[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:36

binky schreef:
kimberley23 schreef:
Iemand toevallig een leuk idee voor een foto met het thema groen? :) Kan niet echt iets verzinnen (vooral als je pas om half 6 thuis bent ;) )

Kijk eens op de fb site van DIGIFOTO Starter daar hebben ze een wedstrijd met het thema groen en tevens een inspiratiealbum. Denk dat jij daar echt wel een idee kan opdoen zitten mooie en leuke dingen tussen heb ik zo juist bekeken.

Dankejwel! :) Wat een super leuke site/fb, ga ik vaker kijken dankje :j

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:42

phoe week#11 alweer *\o/*

ik had niet heel veel tijd deze week, maar toch nog een foto gemaakt :D
Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:19

Iejoorr

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:49

Week 11 :)
Was erg lastig, in een binnenbak en veel paarden in de bak.

Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:22

Week 11.
Tender

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:00

Rayo <3

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:00

Hier mijn week 11

Afbeelding

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:09

Mijn foto, toch maar deze gedaan. :P

Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:22

Mijn POTW 11 :)

Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:32

Hier mijn foto, mijn bedoeling was om iets te doen met groen maar was nogal laat thuis en toen bedacht ik me dat deze mooie bloemen die ook deze week nog had gefotografeerd ook wel groen waren dus tadaaa

Week 11:
Afbeelding

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:19

Geen hoogstandje, helaas wel de beste foto van deze week.
Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:22

Mijn week 11
vind het mos erachter storen maar ook weer niet, is wel natuurlijk zeg maar :)
Kwaliteit is wel wat achteruit gegaan vergeleken met het origineel -O-
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 22:31

Mensen, ik ga mijn best doen om de lijst voor 22:00 af te krijgen! Ik ben net pas thuis en eigenlijk de hele dag in de weer geweest...

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:31

Doe rustig aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:32

oliebol! Het is maandag! Dat had ik helemaal niet door! :') Snel uploaden. :Y)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:33

Ik heb wel wifi op mn tel maar niet op mn laptop?? Kan nog niet inzendne :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:36

Toch nog op tijd! :D

Week 11
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-14 22:44, in het totaal 3 keer bewerkt

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:37

Week 11:

Afbeelding

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:59

Ik was deze week helaas de hele week in London en heb dus ook geen foto voor deze week.
Agossie, zou je dus even willen vermelden dat ik de hele week afwezig was. Of mag ik nog even heeel snel een oude foto uitzoeken! Ik heb namelijk wel 1 klaar liggen!

Edit: Toch maar gekozen voor optie 2. Helaas dus wel een oude foto, eind zomer 2013
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fennee op 17-03-14 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:59

Nog 2 minuten...
Mijn week #11

Afbeelding
Beetje aan het testen geweest met nieuwe body en extenders.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:01

mijn week 11. Weliswaar niet deze week gemaakt, maar mocht hem nog niet eerder online plaatsen.
Familie zelf is heel tevreden over het resultaat, ikzelf wil heel graag tips hebben. :)

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 23:15

Mijn week 11. Helaas een Oude Doos foto, maar wel deze week bewerkt. Ik ben helemaal niet blij met de foto's van deze week en er zat voor mij geen foto tussen die ik wil plaatsen als Foto van de Week, dus deze is van december 2013.

Afbeelding

Zo, nu de lijst afmaken...

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:35

Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:35

Hierbij mijn feedback van week 11 - 2014

Agossie verzamelt hier
Prachtige kleuren, mooi licht, leuke actie. Het formaat van de foto zo had van mij niet gehoeven, ik denk zelfs dat het het beeld afzwakt. Iets meer grond (en/of lucht) had beter geweest in normale foto-verhouding! Je copyright is trouwens stukken beter zo!

