ieders verhaal bij de zelfde foto.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:58

Wat een gaaf topic!
Ik heb alle foto's bekeken en hier en daar een verhaal gelezen!
Ik wil ook mee doen! Als ik meer tijd heb ga ik ook mee doen.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:34

Ik ga nu naar een foto zoeken
bedankt Gunufje

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:51

Afbeelding

Kon niet echt een mooie foto vinden

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:08

Ik ren en ik ren. Hoe kan het nou zo fout zijn gegaan? Ik dacht dat je van me hield. Ik heb me zeker vergist. Plots stop ik en kijk achterom. Je volgt me niet eens. Hou je dan echt niet meer van me? Laat je me zomaar gaan? Misschien is het beter zo. Ik loop verder en ga op een bankje in het park zitten. Dan houd ik het niet meer en sla m'n handen voor m'n ogen. De tranen blijven komen en allemaal gedachten flitsen door mijn hoofd. Ik zie ons samen door het weiland, met die mooie zonsondergang. Zou je dat nog weten? Of intersseert je dat ook niets? Misschien intersseert het mij ook wel helemaal niets meer. Ik kom weer terug op aarde met mijn gedachten als ik voel dat er aan m'n broek wordt getrokken. Het is een klein meisje met een roze jurkje en twee lange vlechten rond haar hoofd. Ze kijkt me aan met haar heldere blauwe ogen, maar zegt niets. Op eens voel ik een warme gloed door mij heen gaan en het meisje lacht. Ik wil mijn tasje pakken om het meisje een snoepje aan te bieden maar als ik het haar wil geven is ze verdwenen. Ik sta op van het bankje en kijk in het rond, maar het meisje is nergens te zien. Ik ga weer zitten en denk na over wat er net is gebeurt. Zou het meisje iets betekenen? Moet ik naar hem terug gaan en zeggen dat we opnieuw moeten beginnen? Of moet het juist betekenen dat is sterk genoeg ben om zelf verder te leven? Ik weet het niet...

niet zo lang, maar had niet echt inspi.
Laatst bijgewerkt door Nynkk op 25-12-05 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:16

Logisch dat je geen inspi had, 't is een slechte foto

Toch vind ik je verhaal wel mooi

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:19

bedankt

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:59

ik heb ook een verhaal geschreven, hij is niet zo mooi, en normaal schrijf ik alleen gedichten en geen verhalen

Ik draai me om en sla de deur met een luide klap dicht. Ik moet even weg van hier, even weg van al die ruzies. Mijn ouders hebben nu ook de klap gehoord en ze stoppen met schreeuwen. Ik kijk om naar boven, naar het raam en zie mijn moeder daar langs lopen. Mijn vader kijkt nog even snel uit het raam en schreeuwt dat weer hard de naam van mijn moeder.
Huilend loopt ik over straat. Het kan me allemaal niets meer schelen. Ik loopt automatisch naar Ben, Ben is mijn vriend. Hij is 14 jaar ouder dan ik, maar dat maakt voor mij niets uit. Hij begrijpt me, hij geeft om me. Als ik bij hem aanbel, wil ik me eigenlijk weer omdraaien en hard wegrennen, maar Ben doet de deur al open. Hij ziet mijn natte betraande wangen, en hij laat me binnen. We lopen naar boven, naar zijn kamer, en ik vertel alles. Hoe het begon, en alles tot in de details. Hij schrikt van de man die mijn vader is. Hij pakt zijn jas en we lopen naar buiten. We lopen richting Noord, naar het park, naar onze plaats, onze fontein.
Als we zijn aangekomen zitten we daar een tijdje. We zeggen niets en we kijken allebei gewoon vooruit, naar de fontein
Ik zeg tegen Ben dat ik alleen wil zijn, even niemand om me heen. Ben geeft me een kus op mijn wang en verlaat het park. Ik wil even alleen zijn, denk ik. Ik sta op en loop in een rechte lijn vooruit. Naar het water, naar onze fontein. Ik wil alleen zijn…

Hij is wel te kort, maakt dat heel erg uit?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:06

Iedereen plaatst korte verhaaltjes hier

Ondanks dat je een dichter bent, vind ik het echt een super mooi verhaal !

Talsha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:54

Foto is een kruisje

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:15

Hmm, stom.. dan kies ik wel de volgende persoon.. aangezien je nu geen verhaal meer kan schrijven bij de volgende foto..

De volgende krijgt een pb

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:35

Nou ik kreeg van een pb van vera, dus heb een foto gezocht.
Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. Hij is niet zwart wit maakt dat uit?

