[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:51

En nu heb ik in 1x weer een foto die na verkleinen 12MB is geworden..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:52

Ilona schreef:
En nu heb ik in 1x weer een foto die na verkleinen 12MB is geworden..

Dat is knap :')

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:53

Nou zeg dat wel, ik snap er niks meer van.. :')

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:53

Ik snap het ook niet, maar waarom heb je een bepaald MB nodig dan?
Is het niet zo dat naarmate de kleurinformatie in een foto stijgt, het aantal KB of MB ook stijgt? Ik weet 't niet hoor :=

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:57

Ik weet niet of je zoveel MB nodig hebt om iets te laten afdrukken ofzo? Beetje flauw als mensen wat kopen wat vervolgens niet afgedrukt kan worden.. :P

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:13

Dan moet je niet naar het aantal MB kijken, maar naar het aantal pixels.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:40

Als ik ze opsla in JPG gaat het MB achteruit, als ik ze opsla in PNG gaat het MB vooruit. Versturen jullie grootte foto's in PNG of JPG?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:36

Ik heb een vraagje, ik gebruik altijd picasa om mijn foto's bij te snijden. Nu was ik foto's aan het bijsnijden voor in een fotoalbum en ik heb gemerkt dat hij er maar 48 van de 56 had in geplaats... Had dit nog nooit aan de hand, picasa neemt normaal toch altijd het volledige album? Nu goed, ik dacht dus een voor een de foto's die er niet bij staan te bewerken. Dus erin slepen, bijsnijden en opslaan. Maar als ik wil opslaan krijg ik deze melding:
Afbeelding

Ik heb picasa al opnieuw opgestart, ik heb mijn laptop al opnieuw opgestart... Het blijft zo maar, ik heb nog 331.7 GB vrij van de 499.25 GB opslag op mijn laptop. Dus plaats te kort is het niet... Iemand die een idee heeft? Ik wou graag maandag de foto's laten afprinten. Dan heb ik ze op tijd.

Edit: andere foto's op dezelfde dag gemaakt met zelfde camera konden wel bewerkt worden. Alleen een bepaald aantal niet. Sommige die picasa eruit gegooid had konden wel worden bijgesneden andere niet...

Edit2: na nog eens opnieuw opstarten heb ik 54 van de 56 foto's in picasa gekregen, het is gelukt om ze op te slaan. Maar nog steeds 2 foto's die er niet meer in staan... 1 foto is van een wandeling, daar heb ik er 5 van dezelfde wandeling gewoon instaan, zelfde camera, zelfde dag, nog niets aan bewerk oid. Zelfde met de andere foto, die is van een wedstrijd waarvan er ook nog 4 foto's staan die wel werken...

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:49

Ik heb een vraagje :)
Ik gebruik Photoshop CS6, maar na het wisselen van gereedschap is mijn kloonstempel weg -O-
Ik heb wel de impressionist en de patroonstempel, maar ik kan de normale kloonstempel zegmaar nergens meer vinden...
(Hij staat ook niet in het lijstje met alle gereedschappen)
Heeft iemand enig idee hoe ik deze weer terug kan krijgen? Ik zie het zo snel even niet :(

Edit: het snel retoucheerpenseel is ook weg

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:55

xJolijn, met je rechtermuis op het knopje drukken waar als je gereedschappen staan? En dan klikken op de impressionist / patroonstempel? Verder weet ik niet want ik gebruik CS4, maar op mijn moeders computer met CS6 staat het daar volgensmij :j

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:59

Bedankt :D ze zijn weer terug haha!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:00

Korte en eignelijk best dringende vraag :p
(sorry als het al is gevraagd, heb het topic niet doorgelezen).

Ik ben nu bezig met GIMP, mijn bewerking is af. Maaaaarrr, hij slaat hem op in een formaat wat ik alleen met GIMP kan openen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hem in alle programma's gewoon kan gebruiken..?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:42

achter de naam .jpg zetten, of andere gewenste

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:45

Krijg dan deze foutmelding;
Klik

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:49

Oohh, geen idee :') Ik typ altijd achter de naam .jpg of .png en dan moet ik 'exporteren' volgens mij? en dan is hij opgeslagen

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:51

Heb t al gevonden, zat in het verkeerde menu. Super bedankt :)!

