[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxtesssss

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:26

Figo schreef:
batterijen? van die speciale batterijen voor camera's toch?
weet je ongeveer hoe duur die zijn? Lachen

heb het al gevonden Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:29

Boyke_Candy schreef:
Myukki: Je bewering van op 1 GB passen iets van 5.000 foto's klopt niet altijd Lachen Bij mij passen daarbij namelijk maar iets van 250 foto's (heb 4 GB geheugenkaartje).

Nou, dan weet ik niet in welke stand jij je foto's maakt, want dat kan echt nooit. Tong uitsteken
Ik heb een 1gb kaartje, en als ik op het grootste formaat in de beste kwaliteit fotografeer, kunnen er zéker 600 foto's op. (meer heb ik nog niet geprobeerd, zet ze altijd gelijk op de computer).
Als jij op een 4 gb kaartje maar 250 foto's kwijt kan, zou dat betekenen dat ik op mijn kaartje maar ong. 80 foto's kan zetten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:41

Sowieso heeft de S5600 ook op de beste kwaliteit foto´s die weinig ruimte innemen. Mijn vriend met een canon powershot heeft op de beste stand foto´s die overduidelijk groter zijn dan die van mij. Ondanks dat ik vind dat mijn camera mooiere foto´s maakt maar dat heeft er ook mee te maken dat bij hem weinig instellingen te wijzigen zijn?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:13

Myukii schreef:
Boyke_Candy schreef:
Myukki: Je bewering van op 1 GB passen iets van 5.000 foto's klopt niet altijd Lachen Bij mij passen daarbij namelijk maar iets van 250 foto's (heb 4 GB geheugenkaartje).

Nou, dan weet ik niet in welke stand jij je foto's maakt, want dat kan echt nooit. Tong uitsteken
Ik heb een 1gb kaartje, en als ik op het grootste formaat in de beste kwaliteit fotografeer, kunnen er zéker 600 foto's op. (meer heb ik nog niet geprobeerd, zet ze altijd gelijk op de computer).
Als jij op een 4 gb kaartje maar 250 foto's kwijt kan, zou dat betekenen dat ik op mijn kaartje maar ong. 80 foto's kan zetten.

Ik kan op mijn 1gig kaartje 245 foto's maken. En dat is in de hoogste kwaliteit. Dus dat komt overeen met wat Boyke_Candy zegt (ze zegt nl. dat ze op 1GB 250 foto's kan zetten en daarom 4GB kaartje heeft).
Waarsch. omdat jouw camera minder mp heeft.

Als ik mijn foto's in Raw schiet (kan met SLR alleen), dan kunner nog maar 105 op een 1GB kaartje.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:25

Ik heb een camera van 8(.2?) megapixel. Ik schiet altijd op dat formaat... Kan op een kaartje van 4 gb ong. 1000 foto's maken... Vandaar Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:30

Boyke_Candy schreef:
Ik heb een camera van 8(.2?) megapixel. Ik schiet altijd op dat formaat... Kan op een kaartje van 4 gb ong. 1000 foto's maken... Vandaar Lachen

Ja dat klopt dan wel. Ik heb ook 8.2 Mp.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:10

Ik wil graag de Sony cybershot dsc H2 kopen iemand een idd hoe die camera is ?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:32

Eliana dat is een hele fijne foto toestel want ik heb hem zelf ook.
In mijn profiel staan foto's die ik er mee gemaakt heb, de foto's zonder datum die zijn daar mee gemaakt

tiggert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:50

http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_vergel ... mer=821189

Ik heb hier bij de wehkamp een vergelijking laten doen.
Maar mijn vraag (heb er vrijwel geen verstand van) waar kan je meer mee.? zowel nu als later, na wat meer geoefend te hebben?
En kan je de Olympus ook makkelijk uitbreiden met meer lenzen? De canon meende ik wel?

Of zijn er nog andere camera`s die beter zijn.?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, voor ik straks een verkeerde keuze ga maken.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:02

Zélf zou ik voor de Canon gaan. Waarom weet ik niet, ik denk omdat dat toch wel, naast Nikon, het meest bekende merk is.
Als je de canon neemt, die kwalitatief gewoon geweldige foto's maakt, heb je nog geld over voor een evt. extra lens, want als je alleen de kitlens neemt, kun je net zo goed een goede compact/superzoomcamera nemen. Lachen
Ik heb geen ervaring met de andere 2 camera's, maar zelf heb ik ook (eh, sinds 2 dagen ) een canon (300D) en hij is gewoon zo snel en scherp, dat ik iedereen een canon zou aanraden..

tiggert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:12

Bedankt, de sony valt bij mij al echt af..
Alleen de keuze canon, of olympus.. vind ik toch erg moeilijk.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:31

@jenny, zou je niet eerst veel gaan lezen en naar een fotowinkel gaan voor je een dslr aan gaat schaffen. Een superzoom (bijv. fuji s9600) zou ook meer dan volstaan als beginner. Dan kun je later alsnog overstappen.

tiggert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:50

Ik wil graag een fototoestel waarbij ik niet hoef over te stappen. waarmee ik het kan leren zeg maar. Ik heb niet het geld om het 2 keer te doen. En heb toch al wat ervaring met foto`s maken, alleen niet digitaal. En wil nu op digitaal over.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:25

edelweis1 schreef:
Ik weet niet of het hier hoort, maar ik had een vraagje over de camera van mijn vader die ik vanaf een tijdje gebruik. Het gaat om een Sony Cybershot DSC-V1. Het boekje ben ik helaas kwijt...
Met welke instellingen maak je goede scherpe macro-foto's?

