Citaat:
Deze site zegt me niks en hij kent mijn mailadres ook niet dus denk het niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
S_en_Z schreef:romy_paard schreef:Heej,
Mijn vader handelt in picknick tafels en hij had mij gevraagd om een mooie foto te maken met mijn camera.
Heeft iemand een idee hoe en waar ik die tafel neer kan zetten en wat ik er eventueel op kan leggen.
Dacht zelf al aan wijnfles ofzo
iemand?
Um.... ik ken jouw omgeving niet![]()
![]()
![]()
Alwiene schreef:Ik heb een abonnement op de Adobe Creative Cloud voor 12 euro nog wat per maand heb ik dan photoshop en lightroom. Ik gebruik op dit moment alleen Photoshop want Lightroom snap ik niks van hihi.
MarBri schreef:Zo veel goede tips gelezen vandaag!! Kost wat tijd, maar je leert veel van dit topic!
Vraag/vragen van mij:
Ik heb onlangs 2 lampen (continu licht) mogen lenen van iemand. Het lijkt me namelijk erg leuk om af en toe wat studiofoto's te gaan maken. Met slecht weer bijv.
Ik wil in de toekomst hiervoor langzaam wat spullen gaan verzamelen. Ik heb al een reflectiescherm. Ik merk dat ik met mijn camera al snel een te kleine ruimte heb hiervoor. Ik heb op zolder ongeveer 3 bij 5 meter, zou dit moeten voldoen? Op hoeveel mm fotograferen jullie in de studio (camera met cropfactor 1.6).
Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe te beginnen. Ik heb wel een witte muur, maar die heeft structuur, dus waarschijnlijk niet zo geschikt. Of valt dit mee? Dus ik zat aan een achtergrondsysteem, als eerste aanschaf nu te denken.
Is continu licht uberhaubt wel geschikt? Het zijn 2 lampen met een softbox.
Wanneer ik zelf licht ga aanschaffen, lees ik overal dat flitslicht beter is. Ik zie alleen een beetje op tegen de technische achtergrond hiervan. Zijn hier cursussen voor, of is dit makkelijk zelf uit te vinden (ben op zich niet onhandig). Heb je nog allerlei extra materialen nodig om een en ander af te stemmen op je camera, of wordt dit meegeleverd?
Ik heb wel ooit een cursus portretfotografie in de studio gedaan, maar dit ging meer om het gebruik van licht en niet zozeer het technische van de flitsers.