[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:53

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:00

Rianne_ schreef:
Bedankt voor jullie feedback!

Fijn dat je hulp hebt gevonden Agossie :) Het is anders ook wel erg veel..

Wat een prachtige foto's komen er voorbij zeg! <3

Voel ik mij ook weer nuttig. :P

hilly200 schreef:
magda_90 schreef:
hilly200
Ook jij hebt je hond mooi zacht en vriendelijk weten vast te leggen. Persoonlijk zou ik rechts en onder wat meer ruimte willen zien, het is een beetje krap daar. Ook wat jammer van de bovenkant.
Doch een mooi vriendelijk portret. De lichtinval is net dat stukje wat daarvoor zorgt.

Super bedankt voor je feedback! Ik zelf zat er mee dat het speeltje misschien teveel op zou vallen, maar nu je het zegt over die extra ruimte. Als dat er was geweest was dat speeltje minder opvallend geweest. Had daar zelf niet eens bij stil gestaan om het zo te doen, leer hier nu al wat van _/-\o_

Graag gedaan. :j

Marina
Jammer zeg van die scherpte, had ik ook wel verwacht dat het origineel haarscherp zou zijn bij jou. Wellicht als PNG uploaden?

Dandy
Vignet is een soort van zwarte of witte omlijstingachtig. Deze foto zegt meer dan geschreven tekst wat ik bedoel: http://magme.eu//images/vignette.png.
Als je naar jouw foto kijkt, lijkt dat aan de onderkant te zitten (kan soms plaats vinden door de grootste groothoek van je lens te gebruiken). Maar nu ik het origineel zie, lijkt mij dat het wat anders is, wat ik daar zie.

k_m
Die vind ik echt tof. Ben een enorme fan van Brother Cadfael en nog meer series en boeken uit die tijd en daar doet mij dit portret erg aan denken. Kleintje puntjes zouden kunnen zijn:
- Je hebt wat vingers afgesneden aan de onderkant
- Er is daar ook een stukje blouse zichtbaar
- (smaakkwestie) wellicht nog wat meer contrast?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:06

Ik probeer ook eens wat feedback te geven. :D
Dit is tot de helft van pagina 5.

SuperLiesje
Mooie sfeer! Ik vind hem net wat te donker en ik vind het jammer dat het niet helemaal scherp is.

magda_90
Wat knap zeg, analoog! Hoe zet je zoiets over op de computer?
Ik vind het wat een saaie foto, maar aangezien het analoog is begrijp ik dat het al lastig genoeg is!

Marjoow
Mooi vuurwerk! Leuk gedaan, vind vuurwerk wat lastig beoordelen. :')
Je copyright vind ik wel enorm storend, het lijkt mij niet nodig zo'n grote, felwitte copyright over een vuurwerkfoto te plaatsen, toch?

WiancaR
Vet!
Niets op aan te merken!

rosslover
Leuk hondje! Probeer op ooghoogte van het dier te fotograferen.

Leonyr
PRACHTIG!

Bellatrix
Origineel, erg mooi!

EskeGirl
Lieve foto, ik vind hem van een net wat te laag punt genomen

verography
Leuk!

MarBri
Lieve foto, ik stoor me wel aan het deken.

Marit
Prachtige foto, zoals altijd! :D

Sanne_com
Prima foto, niets op aan te merken.

MyHu
Probeer jezelf er tijdens het foto's maken eraan te herinneren dat je vooral moet letten op het scherpstellen, dan gaat het meestal al beter. :)

HeavensLove
Mooi, ik vind het voorhoofd van het paard alleen net wat te geel.

monbyou
Grappige foto, vind hem alleen wel wat donker!

showteam
Prachtig, niets op aan te merken. Lekker zachte sfeer. :D

Crazymel
Wat een lelijke zwarte randen, waarom heb je die erbij gedaan? Jammer dat de foto zelf ook niet scherp is!

Rianne_
Leuke foto, had hem persoonlijk vanuit een wat lager punt gemaakt. :)

Mb_foto
Jammer dat het (voor het hondje) linker oog niet zo goed belicht is, en de donkere vlek rechtsonder had ik persoonlijk weggewerkt. Verder een prima foto!

it_is_me
Ik mis een beetje scherpte hier.

Iejoorr
Leuke foto, vind het jammer dat hij niet echt scherp is.

glenstorm
Persoonlijk heb ik het nooit zo op die compositie, ik vind de nek dan altijd zo raar lijken. Verder is de achterhand erg hoog en lijkt het hoofd niet helemaal scherp. Wel mooie warme kleuren!

taarss
Prima foto. :)

_Elke
Ik vind de kleuren hier net wat te overdreven, een beetje instagramfilter-ish. Wat een onzettend schattige puppy!