Is er echt niemand met deze camera? Of iemand die de camera een beetje kent?

cool_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:58

Wie heeft er ervaring met een van de volgende camera's?
-Canon Powershot A530
-Sony DSC-S500 of DSC-W40
-Samsung digimax S600
-Olympus FE-170

Ik hoor het graag!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:36

jenny schreef:
http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_vergel ... mer=821189

Ik heb hier bij de wehkamp een vergelijking laten doen.
Maar mijn vraag (heb er vrijwel geen verstand van) waar kan je meer mee.? zowel nu als later, na wat meer geoefend te hebben?
En kan je de Olympus ook makkelijk uitbreiden met meer lenzen? De canon meende ik wel?

Of zijn er nog andere camera`s die beter zijn.?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, voor ik straks een verkeerde keuze ga maken.

Ik heb een Pentax *ist DL. Ook een digitale spiegelreflex.
Goedkoop in aanschaf, makkelijk uit te breiden met lenzen en goede kwaliteit.
Voorbeeldfoto's staan er zat op mijn site Haha!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:33

JW18 schreef:
@jenny, zou je niet eerst veel gaan lezen en naar een fotowinkel gaan voor je een dslr aan gaat schaffen. Een superzoom (bijv. fuji s9600) zou ook meer dan volstaan als beginner. Dan kun je later alsnog overstappen.

En dan na 2 maanden weer overstappen naar een slr? Kun je beter meteen je geld investeren in een goede camera, waarvan je nog veel kunt leren!

Ben er wel slimmer op geworden hè Gilian?:D

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:36

Inderdaad, heb het vorige pagina ook al eens gezegd, maar ik had gewild dat ik gelijk voor een spiegelreflex was gegaan, had me veel geld bespaard Knipoog

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:13

Ik fotografeer al een tijdje met een best simpele compactcamera. Ik wil nu graag de overstap gaan maken op een professioneler toestel. Nu zou ik graag van jullie de voor- en nadelen van een spiegelreflexcamera en een uitgebreidere niet-spiegelreflexcamera willen horen, zodat ik kan beslissen wat voor mij de beste koop is Lachen
Ik hoop dat jullie mij willen helpen..

(Ik weet niet of deze aanvraag al in dit topic staat, aangezien er 120 pagina's zijn en ik niet de hele dag heb, heb ik niet het hele topic doorgelezen Bloos )

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 08:45

Afgelopen pagina's (5 ofzo) is deze vraag best vaak gesteld WildChild. Het komt erop neer dat als je het geld hebt, kun je beter een tussenstap maken op bijv. een Fuji Finepix 5600 camera. Als je wat minder in het budget zit, kun je beter gelijk een spiegelreflex nemen. Ik zou toch eens wat gaan lezen in dit topic, dit is een van de vragen die afgelopen tijd regelmatig gesteld is Lachen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:46

Dat dacht ik inderdaad ook!

Die vragen zijn best vaak gesteld, en het is zeker terug te vinden!!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:00

Boyke_Candy schreef:
Afgelopen pagina's (5 ofzo) is deze vraag best vaak gesteld WildChild. Het komt erop neer dat als je het geld hebt, kun je beter een tussenstap maken op bijv. een Fuji Finepix 5600 camera. Als je wat minder in het budget zit, kun je beter gelijk een spiegelreflex nemen. Ik zou toch eens wat gaan lezen in dit topic, dit is een van de vragen die afgelopen tijd regelmatig gesteld is Lachen

Wat is het verschil tussen een Fuji Finepix 5600 en een 'echte' spiegelreflexcamera dan? Fuji Finepix 5600 is toch ook een spiegelreflex? Lachen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:54

Nee dat is geen spiegelreflex Lachen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:05

Inderdaad, is een compacte camera Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:50

Nee geen compact, maar een superzoom Haha! Da's weer wat anders, dacht ik.
Een compactcamera is een echte compacte zeg maar, een superzoom lijkt qua uiterlijk een beetje op een spiegelreflex, maar heeft een vaste lens, en bij een spiegelreflex kun je de lenzen verwisselen, en dus ook alleen de body kopen.

WildChild: ik persoonlijk zou gelijk voor een slr gaan, als je even wat meer doorspaart en je er echt in wilt verdiepen. Maar dat heb ik de afgelopen 5 pagina's ook pas 30 keer gezegd Clown