Afbeelding

succes!!!!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:00

Huh.. nu doet mijn foto het weer wél.. maar goed

Gave foto, ik ga schrijven !

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:19

@ antoontje: mooi verhaal! en mooie foto! Hier mijn verhaal, iets langer dan de vorige

Ik loop door de huiskamer en plof op de bank neer. Ik zucht diep en druk de TV aan. Ding, dong. De bel gaat. Ik zet het geluid van de TV uit en loop naar de deur. Ik haal de deur van het slot af en doe open. 'Hoi, Lizze.' Michiel staat voor de deur. Hij volgt me nou al 2 maanden lang en is stapel verliefd op me. Ik vind het best zielig voor hem want ik zie hem totaal niet staan. 'Hoi, Michiel. Wat kom je doen?' Ik probeer een lach op m'n gezicht te krijgen maar het kost me veel moeite. Michiel is 16 en op de een of andere manier voel ik me niet fijn bij hem. Ook al ben ik maar een jaartje jonger.
Michiel geeft geen antwoord op mijn vraag maar kijkt diep in m'n ogen. Ik voel dat ik begin te trillen. 'Michiel, ik heb hier even geen zin in. Kun je weg gaan?' 'Oké Lizze, maar dan zie ik je vanavond weer.'

Ik smijt te deur dicht en m'n hart bonst in m'n keel. Die zes woorden blijven door m'n hoofd spoken: Dan zie ik je vanvond weer....

Om zes uur komen m'n ouders thuis en begint m'n moeder met het eten. Ik ga nog even naar boven om een boek te lezen en als het eten klaar is heb ik mijn boek net uit. Ik schuif aan bij de keukentafel en ik schep op. 'Mam, pap, hoe was jullie dag vandaag?' 'Ja, goed hoor,' antwoordt pap. 'En bij mij ook,' knikt mam. 'Maar Lizze, wij zijn vanavond beide weg, we hebben een vergadering. Dat weet je toch?' 'Oja! Helemaal vergeten!' antwoordt ik.

Als het eten op is ruim ik de tafel af en zet alles in de vaatwasser.
Nadat m'n ouders zich hebben omgekleed geef ik ze een kus en gaan ze weg naar hun vergadering. Ik duw een dvdtje in de dvdspeler en ga lang uit op de bank liggen. Als m'n ogen om 11 uur bijna dicht vallen druk ik de dvd uit en ga naar boven. Ik poets m'n tanden en trek m'n pyjama aan. Zodra ik in bed lig, val ik in slaap.

Een half uur later wordt ik wakker, ik hoor de voordeur. Aaah, m'n ouders zijn vast weer thuis. Ik kleed me snel om zodat ik nog even met ze beneden kan zitten (m'n pyjama is veel te klein en dat ziet er niet uit). Ik stuntel de trap af maar eenmaal beneden loop ik niet tegen m'n ouders op, maar tegen michiel op. Michiel heeft een raar lachje om z'n mond en ik voel een rilling over m'n rug gaan. 'Heb je het koud?' vraagt hij. Hij twijfelt geen seconde en slaat twee armen om me heen. Ik wil ze weg duwen maar hij houdt me te stevig vast.
'Michiel! Laat me los!' 'Nee Lizze, dit is mijn kans.' Ik zie Michiel z'n hoofd dichter bij de mijne komen en de tranen springen in m'n ogen. Twee vieze, slijmerige lippen raken de mijne. Voordat Michiel verder kan gaan duw ik hem met al mijn kracht van me af. 'MICHIEL, BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN OFZO! GA WEG!' Ik geef Michiel een trap en ren het huis uit. Hij slaat de deur achter zich dicht en volgt me. 'MICHIEL LAAT ME RUST!'
Na een tijdje hebben gerend geeft Miciel het op en stopt met rennen. Maar ik stop niet, ik ren door tot ik bij een weilandje aankom. De grond voelt vochtig en koud maar dat interesseert me niet. Ik ga zitten en kijk voor me uit. Het is erg donker maar omdat de maan zo vel is, zie ik veel. Ik zit daar een kwartiertje en dan is het tijd om naar huis te gaan. Straks zijn m'n ouders al thuis en dan worden ze ongerust. Ik sta op en loop naar huis.