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:13

Dank je Kirsten.
(Mijn manier) Zodra de foto's ontwikkeld zijn, bij de Hema bijvoorbeeld, scan ik ze in met mijn HP huistuinenkeukenscanner. Dan pas ik de kleurtonen iets aan zodat het digitale exemplaar er zo gelijk mogelijk met het analoge exemplaar eruit ziet. Nadeel, verlies van scherpte aangezien mijn scanner niet zo'n hoge DPI mogelijkheid heeft.

(Andere manier) Een negatievenscanner kopen. Of je ontwikkeld de foto's zelf in een doka (mijn droom) of je brengt ze weer weg en scant dan de negatieven op een hoog DPI in. Nadeel, ze kosten honderden euro's nieuw. -O- wellicht als ik later groot ben dat ik er dan ook een aanschaf.

Verder, compositie is hetzelfde als digitaal behalve dat je hem pas na het ontwikkelen kunt bekijken. De uitdaging is voor mij dus om van te voren 100% zeker te zijn van mijn compositie. En dit onderwerp heb ik daarom voor de eerste keer erg simpel gehouden. Straks ga ik uiteraard meer de uitdaging aan. :j

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:41

Ik heb een album aangemaakt in "mijnalbum.nl", maar ik krijg de foto's niet op bokt. Is er iemand die mij daar mee zou willen helpen?

Ik wil ook wel ergens anders verzamelen, maar ik meen dat bij Flickr in de voorwaarden staat dat de foto's die je daar inzet door de site verder gebruikt kunnen worden. En ik wil niet dat mijn foto's zomaar gebruikt kunnen worden ( ;( alsof iemand mijn prutsels zou willen, maargoed, ik wil het toch niet). Mocht dit niet zo zijn dan wil ik ook best overstappen naar Flickr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:42

Je kan ook gratis een weebly website aanmaken en ze daar verzamelen? Heb je gelijk een site voor je fotografie! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:43

Noooooooooooooooooooooooit MijnAlbum gebruiken. Die vreet echt je kwaliteit op en zet er ook nog eens een stom logo op je foto's :P

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:45

magda_90 schreef:
Dank je Kirsten.
(Mijn manier) Zodra de foto's ontwikkeld zijn, bij de Hema bijvoorbeeld, scan ik ze in met mijn HP huistuinenkeukenscanner. Dan pas ik de kleurtonen iets aan zodat het digitale exemplaar er zo gelijk mogelijk met het analoge exemplaar eruit ziet. Nadeel, verlies van scherpte aangezien mijn scanner niet zo'n hoge DPI mogelijkheid heeft.

(Andere manier) Een negatievenscanner kopen. Of je ontwikkeld de foto's zelf in een doka (mijn droom) of je brengt ze weer weg en scant dan de negatieven op een hoog DPI in. Nadeel, ze kosten honderden euro's nieuw. -O- wellicht als ik later groot ben dat ik er dan ook een aanschaf.

Verder, compositie is hetzelfde als digitaal behalve dat je hem pas na het ontwikkelen kunt bekijken. De uitdaging is voor mij dus om van te voren 100% zeker te zijn van mijn compositie. En dit onderwerp heb ik daarom voor de eerste keer erg simpel gehouden. Straks ga ik uiteraard meer de uitdaging aan. :j

Oke! Ik heb ook nog ergens een analoge canon liggen (die ligt naast mijn polaroid van de kringloop te verstoffen. :') ), misschien dat ik die voor de grap ook eens ga uitproberen! :))

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:47

magda_90 schreef:
Die vind ik echt tof. Ben een enorme fan van Brother Cadfael en nog meer series en boeken uit die tijd en daar doet mij dit portret erg aan denken. Kleintje puntjes zouden kunnen zijn:
- Je hebt wat vingers afgesneden aan de onderkant
- Er is daar ook een stukje blouse zichtbaar
- (smaakkwestie) wellicht nog wat meer contrast?

Dankjewel!

Vingers zijn inderdaad jammer, dat vond ik zelf ook al.. Blouse is een zakdoek die in zijn mouw zat :p

En ja bewerking kan inderdaad mss nog wel wat frisser!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:49

Moet je zeker Kirsten, echt leuk hoor!

