[verhaal] liefde en paarden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiefsteIwan

Re: [verhaal] liefde en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:20

Jeeeej, leuk stukje weer! Lachen

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:20

zeker, meer meer meer

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:26

Klein, maar mooi Haha!
Zit al te wachten op het volgende stuk Knipoog

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:01

rietjuh schreef:
als je zelfmoordneigingen heb gaan je ouders je eg ni aanmoedigen om dit door te zetten ze proberen het dan alleen maar uit je te praten:S

leuk stuky hoe loopt het met die fjord

Als je ouders hebt waar je het tege kan zegge ...

Wouw joh Pling jij kan schrijven , ik lees nrml niet graag , maar dit wel !! Breng een boek uit joh !! Ik koop het !!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:17

ik ook !! nieuw stukjeee !!!!!!!!!!!!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:29

Meer meer meer meer! *slaat met vuistjes op bureau* Meer meer meer meer! Go jij! Go jij! Tong uitsteken

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:34

ahhh, wat een zalig verhaal zeg!
ik kan zo helemaal verlieft worden op mickey!
maar die rob is een griezel.
laat ze trouwens nu achi gewoon achter? zorgt ze daar niet meer voor? want dan snap ik net niet... Verdrietig

Haha!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 16:57

jaa. LauEef.. Knipoog dat komt nog.. Haha! ik ben achi niet vergeten.. Knipoog
er komt vandaag zeker een nieuw stukje.. Knipoog

@ Noeki: Wat super lief van je.. Haha! Lovers

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 17:24

hier al het beloofde stukje. Knipoog
Ze loopt weer naar de bushalte en ziet dat de volgende bus pas om 6 uur vertrekt.
Dan kan ze nog drie kwartier staan wachten. Achi staat hier een kwartiertje lopen vandaan.
Dan kan ze daar ook nog wel even heen.

Als ze de oprit van de familie Kempers oploopt zweet ze zich kapot. Dat is toch best nog wel een eindje lopen. Dat is ze niet gewend. Misschien moet ze ook maar eens af en toe gaan trainen. Ze loopt richting de stal en ziet Achi wild door zijn stal heen en weer lopen. “Hai jongen. Hoe is het met jou?” Ze opent de deur van de box en stapt naar binnen. Daar geeft ze Achi een flinke knuffel en een kus. “Weet je Achi, ik ga je verlaten.” Marleen beseft pas na de tijd wat ze heeft gezegd. Ze gaat Achi verlaten. Dat wordt nog moeilijk voor haar. Plots schiet haar weer iets te binnen. Jessy wilde misschien wel voor Achi zorgen. Ze loopt uit de box en pakt haar mobiel. Dan draait ze Jessy’s nummer.

<Met Jessy
>Hai Jess, Marleen hier. Ik had een vraagje voor je. Heb je er nog over nagedacht om Achi te verzorgen?
<Ja natuurlijk. Ik heb het zelfs al aan mijn ouders gevraagd. En het mag!
>Wat super gaaf zeg. Misschien kun je nu hier even heenkomen, dan kunnen we misschien regelen dat jij Achi mag verzorgen. Je weet nog wel waar het is hè?
<O wat gaaf zeg! Ja, ik weet het nog. Ik kom er nu meteen aan. Tot zo!
>Tot zo! Doeg!

Marleen hangt op en er verschijnt een glimlach op haar gezicht. Misschien kan ze dan toch nog af en toe naar Achi toe. Nu weet ze tenminste zeker dat hij goed wordt verzorgd.
Na vijf minuutjes komt Jessy het terein opfietsen. “Heei Jess. Daar was je al.” “Hallo, ja ik heb echt super snel gefietst.” “Zullen we dan maar even naar de familie Kempers gaan?”
“Lijkt me een goed idee.” Marleen knipoogt naar Jessy en loopt richting het woonhuis.
Ze gaat naar binnen en klopt op de deur. “Hallo, is daar iemand? Marleen hier.” “Marleen, hallo. Kom verder.” Meneer Kempers zit op de bank met een kop thee. “Dag meneer Kempers. Dit is Jessy, mijn vriendin. Misschien kent u haar nog. Ze is een tijdje geleden mee geweest.” “Dag meneer Kempers,” zegt Jessy verlegen. “Hallo Jessy. En waar kwamen jullie voor?” Marleen gaat bij meneer Kempers op de bank zitten en vertelt het hele verhaal. Af en toe knikt hij en neemt een slok thee. Aan het eind van het gesprek kijkt Marleen hem veelbelovend aan. Ze hoopt echt dat Jessy Achi mag verzorgen. “Het klinkt allemaal erg goed. En ik vind het jammer dat je weg gaat. Kun je misschien laten zien wat je allemaal kunt Jessy?” Geschrokken kijkt Jessy op en stamelt een paar woordjes. “Natuurlijk kan dat,” antwoordt Marleen. Jessy kijkt Marleen verbaasd aan. Marleen knikt met haar hoofd en laat Jessy merken dat het allemaal goed komt. Blij knikt Jessy terug en loopt met grote passen achter meneer Kempers aan. Ze haalt Achi samen met Jessy uit de box en doet zijn halster om. Marleen geeft Jessy een longeerlijn en ze klikt hem vast. Jessy houdt de lijn stevig vast en neemt Achi mee naar de buitenbak. Ze zorgt dat Achi gaat stappen en maakt de longeerlijn langer. Na een tijdje laat ze hem aandraven en op het laatst zelfs galopperen. Na het longeren en uitstappen, neemt ze hem weer mee naar de stal en zet hem in zijn box. “En wat vond u ervan,” vraagt Jessy trots. “Je kan al erg veel en het gaat erg goed. Ik denk dat je zeer geschikt bent om Achi te verzorgen.” “Yes!” Jessy maakt een vreugdesprongetje en vliegt Marleen om de hals. “Wat geweldig hè,” zegt Marleen dol blij. “Echt super bedankt Marleen. Je bent echt een super vriendin!”

