[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:04

Ash_ schreef:
Ik zie steeds meer dat mensen met google plus werken, is dat nou fijn?

Ja ik vind het juist heel fijn en overzichtelijk! En de kwaliteit is ook nog om aan te zien :D

JewEmm

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:16

Daar ben ik het helemaal mee eens! Vooral omdat het overzichtelijk is.
Hier is mijn week 11. Wat ik er zelf zo leuk aan vind is het verschil tussen de jongens en meiden. Wat eigenljik vaak te zien is in de "vogel-kijk-wereld". De jongens checken nog even of er wat vliegt, terwijl de meiden er wel weer klaar mee zijn.
Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:32

week 11

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:32

ismy: wauw, hele mooie sfeer plaat. super gaaf!

JewEmm verzamelt hier: ik mis wat scherpte. door je compositie word ik wel in het beeld getrokken. wel leuk gedaan zo met de takken onscherp op de voorgrond.

jilinda: foto is hier wat overbelicht. vind verder de scherpte en compositie wel goed.

Joey: super gaaf deze panorama. Je blijft zoeken naar 'meer' in de foto. top!

kani_ejj: Ik mis veel scherpte in de foto. Vind het verder wel fijn om te kijken naar de houding van de hond en het zand. mis alleen wat details in de foto.

Kelszz_: vind het zand op de acthtergrond wel een beetje storen. verder is het een mooie compositie en snap ik wat je wilt fotograferen. probeer een kleiner f getal te pakken voor meer scherpte diepte erin.

_Kiki_ verzamelt hier: hele mooie plaat, mooi scherp en nette achtergrond met leuke kleuren!

kimberley23 verzamelt hier geen foto te zien?

Kimmms_: jammer dat de kat er niet helemaal op staat. de foto is ook niet helemaal scherp. probeer een ruimere foto te nemen zodat de oren er op staan. en zorg dat de ogen scherper zijn.

laurajoy15: wauw, hele mooie scherpe foto. super gedaan!

Lipydo: ik vind deze foto een beetje nep ogen. de vogel lijkt of het er op geplakt is. Vind wel de scherpte erg mooi. Het waaien van de jurk omhoog is misschien nét iets te hoog vind ik.w

Lizaa01: wauw, heel netjes. heel mooi scherp :j

manonnevot: mooie scherpe foto, Vind de schaduw links erg mooi uitkomen zo. top!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:35

Scherpte ? Zou t kunnen omdat k het verklein naar 600 pixels ?
Want ze zijn toch echt haar scherp

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:38

ik heb het over de hond in het zand vanvorige week ? niet de andere hond die wel haarscherp is van deze week?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:39

Oh haha ik dacht van week 11. Maar van week 10 dus. Ah oke.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:42

Jolandaa_ schreef:
Asselruiter: hele mooie macro foto :oo vind hem echt tof. wat voor lens heb je hiervoor gebruikt?

Ik vermoed dat dit over Week 10 gaat? :D Hihi, dank je wel voor je leuke feedback. Deze foto is gemaakt met de Canon EF 100mm f 2.8 L Macro IS USM <3 (een aanrader trouwens, zijn geld meer dan waard!)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:50

Dankjewel voor de feedback !

Er zijn weer erg mooie foto's geplaatst !

Mijn bijdrage:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:52

Jolandaa_ schreef:
Deetjeeuh: super gaaf gedaan. Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag? binnen of buiten? hele mooie macro foto. Toppie! :D

Dankjewel! :D Het is gewoon binnen gedaan. Licht viel door het raam heen op de bladeren, waardoor de achtergrond net wat té donker werd eigenlijk, dit heb ik dus nog iets meer aangepast en dit ervan gemaakt. :P

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:17

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:31

Bedankt voor de feedback! :)

Hierbij mijn week 11:

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:10

Marit: wauw, hele mooie foto. Jammer dat ik niet aan wintersport doe, alleen voor foto's vind ik ook zonde :+

MarijeR : super scherpe en mooie foto. petje af echt super gaaf gedaan.