Als ik thuis kom zitten m'n ouders aan de keukentafel. 'Lizze!' M'n moeder slaat twee armen om me heen en bekijkt me. 'Gaat het wel meisje? Waar heb jij in hemelsnaam gezeten!' M'n moeders stem verandert van bezorgt in kwaad. Ik barst in tranen uit en vertel m'n moeder het hele verhaal over Michiel. Hoe hij mij 2 maanden heeft gestalkt en nu zelfs verder wilde gaan! M'n moeder stelt me gerust en zegt dat ze eerst met de ouders van Michiel zal praten en als dat niet werkt belt ze de politie.

Een klein beetje bekomen van de schrik ga ik naar boven en trek m'n pyjama weer aan. Ik duik in bed en ondanks alle gedachten die in m'n hoofd rondspoken, val ik snel in slaap.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:57

hier weer een verhaal van mij, weer veel te kort, maar anders werd hij veel te saai.

Als bevroren zat ik in een weiland. Met mijn hoofd tussen mijn knieën, ik wist niet eens wat ik daar deed, precies op die plaats. Ik ben weggelopen uit mijn appartement nadat ik ruzie had gehad met mijn vriend. Nick was voor de zoveelste keer die maand ’s nachts niet thuis gekomen en ik was het zat. Ik vroeg hem waar hij al die nachten nou echt was. Want iedere keer had hij weer een andere smoes, ja ik moest overwerken en heb toen maar op kantoor geslapen, en al dat soort flauwe smoesjes. Toen ik vroeg waar hij echt was geweest was hij boos geworden en was hij gaan gooien met van alles. Als hij in zo’n bui was kon ik maar beter weggaan als ik geen borden om mijn oren wilde krijgen. Dus toen zat ik daar, na te denken over iets. Ja, waarover eigenlijk. Ik denk dat ik dacht over de zin van het leven, ik kan het me niet eens meer herinneren. Het ijs stond op het gras terwijl de zon langzaam onderging. Ik stond op en klom een dijkje op om vanaf een wat hogere plaats de zonsondergang te bekijken. Ik stond op een pad, een dijkje wat boven het weiland liep. Het was een smal dijkje realiseerde ik me toen ik naar beneden keek. Voor me stond een gaas hek en een prikkeldraad. Ik keek er nog eens goed naar en zag achter het prikkeldraad de zon ondergaan. Ik realiseerde me dat ik ook in het leven hier stond. Tegen een muur van prikkeldraad, mijn relatie met Nick eindigde hier, bedacht ik me. De muur van prikkeldraad, en erachter de mooie zonsondergang. Ook achter de muur is nog leven…

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:05

Wow! mooi poëtisch geschreven antoontje!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:11

dank je

Ik vond het wel redelijk gemakkelijk om over deze foto te schrijven, ken de omgeving(heb de foto zelf gemaakt) dus dat is wel fijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:22

Jammer, kreeg net mooie ideeen van de foto van VeraA
Denk dat ik deze foto maar weer eens over sla, krijg er geen inspiratie door.

Tinkebel

Re: ieders verhaal bij de zelfde foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:37

Citaat:
Stil, koud en bijna donker. Rillend van de kou staar ik voor me uit. Kijkend naar de zon die ondergaat. Kijkend hoe de laatste stukjes zon verloren gaan. Het is nu precies een jaar geleden. Precies één jaar geleden, zat ik hier, op het zelfde plekje, met het zelfde hekje, hetzelfde draad, dezelfde mooie zon, en het zelfde vreselijke eenzaame gevoel.

