[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:22

Sammy_xxs schreef:
Ja 2de hands was ik ook voor aan het kijken inderdaad.
een canon 400D is dat wat? Voor actie en stand foto's?
Weet dat de lens het belangrijkste is, maar om te beginnen? Heb nog nooit een srl in handen gehad, dus voordat ik er een goede lens bij haal moet het wel wat voor me zijn :)

De 400D is de opvolger van de 350D die ik aanhaalde. Niks mis mee, maar al wel een wat oudere camera.
Canon heft twee vattingen: EF en EF-S de EF-lenzen passen op alle body's; EF-S lenzen passen alleen op body's met een EF-S vatting.
De EF-vatting wordt alleen gebruikt in de (semi) professionele body's met een full-frame sensor.

Andere merken zullen iets soortgelijks hebben, echter ben ik daar niet in thuis, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Hanna_94

Berichten: 1400
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:32

Sammy, ik denk dat een 400D als eerste body helemaal prima is! Helemaal als je nog niet zeker bent of fotografie je wel zal liggen.
Ik ben zelf begonnen met een 400D, meestal in combi met een echt goede lens (70-200 f2.8), maar soms ook in combi met een 18-135, en dat ging prima!
Deze foto's zijn genomen met deze combi, zo krijg je een beeld :)

Ik heb deze thuis nog in de kast liggen, voor 200 euro mag hij weg, dit samen met de canon 18-135mm lens. Als je meer informatie zou willen, laat je maar pb :)

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:32

Canon heeft ook nog een 3e vatting. EF-M. Dat is de vatting voor de babyCanon lijn. Ik heb een EF-M > EF adapter zodat al mijn EF objectieven ook op mijn babyCanon passen.

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:36

@ ikke, van de EF EF-S snap ik helemaal niks :') en de 350d heb ik idd ook wel aantal van zien staan op mp.

@ hanna ik stuur je zo ff een pb :)

Ik wil de camera voornamelijk voor buiten gebruiken, voor mn honden. En op shows en evenementen ( maar gewoon voor mezelf leuke foto's schieten en vrienden ) enja binnen misschien voor verjaardagen van mn kids maar het hoeft echt geen professionele resultaten te geven.

heb nu contact met een man over een nikon3000 met een 18-55 lens en een 55-200 lens.
is dat een beetje goed? Voor wat ik wil kunnen doen?
En ik neig ook wel erg naar een 400d of 450 d... het liefst wel met een extra lens niet alleen de standaard kit.

Natasja__

Berichten: 1281
Geregistreerd: 22-05-08
Woonplaats: Hier en daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:53

Hoi!

Ik heb op dit moment twee camera's een spiegelreflex (NIKOND60) en een compactcamera (SONY CYBER-SHOT).
Deze wil ik allebei verkopen omdat ik iets nieuws wil kopen die deze kunnen vervangen.

Nu weet ik dus niet of ik voor een spiegelreflex/systeem/compact camera moet gaan..
Verder moet het niet een te groot model zijn (makkelijk mee te nemen), en licht van gewicht zijn.
Wil wel een goede zoom hebben. En HD kunnen filmen.
Verder heb ik geen idee aan wat voor eisen ik moet denken, ik zie door de bomen het bos niet meer....

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen! :)

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:57

Wat zal ik nemen, 60d of een 7d?

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:19


SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:26

Waarom geen 70D?

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:19


Fleurrr_
Berichten: 1311
Geregistreerd: 22-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:32

Weet iemand een goede nikon camera als opvolger van de D5100, die ook bijvoorbeeld in een binnenbak scherpe foto's maakt en een stuk sneller is?
In combinatie met de Nikkor 18-300 lens.

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:39

Fleurrr_ schreef:
Weet iemand een goede nikon camera als opvolger van de D5100, die ook bijvoorbeeld in een binnenbak scherpe foto's maakt en een stuk sneller is?
In combinatie met de Nikkor 18-300 lens.

Binnenbakselen is echt een hele grote uitdaging. Vaak heb je dan al combi als Nikon D610 met Nikkor 70-200mm f/2.8G VR2 nodig. := Zelfs dan is het een uitdaging. Ik heb geen idee wat precies jouw budget is. Ik denk dat je body nog goed is, maar beter kunt kijken naar een 70-200mm f/2.8 om te gaan binnenbakselen.

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:56

Bagheera_206 schreef:
Fleurrr_ schreef:
Weet iemand een goede nikon camera als opvolger van de D5100, die ook bijvoorbeeld in een binnenbak scherpe foto's maakt en een stuk sneller is?
In combinatie met de Nikkor 18-300 lens.