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:28

jeej Lachen meer:P

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:44

Zoals altijd weer geweldig:D
MééR !

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:38

jeej , leuk stukiiie MEER MEER Haha!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 00:18

Jaaaaaaa, SUPER SUPER SUPER! Ja meeeer! Lachen

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:30

JIPPIE Haha!

Wanneer komt de rest? Bloos

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:34

Jaaa meer!!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:34

Ikkk wacht =D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:13

Ik vond dat stukje, ja, net of dat niet van jou kwam Knipoog Ik weet niet, ik vond het niet zo, die andere waren veel beter! Sorry he, Knipoog Maar ik blijf lezen!! (Je moet er een boek van maken! Ik zorg wel dat het goed verkoopt Knipoog )

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:19

Ik heb net het hele verhaal gelezen wat leuk! Ja
Je zou der zou een boek van kunnen maken Haha!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 08:17

gaaf.. bedankt allemaal.. Haha! helaas komt er vandaag geen stukje.. Verdrietig ik ga naar Walibi World. Haha! en slaap daarna bij een vriendin..
sorry.. Ach gut

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:53

spijtigg

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:03

MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:27

ja meeeeeeeer

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:28

ik vin het SUPPER wil meeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 20:42

hier een klein stkje..

Je bent echt een super vriendin!” “Weet ik toch,” mompelt Marleen met een lachje op haar gezicht. “Achi is nu een beetje van jou. En wat ga je met hem doen?” “Eigenlijk wilde ik wel een stukje gaan rijden.” Jessy kijkt meneer Kempers aarzelend aan. Die knikt en antwoordt: “Natuurlijk mag dat, als je voorzichtig doet, vind ik het goed.” “Meneer Kempers, mag ik mee?”
Marleen kijkt in de richting van Selma en meneer Kempers schiet in de lach. “Stap jij maar op Selma Marleen. “O echt waar? Wat super!” Eindelijk mag Marleen weer een keer op Selma rijden.
Ze vindt het gewoon zo’n prachtige Fries! Meneer Kempers loopt de stal uit en wenst de meiden een plezierige rit. Marleen haalt Selma uit haar box, en Jessy haalt Achi weer uit zijn box. Beide poetsen ze het paard en zadelen ze op.
Ze lopen naar buiten en stijgen op. Marleen ziet dat Jessy trots op haar nieuwe verzorgfjord zit. “Waar kun je hier leuk wandelen, Marleen?” “We kunnen naar het bos gaan, of naar het ruiterpad hier vlakbij.” “Zullen we het bos in gaan?” “Goed idee.” Marleen stuurt Selma richting bos en Jessy en Achi volgen.Als ze in het bos komen is het pad groot genoeg om naast elkaar te stappen. Als de paarden eenmaal warm zijn laten ze ze aandraven. Plots gaat Marleen weer over in stap en houdt halt. Ze stapt af en loopt naar een boom toe. Jessy kijkt haar verbaasd aan. “Wat doe je?” “Moet je kijken! Er worden paarden vermist!” Jessy houdt ook halt en loopt naar Marleen toe.

Twee vermiste Schimmels!

26 Juni

Gisteren toen ik, Mariëlle (15), mijn twee schimmels uit het land wilde halen. Waren ze verdwenen! Het zijn twee merries van 3 jaar. Ze zijn fors, en hebben een brede bouw. De ene is Micha, ze is herkenbaar aan een erg grote, witte stip op haar kont, van rond de 15 centimeter. Ze houdt van iedereen en is eigenlijk nergens bang voor. Ze kijkt op bij het woord: Boefke. De ander is Michell, zij is herkenbaar aan haar helemaal grijze hoofdje met 1 witte stip rond haar rechter oog. Ze is soms wat schrikkerig en gaat helemaal door het dolle heen als Micha niet bij haar is. Heeft u mijn twee schimmels gezien? Bel dan naar: 0678134572
Heel erg bedankt voor u hulp en/of het lezen van dit bericht.

Mariëlle

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:00

Oehh,, het wOrd weer spannend.. weer een super stukjee... we want mOreee...