Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Uhm van Tamron bedoelde ik dan denk ik ook de 28-75![]()
(al die cijfertje![]()
![]()
)
manzano schreef:Ja, maar de 24-70 is toch de vervanger van de 28-70? Die is nieuw niet meer te koop toch?
Nouks schreef:manzano schreef:Ja, maar de 24-70 is toch de vervanger van de 28-70? Die is nieuw niet meer te koop toch?
KIopt, maar tis wel lonend als je minder budget hebt om er tweedehands een te zoeken. Scheelt nogal...
manzano schreef:Ik wil hem ook......... maar dan de Canon of Tamron variant.
De Tamron komt best uit de testen, alleen moet je dan wel een goed exemplaar hebben en dat is bij Tamron helaas niet altijd het geval. Dus vind het een beetje tricky. Dus denk dat ik dan maar doorspaar voor de Canon.
manzano schreef:Maar ja, hoe controleer je dat als je het bij bijv. kamera-express/konijnenberg besteld? (winkels zijn niet echt om de hoek).
manzano schreef:Tnx!!!
Maar is nu ff niet haalbaar (voor mij althans).
Elessar schreef:manzano schreef:Tnx!!!
Maar is nu ff niet haalbaar (voor mij althans).
Voor mij ook nog niet, spaar nog ff braaf door voor een nieuwe body.
Kanzi schreef:manzano schreef:Ik wil hem ook......... maar dan de Canon of Tamron variant.
De Tamron komt best uit de testen, alleen moet je dan wel een goed exemplaar hebben en dat is bij Tamron helaas niet altijd het geval. Dus vind het een beetje tricky. Dus denk dat ik dan maar doorspaar voor de Canon.
Voor ik deze lens aanschafte heb ik me er op internet goed in verdiept.
Wat ik steeds tegenkwam is dat de 'Made in China' versie de slechte exemplaren opleverde,
met veel back- en frontfocussing.
Dit had te maken met slechte kalibratie in China.
Als je er op let dat je een 'Made in Japan' exemplaar hebt zal je waarschijnlijk geen problemen hebben.
Ik vind het een erg prettige lens, ragscherp!
manzano schreef:tweakers.net vind ik ook fijn
Nouks schreef:manzano schreef:tweakers.net vind ik ook fijn
Die is inderdaad erg leuk om te bekijken wat voor reputatie een webshop heeft