Binnenbakselen is echt een hele grote uitdaging. Vaak heb je dan al combi als Nikon D610 met Nikkor 70-200mm f/2.8G VR2 nodig. := Zelfs dan is het een uitdaging. Ik heb geen idee wat precies jouw budget is. Ik denk dat je body nog goed is, maar beter kunt kijken naar een 70-200mm f/2.8 om te gaan binnenbakselen.

Of je koopt jezelf een uitgebreide Cactus, de nodige flinke flitsers en creëert daarmee voldoende licht }:)
(over wat goedkoper is, kun je het over hebben)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:25

Ik zie de Canon Eos 1100D + kitlens ergens goedkoop staan, is dit een goede camera om mee te beginnen? Ik heb zelf nog nooit een spiegelreflex gehad, maaaar fotografeer zo nu en dan wel met de spiegelreflex van m'n nicht, dus weet wel aardig hoe het werkt etc. Het gaat mij er vooral om dat ik iets beters heb dan een compact camera, en er later andere lenzen bij kan kopen. Het liefst wil ik een duurdere (dus meer uitgebreide enzo) maar daar ga ik gewoon nooit het geld voor krijgen, ben ook voor wat anders aan het sparen etc.

Dus is deze goed om mee te beginnen en dat er goede foto's uitkomen met de juiste instellingen en evt later een andere lens?

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:33

kirsten4 schreef:
Ik zie de Canon Eos 1100D + kitlens ergens goedkoop staan, is dit een goede camera om mee te beginnen? Ik heb zelf nog nooit een spiegelreflex gehad, maaaar fotografeer zo nu en dan wel met de spiegelreflex van m'n nicht, dus weet wel aardig hoe het werkt etc. Het gaat mij er vooral om dat ik iets beters heb dan een compact camera, en er later andere lenzen bij kan kopen. Het liefst wil ik een duurdere (dus meer uitgebreide enzo) maar daar ga ik gewoon nooit het geld voor krijgen, ben ook voor wat anders aan het sparen etc.

Dus is deze goed om mee te beginnen en dat er goede foto's uitkomen met de juiste instellingen en evt later een andere lens?

Het is de voorloper van de 1200D. Op zich een prima beginnersbody, mits de prijs in overeenstemming is met de camera.

Voordeel is dat je de lenzen kunt houden als je een nieuwere en/of uitgebreidere Canon koopt.
Dat je nu geen budget hebt, wil niet zeggen dat je dat over enkele jaren nog steeds niet hebt.
Ik was ongeveer 10 jaar toen ik voor het eerst in een Range Rover zat en besloot dat als ik ooit zo'n auto zou kunnen betalen, ik er eentje wilde hebben.... ik heb er intussen drie.........

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:29

ikke schreef:
kirsten4 schreef:
Ik zie de Canon Eos 1100D + kitlens ergens goedkoop staan, is dit een goede camera om mee te beginnen? Ik heb zelf nog nooit een spiegelreflex gehad, maaaar fotografeer zo nu en dan wel met de spiegelreflex van m'n nicht, dus weet wel aardig hoe het werkt etc. Het gaat mij er vooral om dat ik iets beters heb dan een compact camera, en er later andere lenzen bij kan kopen. Het liefst wil ik een duurdere (dus meer uitgebreide enzo) maar daar ga ik gewoon nooit het geld voor krijgen, ben ook voor wat anders aan het sparen etc.

Dus is deze goed om mee te beginnen en dat er goede foto's uitkomen met de juiste instellingen en evt later een andere lens?

Het is de voorloper van de 1200D. Op zich een prima beginnersbody, mits de prijs in overeenstemming is met de camera.

Voordeel is dat je de lenzen kunt houden als je een nieuwere en/of uitgebreidere Canon koopt.
Dat je nu geen budget hebt, wil niet zeggen dat je dat over enkele jaren nog steeds niet hebt.
Ik was ongeveer 10 jaar toen ik voor het eerst in een Range Rover zat en besloot dat als ik ooit zo'n auto zou kunnen betalen, ik er eentje wilde hebben.... ik heb er intussen drie.........


De prijs is €229 :) Ja, ik bedoelde meer bijv binnen een jaar. Ik vroeg me af of het het waard is, om dan bijv over een aantal jaren een écht goede te kopen. Er zijn toch wel wat fijne lenzen te koop (veel paardenfotografie) voor deze camera, hoop ik? :P Maar het is vooral nu, heb geen baantje (kan ook niet makkelijk nu ivm gezondheid), we zijn ook niet super rijk en als ik echt zou sparen doe ik er nog wel 10 jaar over om er echt een te kopen. Moet volgend jaar wsl ook op kamers enzo, dus daarom zit een dure er nu niet in.