Ik weet het nog zo goed. Ik was moe en was vroeg naar bed gegaan. Toen ik lag, dacht ik , eindelijk rust. Rond een uur of 11 ging de telefoon. Niks bijzonders, dacht ik. Ik draaide me om, en wou heerlijk verder gaan slapen. 'Evelien ! ' werd er geroepen. 'oliebol man, laat me slapen ofzo' zei ik geergerd, maar toch stond ik op. Nog na geeuwend liep ik de trap af en liep ik de huiskamer binnen. Daar zaten mijn ouders, voor zich uit starend, op de bank. 'Wat is er' vroeg ik. 'Brand' antwoordde mijn vader langzaam. Ik wist meteen wáár er brand was. Zo snel als ik kon pakte ik mijn jas, en met z’n drieen tegelijk renden we naar de auto toe. Mijn vader zat achter het stuur. Met trillende armen stuurde hij de auto naar stal toe. Daar aangekomen was het een chaos. Overal auto’s, mensen, brandweermannen, en brandweerauto’s. Ik sprong uit de auto en rende naar de stal. De vlammen sloegen uit het dak, en somige brandweermannen stonden gewoon toe te kijken. Ik dacht niet aan mijn eigen veiligheid, en rende zo de stal in. Er stonden nog 3 paarden binnen. Gelukkig zag ik mijn pony’s hoofdje niet binnen. Voor de zekerheid keek ik bij zijn stal, en ik schrok me kapot. En daar lag Vincy dan. Totaal uitgeput, helemaal bezweet, met grote witte, bange ogen. Ik pakte zijn halster en deed hem om. 'Zinloos, hij wil écht niet' hoorde ik opeens iemand zeggen. Ik keek om en zag een brandweerman achter me staan. Ik negeerde zijn domme opmerking en deed het halster snel om. 'Kom Vincy, vertrouw me maar, als je meeloopt komt alles goed, ik beloof het! ' praatte ik bemoedigend tegen Vincy. Na lang wikken en wegen kwam hij overeind. Ik had mijn jas al uitgetrokken en legde deze over zijn hoofd heen. Normaal had hij het niet zo op dingen op zijn hoofd, maar nu liet hij het toe. Hij was blijkbaar te moe om te protesteren. 'Kom jongen' riep ik nog een bemoedigend, en wonder boven wonder liep hij met me mee. Langzaam, en toch snel. Dicht tegen me aan. Heel veilig. Heel vertrouwd. Toen hij buiten was barste ik in tranen uit, van angst. Vincy stond nog steeds te bibberen op zijn benen. 'Haal die andere paarden eruit! ' riep ik boos richting de brandweermannen. 'Ze willen niet' riep een man klagend. 'Praat tegen ze, alsjeblieft, doe dan wat' riep ik huilend. Slechts één man, en één vrouw stonden op, en namen de leiding. De staleigenaar dors niet naar binnen, en pakte Vincy van me over. Eenmaal in de stal aangekomen riep ik iedereen toe wat hij of zij moest doen. Zonder veel moeite kregen we de paarden buiten, waar de dierenarts ons opwachtte. Hij keek de paarden één voor één na, en als alles goed was, konden ze bij de buren op stal. Toen alle paarden uit de stal waren, begonnen de brandweermannen fanatiek te blussen. Vincy stond te hoesten, en te trilde op zijn benen. We namen hem mee naar de stal van de buren, en vrijwel meteen ging hij liggen. 'Hij heeft teveel rook binnengekregen' zei de dierenarts, heel nuchter. 'Help hem dan' riep ik pissig. 'Daar is het te laat voor.. Neem maar afscheid' zei de dierenarts, en daarna liet hij ons alleen.

Er loopt een traan over mijn wang. Alleen de herinnering doet me al genoeg pijn om de hele avond te huilen. Het ene moment lag ik te slapen, en het volgende moment nam ik afscheid van mijn trouwe vriend.

'Lieve Vincy. Ik ken je nu 8 jaar door en door. Ik zag hoe je werd geboren, en nu moet ik aanzien hoe je sterft. Onze band is geweldig. Lieverd, ik vergeet je nooit' fluisterde ik zachtjes. Ik deed zijn halster af, en Vincy legde zijn hoofd op mijn schoot. 'Bedankt voor alles. Vaarwel, lieve, lieve Vincy' waren mijn laatste woorden. Nog één keer keek hij me aan. Het was alsof hij me bedankte. Zó speciaal. Hij sloot zijn ogen. Zijn adem stopte.

En nu zit ik hier. Precies één jaar later. Ik weet nog goed hoe ik de dag na de brand vanuit de wei toekeek naar de zonsondergang. Ik weet nog goed, dat ik al onze momenten samen, in de zonnestralen terug zag. En nu, zie ik ze weer.

Ik vind hem een beetje vreemd..

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:51

ik vind hem mooi vera

schopt ook het topic weer omhoog

verder niemand??

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:16

Dankje

Topic lijkt een beetje dood de laatste tijd..

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:41

wat een leuk topic ik heb nu niet zon zin maar mischien zet ik er wel een keertje wat bij

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:16

ik vind de verhalen hier zo mooi al mijn verhalen die ik erbij verzin zijn dan zo flut ik wacht wel op de volgende foto of zal ik er zelf eentje plaatsen?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:17

x_amber, de regels zijn dat degene die nu de foto heeft geplaatst, het beste verhaal uitzoekt, en de schijver van dat verhaal mag de foto plaatsen.

Dus komen er nog meer verhalen ? Of kan Antoontje gaan kiezen ?

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:22

hoo sorry had de regels niet zo goed gelezen

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:41

plaats je verhaal maar geweoon x_amber