Marjoow verzamelt hier: onwijs gave foto, niets aan toe te voegen. grote inspiratie foto!

Mb_foto: juiste timing van de foto. erg leuk gedaan. ik vind de foto wel wat overbelicht. Mis ook net een beetje scherpte.

MichieldeM: wauw, ook al een gave foto. Van zulke foto's haal ik nu mijn inspiratie. ben wel benieuwd wat voor instellingen je gebruikt hebt.. heb je ook (veel) na bewerkt of niet veel aan hoeven doen?

monbyou: leuke foto, foto had net wat scherper op de ogen kunnen liggen. vind het wel een leuke actie foto.

MyHu: leuke foto, ik vind de kleuren net wat flets, en had rechts ietwat meer ruimte willen zien. verder wel een mooie foto hoor :j

NatassJa: hele mooie scherpe foto, wauw echt goed gedaan.

Nayomie: wauw, super mooie foto deze. heel scherp en mooie lichte kleuren. top gedaan!

Nefertarie: mooie foto, vind haar ogen heel mooi aansprekelijk. mooie scherpe foto zeg!

Racheel verzamelt hier. heel leuk gedaan zo die bubles, heb geen tips. Vind de kleuren mooi zo in zwart wit en ook de scherpte verhoudingen kloppen. super!

Revanches: mooie foto, zou ik als 't mijn kinderen waren zo aan de muur hangen. Vind het een aansprekelijke foto. Goede kleuren, juiste scherpte en goede compositie.

Robin_Rikkie verzamelt hier: Mooie sfeer op de foto. Heb verder geen commentaar :)

Samblabla: je hebt duidelijk de diepte in de foto gebracht. vind het wel mooi gedaan. Leuke foto.

Sanne_com WAUW, super gave foto. mooie scherpstelling. wat gaaf zo met de bloesem!

showteam: magische foto, vind het heel mooi gedaan. ook met de waas op de foto links vind ik het heel mooi. gaaf zeg!

Sodeletuut: Hele mooie foto. Super gaaf. heel mooi scherp en wat een mooie ogen. <3

Suuszels: Hele nette foto. vind hem echt super gaaf!

TammyVN: nette foto, vind het alleen een beetje donker ogen boven in. Vind hem wel aansprekend. Het maakt je nieuwsgierig om achter de deur te gaan kijken.

tesseke verzamelt hier mooie foto zeg. netjes gedaan. mis nét een beetje scherpte maar verder wel een nette plaat :j

Tinky12 verzamelt hier: mooie zonsondergang foto. erg mooi gedaan. de bomen hadden van mij net iets scherper gemogen. het zwarte is nu wat wazig en dit had iets strakker gemogen.

XiiaaooNaa: hele mooi portret foto. Gezicht had nét wat scherper gemogen. vind de kleuren fijn om naar te kijken. :)

Ylvy: mooie scherpe foto. probeer de volgende keer net wat meer door je knieën te zakken. dat maakt het paard net wat groter en geeft wat meer effect aan je foto.

Yvonne_V: vind de foto mooi scherp en fijne diafragma. vind alleen de houding van het paard niet fijn kijken. oren andere kant op en paard bolt wat raar.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:16

kimberley23 schreef:
kimberley23 schreef:

Jolanda zou je alsnog commentaar willen geven? :)

Natuurlijk :)

Mooie zachte foto. Fijne kleuren om naar te kijken. Enige tip die ik kan geven is dat de teugels weg gewerkt hadden kunnen worden ( ikzelf kan het niet) dan was hij perfect geweest. Goede ruimte benut en een mooie achtergrond. Een portret foto zoals ik hem zou willen als ik foto's liet maken :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:18

Asselruiter schreef:
Jolandaa_ schreef:
Asselruiter: hele mooie macro foto :oo vind hem echt tof. wat voor lens heb je hiervoor gebruikt?

