat mijn voorkeur vooral uit naar Nikon. Canon heb ik al eens in mijn handen gehad maar kon ik toen niet echt mee overweg. Maar ik sta open om dit uit te proberen.

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie zouden adviseren!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:47

Marjoow schreef:
Hallo allemaal!

Ik zou graag wat advies hebben. Ik wil gaan sparen voor een nieuwe cameraset (Body + Lens). Maar, ik heb echt geen flauw idee wat goed is en wat niet. Vandaar mijn bericht hier.

Ik fotografeer nu met een Sony A390 met een Sigma 70-300mm lens. Het liefst fotografeer ik paarden, maar hiernaast ga ik ook steeds meer op pad de natuur in of de stad in voor fotografie.
Ik ben al goed bekend met handmatig instellen van de camera en dergelijke.

De reden dat ik een nieuwe camera set zoek, is dat ik graag eens een nieuwe eigen set wil hebben. De set waarmee ik fotografeer is tweedehands en hiervoor heb ik de set van mijn vader gebruikt. Ik merk vaak dat mijn camera moeite heeft met scherpstellen en ook kom ik te vaak onscherpe foto's tegen.
Een probleem waar ik bij Sony nog extra tegen aan loop is het feit dat er maar weinig lenzen op de markt zijn.

Ik zoek een camera die niet heel extreem duur is, dat vooropgesteld. Het mag best wat kosten, maar ik heb geen vet salaris en ik zou graag binnen 6 maanden het geld bij elkaar gespaard hebben om een nieuwe set te kunnen kopen. Mijn budget ligt dus zo ongeveer rond de €800/€900 euro, dan kan ik €100/€150 per maand sparen. Ik wil eigenlijk wel een telelens en een kitlens. Liefst een 18-200/300. Telelens is voor mij belangrijker dan de kitlens. Liever eerst een mooie telelens van 70-300 bv en dan nog even doorsparen voor een kitlensje.
Ik wil een camera die hogere ISO's aan kan. Op het moment heb ik met ISO 400 al enorm veel ruis. Ik zou graag een set willen waarmee ik hoger dan 1600 nog fatsoenlijke foto's kan maken, wanneer het bijvoorbeeld donker is.

Qua merken gaat mijn voorkeur vooral uit naar Nikon. Canon heb ik al eens in mijn handen gehad maar kon ik toen niet echt mee overweg. Maar ik sta open om dit uit te proberen.

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie zouden adviseren!

Misschien Canon (als je dan wel Canon wil) 70D + 18-135mm IS STM? Linkje: http://www.cameranu.nl/nl/p353314/canon ... 5mm-is-stm is wel iets boven je budget, en niet helemaal telezoom zoals je wilt misschien, maar 70D is wel een body die goed hogere iso's aan kan voor zover ik weet. Eén van de grootste redenen dat ik 'em binnenkort ga kopen :D

SuperLiesje

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:55

Ik heb de 70D nu een paar weken en ben er echt super tevreden over! Heb nog lang niet alle knopjes en instellingen onder de knie maar dat komt vanzelf :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:10

Die Canon ligt ver buiten het budget ja :)
Ik ben gaan zoeken en met advies van Magda ben ik uitgekomen op de Nikon D7100. Als ik die samen neem met een 55-300 & 18-105mm lens ben ik rond de 1400 euro kwijt. Dat betekent dat ik zeker 200 per maand moet kunnen sparen :') Word een lange termijn project, eerst komen er nog genoeg kosten aan.

Bedankt voor het meedenken iig :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:12

Zie mijn reactie in het andere topic, ik zou die combinatie niet nemen (goedkoop glas op luxe body) dat is vragen om slechte foto's. -O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:54

magda_90 schreef:
Zie mijn reactie in het andere topic, ik zou die combinatie niet nemen (goedkoop glas op luxe body) dat is vragen om slechte foto's. -O-

En jij kunt het helaas weten... :(

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:04

Ik heb laatst een Canon EOS 1200D gekocht, waarbij je cashback of een tegoed kreeg. Ik ben gegaan voor een tegoed van €50,- maar ik vraag me af waar je dit allemaal voor kunt gebruiken. Mijn bedoeling is namelijk voor een canon camera tas (de prijs ligt net onder het tegoed bedrag) te gaan, is dit mogelijk?

