Calice : Vind het echt een prachtige foto!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:Echt? Ik zie het niet, bij de vorige foto zag ik het wel. Misschien moet ik eens niet op de laptop op de bank zittenHad ik me notabene tijdens het fotograferen erop betrapt en probeerde ik zo goed mogelijk recht te fotograferen... Ik zie het tijdens het fotograferen niet.
Edit: laptop op tafel gezet, maar ik zie het nog niet. Ik sta ook niet loodrecht ten opzichte van de rivier, het komt dus meer naar mij toe. Is het echt scheef? Ik zie het namelijk niet.
Bedankt voor de feedback!
Agossie schreef:We beginnen in JPG en gaan later over naar RAW. Op zich zien ze schieten in JPG niet als bewerken en als je al schiet in RAW, mag je echt niets doen. Ik schiet alles in RAW + JPG. Later in het jaar mogen we wel bewerken hoor, sterker nog, dan wordt het gevraagd (omzetten naar z/w enzo).
Ik heb PS Elements 11. Dat werkt voor mij prima. In principe vind ik dat als ik een foto extreem moet bewerken om hem mooi te maken, was het geen goede foto om te beginnen. Maar die goede foto maken is dus de kunst en de uitdaging!
Monster_tos schreef:Laura: Jammer dat de foto is scherp gesteld op het gras, en niet de kat. Verder was het denk ik mooier/spannender geweest als de kat je recht had aangekeken. Katten hebben vaak een hele mooie blik waarmee je hele leuke foto's kan maken. Het is nu meer een leuk kiekje ipv een goede foto.
F_Orumster schreef:Lara, ik heb er heel vaak last van. Misschien komt het omdat ik vaak gehurkt zit en dan zit je zelf vaak al met een iets gekanteld hoofd oid. Ik zat nu ook gehurkt in de modder en op de helling van een dijk met het water al aan mijn voeten, geen relaxte houding dus![]()
Die nachtfoto was slechte positie van de statief (les: zaklamp mee om de waterpas te lezen), maar ik heb er vaak last van met landschappen. Probeer er dan zoveel mogelijk op te letten en nog gaat het mis...
Photoshop kun je meer grappige effecten maken, maar daar ligt mijn interesse minder hard dan gewoon mooie landschapsfoto's maken.
Monster_tos schreef:Welkom nieuwe mensen!
Laura: Jammer dat de foto is scherp gesteld op het gras, en niet de kat. Verder was het denk ik mooier/spannender geweest als de kat je recht had aangekeken. Katten hebben vaak een hele mooie blik waarmee je hele leuke foto's kan maken. Het is nu meer een leuk kiekje ipv een goede foto.
Blacky: Oew je achtergrond, erg jammer! Verder is hij niet helemaal scherp. En misschien kun je het touw nog wegwerken? Of anders volgende keer zonder touw foto maken.
Calice: Mooie foto!! Hij lijkt bij mij alleen niet helemaal scherp te zijn. Dat takje maakt de foto echt af! Dat geeft de foto net even dat extra's.
Forumster: Hele mooie compositie! Hek in het midden was inderdaad saai geweest. Hij lijkt bij mij alleen niet helemaal scherp ( kan ook aan de computer liggen, om dat alle foto's niet scherp zijn die ik nu beoordeel) En de lucht lijkt bij mij heel vlekkerig.
Ik ga zaterdag of zondag foto maken. Heb mijn zusje opgetrommeld als model. Ik heb 4 zusjes, waarvan 3 altijd mooi op foto's staan. Foto 1 was ook 1 van mijn zusjes
Lara schreef:De oplossing om niet te balanceren: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3092_n.jpg
Afgelopen zondagMaar je kunt ook rekening houden met door t zoekertje zit vaak ook een rooster welke je gelijk kunt houden met de horizon
F_Orumster schreef:Is het niet handiger vanaf het begin zo'n overzicht te maken? Ik wil namelijk best feedback geven en dat is dan een stuk makkelijker.