Graag gedaan k_m, zakdoek kan ook, leek als een blouse. :P Ondanks toch een mooi portret. :j

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:08

Bedankt voor jullie feedback :D daar ga ik mee aan de slag, De kleuren hadden inderdaad iets feller gemogen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:50

Asselruiter schreef:
Dank je wel voor je leuke feedback Wendy :D Ja het is de bedoeling om het dit jaar een beetje anders te doen en het mezelf niet te gemakkelijk te maken, meer leren spelen met alles en ook meer en meer dingen leren qua nabewerking.
Jouw foto is ook heel mooi geworden, prachtig met al die kleuren - moet een mooie uitstap geweest zijn!

Ik houd er altijd wel van als mensen buiten het "normale" gaan. Ik probeer zelf ook elke keer weer meer buiten mijn comfortzone te gaan. Maar val gewoon erg vaak terug, haha.

magda_90 schreef:
wendy1987
Die ken ik van foto's van vrienden, dat lijkt mij zo gaaf daar! _O_ Dat hebben ze jaarlijks daar toch?
Ik vind hem heel mooi gedaan, je blijft kijken en het lijkt soms net of de lichtjes nog verspringen. Wellicht zou je voor de puntjes op de i het licht rechts ook zwart kunnen maken?

Ja, het was zeker heel gaaf! Ze hebben het volgens mij wel elk jaar ja. Maar voor mij was het nu 1 keer hoor. Ik heb het nu gezien, en het was zo ontzettend druk dat het gewoon niet grappig meer was. Je liep eigenlijk in een continu stroom mensen te schuifelen. Als je dan eens een foto wou maken werd je continu aangestoten. Heel irritant en dan ben ik er snel klaar mee, haha!

Ik ga eens even kijken of dat idd mooier is, ik had er zelf al over na zitten denken, maar dacht, ik laat het maar even zo.. Ik was ook erg aan het twijfelen met een andere plaat die ik daar gemaakt heb, maar deze vind ik zelf gewoon leuker doordat het zoveel verschillende dingen zijn in 1 beeld.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:46

Snap ik inderdaad zo druk is niets aan. :n

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:01

Mijn week #1:

Instellingen:
ISO 640, EV 0, f2.8, 300mm, 1/800
Afbeelding
Ik verzamel hier: http://marijenl.smugmug.com/Bokt-POW-2015
Als ik er aan denk zet ik daar ook een hoge resolutie foto bij onder de verkleinde versie voor bokt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:02

Wat een retegafe prachtige scherpe foto Marije. _O_ Stiekem zelfs jaloers om! Heb je hierbij een statief gebruikt?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:05

Dank je!
Nee, als het even kan gebruik ik geen statief. Heb altijd een hekel aan het gesjouw :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:06

Snap ik. Vast brandpunt 300 mm denk ik dan?
Met mijn 300 mm krijg ik dit er nooit zo haarscherp uit namelijk. :n

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:11

Ja klopt, de Canon 300mm 2.8 (oude versie).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:12

Nice, nice. Staat ook nog op mijn verlanglijstje. O:) Maar dan van Nikon/Tamron. :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:12

MarijeR: wat een ontzettend gave foto is dat zeg! Haarscherp en qua kleur ook mooi!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:14

Agossie schreef:
magda_90 schreef:
Agossi
Ach gos, hij doet je naam er eer aan. :) Wat een poeppie! <3 Mist iets aan scherpte lijkt? Niets op aan te merken verder! Die zal vast aan de muur komen denk ik.

Dat is het hem... Hij is haarscherp, alleen lijkt het of hij met verkleinen iets aan scherpte heeft ingeleverd. Ik ga eens kijken of ik er iets aan kan veranderen. Misschien iets hogere resolutie of zo.

Hier heb ik ook heel erg last van.. Als je de oplossing gevonden hebt hoor ik het graag.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:16

Ikzelf doe na het verkleinen in photoshop nog een tikkeltje verscherpen (slim verscherpen). Tikkeltje, niet te veel dat trekt het weer recht imo. Sowieso opslaan als PNG.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:17

magda_90 schreef:
Ikzelf doe na het verkleinen in photoshop nog een tikkeltje verscherpen (slim verscherpen). Tikkeltje, niet te veel dat trekt het weer recht imo. Sowieso opslaan als PNG.

Bedankt, ik ga dat eens proberen. Sla ze nu op als jpg en dat is echt om te huilen soms. :')
Laatst bijgewerkt door Jespri op 03-01-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:18

Opslaan als PNG-24 voor webgebruik heb ik tot nu toe erg goede ervaringen mee.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:18

Fijn! Ga ik dat is proberen volgende keer.