Misschien is deze vraag hier niet helemaal op zijn plaats, maar aangezien jullie het er laatst hier ook over hadden... ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:07

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:14

Ik geloof het wel ja, je kunt hem inderdaad aanpassen aan de binnenkant :D Maar die prijs komt niet echt overeen :oo

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:18

Oei, bij welke winkel moet je die van jou bestellen dan? Is hij duurder of goedkoper bij jou? :oo

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:21

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:23

Ja dat is hem.. pijnlijk :Y)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:30

Maarja, ik moet hem persee daar bestellen haha
Ik heb de tas al wel besteld maar ik snap niet zo goed hoe ik aan kan geven dat ik het tegoed voor die tas wil gebruiken, weet jij dit toevallig?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:30

Ja, dit doe je naderhand :)
Dan ga je naar Canon.nl. Heb je je tegoed al geclaimd?

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:34

Ik heb een formulier ingevuld en een inlogcode ontvangen, een idee om te pb'en? Misschien is dit offtopic ;)

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:52

Omdat onze andere camera oud is willen we graag een nieuwe.
Dit keer willen we voor een spiegelreflex camera gaan. Alleen hebben we geen idee waar we op moeten letten. Hier in de buurt is nu een tweedehands canon 550d. Ik had hier al gelezen dat dit een prima beginners camera is. Er zit een 18-55 canon lens bij en een 28-200 lens tamron lens.
zijn deze lenzen geschrikt voor vooral buiten foto's? En wat is een goede?normale prijs voor zo een camera. Als er nog bokkers zijn die denken dat een andere camera geschikter hoor ik het graag :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:18

Ligt er aan wat ze vragen. :D

Ik kon voor bijna niks een 550d overnemen met 2 objectieven(wel beide canon) en hoewel ik echt heel blij ermee ben en hem bijna elke dag wel even gebruik,ben ik vanaf dag 1 aan het sparen voor een 70-200 van Canon. En dan nog twijfels tussen de 2.8 en 4. De camera zelf vind ik erg fijn, ik had hiervoor wel een spiegelreflex maar een ander merk, maar de canon is wel heel fijn en simpel. Al zou ik ook wel weer graag overstappen naar de 70d.

Nimisha24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:38

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:44

Nimisha24 schreef:
zou iemand me een beetje kunnen helpen? ik wil graag een grotere camera kopen om mijn ponys, hond en kat te fotograveren enzo gewoon als hobby. ik wil het niet te duur hebben want zoveel geld heb ik niet haha. ik zat te denken aan deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... langId=-11 of deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/NI ... langId=-11 maar welke zouden jullie aanraden en wat moet ik er allemaal bij kopen? alvast bedankt!

Beide zijn prima. Een telezoom voor bij de paardjes is ook handig en dan mss geheugenkaartje en cameratas? :=

Nimisha24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:27

bedankt! kan in de canon eigelijk elk geheugenkaartje? ik zie bij de merken wel nikon staan maar geen canon?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:10

Nimisha24 schreef:
bedankt! kan in de canon eigelijk elk geheugenkaartje? ik zie bij de merken wel nikon staan maar geen canon?

Volgensmij wel, ik heb zelf geen Canon maar een Nikon. Maar een vriendin met een Canon haar geheugenkaartje past ook prima in mijn Nikon.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:25

Gewoon een gewoon sd kaartje past prima in mijn Canon hoor :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:28

ZeSteigert schreef:
Hallo!
Ik ben op zoek naar een camera, en dan iets beter dan mijn telefooncamera :D
Het wordt waarschijnlijk een Nikon of Canon.
Welke modellen raden jullie aan?
Ik wil mooi paardenfoto's kunnen maken, wilde dieren en vakantiefoto's enzo.
Het mag ook niet superduur zijn, ik ben geen professional en ik heb geen 1000 euro helaas voor een camera.
Ik zoek dus niet de meest dure geweldige camera die alles kan, maar een camera voor de beginnende fotograaf die toch wat meer wil dan gewoon mooie foto's.
Bedankt alvast!! :)

Zou de D3100 met 18-70mm lens goed zijn voor mij? :)
D70s heb ik ook gezien, is wel wat ouder maar weet niet of die veel 'slechter' is.
Ik ga sowieso voor Canon of Nikon

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:44

Geen Canon 1200D of Nikon D3200? Of ga je liever voor 2e hands?