Maar dit zou in principe gewoon een prima body zijn om mee te beginnen? (gewoon leuke kiekjes, geen professionele shoots, alleen eigen foto's en soms eens voor vrienden oid)

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 00:00

Ja hoor, ik heb echt de beste man ever haha daar lag toch opeens een heel mooi pakketje onder de boom. Ik kreeg vandaag gewoon even de canon 70d met 18-135 lens erbij. Ook een mooie tas en uv filter er gelijk bij. Wauw super gaaf, batterij is bijna vol, dus we gaan het eens proberen hahaha

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:36

marion82 schreef:
Ja hoor, ik heb echt de beste man ever haha daar lag toch opeens een heel mooi pakketje onder de boom. Ik kreeg vandaag gewoon even de canon 70d met 18-135 lens erbij. Ook een mooie tas en uv filter er gelijk bij. Wauw super gaaf, batterij is bijna vol, dus we gaan het eens proberen hahaha

Wowie! Dat zijn de betere kerstcadeau's. :)

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:40

Ja echt he en kwam er ook achter dat ik dus recht heb op canon tegoed. Was het al helemaal vergeten. Heb gekozen voor tegoed en geen cash back (uiteraard even overlegd) dit betekend dat ik voor 200 euro mag gaan uitzoeken haha.
Klopt het dat ik dan ook naar de winkel of daar online, moet kopen?

CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:46

ZeSteigert schreef:
Hallo!
Ik ben op zoek naar een camera, en dan iets beter dan mijn telefooncamera :D
Het wordt waarschijnlijk een Nikon of Canon.
Welke modellen raden jullie aan?
Ik wil mooi paardenfoto's kunnen maken, wilde dieren en vakantiefoto's enzo.
Het mag ook niet superduur zijn, ik ben geen professional en ik heb geen 1000 euro helaas voor een camera.
Ik zoek dus niet de meest dure geweldige camera die alles kan, maar een camera voor de beginnende fotograaf die toch wat meer wil dan gewoon mooie foto's.
Bedankt alvast!! :)


Zou de D3100 met 18-70mm lens goed zijn voor mij? :)
D70s heb ik ook gezien, is wel wat ouder maar weet niet of die veel 'slechter' is.
Ik ga sowieso voor Canon of Nikon.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:22

Ik heb vanavond de Canon 1100D besteld. Het is misschien een wat ouder model, wat je maar oud noemt in de camerawereld dan haha :P Maar voor mij prima! In maart jarig dus even wat geld bij elkaar sparen en dan leuk lensje erbij, hoop ik! :) Ik kan wel een duurdere en betere camera kopen, maar dan zou ik echt nog lang moeten sparen dus had ik nog lang geen camera gehad, plus dat ik nog hard wil sparen voor andere dingen én ik liever met een wat "mindere" camera maar voor een super prijsje lekker wil oefenen met instellingen, composities etc. dan maar ellenlang sparen voor een duurdere! :)

Liever nu een goedkopere, lekker oefenen & gewoon dierbare foto's maken en daarnaast kunnen sparen voor andere dingen en dan over een aantal jaren als ik een inkomen heb bijvoorbeeld, dat ik dan een duurdere met alles erop en eraan kan kopen :) Kortom, te mooi prijsje om te laten staan en nog langer te gaan wachten!

Hoe zit dat trouwens met dat cashback enzo van Canon? Heb hem niet via Canon gekocht maar het is natuurlijk wel een Canon, nieuw uit een winkel. Moet je dan je product registreren oid?

Verwacht dat hij maandag of dinsdag binnenkomt! :D :D

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:06

Op de 1100d krijg je al heel lang geen cashback meer.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:47

Okee, bedankt! Is niet heel erg, was een erg mooi prijsje dus dat scheelt :)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:00

Zou het een goede upgrade zijn van de Canon eos 1000d naar de Canon eos 700d? Voor zo ver ik kan zien voldoet de 700d aan al mijn eisen, maar het moet wel een goede zijn natuurlijk :)
Komt er ook nog een 750d of een 800d uit volgend jaar? Ik krijgde camera namelijk deels voor mijn verjaardag krijgen (in mei), maar als dan een maand later ofzoiets een nieuwere versie uitkomt, kan ik beter daar op wachten :)

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:59

Het is een prima upgrade. Canon brengt bijna ieder jaar een xxxD model uit dus grote kans dat er een 750D komt dit voorjaar. Zou het iig even afwachten als het toch pas in mei is, maar hou er wel rekening mee dat het altijd een paar maanden duurt voordat de prijs zakt en stabiel is.

Zo heb ik destijds > 1000 euro betaald voor de 550D met de 18-135mm. := Als ik een paar maanden geduld had gehad... :')

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:07

Jeutje Richard :') Dat vind ik wel een mega prijs voor die set :+