Ash_
Prachtige foto! Eigenlijk bijna perfect, stukje boom zo erbij en de zon in het midden. Enige aanmerking: zorg ervoor dat je het touwtje helemaal wegwerk, dus ook in de hand. Daarnaast zie ik het ook best wel goed dat je het touwtje hebt weggewerkt, was het wel nodig geweest? Ook mogen van mij de kleuren best krachtiger :)

Asselruiter
Ergens vind ik het wel een interessante foto, maar ergens ook weer totaal niet. Ik denk dat mij de kleuren aanspreken, tegenover de donkere achtergrond. Qua compositie helt de hond te veel naar rechts en is er te veel grond aan de onderkant. Ik weet ook niet niet zo goed of ik deze houding leuk vind :+ Oogt denk ik toch wat lomp.

Bellatrix
Fijne heldere foto! Hij was perfect geweest als je je camera iets naar rechts had gedraaid, waardoor paard dus aan de linkerkant in het kader loopt. De linkerkant van de foto is nu wat leeg, de compositie is wat uit balans. Misschien is verticaal bijsnijden ook wel een mooie bewerking.

binky
Oeh, deze is best wel lekker! Mooi lijnenspel, fijn licht. Eigenlijk zonde dat de kwaliteit niet je van het is (lijkt gecropt, want scherp is hij wel op de juiste plek).

Bumblehorse
Waaaaauw, die glans! Ontzettend fijn licht en mooie omgeving. Ik vind het zelf altijd wat minder mooi als de horizon de onderbuik van het paard raakt, zie hier graag wat meer 'lucht' -> niet te veel contrast. Als je net wat hoger zat had je een rand bos gehad, wat denk ik mooi geweest zou zijn. Óf juist (een stuk) lager, om alleen het gele te houden als achtergrond. Is je foto vierkant, of net niet? Zo niet: ik zou dan voor helemaal vierkant kiezen of de standaard foto-verhouding. Dit is het zo net niet zeg maar :P

calice
<3 Alleen de vogel beetje oplichten plus meer contrast en je hebt een prachtplaat!

C_estmoi
Mooi kleuren zo, dat donkergroene tegenover de voskleur. Hij is net iets aan de donkere kant. Ook had ik hem iets bijgesneden, omdat de rechterschouder de rand van de foto raakt en dat is voor je compositie niet heel fijn. Er is nu veel lichaam ten op zichte van het hoofd, niet lekker in verhouding.

chip
Mooie plaatsing van de hond! De rand van het zand en het hek is mooi in het midden, dus qua compostie zeker niet verkeerd. De foto oogt flets, mag dus wat verfrissing (vooral contrast) gebruiken :)

Deetjeeuh
Prima foto! Onderin net wat te veel grond. De naverscherping had op de vacht iets minder gemogen, naast de ogen die ook naar mijn smaak te veel licht geven.

Eviii_x
Coole actie foto! Is misschien ook leuk om de foto recht te trekken aan de hand van de balk en dan zo bijsnijden dat je de grond (het zand) niet meer ziet.

faatxhorse
Zoals je zelf aan aangaf, niet zo heel bijzonder. Ik denk wel dat je er met nabewerking er best meer uit kan halen :j

Fellow
De modellen staan er mooi op! Het schuine vind ik ook wel geslaagd :j

Fennee
Heel mooi! Fijne lensflare. Jammer dat hij wat scherpte mist, en ook iets meer contrast. Horizon helt wat naar links.

Fenneeee
Leuk! Eigenlijk niets op aan te merken :D

Gub verzamelt hier
Wat een heerlijke blik van de hond haha. Foto oogt in het geheel wat onrustig, een groter diafragma had misschien meer rust gebracht. Ook jammer van de net wat uitgebeten plekken in de vacht.

Hanna_94 verzamelt hier
Prachtig beeld. Ik 'voel' de stilte bijna, alsof de tijd even heeft stilgestaan :) Camera een tikje rechts geplaatst en je compositie was beter geweest, er is nu wat te veel licht aan de linkerkant.

HeavensLove verzamelt hier
Mooie macro! Iets meer licht en contrast, wordt ie frisser van.

