Stel je wil toch liever een nieuwe body, dan zou ik voor de 70D gaan. Zelf ga ik em nieuw kopen, maar als je dat te duur vind is die misschien ook wel 2e hands te krijgen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Hallo allemaal!
Ik zou graag wat advies hebben. Ik wil gaan sparen voor een nieuwe cameraset (Body + Lens). Maar, ik heb echt geen flauw idee wat goed is en wat niet. Vandaar mijn bericht hier.
Ik fotografeer nu met een Sony A390 met een Sigma 70-300mm lens. Het liefst fotografeer ik paarden, maar hiernaast ga ik ook steeds meer op pad de natuur in of de stad in voor fotografie.
Ik ben al goed bekend met handmatig instellen van de camera en dergelijke.
De reden dat ik een nieuwe camera set zoek, is dat ik graag eens een nieuwe eigen set wil hebben. De set waarmee ik fotografeer is tweedehands en hiervoor heb ik de set van mijn vader gebruikt. Ik merk vaak dat mijn camera moeite heeft met scherpstellen en ook kom ik te vaak onscherpe foto's tegen.
Een probleem waar ik bij Sony nog extra tegen aan loop is het feit dat er maar weinig lenzen op de markt zijn.
Ik zoek een camera die niet heel extreem duur is, dat vooropgesteld. Het mag best wat kosten, maar ik heb geen vet salaris en ik zou graag binnen 6 maanden het geld bij elkaar gespaard hebben om een nieuwe set te kunnen kopen. Mijn budget ligt dus zo ongeveer rond de €800/€900 euro, dan kan ik €100/€150 per maand sparen. Ik wil eigenlijk wel een telelens en een kitlens. Liefst een 18-200/300. Telelens is voor mij belangrijker dan de kitlens. Liever eerst een mooie telelens van 70-300 bv en dan nog even doorsparen voor een kitlensje.
Ik wil een camera die hogere ISO's aan kan. Op het moment heb ik met ISO 400 al enorm veel ruis. Ik zou graag een set willen waarmee ik hoger dan 1600 nog fatsoenlijke foto's kan maken, wanneer het bijvoorbeeld donker is.
Qua merken gaat mijn voorkeur vooral uit naar Nikon. Canon heb ik al eens in mijn handen gehad maar kon ik toen niet echt mee overweg. Maar ik sta open om dit uit te proberen.
Ik ben heel benieuwd naar wat jullie zouden adviseren!
Nimisha24 schreef:zou iemand me een beetje kunnen helpen? ik wil graag een grotere camera kopen om mijn ponys, hond en kat te fotograveren enzo gewoon als hobby. ik wil het niet te duur hebben want zoveel geld heb ik niet haha. ik zat te denken aan deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... langId=-11 of deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/NI ... langId=-11 maar welke zouden jullie aanraden en wat moet ik er allemaal bij kopen? alvast bedankt!
ZeSteigert schreef:Hallo!
Ik ben op zoek naar een camera, en dan iets beter dan mijn telefooncamera
Het wordt waarschijnlijk een Nikon of Canon.
Welke modellen raden jullie aan?
Ik wil mooi paardenfoto's kunnen maken, wilde dieren en vakantiefoto's enzo.
Het mag ook niet superduur zijn, ik ben geen professional en ik heb geen 1000 euro helaas voor een camera.
Ik zoek dus niet de meest dure geweldige camera die alles kan, maar een camera voor de beginnende fotograaf die toch wat meer wil dan gewoon mooie foto's.
Bedankt alvast!!