Morgen komen ze.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Scum schreef:Gaaf topic dit.
Mijn probleem. Ik wil een heel compact digitaal toestelletje. Budget 200-300 euro. Deze neem ik mee naar de wintersport.
Problemen die kunnen optreden is dat ik te donkere foto;s krijg. Dus ik moet een toestelletje hebben waarmee ik de belichting kan compenseren en de flitser uit kan zetten.
En verder zijn het bewegende foto's dus ik wil ze niet onscherp hebben.
Ben al een paar winkels afgeweest en tot nu toe heb ik 3 opties:
Nikon Coolpix 6700
Olympus Mju 600
Pentax Optio WPi
Heeft iemand een van deze toestellen? Zo ja, wat zijn je positieve of negatieve ervaringen?
En wat ook belangrijk is; zie je nog wel iets op het display als er heel veel licht is?
Kan iemand mij nog een ander toestel aanraden waar ik helemaal nog niet aan gedacht heb?
Verder zijn tips voor wintersport foto's natuurlijk welkom.
alena schreef:hoi
ik mis er nog een in het lijstje![]()
wij hebben een minolta dimax d50
en die bevald prima en is echt super,,
dus mss is dat wel een idee !
none schreef:alena schreef:hoi
ik mis er nog een in het lijstje![]()
wij hebben een minolta dimax d50
en die bevald prima en is echt super,,
dus mss is dat wel een idee !
Ik mis er wel meer, maar dit is een beetje globaal over alle merken denk ik![]()
Hoe duru is die camera?
Yuri schreef:Ik zie door de bomen het bos dus echt niet meer...
Ik wil graag een erg goede camera kopen nu, waar ike cht tevreden over kan zijn.
Ben zelf bereid om alles goed te lezen en te proberen, dus dat komt goed![]()
Enkele voorwaarden waaraan hij moet voldoen:
- zeer snelle sluitertijd (waardoor eerder scherpe foto's met draven etc als ik me niet vergis?)
- goede optische zoom, liefst meer dan 3 x
- zeer scherpe afdruk kwaliteti, ook voor uitvergrotingen.
- seriesopname zou leuk zijn
- filmpjes met geluid mogelijk.
Nu heb ik mijn oog op 2 type camera's laten vallen.
de fuji finepix S5500/s5600
de fuji finepix S9500
Hoe vinden jullie de prestaties van deze camera's?
Ik wil echt scherpe foto's kunnen maken van bewegende dingen, kan dat met deze of moet ike cht aan de spiegelreflex?
Wat is het exacte verschil tussen spiegelreflex en gewoon digitaal??
JW18 schreef:als je een analoge spiegelreflex hebt, met lenzen ervoor, dan kun je die niet gebruiken op een digitaal compact toestel omdat daar een vaste lens op zit. Je kunt je Nikon lenzen waarschijnlijknt wel gebruiken op een digitale spiegelreflex (is dus een camera waarbij je de lenzen kunt verwisselen) van Nikon, niet op een ander merk.
Yuri schreef:dankjewel. De canon heb ik ook al gezien (de canon powershot s2) ik ga maar ff informeren bij mediamarkt denk ik