Iejoorr
Binnenbakselen blijft een crime helaas. Het moment is prima geschoten! Als je van een lager standpunt fotografeert heb ik altijd het idee dat je net wat meer licht vangt én is voor het beeld wat mooier dat het paard groter lijkt. Ook hier; probeer een beetje in de standaard foto-verhouding te blijven. Zo komt je compositie beter uit.

Irene96 verzamelt hier
Irene! Jij bent goed bezig :D Ook deze foto is weer een toppertje. Goed uitgevoerd.

ismy
Is deze foto van dezelfde serie als een andere foto (die er een beetje op lijkt?) (lekkere vage vraag haha) Zo ja :P dan vind ik die andere beter denk ik. Die vond ik echt gaaf! Helemaal niet storend dat hij wat onscherp was. Deze vind ik dus een tikkie minder. Qua compositie is hij lekker, maar de lucht bevat denk ik te weinig detail. Iets te overbewerkte indruk. Je houding is wel echt top, lekker awkward!

JewEmm verzamelt hier
Ik denk dat de foto boeiender was geweest als de dames niet op de foto stonden. Het is nu meer een kiekje zonder dat je echt weet waar je nou naar moet kijken. Je ziet nu wat te weinig van de omgeving, wat dus boeiend blijkt te zien (aan de actie van de personen te zien).

jilinda
Durf je kans te..? Wat? :P Dat vind ik jammer! Weet niet wat ik moet doen haha. Qua kadering prima foto! De ruis past er ook goed bij.

Joey
Leuke afsnijding! Mooie omgezetting naar zwart/wit. Voor het beeld had het nét iets beter geweest als de voorbenen dichter bij elkaar stonden.

Jolandaa_
Leuke familiefoto! Iedereen staat er prima op. Maar let op het licht: zoon en hond zitten in de zon waar de ouders zich in de schaduw bevinden. Misschien dat je de lucht wat minder uitgebeten krijgt, door er wat blauw aan toe te voegen.

kani_ejj
Ooooh mooie hond! Je wordt er bijna bang van haha, die blik! Jammer dat de kont net de rand van de foto raakt. Qua compositie en plaatsing had het denk ik beter geweest als je je camera tikje naar rechts had geplaatst en ook wat naar onder.

Kelszz_
Daar hebben we grumpy-cat haha :D Foto is mooi scherp, heldere kleuren. Formaat van de foto is wat vreemd, houdt voor de juiste verhouding gewoon de standaard formaat aan. Zo komt je compositie veel beter uit de verf :) In dit geval is het denk ik leuk om de lucht en huizen op de achtergrond er af te snijden.

_Kiki_ verzamelt hier
Mooie kleuren! Oogt bijna als een schilderij. De hond lijkt wat naar voren te hellen (kijk maar naar de oren).

kimberley23 verzamelt hier
Een hele fijn DOF! Ik zou het ietsje oplichten, beetje contrast en verder niets meer aan doen. Oh, misschien de paarse kleuren wat meer aanzetten.

Kimmms_
Mooie bokeh, prima plaatsing. Misschien dat het oplichten van de kat de foto nét dat ene meer kan geven.

laurajoy15
Wat een prachtige locatie en fijn licht had je daar! Eerste wat mij opvalt is dat het model ziek lijkt door de paarse huidskleur. Daarna zie ik de overbewerkte ondergrond. Hoe heb je de levitation genomen? Want zoveel klonen zo niet nodig geweest zijn. Ik denk dat de houding van het model iets ontspannender had gemogen, het oogt nu nog wat te stijf (ik weet dat het veel van je model vraagt). Foto-technisch: een lager standpunt was denk ik net ietsje mooier, om het einde van het pad wat lager te krijgen. Desalniettemin: hele mooie foto!

Lizaa01
Jammer dat de zon net niet in het oog schijnt! Verder leuke foto, maar mis nét dat beetje 'iets' :)

manonnevot
Ook al zo'n mooie foto waarbij de tijd even stil lijkt te staan. Zo sereen, maar toch een spanning omdat er net een storm heeft gewoed? Vind hem heel boeiend :j

Marit
Gave macro Marit! Heb je nog veel moeten croppen? Of had je een hoge ISO nodig?

