Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xStephanie schreef:Hallo allemaal,
Ik zoek iemand die me alsjeblieft kan helpen voordat ik mn laptop de deur uit smijt
Mijn photoshop doet zo raar, eerste 2 keer dat ik ermee werkte ging alles prima, nu zitten dr kleine kaboutertjes mn bewerkingen te verpesten.. Ik werk met CS6.
Wanneer ik een selectie maar, van bijvoorbeeld een paard, en draai deze om zodat mijn achtergrond geselecteerd word, selecteert hij niet alles. Ik krijg rare vlakken die niet geselecteerd zijn, wil ik die toevoegen met de Lasso Tool; Add to selection, gebeurt er dus niks of er komen alleen kleine stukjes bij terwijl ik een groot vlak selecteer. Met de Quick Selection Tool precies hetzelfde verhaal.
Dit flikt ie precies hetzelfde wanneer ik mijn foto wil vullen met mn emmertje, ik maak een nieuwe laag aan, klik op mijn emmer en dan op de afbeelding, en vult of voor de helft, of er komen rare patroontjes in. Wanneer ik er overheen teken met de Brush Tool komt op de helft de afbeelding weer onder de kleur vandaan en dit krijg ik gewoon niet meer goed!
Beide tools heb ik niet aan de instellingen gezeten, hooguit de grootte maar daar houd het mee op.
Wie kan me alsjeblieft helpen? Kan eventueel wat voorbeeldjes maken?
Alvast bedankt!
Applelover schreef:Mag ik me hier ook melden? Ik zoek namelijk een goed fotobewerkingsprogramma die ik gratis kan downloaden.. Photofiltre is gedownload maar werkt erg slecht op mijn computer. En Gimp snap ik zelf niks van, en kan ook geen uitleg op internet vinden.. Iemand die voor mij een goed gratis programma heeft of mij meer kan uitleggen over Gimp ?
TinekeHorses schreef:Applelover schreef:Mag ik me hier ook melden? Ik zoek namelijk een goed fotobewerkingsprogramma die ik gratis kan downloaden.. Photofiltre is gedownload maar werkt erg slecht op mijn computer. En Gimp snap ik zelf niks van, en kan ook geen uitleg op internet vinden.. Iemand die voor mij een goed gratis programma heeft of mij meer kan uitleggen over Gimp ?
Wat wil je er vooral mee doen?