Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kirsten4 schreef:Maar het probleem is, ik moet dan zover van het paard af staan.. En zoomen kan ie niet, heel raar maar hij wil niet draaien....![]()
Ik neem ze beide mee en kijk wel even en probeer wat uit. Heel erg bedankt voor de tips! @marit
kirsten4 schreef:Maar het probleem is, ik moet dan zover van het paard af staan.. En zoomen kan ie niet, heel raar maar hij wil niet draaien....![]()
Ik neem ze beide mee en kijk wel even en probeer wat uit. Heel erg bedankt voor de tips! @marit
kirsten4 schreef:Ik zal nog eens goed kijken! Dankje
EDIT: Ik kan nérgens een knopje vinden op de lens... Alleen die voor AF en MF maar verder niet....![]()
EDIT 2: Ik heb hem op AV maar ik krijg allemaal heeeeeel erg overbelichte foto's , helemaal wit zegmaar. Op wat voor diafragma etc ik hem ook heb...
Marit schreef:kirsten4 schreef:Maar het probleem is, ik moet dan zover van het paard af staan.. En zoomen kan ie niet, heel raar maar hij wil niet draaien....![]()
Ja haha het is de bedoeling dat je ver van het paard af staatAlleen op die manier krijg je een mooie onscherpe achtergrond. Dat is toch geen probleem? Iemand anders houd toch het paard vast?
Mijn 70-300mm had wel een lock schuifje, die zit aan het begin.
[ Afbeelding ]
Het kan niet echt dat hij niet kan zoomen, dan is er toch echt iets mis. Je draait overigens meestal de voorste bredere ring om in te zoomen.
puppy1128 schreef:Kun je trouwens 2 scherpstelpunten instellen? Dus dat je echt 2 punten lam doen, niet maar 1 of gelijk 5 punten?
Vraag ik me best af, aangezien ik wel eens eigenaar met paard fotograveer en staan ze niet altijd op dezelfde afstand
kirsten4 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=xWEtDLTrJEs - alleen dit krijg ik gedraaid , maar dit is toch scherp stellen ofzo, want ik zoom er nauwelijks wat mee in en als ik hem op AF heb staan draait dat als ie scherp stelt...
Marit schreef:kirsten4 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=xWEtDLTrJEs - alleen dit krijg ik gedraaid , maar dit is toch scherp stellen ofzo, want ik zoom er nauwelijks wat mee in en als ik hem op AF heb staan draait dat als ie scherp stelt...
Dat is echt raar, hij MOET op lock staan. Dat kan niet anders.. Als hij kapot is zou hij meestal wel draaien alleen niet soepel. Als hij echt vast zit moet hij op lock staan.. Welke lens heb je precies? Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM?
Marit schreef:Die 18-55 kun je lekker thuis laten, enkel die 70-300mm meenemen. Die is juist handig voor portretten.
Ik zou je camera op Av stand zetten, en een zo groot mogelijk diafragma kiezen. Hierbij hou je je sluitertijd in de gaten. Fotografeer je op 300mm, probeer dan je sluitertijd sneller dan 1/300e seconde te houden.
Is je sluitertijd te langzaam, krik dan je ISO ietsjes op.
@puppy, bij de 'gewone' camera's kun je of alle punten of 1 punt selecteren. Bij de fullframes heb je daar meer keus in
Citaat:OEPS! Ik heb de 75-300mm![]()
Het is niet mijn camera dus
![]()
Het is de Canon EF 75-300mm 1:4-5.6 III
Maar ik neem aan dat ik met deze ook moet kunnen zoomen aangezien het een zoomlens is?
[ Afbeelding ]
puppy1128 schreef:Weet ik, maar bedoel, 1 punt of meerdere punten :p
Aangezien de eigenaar en dier niet altijd op zelfde afstand staat. :p