MarijeR
Hele fijne, nette foto! Heerlijke kleurtjes en perfect lichtinval. Had net wat meer ruimte onderin willen zien, ipv bovenin.

Marjoow verzamelt hier
Prima foto Marjolijn! De linkerbovenhoek leidt wel wat af van het oog, dat vind ik jammer.

Mb_foto
Best leuk uitgevoerde blackfoto, maar let op de delen van het hoof die je niet wilt missen bij een paard: de oren bijvoorbeeld. Ze vallen helemaal weg in het zwart. Iets meer hals in het licht had de foto ook beter gedaan :)

monbyou
Hele gave foto!! Het oog past perfect bij het paard achter hem. Ik denk dat een horizontale uitsnede van oren tot midden neus ook heel krachtig zal zijn :j

MyHu
Fijne onscherpte, leuke kleurtjes. Ik snap je idee! Echter haalt de directe flits de sfeer uit je foto, wat jammer is. Misschien eens proberen in daglicht?

NatassJa
Die achtergrond! Wat een leuke kleurtjes hihi :D Hij is naar mijn smaak nét een beetje te flets, iets meer contrast mag wel, of in elk geval in het gezicht. Ook lijkt het gezicht heel erg soft. Misschien dat de blik van het model niet helemaal in de sfeer past. Maar, mooie foto hoor!

Nayomie
Wat gaaaaaf! Echt heel mooi, die textuur tegenover de softe schaduw! Vierkant is ook heel goed gekozen.

Nefertarie
Mooie foto. Misschien nog wat te 'hard' van contrast. Mooi dat de diagonaal van het kruis terugkomt in de hoek rechtsonder. Om het beeld van de sleutel beter weer te geven had denk ik een tandje erbij op de foto beter geweest.

Racheel verzamelt hier
Mooie achtergrond! Let op het licht en hoe het in de ogen schijnt; op deze foto dus niet, wat het oog heel donker maakt en het beeld minder spreekt. De kleuren zijn wat aan de roze kant.

Revanches
Hele mooie foto! Niets op aan te merken, naast het toegepaste kader wat in mijn ogen niet zo veel toevoegt.

Robin_Rikkie verzamelt hier
Ah, een bijtje! Jammer dat hij nét wat te donker is. Mooie warme kleuren.

Samblabla
Wat ontzettend zonde van de kwaliteit, want met het kader en onderwerp is niets mis!

Sanne_com
Perfecte houding van het paard voor deze compositie! Heel nice, maar let op dat je de ogen niet te licht maakt. Het lijkt bijna een speelgoedpaard nu :)

showteam
Ook als je géén katten voor de lens hebt :P, je houdt een herkenbare stijl! Hij is heel gaaf geworden, mooie kleuren en die bokeh maakt het zacht, waardoor er een vreemd contrast is met het model die alles behalve zacht is :P

Sodeletuut
Hele mooie foto! Fijn sfeerplaatje. Ook hier geven de ogen alleen iets te veel licht.

Suuszels
Mooie achtergrond! Leuk portret. Hij is iets te donker voor het mooie, mag wel wat meer lente-achtiger! :D

tesseke verzamelt hier
Heeeeel gaaf! Jammer dat de toppen van de bomen net wat te hoog zijn (of jij natuurlijk wat te hoog standpunt hebt aangenomen :P ) want dat beetje lucht onder de kin had het beeld helemaal afgemaakt.

Tinky12 verzamelt hier
Wat een leuk moment :) Jammer van de mindere kwaliteit!

XiiaaooNaa
Práchtig! :))

Ylvy
Mooi portret! Maar wat hij is oranje qua kleur! :D Mag wel wat meer contrast in, dan zal de foto ook iets krachtiger worden.

Yvonne_V
Hij is echt heel gaaf Yvonne, je hele serie! Bij deze foto vind ik het zo gaaf dat het been ontzettend awkward lijkt, alsof hij niet bij het lichaam past.

Zo, hèhè, poeh poeh. Werd wel weer eens tijd voor commentaar :P Astu!