Een foto uit mijn reeks voor mijn jury opdracht over subculturen.
ik zal hier verzamelen trouwens:
http://kellydonckers.weebly.com/picture ... -week.html
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rianne_ schreef:Bedankt voor jullie feedback!
Fijn dat je hulp hebt gevonden AgossieHet is anders ook wel erg veel..
Wat een prachtige foto's komen er voorbij zeg!
hilly200 schreef:magda_90 schreef:hilly200
Ook jij hebt je hond mooi zacht en vriendelijk weten vast te leggen. Persoonlijk zou ik rechts en onder wat meer ruimte willen zien, het is een beetje krap daar. Ook wat jammer van de bovenkant.
Doch een mooi vriendelijk portret. De lichtinval is net dat stukje wat daarvoor zorgt.
Super bedankt voor je feedback! Ik zelf zat er mee dat het speeltje misschien teveel op zou vallen, maar nu je het zegt over die extra ruimte. Als dat er was geweest was dat speeltje minder opvallend geweest. Had daar zelf niet eens bij stil gestaan om het zo te doen, leer hier nu al wat van
magda_90 schreef:Dank je Kirsten.
(Mijn manier) Zodra de foto's ontwikkeld zijn, bij de Hema bijvoorbeeld, scan ik ze in met mijn HP huistuinenkeukenscanner. Dan pas ik de kleurtonen iets aan zodat het digitale exemplaar er zo gelijk mogelijk met het analoge exemplaar eruit ziet. Nadeel, verlies van scherpte aangezien mijn scanner niet zo'n hoge DPI mogelijkheid heeft.
(Andere manier) Een negatievenscanner kopen. Of je ontwikkeld de foto's zelf in een doka (mijn droom) of je brengt ze weer weg en scant dan de negatieven op een hoog DPI in. Nadeel, ze kosten honderden euro's nieuw.wellicht als ik later groot ben dat ik er dan ook een aanschaf.
Verder, compositie is hetzelfde als digitaal behalve dat je hem pas na het ontwikkelen kunt bekijken. De uitdaging is voor mij dus om van te voren 100% zeker te zijn van mijn compositie. En dit onderwerp heb ik daarom voor de eerste keer erg simpel gehouden. Straks ga ik uiteraard meer de uitdaging aan.
magda_90 schreef:Die vind ik echt tof. Ben een enorme fan van Brother Cadfael en nog meer series en boeken uit die tijd en daar doet mij dit portret erg aan denken. Kleintje puntjes zouden kunnen zijn:
- Je hebt wat vingers afgesneden aan de onderkant
- Er is daar ook een stukje blouse zichtbaar
- (smaakkwestie) wellicht nog wat meer contrast?
Asselruiter schreef:Dank je wel voor je leuke feedback WendyJa het is de bedoeling om het dit jaar een beetje anders te doen en het mezelf niet te gemakkelijk te maken, meer leren spelen met alles en ook meer en meer dingen leren qua nabewerking.
Jouw foto is ook heel mooi geworden, prachtig met al die kleuren - moet een mooie uitstap geweest zijn!
magda_90 schreef:wendy1987
Die ken ik van foto's van vrienden, dat lijkt mij zo gaaf daar!Dat hebben ze jaarlijks daar toch?
Ik vind hem heel mooi gedaan, je blijft kijken en het lijkt soms net of de lichtjes nog verspringen. Wellicht zou je voor de puntjes op de i het licht rechts ook zwart kunnen maken?
Agossie schreef:magda_90 schreef:Agossi
Ach gos, hij doet je naam er eer aan.Wat een poeppie!
Mist iets aan scherpte lijkt? Niets op aan te merken verder! Die zal vast aan de muur komen denk ik.
Dat is het hem... Hij is haarscherp, alleen lijkt het of hij met verkleinen iets aan scherpte heeft ingeleverd. Ik ga eens kijken of ik er iets aan kan veranderen. Misschien iets hogere resolutie of zo.
magda_90 schreef:Ikzelf doe na het verkleinen in photoshop nog een tikkeltje verscherpen (slim verscherpen). Tikkeltje, niet te veel dat trekt het weer recht imo. Sowieso opslaan als PNG.