(Is inderdaad exporteren)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:01

Heeft er iemand hier ervaring met programma's Inkscape of Livebrush?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:09

Hallo allemaal,

Ik zoek iemand die me alsjeblieft kan helpen voordat ik mn laptop de deur uit smijt :D

Mijn photoshop doet zo raar, eerste 2 keer dat ik ermee werkte ging alles prima, nu zitten dr kleine kaboutertjes mn bewerkingen te verpesten.. Ik werk met CS6.
Wanneer ik een selectie maar, van bijvoorbeeld een paard, en draai deze om zodat mijn achtergrond geselecteerd word, selecteert hij niet alles. Ik krijg rare vlakken die niet geselecteerd zijn, wil ik die toevoegen met de Lasso Tool; Add to selection, gebeurt er dus niks of er komen alleen kleine stukjes bij terwijl ik een groot vlak selecteer. Met de Quick Selection Tool precies hetzelfde verhaal.

Dit flikt ie precies hetzelfde wanneer ik mijn foto wil vullen met mn emmertje, ik maak een nieuwe laag aan, klik op mijn emmer en dan op de afbeelding, en vult of voor de helft, of er komen rare patroontjes in. Wanneer ik er overheen teken met de Brush Tool komt op de helft de afbeelding weer onder de kleur vandaan en dit krijg ik gewoon niet meer goed!

Beide tools heb ik niet aan de instellingen gezeten, hooguit de grootte maar daar houd het mee op.

Wie kan me alsjeblieft helpen? Kan eventueel wat voorbeeldjes maken?

Alvast bedankt!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:54

Probleeem..........

Sinds een dag photoshop aangeschaft, cs5.
Net een beetje lopen uitzoeken hoe het werkt etc.
Nou kom ik erachter dat ik geen afbeeldingen kan opslaan?!
Klik in t menu op 'opslaan als'. En vervolgens doet ie niks..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:08

xStephanie schreef:
Hallo allemaal,

Ik zoek iemand die me alsjeblieft kan helpen voordat ik mn laptop de deur uit smijt :D

Mijn photoshop doet zo raar, eerste 2 keer dat ik ermee werkte ging alles prima, nu zitten dr kleine kaboutertjes mn bewerkingen te verpesten.. Ik werk met CS6.
Wanneer ik een selectie maar, van bijvoorbeeld een paard, en draai deze om zodat mijn achtergrond geselecteerd word, selecteert hij niet alles. Ik krijg rare vlakken die niet geselecteerd zijn, wil ik die toevoegen met de Lasso Tool; Add to selection, gebeurt er dus niks of er komen alleen kleine stukjes bij terwijl ik een groot vlak selecteer. Met de Quick Selection Tool precies hetzelfde verhaal.

Dit flikt ie precies hetzelfde wanneer ik mijn foto wil vullen met mn emmertje, ik maak een nieuwe laag aan, klik op mijn emmer en dan op de afbeelding, en vult of voor de helft, of er komen rare patroontjes in. Wanneer ik er overheen teken met de Brush Tool komt op de helft de afbeelding weer onder de kleur vandaan en dit krijg ik gewoon niet meer goed!

Beide tools heb ik niet aan de instellingen gezeten, hooguit de grootte maar daar houd het mee op.

Wie kan me alsjeblieft helpen? Kan eventueel wat voorbeeldjes maken?

Alvast bedankt!

Loopt je CS6 ook helemaal vast? Dat had ik. Na paar bewerkingen kreeg ik stuk van foto over mijn foto heen en liep hij vast. Ik heb er naar gegoogled en de oplossing is de drivers van je videoplaat updaten. Sindsdien heb ik er geen last meer van. :)

--- edit

Jij hebt een ander probleem. Sorry... :=

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:11

Haha hij loopt ook niet vast :P

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:27

Probleem van opslaan opgelost :)

Volgende. Weet iemand hoe je schaduwen weg werkt en licht op de plek van de schaduw invult?
Ik heb namelijk een foto waarbij de rechterkant van t gezicht voor een deel in de schaduw valt. Alleen licht invullen word heel onnatuurlijk.
Ik beschik over ps5

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:21

Mag ik me hier ook melden? Ik zoek namelijk een goed fotobewerkingsprogramma die ik gratis kan downloaden.. Photofiltre is gedownload maar werkt erg slecht op mijn computer. En Gimp snap ik zelf niks van, en kan ook geen uitleg op internet vinden.. Iemand die voor mij een goed gratis programma heeft of mij meer kan uitleggen over Gimp ? :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:11

Applelover schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik zoek namelijk een goed fotobewerkingsprogramma die ik gratis kan downloaden.. Photofiltre is gedownload maar werkt erg slecht op mijn computer. En Gimp snap ik zelf niks van, en kan ook geen uitleg op internet vinden.. Iemand die voor mij een goed gratis programma heeft of mij meer kan uitleggen over Gimp ? :)

Wat wil je er vooral mee doen? :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:17

TinekeHorses schreef:
Applelover schreef:

Wat wil je er vooral mee doen? :)

Op mijn foto's touwen wegwerken en van die collages maken(paarden op andere achtergronden zetten ;)