Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kgambler schreef:Het gaat niet alleen om het portfolio. Je geeft foto's uit waar je zelf niet blij mee bent, maar die komen wel met naamsvermelding op internet... Niet een wenselijke situatie voor een fotograaf, volgens mij is dat wat Renee vooral bedoeld...
. Overigens kan ik een foto, ondanks het niet hebben van een ideale achtergrond nog wel leuk vinden. kgambler schreef:Het gaat niet alleen om het portfolio. Je geeft foto's uit waar je zelf niet blij mee bent, maar die komen wel met naamsvermelding op internet... Niet een wenselijke situatie voor een fotograaf, volgens mij is dat wat Renee vooral bedoeld...
daarom bewerk ik het dus ook. Wil geen "niet kloppende mooie" platen op internet van mij
Maar helaas heeft men daar niet altijd een foto van en dan heb je toch andere verwachtingen. 

zeker bij de middagploeg. Er zitten echt mensen tussen due gewoon pal voor je gaan staan en met hun eigen camera gaan roepen 'kijk eens hierheen!' Of mensen die dwars tussen jou en het paard doorlopen terwijl ze een heel strand hebben. Heb een hoop rare mensen voorbij zien komen die dag
Mijn naïeve houding dat mensen het wel zouden snappen heb ik gauw laten varen.
Air schreef:Dat is niet de context waarin Menino het zegt. Ze zegt dat ze het niet meer dan logisch vindt dat een fotograaf zijn/haar portfolio (zwaar) bewerkt. Voor de reclame dus. Ik vind dat helemaal niet logisch.
Dan krijg je hetzelfde als een reclame van de MC donalds.