Ik vermoed dat dit over Week 10 gaat? :D Hihi, dank je wel voor je leuke feedback. Deze foto is gemaakt met de Canon EF 100mm f 2.8 L Macro IS USM <3 (een aanrader trouwens, zijn geld meer dan waard!)

Sorry, was niet duidelijk nee. Nog week 10 :j
Heb zelf een Nikon dus dat word m niet.
Macro 105 van Nikon wil ik heel graag. Maar 600 euro wil ook graag op mn spaarrekening houden. Heb de tamron 70-300mm met macro. Die maar eens wat vaker gaan gebruiken. Gebruik je statief of in de hand?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:22

Picture of the week #11
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:39

Jolandaa_ schreef:
Sorry, was niet duidelijk nee. Nog week 10 :j
Heb zelf een Nikon dus dat word m niet.
Macro 105 van Nikon wil ik heel graag. Maar 600 euro wil ook graag op mn spaarrekening houden. Heb de tamron 70-300mm met macro. Die maar eens wat vaker gaan gebruiken. Gebruik je statief of in de hand?

Voorlopig doe ik zo goed als het gaat alles uit de hand omdat ik geen goed statief heb. Soms probeer ik wel eens de tafel bv. te gebruiken, maar meestal gebeurt het gewoon uit de hand - statief is het volgende op mijn lijst.
Wel... misschien nog een tip: ik heb de mijne gekocht tijdens de cashbackacties van Canon, dan kreeg ik 100 euro korting op de lens - nu ik weet niet of ze bij Nikon ook zoiets hebben? Zo ja, zou ik dat zeker aanraden!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:40

Prachtig beeld Revanches! En euhm... Van harte gefeliciteerd met je verjaardag he *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:11

Dank je wel voor je feedback, jolanda! :D

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:30

Iemand toevallig een leuk idee voor een foto met het thema groen? :) Kan niet echt iets verzinnen (vooral als je pas om half 6 thuis bent ;) )

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:03

Iets met (groene) groente? Die heb je vaak wel in huis, dus dat kan ook na half 6. Of iets met duurzaamheid, dat wordt ook vaak als groen gezien? En verder ben ik ook even inspiratieloos :+

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:05

_Kiki_ schreef:
Iets met (groene) groente? Die heb je vaak wel in huis, dus dat kan ook na half 6. Of iets met duurzaamheid, dat wordt ook vaak als groen gezien? En verder ben ik ook even inspiratieloos :+

Die van duurzaamheid vind ik wel leuk :) Dankjewel voor het meedenken :D

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:19

kimberley23 schreef:
Iemand toevallig een leuk idee voor een foto met het thema groen? :) Kan niet echt iets verzinnen (vooral als je pas om half 6 thuis bent ;) )

Kijk eens op de fb site van DIGIFOTO Starter daar hebben ze een wedstrijd met het thema groen en tevens een inspiratiealbum. Denk dat jij daar echt wel een idee kan opdoen zitten mooie en leuke dingen tussen heb ik zo juist bekeken.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:57

Voor een 2de keer getrokken met de macrolens MP-E 65mm 1x-5x 2.8
Volgende keer ga ik het met statief en macroflitser uittesten, want amai uit de hand trekken was alles behalve :o
Maar hoe meer men oefent, hoe beter het zal gaan zeker ...

Bij deze mijn week 11

Afbeelding

Dit waren nog andere foto's die ik ook getrokken had met de MP-E 65mm

http://farm8.staticflickr.com/7331/13217635853_55e0d8c34f_o.png

http://farm8.staticflickr.com/7342/13217818344_0dfc3da017_o.png

http://farm3.staticflickr.com/2798/13217636593_e4fcc70c18_o.png

o, en ik heb een nieuw logo alleen twijfel ik of niet te groot is voor sommige foto's ...

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:14

Week 11
Afbeelding
Helaas een oude doos deze week, maar wel een foto waar ik zelf heel blij mee ben :)
Aankomende week heb ik wel weer wat meer tijd om te fotograferen (denk ik, en anders maak ik maar tijd).